AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #321 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 7.53): Jeg har jobbet i en familiebedrift, malerfirma. Der tok/tar de inn folk gjennom Nav på arbeidstrening, eller mentorordning. De fulgte/følger ikke personene opp, lar dem bla jobbe alene selv om de får dekket lønn til både dem og en annen ansatt (dekning på ca 50 %) for å følge dem opp. ... De fronter seg som om de "redder" de svake i samfunnet. At de ansetter dem som har falt utenfor. Anonymkode: 0c196...d20 Har opplevd det samme, men jeg jobbet i offentlig sektor. NAV-praktikantene var gratis arbeidskraft, og ingen gadd og følge dem opp. Noen av praktikantene var sårbare, men fikk verken opplæring eller oppfølging. De ble heller ikke inkludert på arbeidsplassen. Det er ille at private bedrifter behandler folk i en vanskelig livssituasjon slik. Det er enda verre at offentlig sektor utnytter seg av dem. Og jeg kjenner til det skrytet om «inkludering», ja. Ikke én av de mange NAV-praktikantene som har vært innom på mine arbeidsplasser har fått tilbud om jobb. Eller hatt noen som helst læringseffekt av oppgavene de har fått. Anonymkode: 97a51...aa9 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #322 Del Skrevet 23. mai 2021 i123 skrev (På 8.5.2021 den 18.06): Åh, blir skikkelig overrasket og kvalm over det som fortelles om hygiene på restaurant, bakeri og hoteller! Trodde virkelig standarden var høyere i Norge! Blir ikke sånne ting meldt fra om eller oppdaget av mattilsynet?!🤷♂️ Jeg trodde man ville være redd for at gjestene ble matforgiftet? Slike rykter sprer seg jo fort, spesielt med Tripadvisor og lignende. Er det forresten noen som jobber på hotell som kan svare meg på en ting jeg alltid har lurt på: Sengetepper og pynteputer på hotell, blir de noen gang vasket? Ble hvertfall det der jeg jobba, men ikke veldig ofte da. Var det synlig smuss på dem så ble de vaska, ellers bare noen få ganger i året. Anonymkode: 68f6e...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #323 Del Skrevet 23. mai 2021 Angående en tidligere arbeidsplass, om en annen arbeidsplass: Da jeg var ung spiste man på en lokal restaurant. Jeg ble matforgiftet to ganger på denne restauranten. Likevel tenkte jeg ikke mer på det. Så fikk jeg meg en jobb på en Rimibutikk som ekstrahjelp. Sjefen min hadde overbestilt kjøttdeig til en jul med en feil, og vi brant inne med en palle (!) med kjøttdeig pga helligdagene. Pallen med kjøttdeigen ble tatt ut fra kjølen, og satt på et varmlager for destruering. Der ble den stående i 7-8 dager. Faktisk så lenge at pakkene bugnet opp, og det spredte seg en råtten lukt i lokalet. Men jeg hadde fått klar beskjed om å ikke røre kjøttdeigen på kveldsskiftet. Når jeg da møtte opp på jobb til dagskiftet dagen etter var pallen i sin helhet borte. Jeg spurte sjefen hvor denne pallen hadde tatt veien. Sjefen svarte: "Jo, nå skal du høre. Den solgte jeg for halv pris. Kjempedeal. Til restauranten." 🤮 Anonymkode: 4097e...8d1 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #324 Del Skrevet 24. mai 2021 Det var jeg som nevnte truser i vannkokeren. Det er kinesere som driver med dette. Hvorfor aner jeg ikke. Kanskje de tror det er en liten vaskemaskin? Kanskje kinesere liker å vaske trusa si hver dag? Kanskje vannkokere ser ut som en artig trusevasker? Anonymkode: 7a9f8...a90 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #325 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 20.21): Når kundeservice automatisk svarer "vi har for tiden stor pågang" så er det aldri sant. Bare vi som later oss og klikker på Insta og sånt. Sjokkerende! Anonymkode: a2fa2...8b8 Hva er hensikten med dette? Dere mister jo kunder på det. Jeg slutter å ringe