AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #301 Skrevet 10. juni 2021 Maleficenta skrev (4 timer siden): nick trenger jo ikke tjenerinne. Han er fertil Ja, men tjenerinnne var jo for husfruene som ikke ble gravide selv. Det var derfor Fred voldtok June også, fordi de mente han var fertil, men at Serena ikke kunne få barn. TheCatLady skrev (4 timer siden): Det er ikke sikkert at Nick voldtar tjenerinnen. Jeg velger å tro bedre om han. Om han ikke har blitt tvunget til det da, men det har jo vært tilfeller der kommandøren ikke gjør det. Det har det nok, men de hadde jo disse seremoniene hver gang de var fruktbare og det var vel aunt Lydia og de andre "tantene" som hadde oversikt over syklusene og satte opp når disse seremoniene skulle være. Husker ikke helt hundre prosent nå, men var ikke aunt Lydia i stua hos Fred og Serena en gang også når de skulle ha seremonien? Lawrence voldtok jo ikke June vanligvis, men ble tvunget til det allikevel - med tilskuere - fordi de mistenkte at han ikke gjorde plikten sin. Anonymkode: 47982...a4c 4
Maleficenta Skrevet 10. juni 2021 #302 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men tjenerinnne var jo for husfruene som ikke ble gravide selv. Det var derfor Fred voldtok June også, fordi de mente han var fertil, men at Serena ikke kunne få barn. Det har det nok, men de hadde jo disse seremoniene hver gang de var fruktbare og det var vel aunt Lydia og de andre "tantene" som hadde oversikt over syklusene og satte opp når disse seremoniene skulle være. Husker ikke helt hundre prosent nå, men var ikke aunt Lydia i stua hos Fred og Serena en gang også når de skulle ha seremonien? Lawrence voldtok jo ikke June vanligvis, men ble tvunget til det allikevel - med tilskuere - fordi de mistenkte at han ikke gjorde plikten sin. Anonymkode: 47982...a4c ja hallo. tenkte feil. Men de nye husfruene er jo nesten barn så det er større sannsynlighet for at de er fertile. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #303 Skrevet 10. juni 2021 On 6/4/2021 at 11:50 PM, AnonymBruker said: Nå kan jo ikke Serena stilles personlig ansvarlig for akkurat det, hvis du tenker på "Sermonien" og overtakelse av barnet som var Gileads lovpålagte måte å få flere barn på. Og hvis man spoler tilbake til en episode i sesong 1 eller 2 så var det noen kommandanter i baksetet på en bil som kom opp med hele ideen med både sermonien og tjenerinner. Fred protesterte faktisk mot det, men ga seg selvfølgelig fort da han skjønte han var i mindretall... Serena kan stilles ansvarlig for mye annet inkludert voldtekter utover det, men men...😆 Anonymkode: 95451...d4c Øh. Serena var den som holdt June nede med makt da fred voldtok henne i slutten av svangerskapet, for å straffe henne mens June kjempet i mot. Serena sitt forslag faktisk. En narsissistisk sadist og kjønnssviker. On 6/9/2021 at 11:48 PM, AnonymBruker said: Om Fred samarbeider med USA/Canada i bytte mot friheten så kommer han til å bli hatet av Gilead og de religiøse skrullingene. Kanskje er det de religiøse skrullingene i Canada som er de som ender med å straffe Fred og Serena? Anonymkode: 43f60...d84 Jeg ville gjerne sett en byttehandel mellom Gilead og Canada med Hannah mot Fred og Serena, så kan de bli straffet i det samfunnet de hjalp til å bygge opp. Anonymkode: 596cd...ffc 9
Violetta Skrevet 11. juni 2021 #304 Skrevet 11. juni 2021 Hva med Janine, holder hun på å bli en tante? Er spent på den utviklingen jeg. 4
Hyacinth Skrevet 11. juni 2021 #305 Skrevet 11. juni 2021 Violetta skrev (3 timer siden): Hva med Janine, holder hun på å bli en tante? Er spent på den utviklingen jeg. Ja det er veldig spennende. Er litt redd det ender med enda en smell for henne. Det virker jo som Lydia virkelig ikke ønsker å sende henne ut som handmaid igjen. Men begynte å tenke på at i en tidligere sesong ville jo Lydia steine Janine. Det er så sjokkerende brutalt. 4
Gjest O.G. Skrevet 11. juni 2021 #306 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 22.37): Syntes det kuleste var da Fred ba Serena lese og skrive. Anonymkode: 10ce0...401 Eller at Naomi så at Serena hadde skrevet noe i ei blokk....
