Gå til innhold

The Handmaid's tale sesong 4.


Gjest TheCatLady

Anbefalte innlegg

I gårsdagens episode, da June fikk vite at Serena er gravid med Fred, tror dere det gikk opp for henne at Fred kan være biologisk far til Nicole? 

Anonymkode: 15d87...32e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheCatLady

Altså, det er jo ikke veldig rart at June er traumatisert etter å ha levd i Gilead de siste 7 årene og at det da vil være problematiske ting som oppstår i etterkant er i mine øyne naturlig. Det virker jo nesten som folk er overrasket over at hun oppfører seg som hun gjør. Alt hun har undertrykket kommer nå ut. 

Jeg er fortsatt usikker på hvordan hun skal klare overgangen fra Gilead til et liv i frihet. Hun har et enormt sinne i seg og et forhold til menn og sex vil det selvsagt oppstå problemer med. 

Endret av TheCatLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I gårsdagens episode, da June fikk vite at Serena er gravid med Fred, tror dere det gikk opp for henne at Fred kan være biologisk far til Nicole? 

Anonymkode: 15d87...32e

Det ville i såfall vært en gamechanger. Nick kan jo likegjerne være steril.

Men en kjapp DNAtest løser jo den biffen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med et miljøskifte i serien etter at ting har stått mye i ro lenge.

Må likevel spørre meg selv hvorfor jeg fortsatt ser på - lenge siden jeg gikk lei av å se nærbilder av det "gale" blikket til June.

 

Anonymkode: 296c7...7a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (3 timer siden):

Det ville i såfall vært en gamechanger. Nick kan jo likegjerne være steril.

Men en kjapp DNAtest løser jo den biffen

Like greit å ikke DNA teste siden Fred virker interessert i å ha en link til June.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg håper det ikke er Freds barn, men det hadde vært typisk om det var det. 

Kanskje et dumt spørsmål, men når hun sa noe om at 'first daddy" var glad i Nicole eller noe sånt, mente hun da Luke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TheCatLady skrev (1 time siden):

Jeg håper det ikke er Freds barn, men det hadde vært typisk om det var det. 

Kanskje et dumt spørsmål, men når hun sa noe om at 'first daddy" var glad i Nicole eller noe sånt, mente hun da Luke? 

Hun mente Nick.

Anonymkode: dd212...06d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At traumatiserte mennesker kan skade andre er ganske vanlig. Og når June snakker om Serena på slutten kan det se ut som hun til en viss grad snakker om hvem hun selv kan komme til å bli. 

Anonymkode: 3f200...dde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hun mente Nick.

Anonymkode: dd212...06d

Ok, takk. Jeg ble bare litt usikker på hva hun mente. 

Lurer på om hun kommer til å treffe Nick igjen noen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte på at Moira tok Nichole med på butikken, at de ikke lot june ta mer av ansvaret for henne. 

Burde ikke June få tilbringe mest mulig tid med henne? Hun har levd i en verden der de tar barna fra dem. Så jeg skjønner ikke helt logikken i at de kan "glemme" å la june ha mer ansvar for nichole, og heller trekke seg litt tilbake.

Anonymkode: 4cfc4...7bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg reagerte på at Moira tok Nichole med på butikken, at de ikke lot june ta mer av ansvaret for henne. 

Burde ikke June få tilbringe mest mulig tid med henne? Hun har levd i en verden der de tar barna fra dem. Så jeg skjønner ikke helt logikken i at de kan "glemme" å la june ha mer ansvar for nichole, og heller trekke seg litt tilbake.

Anonymkode: 4cfc4...7bb

Fordi hun trenger tid og fordi Nicole ikke kjenner June så godt enda?

Moira og Luke har basically vært fosterforeldre for Nicole i halvannet år. Og June har mer enn nok med seg selv virker det som

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som reagerte på jubelen Waterfords ble møtt med på vei ut til bilen. Kjente jeg ble nærmest kvalm. 

Anonymkode: 26e54...043

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Andre som reagerte på jubelen Waterfords ble møtt med på vei ut til bilen. Kjente jeg ble nærmest kvalm. 

Anonymkode: 26e54...043

Samme her. Ser for meg at det nå blir ville tilstander i Canada også. Orker ikke!

Anonymkode: 1b23e...f55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Samme her. Ser for meg at det nå blir ville tilstander i Canada også. Orker ikke!

Anonymkode: 1b23e...f55

Nei, det orker ikke jeg heller! 

Anonymkode: 26e54...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Andre som reagerte på jubelen Waterfords ble møtt med på vei ut til bilen. Kjente jeg ble nærmest kvalm. 