til steder som alltid har "stor pågang" hvis der er andre alternativer. Anonymkode: e46c3...e75 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #326 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Angående en tidligere arbeidsplass, om en annen arbeidsplass: Da jeg var ung spiste man på en lokal restaurant. Jeg ble matforgiftet to ganger på denne restauranten. Likevel tenkte jeg ikke mer på det. Så fikk jeg meg en jobb på en Rimibutikk som ekstrahjelp. Sjefen min hadde overbestilt kjøttdeig til en jul med en feil, og vi brant inne med en palle (!) med kjøttdeig pga helligdagene. Pallen med kjøttdeigen ble tatt ut fra kjølen, og satt på et varmlager for destruering. Der ble den stående i 7-8 dager. Faktisk så lenge at pakkene bugnet opp, og det spredte seg en råtten lukt i lokalet. Men jeg hadde fått klar beskjed om å ikke røre kjøttdeigen på kveldsskiftet. Når jeg da møtte opp på jobb til dagskiftet dagen etter var pallen i sin helhet borte. Jeg spurte sjefen hvor denne pallen hadde tatt veien. Sjefen svarte: "Jo, nå skal du høre. Den solgte jeg for halv pris. Kjempedeal. Til restauranten." 🤮 Anonymkode: 4097e...8d1 Hvilken restaurant er det?? Anonymkode: 5516f...f0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #327 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvilken restaurant er det?? Anonymkode: 5516f...f0c En finere restaurant som ligger i området sør på sørøstlandet. Anonymkode: 4097e...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #328 Del Skrevet 24. mai 2021 En ansatt og en forelder hadde et forhold på si. Kan godt hende det er flere som har det, men det er i alle fall én jeg vet om. Det varierer veldig hvor nøye vi er på å bruke mobil på jobb, noen har mobilen sin med seg hele tiden og er mer opptatt av den enn av barna. Mangler noen en smokk hender det vi tar en fra "gjenglemt" og låner barnet, uten å si det til foreldrene. Mangler et barn skiftetøy som f.eks bukse eller genser tar vi det vi har eller lar barnet gå i bleie og uten bukse/genser. Vi har ikke lånetøy. I verste tilfelle låner vi av et annet barn. Barna spiser brødskiver de har mistet eller kastet på gulvet Mesteparten av dagen blir ikke bemanningsnormen holdt, selv om den blir det på papiret. Pga møter, plantid, pauser og ubunden plantid som vil si at ped.leder går tidligere eller kommer senere er vi nok voksne få timer av en hel arbeidsdag. Så hvis du lurer på hvordan et barn kan bli bitt uten at vi fikk det med oss har du i mange tilfeller svaret der- vi er rett og slett for få voksne på for mange barn. Kan være én voksen på 6 eller 8 småbarn, selv om bemaninngsnormen er én voksen på tre barn under tre år. Vi som er barne- og ungdomsarbeidere eller assistenter blir ofte sett ned på av ped.ledere og styrer, og blir ofte behandlet deretter. Veldig synd, da det er vi som er mest sammen med ungene og har en utdannelse med mye kunnskap om alt som har med barn, barns utvikling osv å gjøre. Jeg jobber i barnehage. AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 4.29): Vannkokeren på hotell hadde jeg villet holdt meg unna. Den kan fort bli brukt til trusevask, av de som ikke forstår at den er for tevann. Anonymkode: 7a9f8...a90 Seriøst?! Hadde aldri falt meg inn å bruke den til det. 