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. juni 2021 #307 Skrevet 11. juni 2021 Veldig skuffet over sesong 4. Mye "dødtid", zooming inn på ansikter osv. Eneste jeg synes har vært bra er fokuset på traumer, ettervirkninger etc. Men generelt lite innhold og action. Venter hele tiden på at det skal skje noe, noe sjokkerende. Men lite skjer.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #308 Skrevet 11. juni 2021 Sirisiri10 skrev (1 minutt siden): Veldig skuffet over sesong 4. Mye "dødtid", zooming inn på ansikter osv. Eneste jeg synes har vært bra er fokuset på traumer, ettervirkninger etc. Men generelt lite innhold og action. Venter hele tiden på at det skal skje noe, noe sjokkerende. Men lite skjer. Tror de kunne nesten kuttet med to-tre episoder bare pga det, syns ikke sesong 4 har vært noe verre enn de andre sesongene. De skal formidle så masse følelser med den zoomingen, men det begynner å bli skikkelig "åånei, ikke nå igjen...dette begynner å bli litt gammelt nå" Anonymkode: 47982...a4c 3
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. juni 2021 #309 Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tror de kunne nesten kuttet med to-tre episoder bare pga det, syns ikke sesong 4 har vært noe verre enn de andre sesongene. De skal formidle så masse følelser med den zoomingen, men det begynner å bli skikkelig "åånei, ikke nå igjen...dette begynner å bli litt gammelt nå" Anonymkode: 47982...a4c Sant. Kanskje jeg bare legger mer merke til det nå da lite skjer i episodene.
miss summers Skrevet 11. juni 2021 #310 Skrevet 11. juni 2021 Den zoomingen på Junes ansikt. Så fryktelig oppbrukt. Jeg er vel en av få som syns hun overspiller. Skikkelig drittlei henne og hennes karakter. Hele hennes scientologi bakgrunn farger mitt syn. Måtte ta et års pause fra hele serien fordi jeg ble så lei June 🙈 Vil heller ha mer tid på flere av de andre, feks Emily og Moira. 10
Elhaym Skrevet 11. juni 2021 #311 Skrevet 11. juni 2021 miss summers skrev (3 minutter siden): Den zoomingen på Junes ansikt. Så fryktelig oppbrukt. Jeg er vel en av få som syns hun overspiller. Skikkelig drittlei henne og hennes karakter. Hele hennes scientologi bakgrunn farger mitt syn. Måtte ta et års pause fra hele serien fordi jeg ble så lei June 🙈 Vil heller ha mer tid på flere av de andre, feks Emily og Moira. Haha. Scientologien ødelegger så mye for meg og. Hele skuespilleren trekker ned serien langt langt langt for meg. Er en fryd når det handler om andre. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #312 Skrevet 11. juni 2021 Hyacinth skrev (14 timer siden): Ja det er veldig spennende. Er litt redd det ender med enda en smell for henne. Det virker jo som Lydia virkelig ikke ønsker å sende henne ut som handmaid igjen. Men begynte å tenke på at i en tidligere sesong ville jo Lydia steine Janine. Det er så sjokkerende brutalt. Jeg tolker Lydia som en ekte født sadist i sjelen. Men som likevel har et hjertet der inni og dermed sliter med grusom samvittighet oppi behovet for å påføre sadistisk smerte. Litt som en pedofil som er født med en kropp som tenner på barn. Og som ikke klarer å la være å begå overgrep. Men med en samvittighet som gnager, slik han han søker hjelp eller ber om å bli kjemisk kastrert. Jeg har en magefølelse om at Lydia velger å ta sin straff til slutt, utleverer seg eller tar livet av seg. Anonymkode: d5877...e26
grease80s Skrevet 11. juni 2021 #313 Skrevet 11. juni 2021 Mistet interessen i sesong 1. Var kjedelig.
