Gå til innhold

The Handmaid's tale sesong 4.


Gjest TheCatLady

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

 

Jeg veit ikke. 

Men det virker veldig rart. Trodde man måtte ha lyst for at det skulle påvirke kjønnsorganet. 

Anonymkode: 1144e...15a

Skjønner ikke hvorfor man må forklare dette, men det er kroppen som reagerer og ikke nødvendigvis hodet. Akkurat som kvinner som har blitt voldtatt kan ha blitt våte. Slike ting er det nok mye skam knyttet til. 

Endret av TheCatLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

loveli skrev (2 minutter siden):

Absolutt ikke. :)

Da veit jeg det, takk for oppklaringen😊

Anonymkode: 1144e...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg ble litt sjokkert over at Serena og Fred fikk jubel når de kom ut. Synes det er helt utrolig at de i det hele tatt kunne få det etter alt de har gjort og i forhold til hvordan Gilead fungerer for at det skal bli født flere barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
TheCatLady skrev (På 27.5.2021 den 22.35):

Altså, det er jo ikke veldig rart at June er traumatisert etter å ha levd i Gilead de siste 7 årene og at det da vil være problematiske ting som oppstår i etterkant er i mine øyne naturlig. Det virker jo nesten som folk er overrasket over at hun oppfører seg som hun gjør. Alt hun har undertrykket kommer nå ut. 

Jeg er fortsatt usikker på hvordan hun skal klare overgangen fra Gilead til et liv i frihet. Hun har et enormt sinne i seg og et forhold til menn og sex vil det selvsagt oppstå problemer med. 

Karakteren er ødelagt syntes jeg.  Jeg har begynnt å misslike henne. Vil drepe alt og alle hun ser. Frekk, hissig, sur, ego....ja det meste som går av negative kvaliteter. Kanskje forståelig etter så mye hun har sett og opplevd, men jeg klarer ikke holde sympati med henne når hun endelig får friheten og behandler venner og kjæreste som hun var en tjener av Gilead. Elsker serien! Men nå bør skaperne vurdere å finne en slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (25 minutter siden):

Jeg ble litt sjokkert over at Serena og Fred fikk jubel når de kom ut. Synes det er helt utrolig at de i det hele tatt kunne få det etter alt de har gjort og i forhold til hvordan Gilead fungerer for at det skal bli født flere barn. 

Religiøse folk kan bli gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady
HarryDotter skrev (22 minutter siden):

Karakteren er ødelagt syntes jeg.  Jeg har begynnt å misslike henne. Vil drepe alt og alle hun ser. Frekk, hissig, sur, ego....ja det meste som går av negative kvaliteter. Kanskje forståelig etter så mye hun har sett og opplevd, men jeg klarer ikke holde sympati med henne når hun endelig får friheten og behandler venner og kjæreste som hun var en tjener av Gilead. Elsker serien! Men nå bør skaperne vurdere å finne en slutt.

Ikke nødvendigvis ødelagt synes jeg, men det er vanskelig å ha noe sympati med henne nå synes jeg. Tenker at reaksjonene hennes er naturlige etter alt som har skjedd og at hun sikkert ikke blir den gamle June igjen. 

Det kommer en sesong til tror jeg og det skal visst være den siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TheCatLady said:

Jeg ble litt sjokkert over at Serena og Fred fikk jubel når de kom ut. Synes det er helt utrolig at de i det hele tatt kunne få det etter alt de har gjort og i forhold til hvordan Gilead fungerer for at det skal bli født flere barn. 

Det er jo bare å se til USA og hvor mange som hyller f.eks Trump... Massesuggesjon og dumme mennesker er ikke til å spøke med. 

Anonymkode: e319f...f9a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jubelen kom vel av at folk hadde hørt (det ble kanskje tv-overført) hva Fred sa i rettsalen og trodde ham på at dette var nødvendig for å få opp fødselstallene. At Gilead er bra og fungerer fordi det blir barn av det. Men at alle de folka skulle synes det var en bra ting å ødelegge livet til folk og voldta dem for å oppnå det er mer rart!

Anonymkode: 72757...a55

Er ikke rart i det hele tatt synes jeg, se på fanklubbene til div seriemordere! De blir/ble jo hyllet.

Anonymkode: 93eab...6ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (7 timer siden):

Karakteren er ødelagt syntes jeg.  Jeg har begynnt å misslike henne. Vil drepe alt og alle hun ser. Frekk, hissig, sur, ego....ja det meste som går av negative kvaliteter. Kanskje forståelig etter så mye hun har sett og opplevd, men jeg klarer ikke holde sympati med henne når hun endelig får friheten og behandler venner og kjæreste som hun var en tjener av Gilead. Elsker serien! Men nå bør skaperne vurdere å finne en slutt.

Men må du ha sympati med karakterene? Som du sier så er det forståelig at hun er som hun er etter alt hun har sett og opplevd. Synes selv det er bedre med realistiske reaksjoner enn sympatiske karakterer. 

Anonymkode: 9f81d...71b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (14 timer siden):

Ja, altså.. hvor kom jubelen ifra? Hvordan kan protester gå over til full hyllest over natta uten at noe har skjedd rundt Waterfords? Har jeg misset noe vesentlig??

 

Er det samme personer som protesterte før og som hyller nå? Jeg tenkte at det også i Canada alltid kan ha vært grupper med samme eller lignende holdninger som de i Gillead. 

