Gå til innhold

The Handmaid's tale sesong 4.


Gjest TheCatLady

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady

3 episoder av sesong 4 kom i dag. Noen som ser? :)

Jeg har sett alle 3 i dag. Tror denne sesongen blir veldig spennende, men episode 3 var virkelig hjerteskjærende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tre første episodene fikk terningkast 4 i VG, er du enig i den scoren?

Anonymkode: 72357...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De tre første episodene fikk terningkast 4 i VG, er du enig i den scoren?

Anonymkode: 72357...87b

Jeg ville vel gitt dem litt høyere enn det. 5 og den siste som er kommet ut synes jeg var veldig bra. 5-6 på den kanskje. 

Blomsterpotta skrev (4 minutter siden):

Så du det på Netflix?

Nei, på HBO. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (3 minutter siden):

Jeg ville vel gitt dem litt høyere enn det. 5 og den siste som er kommet ut synes jeg var veldig bra. 5-6 på den kanskje. 

Nei, på HBO. 

Ok, nice 😊 Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første er så som så, litt nedtur etter sesong 1, 2 og 3 som utrolig bra fra ende til annen.

Sparer episode 3 til frokosten imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Me for life said:

De to første er så som så, litt nedtur etter sesong 1, 2 og 3 som utrolig bra fra ende til annen.

Sparer episode 3 til frokosten imorgen.

De måtte vel oppsummere litt etter noen år. Episode 3 gikk rett tilbake til slik det var. Nervepirrende!

Anonymkode: e319f...f9a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt hekta på den serien. Og selv om den er grusom, så ser jeg fram til spennende sesong 4 nå. Men ‘gruer’ meg litt til episode 3 om den er hjerteskjærende. Sliter med episodene med mishandling, voldtekter, tortur og hjerteskjærende scener fra fortiden hvor June blir separert fra barnet sitt😣 Kan noen forklare hvorfor vi liker denne grusomme serien?😅

Håper på en rettferdig og seirende avslutning, men har sterk mistanke om at dette ikke vil skje🙈

Det verste er at selv om det er en dystopisk serie som ikke er basert på virkeligheten, så er det skremmende mye realistisk ved den. Ikke minst mtp pandemien vi er oppi. Som minner oss på hva mennesker er i stand til ved store verdens katastrofer der vi ikke har kontroll på det som skjer😱

Anonymkode: d5877...e26

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det verste er at selv om det er en dystopisk serie som ikke er basert på virkeligheten, så er det skremmende mye realistisk ved den. Ikke minst mtp pandemien vi er oppi. Som minner oss på hva mennesker er i stand til ved store verdens katastrofer der vi ikke har kontroll på det som skjer😱

Leste at selv om ingenting er hentet fra  virkeligheten så har alt som skjer i serien skjedd en eller annen gang, ett eller annet sted. Og det tror jeg også. Ser mye likehter til nåde nazi-Tyskland, IS og de mest kvinneundertrykkende delene av Islam.

Grusom, men fantastisk serie.

Anonymkode: 12e55...e23

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til ny sesong. Jeg har lest boken Gileads døtre, så jeg "vet litt" om hva som skjer mange år etter. Noen andre som har lest den boka? Den anbefales.

Anonymkode: dd212...06d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting....flere enn meg som har lyst på Nick? Måten han skakker på hodet når han står ovenfor June 😅

Anonymkode: 12e55...e23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de bekrefter en sesong til så må jeg bare si at jeg lurer på hvorfor? Har ikke konseptet nå spilt ut sin rolle? Det finnes ingen reell motivasjon igjen 

Anonymkode: 28a0e...3ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg bare lurer på en ting som irriterer meg litt i den serien. Når det er slik at handmaids er i fåtall og de eneste som kan få barn. Hvorfor har det seg sånn at de kan ofres i hytt og gevær? De tar jo livet av ganske mange i den serien. Henger et ti-tjue talls av de. Er de ikke for dyrebare til å bare bli kastet bort på den måten? 🤔

Anonymkode: 5e7d8...46e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TheCatLady skrev (21 timer siden):

3 episoder av sesong 4 kom i dag. Noen som ser? :)

Jeg har sett alle 3 i dag. Tror denne sesongen blir veldig spennende, men episode 3 var virkelig hjerteskjærende. 