😅 Anonymkode: f95a7...9b9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #329 Del Skrevet 24. mai 2021 Jeg er urmaker, og dere vil ikke tro hvor skitne klokker er. Brune, ekle, seige og klissete. Vil ikke engang tenke på hva det klisset er. Anonymkode: f95a7...9b9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #330 Del Skrevet 24. mai 2021 ti10 skrev (På 12.5.2021 den 17.27): Jeg tror dessverre dette gjelder de fleste som har direkte kontakt med mennesker i jobben sin. Noen har en dårlig dag, noen forstår ikke hvordan ting fungerer og takler det ved å være uhøflig og legge skylden over på den ansatte, noen har en form for komplekser og vil markere seg ved å komme med helt hinsides krav og holdninger (du klarer ikke å lure meg!!!) og andre er generelt så kravstore og egoistiske at de ikke evner å se at det de krever vil føre til store problemer for ansatte, andre kunder eller bedriften. Kan skrive under på dette. Jeg jobber innen helse. Noen mennesker er rett og slett forferdelige, og det har som oftest sin grunn, men det hjelper ikke når man behandler andre mennesker dårlig. Det finnes aldri en god unnskyldning for å behandle mennesker rundt seg som dritt. Har full medfølelse og respekt for mennesker som jobber innen helse og i serviceyrker, eller generelt yrker hvor man må forholde seg til mennesker. Mennesker flest er som oftest greie, jeg vil påstå at jeg har møtt flere gode mennesker enn dårlige mennesker i jobben min, men faen ta, de som er fæle er virkelig fæle også. Anonymkode: 41bdd...c0a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #331 Del Skrevet 25. mai 2021 Jeg har en til. Jeg jobbet noen år i en frivillig organisasjon (som f.eks Redd Barna, Norsk Folkehjelp). 40 timer i uka satt jeg bare der, jeg og et tosifra antall andre ansatte. Det kunne hende jeg fikk en telefon, eller svarte på en e-post. Jeg holdt på å kjede meg ihjel. Lønna var 560 000 og vi hadde også 6 ukers ferie. Vi kunne ta fri når vi ville og ingen fulgte med på at vi var på jobb. Lønna mi var medlemskontingent og statsstøtte. Det var busjettert med 20 millioner i lønn til oss, og vi jobbet kanskje 5 timer maks hver i uka. Da hadde vi møter. Tragisk, rett og slett. Jeg slutta. Anonymkode: 7a9f8...a90 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 25. mai 2021 #332 Del Skrevet 25. mai 2021 Jeg jobbet på en 7-Eleven i mange år, og der var det upåklagelig renhold, hyppig utskifting av ferskvare (aldri noe over utløpsdato), alt ble vasket og renset jevnlig. Sjokket ble stort da jeg begynte på en liten Narvesen her i Oslo, og det var altså så skittent... Pølsegrillen ble vasket med Ajax vindusspray, samme klut til det meste osv. Jeg sa opp etter kort tid og sendte bekymringsmelding til Mattilsynet. For øyeblikket jobber jeg på et stort sykehus, og det er utrolig dårlig renhold. Pasientene blir som oftest lettere sjokkert, og vi sykepleiere brannslukker ved å vaske litt "her og der" når vi har anledning. Det meldes stadig avvik, men ingenting skjer. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #333 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 25.5.2021 den 4.03): Jeg har en til. Jeg jobbet noen år i en frivillig organisasjon (som f.eks Redd Barna, Norsk Folkehjelp). 40 timer i uka satt jeg bare der, jeg og et tosifra antall andre ansatte. Det kunne hende jeg fikk en telefon, eller svarte på en e-post. Jeg holdt på å kjede meg ihjel. Lønna var 560 000 og vi hadde også 6 ukers ferie. Vi kunne ta fri når vi ville og ingen fulgte med på at vi var på jobb. Lønna mi var medlemskontingent og statsstøtte. Det var busjettert med 20 millioner i lønn til oss, og vi jobbet kanskje 5 timer maks hver i uka. Da hadde vi møter. Tragisk, rett og slett. Jeg slutta. Anonymkode: 7a9f8...a90 Leste denne kommentaren i går og klarer fortsatt ikke glemme den... Anonymkode: 5516f...f0c 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #334 Del Skrevet 26. