Gå til innhold

The Handmaid's tale sesong 4.


Gjest TheCatLady

Anbefalte innlegg

Gasellen skrev (På 7.5.2021 den 9.43):

Hun var katolikk. Mange i Gilead tror jo på Gud. De er bare ikke så ekstreme.

Vi vet at hun hadde en sønn men at han døde som 19-åring i krigen. 

De har også nevnt søsteren og nevøen hennes et par ganger, så jeg renger med at vi finner ut hva som har skjedd med dem etter hvert i en episode fokusert på Rita og mer av hennes bakgrunn.

Det er ganske mange kristne figurer i serien (for eksempel June), tror litt av det er for å fremheve kontraster - men også for å kunne si at serien ikke er anti-kristen, men anti-ekstremisme.

Anonymkode: 9115d...1cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 7.32):

Jeg gleder meg veldig til ny sesong. Jeg har lest boken Gileads døtre, så jeg "vet litt" om hva som skjer mange år etter. Noen andre som har lest den boka? Den anbefales.

Anonymkode: dd212...06d

har begynt på den. Utrolig bra så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B87C skrev (19 minutter siden):

Noen som har sett dagens episode ?? 

Jeez,  de vet å holde seerne hektet 🙈 

Utrolig spennende slutt. Gleder meg til neste onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (2 timer siden):

Utrolig spennende slutt. Gleder meg til neste onsdag!

Eg og 🤗 håper hun blir med tilbake til mannen og babyen, og fortsetter å kjempe derifra ..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B87C skrev (7 timer siden):

Eg og 🤗 håper hun blir med tilbake til mannen og babyen, og fortsetter å kjempe derifra ..

Er vel det som er det litt typiske irriterende i denne serien, at hun sikkert forblir i Gilead.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååh hallo for en slutt! Orker ikke! Også å måtte vente en hel uke til neste episode! En HEL uke. Dette er seigpining.... 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amagad gi meg en ny episode NÅ!!!

Men hun forblir sikkert i gilead...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Tipper hun forblir i Gilead ja. Datteren er det fortsatt og tipper at hun vil ha henne med selv om hun kanskje ikke husker June eller er blitt hjernevasket.

June virket også litt oppsatt på å være med i kampen mot Gilead. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren er 10 år nå, er hun ikke. Hvis hun får menstruasjon, så kan hun vel giftes bort etterhvert? 

June klarer nok ikke å dra fra Gilead så lenge datteren er der nei. Den andre datteren er jo trygg i Canada.

Og så lurer jeg på: Er det virkelig Waterford som er far til Serenas barn? Har ektefeller ikke sex i Gilead.....

 

Anonymkode: 5b332...ded

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (10 timer siden):

Er vel det som er det litt typiske irriterende i denne serien, at hun sikkert forblir i Gilead.

June vet hva som skjer med jentene i Gillead og kommer aldri til å forlate datteren. Dessuten vil hun kjempe for landet sitt. 
Hun har ikke sett mannen på hva, 4-5 år? Forelsket seg i en annen i mellomtiden og blitt en annen person. 
 

 

Anonymkode: 12cd3...a3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

June vet hva som skjer med jentene i Gillead og kommer aldri til å forlate datteren. Dessuten vil hun kjempe for landet sitt. 
Hun har ikke sett mannen på hva, 4-5 år? Forelsket seg i en annen i mellomtiden og blitt en annen person. 
 

 

Anonymkode: 12cd3...a3c

 

Det siste kom tydelig fram i siste episode da hun drev og vasket den røde kåpen sin mens Janine spilte dart. Hun har nok forandret seg, i Gilead må de jobbe og jobbe hele tiden og ha en rolig og usynlig framferd. Det var jo ikke sånn hun fremstår i klippene fra før Gilead.

Anonymkode: 5b332...ded

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Datteren er 10 år nå, er hun ikke. Hvis hun får menstruasjon, så kan hun vel giftes bort etterhvert? 

June klarer nok ikke å dra fra Gilead så lenge datteren er der nei. Den andre datteren er jo trygg i Canada.

Og så lurer jeg på: Er det virkelig Waterford som er far til Serenas barn? Har ektefeller ikke sex i Gilead.....