Anonymkode: 26e54...043

Ja, altså.. hvor kom jubelen ifra? Hvordan kan protester gå over til full hyllest over natta uten at noe har skjedd rundt Waterfords? Har jeg misset noe vesentlig??

Jeg synes faktisk forrige episode var litt tam. At "alt" skal skje i Canada nå virker litt tafatt. Denne rettshøringen med June inneholdt jo kun hennes tale. Det kunne jo skjedd så mye mer akkurat i den scenen. Ellers synes jeg episoden ble spist opp av småsnakk. Litt her og litt der. Jeg håper det er en grunn til det, og at det nå bygges opp til noe stort. Av erfaring så tror og håper jeg at det vi ser nå er en slags oppbygning. 

Heldigvis får vi se glimt av Lydia, Janine og Joseph i Gilead. Jeg ble nesten glad for at Janine ble tatt inn igjen. Fordi det er jo Gilead som både provoserer og engasjerer meg, og som skaper stemningen og er serien for min del. Og scenen mellom Janine og Lydia hvor Lydia prøvde å manipulere Janine var jo en god gammel klassiker. 

Nå sitter jeg egentlig og bare venter på at serien skal eksplodere igjen. Det har den potensiale til fra mange hold. Waterfords blir vel sikkert frikjent pga manglende bevis og June reiser inn til Gilead igjen på både hevntokt og for å få tak i Hannah. Jeg er ganske sikker på at serien avsluttes ikke før Hannah er hjemme igjen, og/eller at Gilead er oppløst. Pga. June. Så her kan mye skje, og jeg kan sikkert ta feil også! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubelen kom vel av at folk hadde hørt (det ble kanskje tv-overført) hva Fred sa i rettsalen og trodde ham på at dette var nødvendig for å få opp fødselstallene. At Gilead er bra og fungerer fordi det blir barn av det. Men at alle de folka skulle synes det var en bra ting å ødelegge livet til folk og voldta dem for å oppnå det er mer rart!

Anonymkode: 72757...a55

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (1 time siden):

Ja, altså.. hvor kom jubelen ifra? Hvordan kan protester gå over til full hyllest over natta uten at noe har skjedd rundt Waterfords? Har jeg misset noe vesentlig??

Jeg synes faktisk forrige episode var litt tam. At "alt" skal skje i Canada nå virker litt tafatt. Denne rettshøringen med June inneholdt jo kun hennes tale. Det kunne jo skjedd så mye mer akkurat i den scenen. Ellers synes jeg episoden ble spist opp av småsnakk. Litt her og litt der. Jeg håper det er en grunn til det, og at det nå bygges opp til noe stort. Av erfaring så tror og håper jeg at det vi ser nå er en slags oppbygning. 

Heldigvis får vi se glimt av Lydia, Janine og Joseph i Gilead. Jeg ble nesten glad for at Janine ble tatt inn igjen. Fordi det er jo Gilead som både provoserer og engasjerer meg, og som skaper stemningen og er serien for min del. Og scenen mellom Janine og Lydia hvor Lydia prøvde å manipulere Janine var jo en god gammel klassiker. 

Nå sitter jeg egentlig og bare venter på at serien skal eksplodere igjen. Det har den potensiale til fra mange hold. Waterfords blir vel sikkert frikjent pga manglende bevis og June reiser inn til Gilead igjen på både hevntokt og for å få tak i Hannah. Jeg er ganske sikker på at serien avsluttes ikke før Hannah er hjemme igjen, og/eller at Gilead er oppløst. Pga. June. Så her kan mye skje, og jeg kan sikkert ta feil også! 

Det er bare å lese Gileads døtre, så får du svaret,

Anonymkode: 4e52f...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er bare å lese Gileads døtre, så får du svaret,

Kan du gjenta i korte trekk i en spoiler slik at de som ikke vil vite det, slipper å uforvarende lese det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Violetta skrev (På 27.5.2021 den 14.43):

Du må lese deg opp på biologi.

 

Ctrl skrev (På 27.5.2021 den 15.47):

Selvfølgelig er det mulig å voldta en mann selv om han har en penis.

Kan ikke en kvinne bli våt selv om hun blir voldtatt? 

 

loveli skrev (På 27.5.2021 den 15.49):

Dette er jo helt feil.

Kroppen og hodet henger ikke alltid sammen. Visste du at noen kvinner får orgasme under voldtekt?

Jeg veit ikke. 

Men det virker veldig rart. Trodde man måtte ha lyst for at det skulle påvirke kjønnsorganet. 

Anonymkode: 1144e...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg veit ikke. 

Men det virker veldig rart. Trodde man måtte ha lyst for at det skulle påvirke kjønnsorganet. 

Anonymkode: 1144e...15a

Absolutt ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...