Gå til innhold

The Handmaid's tale sesong 4.


Gjest TheCatLady

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady
Sol79 skrev (4 timer siden):

Men hva hjalp det at de kom seg på andre siden av togskinnene egentlig?

Kan de ikke bare kjøre etter når toget har passert?

Det kan de sikkert ja, men vil tro at de løp i panikk og det å løpe var sikkert et bedre alternativ enn å bli sendt til den arbeidsleiren. Nå har de i det minste en sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sol79 skrev (4 timer siden):

Men hva hjalp det at de kom seg på andre siden av togskinnene egentlig?

Kan de ikke bare kjøre etter når toget har passert?

Ja, så løper de også rett frem. Skjønner ikke den.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (5 timer siden):

Men hva hjalp det at de kom seg på andre siden av togskinnene egentlig?

Kan de ikke bare kjøre etter når toget har passert?

Jeg regner med de bailet inn i skogen etterhvert. Tog er lange. De kan ha fått flere minutters forsprang 

Anonymkode: 12cd3...a3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protip til de med korttidshukommelse som feks ikke husker at bestevenninna til June også var fanget som handmaid men som rømte: Se alle sesongene fra scratch. Få det i kronologisk rekkefølge uten halvannet års pause mellom. 
 

Protip de som ikke skjønte at Alma og hun andre ble drept av toget fordi de ikke rakk over: Prøv å følg litt mer med. Du kan spole tilbake. Det var ganske obvious at de døde spesielt når scenen på slutten som understrekte det sterke båndet disse kvinnene har kom. 
 

Og RIP Alma! Hun var favoritten min ❤️

Anonymkode: 12cd3...a3c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som elsker at de bruker skuespillere som ser helt vanlige ut?

Som ikke er 180cm høye 50 kilos tunge undertøysmodeller med perfekte neser, fillers i leppene og smale skuldre?

Det føles ekte. Jeg synes det kan lages mer sånt. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (59 minutter siden):

Er det bare meg som elsker at de bruker skuespillere som ser helt vanlige ut?

Som ikke er 180cm høye 50 kilos tunge undertøysmodeller med perfekte neser, fillers i leppene og smale skuldre?

Det føles ekte. Jeg synes det kan lages mer sånt. 

Så enig! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uglems skrev (22 timer siden):

Ja, så løper de også rett frem. Skjønner ikke den.. 

Tror om jeg hadde vært på flukt så hadde jeg løpt inn i skogen og ikke i veien. Og hvordan kan June og Nick kose mens bilen venter? De i bilen, blant annet Lydia og sjåføren kan jo se. Trodde de måtte gjemme seg for å vise «forholdet». Det er jo så strengt i Gilead.

Anonymkode: 5e7d8...46e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (7 timer siden):

Er det bare meg som elsker at de bruker skuespillere som ser helt vanlige ut?

De fleste som er der eller har vært der, er godt over snittet pene, spesiellt Yvonne Strahovski, og hun er vel også nesten 180 høy, men det er mer riktig å si at skuespillerene er sminket noe ned i serien.

ermwgsg9oxf61.jpg

 

PS, Episode 4 sluppet i dag på HBO :)

Anonymkode: 95451...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Håper de slipper hver episode på onsdag. Har noe å glede meg til senere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Gasellen said:

Er det bare meg som elsker at de bruker skuespillere som ser helt vanlige ut?

Som ikke er 180cm høye 50 kilos tunge undertøysmodeller med perfekte neser, fillers i leppene og smale skuldre?

Det føles ekte. Jeg synes det kan lages mer sånt. 

Skjønner hva du mener, men finnes unntak. Ekteparet Waterford er modellpene. Litt dumt for det hadde gitt mer mening om ekteparet var eldre og hadde mer ordinært utseende. Det hadde gjort serien mer autentisk og det hadde også gitt mer mening når temaet i serien er feminisme. 

Når det er sagt så digger jeg Yvonne Strahovski så jeg klarer å se gjennom fingrene på at hun er modellpen. 

Men håper at serieskapere ser suksessen med denne filmen og i større grad tør å bruke skuespillere med ordinært utseende. 

Anonymkode: 43f60...d84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner hva du mener, men finnes unntak. Ekteparet Waterford er modellpene. Litt dumt for det hadde gitt mer mening om ekteparet var eldre og hadde mer ordinært utseende. Det hadde gjort serien mer autentisk og det hadde også gitt mer mening når temaet i serien er feminisme. 

Når det er sagt så digger jeg Yvonne Strahovski så jeg klarer å se gjennom fingrene på at hun er modellpen. 

Men håper at serieskapere ser suksessen med denne filmen og i større grad tør å bruke skuespillere med ordinært utseende. 

Anonymkode: 43f60...d84

De var eldre i boken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 0.03):

Må ha sluttscenen fra 3. episode inn med te-skje 🙈

sånn jeg forsto det, så var det kun June og Janine som rakk over jernbanen. Ble de andre damene påkjørt eller stoppet de rett før togskinnene?

og siste scene, tilbake i sengene... Var det en «hyllest» til damene som døde? (Hvis de døde) Og hvorfor var Moira med i den scenen? Var de alle Handmaid’s fra begynnelsen av (husker ikke)?

Anonymkode: bb99d...5b0

Eg tolket det som at de lærte å lese hverandre uten å si et ord, så når vi såg de I bilen så sendte de hverandre blikk, og forsto hva som blei "sagt" og handlet  ??! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (13 timer siden):

Er det bare meg som elsker at de bruker skuespillere som ser helt vanlige ut?

Som ikke er 180cm høye 50 kilos tunge undertøysmodeller med perfekte neser, fillers i leppene og smale skuldre?

Det føles ekte. Jeg synes det kan lages mer sånt. 

Ja enig og Elisabeth Moss er litt sånn både og, minner meg om Jodie Foster. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady

De ser nok også mer vanlige ut fordi de ikke bruker sminke, har stygge klær og kropp og utseende er ikke fokus i serien. 

I de mange andre serier så er jo utseendet i fokus og ofte ser damene ikke slitne, svette eller på noen måte lite flatterende ut selv om situasjonen burde tilsi at de skulle det. 

I denne serien ser de jo ut sånn som man forventer seg ut fra situasjonen de er i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 0.03):

Må ha sluttscenen fra 3. episode inn med te-skje 🙈

sånn jeg forsto det, så var det kun June og Janine som rakk over jernbanen. Ble de andre damene påkjørt eller stoppet de rett før togskinnene?

og siste scene, tilbake i sengene... Var det en «hyllest» til damene som døde? (Hvis de døde) Og hvorfor var Moira med i den scenen? Var de alle Handmaid’s fra begynnelsen av (husker ikke)?

Anonymkode: bb99d...5b0

Slik jeg tolket det Var det for å vise hvor tette bånd de hadde. Og for å understreke hvor mange som er blitt borte.

Alle satt i bilen og tenkte det samme når sjåføren stakk og toget kom. De tenkte ikke si noe. Alle visste de kunne bli drept men alle var villige til å prøve. De ville heller dø enn å være i en fangeleir hvor de ble voldtatt jevnlig.

June tar Aunt Lydia - det er tross alt hennes skyld at de ble fanget igjen og de andre stikker. June hadde tenkt å stå igjen for at de andre skal få mer tid til å rømme men Alma overtaler henne til å bli med fordi de er sammen om dette. De to bakerste blir skutt før de når linja og Alma og Brianna var ikke raske nok. Vil tro sjokket av at de ble påkjørt også kjøpte jentene mer tid. Toget stoppet nok når det kjørte på jentene men bruker jo veldig lang tid på å stoppe. Sett at det fremdeles ble stående å blokkere veien så fikk jo June og Janine ett ganske greit forsprang. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på Ritas historie. Har vi sett noe tidligere i serien om hva hun var før Gilead? Det ser jo ut som hun er ganske religiøs "på ordentlig".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Luka_S skrev (1 minutt siden):

Jeg er så spent på Ritas historie. Har vi sett noe tidligere i serien om hva hun var før Gilead? Det ser jo ut som hun er ganske religiøs "på ordentlig".

Hun var katolikk. Mange i Gilead tror jo på Gud. De er bare ikke så ekstreme.

Vi vet at hun hadde en sønn men at han døde som 19-åring i krigen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (4 timer siden):

Hun var katolikk. Mange i Gilead tror jo på Gud. De er bare ikke så ekstreme.

Vi vet at hun hadde en sønn men at han døde som 19-åring i krigen. 

Håper vi får se mer av bakgrunnshistorien hennes etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 10.23):

Når de bekrefter en sesong til så må jeg bare si at jeg lurer på hvorfor? Har ikke konseptet nå spilt ut sin rolle? Det finnes ingen reell motivasjon igjen 

Anonymkode: 28a0e...3ab

Tja. Motstandskampen? Krigen mellom Gilead og resten av verden? Hva som skjer videre med Waterfords, om June får hjem den hjernevaskese datteren sin, og igjenforenes med Luke, hva som skjer med Nick, og om Gileads fall?

Trodde du det bare handlet om å bo hjemme hos en familie og bli voldtatt tolv ganger i året og forsøke stikke av?

AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 20.46):

Men jeg bare lurer på en ting som irriterer meg litt i den serien. Når det er slik at handmaids er i fåtall og de eneste som kan få barn. Hvorfor har det seg sånn at de kan ofres i hytt og gevær? De tar jo livet av ganske mange i den serien. Henger et ti-tjue talls av de. Er de ikke for dyrebare til å bare bli kastet bort på den måten? 🤔

Anonymkode: 5e7d8...46e

Nå tror jeg ikke du har fulgt med helt. De sendes i verstefall til kollonier. Hvor de kan hentes tilbake hvis det oppstår krise.

 

Peonjenta skrev (På 29.4.2021 den 21.54):

Imens gjør June akkurat det hun vil og hun blir jo aldri hengt. 😅

Tatt seg ut hvis de bare hadde hengt henne å så hadde serien vært over.

Anonymkode: 12cd3...a3c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

McKenna Grace (Mrs. Keyes) bør få en pris. Hun har vært med på mye, men gøy å se hvordan hun utvikler seg og får til nå i tenårene. 
 

http://www.justjared.com/2021/04/28/meet-mckenna-grace-mrs-keyes-on-handmaids-tale-season-four-10-things-to-know/

Anonymkode: e85cf...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...