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Leste denne kommentaren i går og klarer fortsatt ikke glemme den... Anonymkode: 5516f...f0c Jeg har også tenkt mye på det. Skikkelig trist lesing. Anonymkode: 6735b...d6e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BukkenAskeladd Skrevet 26. mai 2021 #335 Del Skrevet 26. mai 2021 jobber i barnehage og jeg spiser opp litt av matpakken til flere av barna. Jeg skifter heller aldri bleier med mindre lederen min ser meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 Populært innlegg #336 Del Skrevet 26. mai 2021 BukkenAskeladd skrev (47 minutter siden): jobber i barnehage og jeg spiser opp litt av matpakken til flere av barna. Jeg skifter heller aldri bleier med mindre lederen min ser meg Du tørr virkelig førstnevnte? Datteren min smører skiven selv, men mulig skitt på henda og hun piller seg til stadighet i nesen 😅 Iblant går det også epidemier med barnemark 🤢 Anonymkode: 87d8f...c33 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #337 Del Skrevet 26. mai 2021 Jobbet på et sykehjem for mange år siden. Mye baksnakking, dårlig arbeidsmiljø, dårlig ledelse. Ansatte ble sure og irritert på pasienter som ropte og skreik. Kunne si: slutt å rope!! Hysj på deg!! når pasienten fikk medisiner fikk de tømt alle tablettene i munnen samtidig.. kanskje 10 stk samtidig med ei skje med jorbær sylte. hvem tar 10 store tab på en gang? Pasientene ble behandlet uverdig.. sa i til ledelsen og da ble jeg «svarte per» må ikke komme her og komme her som bare assistent og pirke på de med utdannelse. Det ble så vanskelig og ubehagelig etter jeg sa fra at jeg vantrivdes. Sa opp og fikk meg ny jobb - angrer ikke et sekund Anonymkode: dc019...aaa 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 26. mai 2021 #338 Del Skrevet 26. mai 2021 Minitroll skrev (På 1.5.2021 den 20.20): Psykiatri? Dette er helt jævlig lesing. Hørtes ut som en episode av Sopranos el Peaky blinders 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 26. mai 2021 #339 Del Skrevet 26. mai 2021 Gjenferdet skrev (På 1.5.2021 den 20.24): Jeg jobber i tilknytning til et omsorgssenter, og det som sjokkerer meg er hvordan eldreomsorgen er lagt opp. Mange pasienter på slike steder er gamle, syke og demente, og det er så mange forskjellige pleiere ut og inn hele døgnet. For en person som er forvirret, i utgangspunktet, må det være ekstremt utfordrende å skulle forholde seg til så mange ulike mennesker. Noen av de er så demente at de ikke engang kjenner igjen pleierne. Burde det ikke da vært et poeng at de skulle fått noen få og samme personer å forholde seg til? Jeg synes det er uforsvarlig slik systemet er lagt opp. Nå er jeg nok særlig relasjonell og trygghetssøkende av meg, og trenger noen faste å forholde meg til når jeg er sårbar. Jeg hadde overhodet ikke taklet daglig pleie av masse forskjellige mennesker ut og inn, mennesker jeg ikke engang ante hvem var eller kjente igjen. Og jeg er ikke dement engang. Tenk på de som er demente? Det må jo være helt håpløst forvirrende med så mange folk ut og inn hele tiden? Stakkars mennesker som blir en kasteball mellom alle pleierne som er på vakt. Jeg er glad jeg ikke er pleier, og jeg heller mot å si at jeg håper at jeg aldri havner på gamlehjem. Enig med deg. Ekstremt viktig med små forhold, og trygge mennesker og omgivelser rundt de gamle med demens. Det er avdelinger som får det til, kjennetegnet deres er ekstremt godt arbeidsmiljø, som fører til lavt sykefravær. Har jobbet et sted der jeg følte både kolleger og beboere var min andre familie 💕 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #340 Del Skrevet 26. mai 2021 Det som folk blir mest sjokkert over hos oss, er følgende: På vår arbeidsplass er vi tre nøkkelpersoner. Vi har full frihet under ansvar og når året er over, deler sjefen ALT overskuddet på tre og vi kan fort få en halv million ekstra i året i bonus. I tillegg til suveren lønn og svært gode betingelser ellers. Anonymkode: 0ee42...2e3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå