Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Anneisabell skrev (31 minutter siden):

Kan noen hjelpe dronninga snart, hun trenger HJELP asap

Ja, og hvordan hjelpe dette kvinnemennesket som ikke trenger hjelp, men som mener at alle andre er splitter pine gale!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattunger er kjempe lett å gi bort om dagen da! Folk betaler jo og byr over hverandre for vanlige huskatter. Så det bør være enkelt å skaffe dem et trygt hjem. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (2 minutter siden):

Alt det pratet om at Doris skulle vært sterilisert for lenge siden må jo være løgn. For katteburet ble kjøpt rett før Signe sin time. 

De fleste her sa jo at Doris kom til å få et kull til, så jeg er ikke overrasket. Men bra Stine skjemmes nå, for dette kunne ikke skje bare plutselig. Om hun er så flink med kattene, er det flere tegn på at katten er gravid. Å det irriterer meg at kattene ikke får vaksine og helsesjekk. Det var første gang Signe var hos dyrlegen nå, så hun har ikke blitt fulgt opp. Å hvorfor har hun ikke kjøpt bur tidligere, om Doris har hatt 3 timer til sterilisering tidligere 😾😡 Orker snart ikke å følge henne... Hun har hengt seg opp i orden; MEN!!🤦‍♀️ Huff..

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Kattunger er kjempe lett å gi bort om dagen da! Folk betaler jo og byr over hverandre for vanlige huskatter. Så det bør være enkelt å skaffe dem et trygt hjem. 

Skal ikke gis bort, men selges. Som hun sier «skal du ha ansvar for en katt, kan du betale for den også». Kommer fra rette kjeften for å si det sånn…

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også sier hun at hu vil/skal beholde en selv? Hu klarer fader ikke følge opp de tre kattene hun allerede har med hverken sterilisering, vaksinering, dyrlege ved skader eller noe som helst. Hun lot Signe være ute på terrassen uten tilsyn før hun var sterilisert. Dorris fikk et kull i september 2021, så hun har hatt MANGE måneder på å kunne steriliserer henne. Hun tok ikke med Eldar(tror jeg det var) til dyrlegen da han hadde skadet øret sitt eller hva det var. 
At hun ikke skjems! Sitte der å pjatte om hvor godt hun tar vare på dyrene sine når det er så jækla åpenlyst at hun overhode ikke gjør det. 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisy skrev (3 minutter siden):

De fleste her sa jo at Doris kom til å få et kull til, så jeg er ikke overrasket. Men bra Stine skjemmes nå, for dette kunne ikke skje bare plutselig. Om hun er så flink med kattene, er det flere tegn på at katten er gravid. Å det irriterer meg at kattene ikke får vaksine og helsesjekk. Det var første gang Signe var hos dyrlegen nå, så hun har ikke blitt fulgt opp. Å hvorfor har hun ikke kjøpt bur tidligere, om Doris har hatt 3 timer til sterilisering tidligere 😾😡 Orker snart ikke å følge henne... Hun har hengt seg opp i orden; MEN!!🤦‍♀️ Huff..

Ja, og ormekur som er kjempeviktig for kattunger. De får ekstremt lett orm når de dier. Hun er en elendig eier og jeg skulle ønske man kunne ringe et dyrepoliti. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjærgårds_datter skrev (21 minutter siden):

Nå er jeg altså så sint! At det går an å være så uansvarlig katte eier. De er ikke dyr til hennes underholdning, fordi de er søte. De skal faktisk finne seg hjem, gode hjem med alt det innebærer, i en verden med overflod av hjemløse katter. Stakkars mamma pus som får kull etter kull. Og pusene må høre på den grusomme høye musikken hele dagen. 

Neida hun er jo blitt jordmor. Nytt yrke for henne det,såååå stas vettu😍😴😫 Stakkars små nøster og mammaen som får kull enda en gang💔💔 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å ikke få med seg at katta skal ha kattunger? Kan det virkelig ha kommet heeelt overraskende på hu? Kan ikke være veldig påpasselig med kattene sine da??

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (44 minutter siden):

Kattunger er kjempe lett å gi bort om dagen da! Folk betaler jo og byr over hverandre for vanlige huskatter. Så det bør være enkelt å skaffe dem et trygt hjem. 

Joda, men vi vet også hva som skjer med mange av disse kattungene folk vil ha. De blir voksne, så plutselig passer det ikke fordi det ferie, ansvar, de får egne kull osv., så dumpes de.

Spør hvilken som helst dyrebeskyttelse. 
Her sliter dyrebeskyttelsen med nok kapasitet, det er ikke nok frivillige, nok fosterhjem, nok adopsjonshjem (for folk vil jo ha en søt liten kattunge, ikke ferdig utvokst). 
Flere lokalaviser i landet skriver om akkurat samme problematikk.