 

Anonymkode: 5b332...ded

Ja, jeg tror det er Fred som er faren til barnet. Serena har ikke vært utro som jeg kan huske, men det ble fremstilt som at Serena ikke kunne få barn. Det stemte tydeligvis ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TheCatLady skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg tror det er Fred som er faren til barnet. Serena har ikke vært utro som jeg kan huske, men det ble fremstilt som at Serena ikke kunne få barn. Det stemte tydeligvis ikke. 

 

Nei, Fred sier et sted at det er hans skyld at de ikke har barn. Men er det i det hele tatt noen av husfruene i Gilead som har født egne barn? Kanskje ektefellene ikke lenger ligger sammen? Det har vel ikke vært problematisert, men virker jo rart at hun plutselig ble gravid etter at hun lå med han en gang.

 

Anonymkode: 5b332...ded

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Datteren er 10 år nå, er hun ikke. Hvis hun får menstruasjon, så kan hun vel giftes bort etterhvert? 

June klarer nok ikke å dra fra Gilead så lenge datteren er der nei. Den andre datteren er jo trygg i Canada.

Og så lurer jeg på: Er det virkelig Waterford som er far til Serenas barn? Har ektefeller ikke sex i Gilead.....

 

Anonymkode: 5b332...ded

Fred og Serena hadde sex i forrige sesong tror jeg, da de var på vei til grensen og Serena hadde kjørt bil og de mimret litt.

Jeg tror kanskje June velger å dra med Moira, hun han prøvd å få tak i Hannah så mange ganger uten å lykkes. Og hun er langt unna nå og alle vet at Hannah er Junes svake punkt og i tillegg er de mer på vakt etter alle de andre barna flyktet. Hun blir nok passet for godt på nå. Det kan hende hun vil prøve andre metoder for å forhandle henne ut av Gilead.

Anonymkode: 9115d...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Nei, Fred sier et sted at det er hans skyld at de ikke har barn. Men er det i det hele tatt noen av husfruene i Gilead som har født egne barn? Kanskje ektefellene ikke lenger ligger sammen? Det har vel ikke vært problematisert, men virker jo rart at hun plutselig ble gravid etter at hun lå med han en gang.

 

Anonymkode: 5b332...ded

Ja, han sier det, men det var fortsatt slik at Gilead skyldte på kvinnene og ikke mennene. I tillegg ble hun skutt i magen og trodde derfor at hun ikke kunne få barn, men ja det kunne selvfølgelig være begge som ikke kunne få barn. Fred klarte vel ikke å gjøre noen av handmaidene gravide (?) så det var ikke rart at han sa noe slikt. 

Tja, det er ikke så rart om hun tilfeldigvis ble gravid da. Tilfeldigheter skjer hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

June og hennes kamp i Gilead er jo selv nerven i serien, så tviler på at hun blir med over grensen. Vi må ikke glemme at dette er en tv-produksjon ment for å tjene penger ;) De kommer nok på en plausibel forklaring for å få henne til å bli skal du se....

Anonymkode: 73c11...6d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med om June blir eller ikke er veldig åpent sånn jeg ser det. Da hun traff Hannah i fengselet var Hannah redd for June og kjente henne ikke igjen. Samtidig så vi at tante Lydia fikk bli med og ta imot en ny generasjon handmaids. Begge kan være frempek til hva som skjer. Spennende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

June og hennes kamp i Gilead er jo selv nerven i serien, så tviler på at hun blir med over grensen. Vi må ikke glemme at dette er en tv-produksjon ment for å tjene penger ;) De kommer nok på en plausibel forklaring for å få henne til å bli skal du se....

Anonymkode: 73c11...6d5

Eller hun kjemper fra andre siden. 

Vi fikk vel aldri helt vite hva planen hennes var med å ta seg til Chicago heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Violetta skrev (5 timer siden):

Eller hun kjemper fra andre siden. 

Vi fikk vel aldri helt vite hva planen hennes var med å ta seg til Chicago heller. 

Hun ville til Chicago fordi det fremdeles var folk som sloss der. Hun virket temmelig skytelysten og aggressiv i siste episode så det er ganske tydelig hvorfor hun ville til Chicago.

Hun ser vel på det å bryte ned Gilead som eneste måten å få tilbake datteren på.

 

Jeg er svært spent på hva samarbeidet til Joseph og Nick vil føre til! Jeg digger Joseph. 

Anonymkode: 12cd3...a3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...