Anonymkode: 9f81d...71b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HarryDotter skrev (20 timer siden):

Karakteren er ødelagt syntes jeg.  Jeg har begynnt å misslike henne. Vil drepe alt og alle hun ser. Frekk, hissig, sur, ego....ja det meste som går av negative kvaliteter. Kanskje forståelig etter så mye hun har sett og opplevd, men jeg klarer ikke holde sympati med henne når hun endelig får friheten og behandler venner og kjæreste som hun var en tjener av Gilead. Elsker serien! Men nå bør skaperne vurdere å finne en slutt.

Veldig enig med dette, karakteren har blitt en ensporet psykopat som ikke bryr seg om andre. Hadde vært en mer interessant serie om June ofret seg for de andre handmaidene e.l. og de avsluttet serien uten henne. Nå må vi leve med fokus på "gale-June" i enda flere episoder.

Anonymkode: 296c7...7a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

June er tøff. Sliter ikke med lite. Nå blir det hell to pay.. Ikke rart hun er påvirket av alt, for en omveltning. 

Anonymkode: 2017e...a80

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Veldig enig med dette, karakteren har blitt en ensporet psykopat som ikke bryr seg om andre. Hadde vært en mer interessant serie om June ofret seg for de andre handmaidene e.l. og de avsluttet serien uten henne. Nå må vi leve med fokus på "gale-June" i enda flere episoder.

Anonymkode: 296c7...7a2

Jeg synes det er befriende at de endelig kan vise en usympatisk og realistisk kvinnelig hovedrolle. Jeg synes det er et realistisk utfall etter år med umenneskelig tortur. Kvinner er ikke alltid milde og snille. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jeg den eneste som fikk litt gåsehud av serena og fred på vei til bilen, ett skikkkelig power couple!

Er klart ikke enig i sånn de har holdt på, men synes de er fine (utseende) og veldig interessante! Egentlig svært fascinerende og på en merkelig måte har jeg litt sympati med dem, eller mest serena. Liker rollene deres godt!

24470096-8CAA-4BAF-917B-9D4E7F0B3E88.jpeg

Anonymkode: 93eab...6ff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er jeg den eneste som fikk litt gåsehud av serena og fred på vei til bilen, ett skikkkelig power couple!

Er klart ikke enig i sånn de har holdt på, men synes de er fine (utseende) og veldig interessante! Egentlig svært fascinerende og på en merkelig måte har jeg litt sympati med dem, eller mest serena. Liker rollene deres godt!

24470096-8CAA-4BAF-917B-9D4E7F0B3E88.jpeg

Anonymkode: 93eab...6ff

Ja enig, og bet meg også merke i den scenen jeg også. Litt majestetisk og praktfull. Fikk ikke akkurat med gåsehud, men... 😜 

Synes Serena, altså Yvonne Strahovski, er en utrolig pen kvinne og har fylt en meget bra karakter. Har liksom aldri klart å mislike henne. Hvis man ser bort ifra disse tvangsvoldtektene av June (okei, dette hørtes kanskje feil ut 😜), så var vel egentlig ikke Serena "ille" mot June? Var hun det, eller ble jeg blendet av skjønnheten og den gode karakteren jeg synes hun hadde? 

At man sitter igjen med sympati for en av de eller begge, så må man jo bare innrømme at serien har jo på en måte manipulert oss også. Det er vel strengt talt absolutt ingen grunn til å ha sympati for de. Men det er vel kanskje det serien vil at vi skal ha? På samme måte som de manipulerte the handmaids så skal vi også bli litt "fanget"? 
Joda, okei, jeg overtenker det nok nå 😄 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (24 minutter siden):

Ja enig, og bet meg også merke i den scenen jeg også. Litt majestetisk og praktfull. Fikk ikke akkurat med gåsehud, men... 😜 

Synes Serena, altså Yvonne Strahovski, er en utrolig pen kvinne og har fylt en meget bra karakter. Har liksom aldri klart å mislike henne. Hvis man ser bort ifra disse tvangsvoldtektene av June (okei, dette hørtes kanskje feil ut 😜), så var vel egentlig ikke Serena "ille" mot June? Var hun det, eller ble jeg blendet av skjønnheten og den gode karakteren jeg synes hun hadde? 

At man sitter igjen med sympati for en av de eller begge, så må man jo bare innrømme at serien har jo på en måte manipulert oss også. Det er vel strengt talt absolutt ingen grunn til å ha sympati for de. Men det er vel kanskje det serien vil at vi skal ha? På samme måte som de manipulerte the handmaids så skal vi også bli litt "fanget"? 
Joda, okei, jeg overtenker det nok nå 😄 

Haha helt enig i alt!! Nesten litt sånn tabu å si det 😂

Anonymkode: 93eab...6ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Ctrl said:

Synes Serena, altså Yvonne Strahovski, er en utrolig pen kvinne og har fylt en meget bra karakter. Har liksom aldri klart å mislike henne. Hvis man ser bort ifra disse tvangsvoldtektene av June (okei, dette hørtes kanskje feil ut 😜), så var vel egentlig ikke Serena "ille" mot June? Var hun det, eller ble jeg blendet av skjønnheten og den gode karakteren jeg synes hun hadde? 

 

Altså, er du virkelig seriøs her?? Gjentatte voldtekter, fysisk vold, psykisk vold, frihetsberøvelse, kidnapping av barnet hennes... Å tvinge et annet menneske til å være sexslave for å tilfredsstille eget barneønske er så langt fra å være grei mot noen det nesten er mulig å komme.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...