 

Er det da godt nok argument at en får gitt bort/solgt kattunger?

Eller er det bedre argument å faktisk ta vare på kattene en har ansvar for, deriblandt det å kastere dem? En gang kan det skje uhell, men dette er vel ikke første kullet til denne katten?

Endret av Fjonet
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjonet skrev (27 minutter siden):

Joda, men vi vet også hva som skjer med mange av disse kattungene folk vil ha. De blir voksne, så plutselig passer det ikke fordi det ferie, ansvar, de får egne kull osv., så dumpes de.

Spør hvilken som helst dyrebeskyttelse. 
Her sliter dyrebeskyttelsen med nok kapasitet, det er ikke nok frivillige, nok fosterhjem, nok adopsjonshjem (for folk vil jo ha en søt liten kattunge, ikke ferdig utvokst). 
Flere lokalaviser i landet skriver om akkurat samme problematikk.

 

Er det da godt nok argument at en får gitt bort/solgt kattunger?

Eller er det bedre argument å faktisk ta vare på kattene en har ansvar for, deriblandt det å kastere dem? En gang kan det skje uhell, men dette er vel ikke første kullet til denne katten?

Hun burde selvfølgelig sterilisere. Og ja folk burde selvfølgelig ta vare på dyrene sine. Katter har utrolig liten verdi blant folk, de kan liksom bare reises fra de eller dumpes når en er lei. Og ikke brukes penger på… Så jeg vil gi min stemme til kattene. Heldigvis holder det på å endres nå. 
men! Det ropes høyt om dyrebeskyttelsen og katter som trenger et hjem. Min erfaring med dyrebeskyttelsen er at det ikke var særlig ivrige på å gi katter noen nye eiere. Faktisk «var det ikke noen» akkurat nå. Det kan sikkert ha endret seg på et par år da, men jeg hørte aldri fra dem igjen heller.  Og når det er sagt så har jeg erfaring med at katter fra dyrebeskyttelsen tisser inne, er sky, redde og har mye uønsket atferd en dessverre ikke blir kvitt. (Hvis en ikke vier all sin tid og oppmerksomhet på dette , men det har de færreste tid til, heller ikke jeg.) Når en har barn er uforutsigbar biting og kloring håpløst feks. Vi har en slik katt fra dyrebeskyttelsen, flott pus, men uforutsigbar.  Vi måtte jobbe sykt mye med å få stueren, men biting og kloring uten noen åpenbar årsak får vi ikke bort!  Med barn begynner det å bli fryktelig vanskelig å ha pusen vår. Jeg ønsker selvfølgelig  at folk skal hjelpe katter fra dyrebeskyttelsen , men min erfaring er at det er ikke BARE å skaffe seg en katt fra der. Det følger med utfordringer. Så da dyrebeskyttelsen ikke tok kontakt eller virket ivrige tok vi til oss en kattunge som kun hadde hatt ett godt hjem med pusemoren sin før den kom hos oss. (Ja vi har to en fra DB og en på 2 år funnet hos en hyggelig familie på Finn.no) Mye bedre. Jeg har tatt til meg en katt før fra DB også inkludert at flere dyreelskere som skal redde katter og dyr fra mishandling har gjort det samme. Og alle er katter med utfordringer. De har fått seg en overraskelse. 
 

Og ja stakkars puser som har det vondt og har hatt hjem som har dumpet dem! Eller mishandlet dem. Det hjelper likevel ikke når det ikke går å få de helt tamme igjen. Å ta til seg karter fra DB er ikke for uerfarne. 
 

Beklager jeg har mye på hjertet når det gjelder katter. 

Endret av Klink
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (3 minutter siden):

Hun burde selvfølgelig sterilisere. Og ja folk burde selvfølgelig ta vare på dyrene sine. Katter har utrolig liten verdi blant folk, de kan liksom bare reises fra de eller dumpes når en er lei. Og ikke brukes penger på… Så jeg vil gi min stemme til kattene. Heldigvis holder det på å endres nå. 
men! Det ropes høyt om dyrebeskyttelsen og katter som trenger et hjem. Min erfaring med dyrebeskyttelsen er at det ikke var særlig ivrige på å gi katter noen nye eiere. Faktisk «var det ikke noen» akkurat nå. Det kan sikkert ha endret seg på et par år da, men jeg hørte aldri fra dem igjen heller.  Og når det er sagt så har jeg erfaring med at katter fra dyrebeskyttelsen tisser inne, er sky, redde og har mye uønsket atferd en dessverre ikke blir kvitt. (Hvis en ikke vier all sin tid og oppmerksomhet på dette , men det har de færreste tid til, heller ikke jeg.) Når en har barn er uforutsigbar biting og kloring håpløst feks. Vi har en slik katt fra dyrebeskyttelsen, flott pus, men uforutsigbar.  Vi måtte jobbe sykt mye med å få stueren, men biting og kloring uten noen åpenbar årsak får vi ikke bort!  Med barn begynner det å bli fryktelig vanskelig å ha pusen vår. Jeg ønsker selvfølgelig  at folk skal hjelpe katter fra dyrebeskyttelsen , men min erfaring er at det er ikke BARE å skaffe seg en katt fra der. Det følger med utfordringer. Så da dyrebeskyttelsen ikke tok kontakt eller virket ivrige tok vi til oss en kattunge som kun hadde hatt ett godt hjem med pusemoren sin før den kom hos oss. Mye bedre. Jeg har tatt til meg en katt før fra DB også inkludert at flere dyreelskere som skal redde katter og dyr fra mishandling har gjort det samme. Og alle er katter med utfordringer. De har fått seg en overraskelse. 
 

Og ja stakkars puser som har det vondt og har hatt hjem som har dumpet dem! Eller mishandlet dem. Det hjelper likevel ikke når det ikke går å få de helt tamme igjen. Å ta til seg karter fra DB er ikke for uerfarne. 
 

Beklager. 

Kan være mye sant i det du sier , men det er såpass mye katter til salgs på hele Finn at Stine,  selverklært katte elsker burde visst at det første man gjør er å sterilisere katten sin. Hun følger heller ikke opp med vaksiner og ormekur hos dyrlege, det er overhode ikke greit. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (22 minutter siden):

Hun burde selvfølgelig sterilisere. Og ja folk burde selvfølgelig ta vare på dyrene sine. Katter har utrolig liten verdi blant folk, de kan liksom bare reises fra de eller dumpes når en er lei. Og ikke brukes penger på… Så jeg vil gi min stemme til kattene. Heldigvis holder det på å endres nå. 
men! Det ropes høyt om dyrebeskyttelsen og katter som trenger et hjem. Min erfaring med dyrebeskyttelsen er at det ikke var særlig ivrige på å gi katter noen nye eiere. Faktisk «var det ikke noen» akkurat nå. Det kan sikkert ha endret seg på et par år da, men jeg hørte aldri fra dem igjen heller.  Og når det er sagt så har jeg erfaring med at katter fra dyrebeskyttelsen tisser inne, er sky, redde og har mye uønsket atferd en dessverre ikke blir kvitt. (Hvis en ikke vier all sin tid og oppmerksomhet på dette , men det har de færreste tid til, heller ikke jeg.) Når en har barn er uforutsigbar biting og kloring håpløst feks. Vi har en slik katt fra dyrebeskyttelsen, flott pus, men uforutsigbar.  Vi måtte jobbe sykt mye med å få stueren, men biting og kloring uten noen åpenbar årsak får vi ikke bort!  Med barn begynner det å bli fryktelig vanskelig å ha pusen vår. Jeg ønsker selvfølgelig  at folk skal hjelpe katter fra dyrebeskyttelsen , men min erfaring er at det er ikke BARE å skaffe seg en katt fra der. Det følger med utfordringer. Så da dyrebeskyttelsen ikke tok kontakt eller virket ivrige tok vi til oss en kattunge som kun hadde hatt ett godt hjem med pusemoren sin før den kom hos oss. (Ja vi har to en fra DB og en på 2 år funnet hos en hyggelig familie på Finn.no) Mye bedre. Jeg har tatt til meg en katt før fra DB også inkludert at flere dyreelskere som skal redde katter og dyr fra mishandling har gjort det samme. Og alle er katter med utfordringer. De har fått seg en overraskelse. 
 

Og ja stakkars puser som har det vondt og har hatt hjem som har dumpet dem! Eller mishandlet dem. Det hjelper likevel ikke når det ikke går å få de helt tamme igjen. Å ta til seg karter fra DB er ikke for uerfarne. 
 

Beklager jeg har mye på hjertet når det gjelder katter. 

Dette er totalt bullshit, at katter fra Dyrebeskyttelsen generelt har bagasje og utfordringer. Har adoptert flere derfra, uten noen slike utfordringer du nevner.

Så å si det gjelder alle er på ingen måte riktig

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (1 minutt siden):

Dette er totalt bullshit, at katter fra Dyrebeskyttelsen generelt har bagasje og utfordringer. Har adoptert flere derfra, uten noen slike utfordringer du nevner.

Så å si det gjelder alle er på ingen måte riktig

Det gjelder mange.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klink skrev (23 minutter siden):

Hun burde selvfølgelig sterilisere. Og ja folk burde selvfølgelig ta vare på dyrene sine. Katter har utrolig liten verdi blant folk, de kan liksom bare reises fra de eller dumpes når en er lei. Og ikke brukes penger på… Så jeg vil gi min stemme til kattene. Heldigvis holder det på å endres nå. 
men! Det ropes høyt om dyrebeskyttelsen og katter som trenger et hjem. Min erfaring med dyrebeskyttelsen er at det ikke var særlig ivrige på å gi katter noen nye eiere. Faktisk «var det ikke noen» akkurat nå. Det kan sikkert ha endret seg på et par år da, men jeg hørte aldri fra dem igjen heller.  Og når det er sagt så har jeg erfaring med at katter fra dyrebeskyttelsen tisser inne, er sky, redde og har mye uønsket atferd en dessverre ikke blir kvitt. (Hvis en ikke vier all sin tid og oppmerksomhet på dette , men det har de færreste tid til, heller ikke jeg.) Når en har barn er uforutsigbar biting og kloring håpløst feks. Vi har en slik katt fra dyrebeskyttelsen, flott pus, men uforutsigbar.  Vi måtte jobbe sykt mye med å få stueren, men biting og kloring uten noen åpenbar årsak får vi ikke bort!  Med barn begynner det å bli fryktelig vanskelig å ha pusen vår. Jeg ønsker selvfølgelig  at folk skal hjelpe katter fra dyrebeskyttelsen , men min erfaring er at det er ikke BARE å skaffe seg en katt fra der. Det følger med utfordringer. Så da dyrebeskyttelsen ikke tok kontakt eller virket ivrige tok vi til oss en kattunge som kun hadde hatt ett godt hjem med pusemoren sin før den kom hos oss. (Ja vi har to en fra DB og en på 2 år funnet hos en hyggelig familie på Finn.no) Mye bedre. Jeg har tatt til meg en katt før fra DB også inkludert at flere dyreelskere som skal redde katter og dyr fra mishandling har gjort det samme. Og alle er katter med utfordringer. De har fått seg en overraskelse. 
 

Og ja stakkars puser som har det vondt og har hatt hjem som har dumpet dem! Eller mishandlet dem. Det hjelper likevel ikke når det ikke går å få de helt tamme igjen. Å ta til seg karter fra DB er ikke for uerfarne. 
 

Beklager jeg har mye på hjertet når det gjelder katter. 

Hvis du tar på deg ansvar for en katt fra dyrebeskyttelsen så er det det samme som og bli fosterhjem/adoptere et BARN med spesielle behov!

Det bør alle sette seg inn i før man adopterer derfra. Kattene fra dyrebeskyttelsen er ofte katter med mye bagasje, en vond fortid!! Selvfølgelig er det ikke alle kattene der som noen gang blir helt "tamme" pga sin bakgrunn, mens andre blir det med mye omsorg og kjærlighet. Det er synd i de stakkars dyrene. Jeg har 3 katter fra dyrebeskyttelsen. ❤❤❤ Alle fortjener en ny start. Jeg blir derfor rimelig provosert av en slik umoden dame på snart 40år som ikke sterilisere katta si! Uhørt! Det florerer med katter som er hjemløse eller blir dumpet.

Det var ikke mange ukene siden 4 små kattunger ble funnet forlatt og døde her. Hjerteskjærende😭😭

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 minutt siden):

Hvis du tar på deg ansvar for en katt fra dyrebeskyttelsen så er det det samme som og bli fosterhjem/adoptere et BARN med spesielle behov!

Det bør alle sette seg inn i før man adopterer derfra. Kattene fra dyrebeskyttelsen er ofte katter med mye bagasje, en vond fortid!! Selvfølgelig er det ikke alle kattene der som noen gang blir helt "tamme" pga sin bakgrunn, mens andre blir det med mye omsorg og kjærlighet. Det er synd i de stakkars dyrene. Jeg har 3 katter fra dyrebeskyttelsen. ❤❤❤ Alle fortjener en ny start. Jeg blir derfor rimelig provosert av en slik umoden dame på snart 40år som ikke sterilisere katta si! Uhørt! Det florerer med katter som er hjemløse eller blir dumpet.

Det var ikke mange ukene siden 4 små kattunger ble funnet forlatt og døde her. Hjerteskjærende😭😭

Tenker du da at å skaffe seg dn katt fra DB er for alle? 
Og de erfaringene jeg har med db er lite vennlige og lite villige til å adoptere bort noen katt i det hele tatt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Det gjelder mange.

Og du er frivillig i Dyrebeskyttelsen og snakker på bakgrunn av erfaring? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Tenker du da at å skaffe seg dn katt fra DB er for alle? 
Og de erfaringene jeg har med db er lite vennlige og lite villige til å adoptere bort noen katt i det hele tatt. 

De adopterer jo ikke bort katter til de som ikke passer til å ha katter eller bor slik til at det ikke er trygt for katter ... har du tenkt på det?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...