Jeg så og alle tre i går, gleder meg til fortsettelsen. Trist slutt på ep.3 men de er tøffe jenter. Spent på fortsettelsen altså, mye som skjer der, på begge sider av grensen .

Anonymkode: 2017e...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men jeg bare lurer på en ting som irriterer meg litt i den serien. Når det er slik at handmaids er i fåtall og de eneste som kan få barn. Hvorfor har det seg sånn at de kan ofres i hytt og gevær? De tar jo livet av ganske mange i den serien. Henger et ti-tjue talls av de. Er de ikke for dyrebare til å bare bli kastet bort på den måten? 🤔

Anonymkode: 5e7d8...46e

Når har de gjort det? I sesong to truet de med masse-henging men de ble «bare» torturert i stedet. De fleste handmaids som ble drept senere var resultatet av en selvmordsbomber, ikke Gilead. De fleste kvinnene som har blitt drept i serien har vært i Martha-klassen og de er ikke fertile. June har sluppet unna med masse som ellers ville fått henne hengt hvis hun ikke var fertil, det samme med Emily og Janine.

Og så sier Lawrence det rett ut i en av de nyeste episodene - det handlet aldri om barn, kristendom og tradisjonelle verdier, det handlet om makt. 

Anonymkode: 9115d...1cc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Totalt hekta på den serien. Og selv om den er grusom, så ser jeg fram til spennende sesong 4 nå. Men ‘gruer’ meg litt til episode 3 om den er hjerteskjærende. Sliter med episodene med mishandling, voldtekter, tortur og hjerteskjærende scener fra fortiden hvor June blir separert fra barnet sitt😣 Kan noen forklare hvorfor vi liker denne grusomme serien?😅

Håper på en rettferdig og seirende avslutning, men har sterk mistanke om at dette ikke vil skje🙈

Det verste er at selv om det er en dystopisk serie som ikke er basert på virkeligheten, så er det skremmende mye realistisk ved den. Ikke minst mtp pandemien vi er oppi. Som minner oss på hva mennesker er i stand til ved store verdens katastrofer der vi ikke har kontroll på det som skjer😱

Anonymkode: d5877...e26

Jeg leste at det er ingenting i den serien ift.  forbrytelser mot kvinner som er oppdiktet, alt har skjedd og skjer fortsatt i virkeligheten idag.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg bare lurer på en ting som irriterer meg litt i den serien. Når det er slik at handmaids er i fåtall og de eneste som kan få barn. Hvorfor har det seg sånn at de kan ofres i hytt og gevær? De tar jo livet av ganske mange i den serien. Henger et ti-tjue talls av de. Er de ikke for dyrebare til å bare bli kastet bort på den måten? 🤔

Anonymkode: 5e7d8...46e

Imens gjør June akkurat det hun vil og hun blir jo aldri hengt. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvor ofte de skal slippe ut nye episoder? 

Anonymkode: 8094f...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange sesonger blir det totalt i denne serien? Jeg gidder ikke begynne å se en serie før de er ferdige med å lage den og alle episodene er ute. Er sesong fire siste sesong, eller skal de fortsette?

Anonymkode: 40592...d21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mange sesonger blir det totalt i denne serien? Jeg gidder ikke begynne å se en serie før de er ferdige med å lage den og alle episodene er ute. Er sesong fire siste sesong, eller skal de fortsette?

Anonymkode: 40592...d21

Det står her at det er planlagt 10 sesonger: https://www.radiotimes.com/tv/drama/the-handmaids-tale-is-a-sublime-drama-but-do-we-really-need-10-seasons/

Det høres egentlig ganske mye ut om det stemmer. Jeg er usikker på om de klarer å holde det like interessant hele veien. Dessverre pleier mange serier å tape seg når de begynner å få mange sesonger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...