Hyacinth Skrevet 12. juni 2021 #314 Skrevet 12. juni 2021 miss summers skrev (8 timer siden): Den zoomingen på Junes ansikt. Så fryktelig oppbrukt. Jeg er vel en av få som syns hun overspiller. Skikkelig drittlei henne og hennes karakter. Hele hennes scientologi bakgrunn farger mitt syn. Måtte ta et års pause fra hele serien fordi jeg ble så lei June 🙈 Vil heller ha mer tid på flere av de andre, feks Emily og Moira. Det er mange som synes hun er en svært god skuespiller, men tror det er like mange som synes hun er god , men utrolig lei av at halve episoden handler om hennes ulike ansiktsutrykk. Det er visst hun selv som regisserer episodene i sesong 4 og det handler vel ikke noe mindre om henne og ansiktet hennes nå. Enig med deg at de kunne bruke mer tid på andre karakterer, men selv savner jeg å få vite mer om bakgrunnen for Gilead og hvordan de kunne klare å få det til. 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #315 Skrevet 12. juni 2021 Den zoomingen inn på Junes lett måpende og stirrende ansikt, kunne jo fort vært en drikkelek. En slurk for hver zoom. Hadde blitt tidlig kveld da. Anonymkode: 42f63...7be 10
miss summers Skrevet 12. juni 2021 #316 Skrevet 12. juni 2021 Elhaym skrev (9 timer siden): Haha. Scientologien ødelegger så mye for meg og. Hele skuespilleren trekker ned serien langt langt langt for meg. Er en fryd når det handler om andre. At hun selv ikke ser hvor undertrykkende sin egen religion er kontra det hun viser i serien. Dama må være dum! 🙈 Hyacinth skrev (48 minutter siden): Det er mange som synes hun er en svært god skuespiller, men tror det er like mange som synes hun er god , men utrolig lei av at halve episoden handler om hennes ulike ansiktsutrykk. Det er visst hun selv som regisserer episodene i sesong 4 og det handler vel ikke noe mindre om henne og ansiktet hennes nå. Enig med deg at de kunne bruke mer tid på andre karakterer, men selv savner jeg å få vite mer om bakgrunnen for Gilead og hvordan de kunne klare å få det til. Ok, så det er hun selv som velger å fokusere på ansiktet sitt ja 😬 Ikke selvopptatt overhode nei 😬 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Den zoomingen inn på Junes lett måpende og stirrende ansikt, kunne jo fort vært en drikkelek. En slurk for hver zoom. Hadde blitt tidlig kveld da. Anonymkode: 42f63...7be 🤪😅 5
Mynlen Skrevet 12. juni 2021 #317 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tolker Lydia som en ekte født sadist i sjelen. Men som likevel har et hjertet der inni og dermed sliter med grusom samvittighet oppi behovet for å påføre sadistisk smerte. Litt som en pedofil som er født med en kropp som tenner på barn. Og som ikke klarer å la være å begå overgrep. Men med en samvittighet som gnager, slik han han søker hjelp eller ber om å bli kjemisk kastrert. Jeg har en magefølelse om at Lydia velger å ta sin straff til slutt, utleverer seg eller tar livet av seg. Anonymkode: d5877...e26 Svaret på Lydia finner du i Gileads døtre. Men jeg synes de er i ferd med å male seg inn i et hjørne der, det henger ikke sammen. 1
Gjest Sirisiri10 Skrevet 12. juni 2021 #318 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den zoomingen inn på Junes lett måpende og stirrende ansikt, kunne jo fort vært en drikkelek. En slurk for hver zoom. Hadde blitt tidlig kveld da. Anonymkode: 42f63...7be 😂🙈
Ctrl Skrevet 12. juni 2021 #319 Skrevet 12. juni 2021 Enig med dere. Sesong 4 har vært et ørlite antiklimaks. Både på bagatellnivå og i større kontekst. Jeg er også en av dem som liker at handlingen handler om noen andre enn June og det June holder på med. Gi meg mye heller Janine, Lydia, Joseph, Serena og Fred. Som er litt ironisk med tanke på at June, altså Elisabeth Moss, har regissert 3 episoder selv denne sesongen. Jeg lurer på om sesongen i år er litt "coronaskadet" slik flere andre serier har blitt, og derfor har begrenset seg selv med tanke på når tid den ble spilt inn. Ja nei. Jeg leter egentlig etter unnskyldninger for seriens utvikling. Mynlen skrev (40 minutter siden): Svaret på Lydia finner du i Gileads døtre. Men jeg synes de er i ferd med å male seg inn i et hjørne der, det henger ikke sammen. Kan ikke du skrive kort i en spoilertag hva du mener med dette, og hvordan ting egentlig skal utvikle seg i forhold til Gileads døtre? 😇 2
Mynlen Skrevet 12. juni 2021 #320 Skrevet 12. juni 2021 Spoiler Lydia motarbeider regimet i hemmelighet og hjelper Nichole og Hannah. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå