Gå til innhold

The Handmaid's tale sesong 4.


Gjest TheCatLady

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

De hadde ikke tid til å vente på at hun skulle dø, sjåføren kunne jo komme når som helst. Og hvordan skulle de tatt sjåføren mener du, bundet på hendene og med tanke på at han hadde våpen? De kasta seg ikke foran toget, de prøvde å komme seg over på andre siden. 

Anonymkode: 3c27a...2fc

Gikk bilen fortsatt? De kunne jo tatt den?

Anonymkode: 596cd...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gikk bilen fortsatt? De kunne jo tatt den?

Anonymkode: 596cd...ffc

Det så vil vel ikke, men vil tro at sjåføren kanskje sikret seg og tok med nøklene. Tipper de løp av gårde i panikk og hadde vel ikke tid til knote med bilen når de måtte sette aunt Lydia ut av spill og sjåføren som kunne komme tilbake hvert øyeblikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Altså hva var greia med den siste flukten? Hvorfor angrep de ikke Lydia? Banket hu sønder og sammen og lot hu dø? Eller gikk løs på sjåføren? Hvorfor kaste seg foran toget? 
Nå begynner den serien å tape seg litt 🙄 

Anonymkode: 5e7d8...46e

Sjåføren var bevæpnet. De hadde hendene bundet sammen. Jeg syns det er ganske selvsagt hvorfor de ikke angrep sjåføren, og hvorfor de gjorde som de gjorde. De fleste ville tenkt strategisk i et slikt øyeblikk. Du kan jo prøve å angripe en voldelig mann med hendene bundet sammen og se hvordan det går? Han kunne plaffa ned alle på noen sekunder om de kom løpende mot han. 

June angrep jo Lydia, og jeg trodde et sekund at hun skulle drepe henne, men man kan se at June på et eller annet vis får medfølelse for Lydia, og ombestemmer seg og legger på sprang i stedet. De kasta seg ikke foran toget, de prøvde å komme seg over sporet...

Sikker på at det ikke er hjernecellene som har tapt seg og ikke serien? Haha... 

Anonymkode: 021a2...fca

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha sluttscenen fra 3. episode inn med te-skje 🙈

sånn jeg forsto det, så var det kun June og Janine som rakk over jernbanen. Ble de andre damene påkjørt eller stoppet de rett før togskinnene?

og siste scene, tilbake i sengene... Var det en «hyllest» til damene som døde? (Hvis de døde) Og hvorfor var Moira med i den scenen? Var de alle Handmaid’s fra begynnelsen av (husker ikke)?

Anonymkode: bb99d...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Må ha sluttscenen fra 3. episode inn med te-skje 🙈

sånn jeg forsto det, så var det kun June og Janine som rakk over jernbanen. Ble de andre damene påkjørt eller stoppet de rett før togskinnene?

og siste scene, tilbake i sengene... Var det en «hyllest» til damene som døde? (Hvis de døde) Og hvorfor var Moira med i den scenen? Var de alle Handmaid’s fra begynnelsen av (husker ikke)?

Anonymkode: bb99d...5b0

Etter hendelsen zoomer kamera ut så vi kan se at de som ikke kom seg over og hvem som døde.

Den sluttscenen viser vel at de nå bare er June og Janine som er igjen av den gjengen. 

Det blir spennende å se hva som skjer. 

Endret av Violetta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sjåføren var bevæpnet. De hadde hendene bundet sammen. Jeg syns det er ganske selvsagt hvorfor de ikke angrep sjåføren, og hvorfor de gjorde som de gjorde. De fleste ville tenkt strategisk i et slikt øyeblikk. Du kan jo prøve å angripe en voldelig mann med hendene bundet sammen og se hvordan det går? Han kunne plaffa ned alle på noen sekunder om de kom løpende mot han. 

June angrep jo Lydia, og jeg trodde et sekund at hun skulle drepe henne, men man kan se at June på et eller annet vis får medfølelse for Lydia, og ombestemmer seg og legger på sprang i stedet. De kasta seg ikke foran toget, de prøvde å komme seg over sporet...

Sikker på at det ikke er hjernecellene som har tapt seg og ikke serien? Haha... 

Anonymkode: 021a2...fca

Jo du har rett, jeg mistet noen hjerneceller 😂 

Anonymkode: 5e7d8...46e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gledet meg egentlig vilt, men det ble mye zooming på junes ansikt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to jentene som ble kastet fra taket i episode 2- var det noen June kjente? Det er så mange ansikter, så klarer ikke å holde helt oversikten .

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Uglems skrev (12 minutter siden):

Jeg gledet meg egentlig vilt, men det ble mye zooming på junes ansikt. 

Ja, det er det 50% av Handmaids tale alltid har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (5 timer siden):

Ja, det er det 50% av Handmaids tale alltid har vært.

Ikkesant 😂 ble litt mye 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 8.54):

En annen ting....flere enn meg som har lyst på Nick? Måten han skakker på hodet når han står ovenfor June 😅

Anonymkode: 12e55...e23

Oh yes!!

Anonymkode: affab...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caramelita skrev (6 timer siden):

De to jentene som ble kastet fra taket i episode 2- var det noen June kjente? Det er så mange ansikter, så klarer ikke å holde helt oversikten .

De var Marthas fra Lawrence sitt hus.

Anonymkode: 9115d...1cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
Uglems skrev (22 minutter siden):

Ikkesant 😂 ble litt mye 

Absolutt. Hun spiller bra, men når man har fokusert på ansiktet hennes i mer enn noen sekunder så blir jeg alltid så satt ut fordi jeg blir så bevisst på at det er skuespill... det ødelegger jo hele stemningen de ønsker å skape.

Satser på at de fleste folk blir mer dratt inn i blikket til June enn det jeg blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
TheCatLady skrev (På 30.4.2021 den 17.53):

Det står her at det er planlagt 10 sesonger: https://www.radiotimes.com/tv/drama/the-handmaids-tale-is-a-sublime-drama-but-do-we-really-need-10-seasons/

Det høres egentlig ganske mye ut om det stemmer. Jeg er usikker på om de klarer å holde det like interessant hele veien. Dessverre pleier mange serier å tape seg når de begynner å få mange sesonger. 

Enig. Jeg syntes de bør stoppe på 5 sesonger. Allerede nå er det ting som går på repeat. Jeg digger serien, men de begynner å male fælt på rundansen hvor June gjør masse galt, så dør mange som konsekvens, så stikker de av, blir tatt igjen og torturert....for så å starte om igjen. Og innimellom ser vi litt fra Canada hvor mannen hennes og hun andre bare suser rundt og ikke bidrar med noe.

 

Jeg håper på litt nye heftige utviklinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
HarryDotter skrev (1 time siden):

Enig. Jeg syntes de bør stoppe på 5 sesonger. Allerede nå er det ting som går på repeat. Jeg digger serien, men de begynner å male fælt på rundansen hvor June gjør masse galt, så dør mange som konsekvens, så stikker de av, blir tatt igjen og torturert....for så å starte om igjen. Og innimellom ser vi litt fra Canada hvor mannen hennes og hun andre bare suser rundt og ikke bidrar med noe.

 

Jeg håper på litt nye heftige utviklinger.

Det synes jeg også. Ble litt oppgitt når det så ut som de ble tatt til fange og måtte tilbake til en tilværelse under Gilead. Heldigvis skjedde ikke det, men det må skje litt mer for at jeg skal henge med nå. Det ser litt lovende ut synes jeg så har forhåpninger til at denne sesongen blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Togskinmescenen var bare vond 😭 hele serien er så vond fordi den føles så ekte. Se på alt det sjuke folk gjør fordi de er dypt religiøse. 
 

Lett at noe sånt kunne skjedd hvis barnefødslene stoppa opp.

 

S 4 er dritbra så langt

Anonymkode: 12cd3...a3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 11.06):

Altså hva var greia med den siste flukten? Hvorfor angrep de ikke Lydia? Banket hu sønder og sammen og lot hu dø? Eller gikk løs på sjåføren? Hvorfor kaste seg foran toget? 
Nå begynner den serien å tape seg litt 🙄 

Anonymkode: 5e7d8...46e

Aunt Lydia har innflytelse så det kan nok være lurt å skåne henne. Og de har en form for medfølelse for henne. Hun er hjernevasket. 
Og på en rar måte så bryr hun seg jo om disse jentene. 

Anonymkode: 12cd3...a3c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste andre serier gikk denne fra veldig bra til veldig dårlig 

 Både Handlingene og dialogene er dårlige. Blir vanskelig å følge med videre

Anonymkode: ce0f5...1ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva hjalp det at de kom seg på andre siden av togskinnene egentlig?

Kan de ikke bare kjøre etter når toget har passert?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...