Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Og komme med kritikk er innafor. Men om folk vil sende gaver eller gi pengestøtte til spleisen velger de jo helt selv. Hadde faktisk vært verre om hun holdt skjult alle innkjøp.Og gav en annet inntrykk enn hva som var reelt. Spleis penger er øremerket og skattepliktig. Hva folk vil bruke sine penger på er da deres valg. Er ikke alle spleiser jeg heller er enig i. Og ville selv ha prioritert anderledes. Skulle det være informasjon som er holdt skjult. Eller skulle det bli penger igjen etter advokater er betalt, er en annen sak. De bør doneres el. lignende. Nå kikker jeg bare sporafisk på snappen. Men har flere ganger hørt at de leier. Hvis folk velger og ha lyden av eller ikke ser alle snapper. Så synes jeg de bør være litt forsiktig med og konkludere. Og heller spørre om de har misforstått. Er det slik at de blir utskjelt når de kommer med kritikk eller spørsmål så håper jeg Stine også tenker over hvordan hun svarer på spørsmål og kritikk. Mener du at for og få penger til spleis må du bruke alle ekstra midler du har til rådighet selv også. Da er det bare og ikke gi penger til spleisen da? 🤷‍♀️ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med det siste du skriver...en spleis er frivillig hva/hvem eller om du vil støtte. Så hvem som velger å støtte bl.a denne saken, det er opp til hver og en. Jeg har ikke støttet dette, da jeg er av den oppfatningen at en da bør "spare"/leve sparsommeligere i denne tiden. Jeg er ufør selv, og som Stine og mange andre liker jeg å ha det fint rundt meg. Jeg liker også å reise og har lyst til å være med på mye..men av og til - ganske ofte faktisk så må jeg avstå..Det er ikke en menneskerett å ha det fint..selvom hverdagen/livet mitt og jeg hadde hatt godt av det..Får en gaver/gavekort/penger av kjæreste osv så er det selvfølgelig noe helt annet..Det er mange rundt omkring som ikke har råd til å handle planter, garn osv - selvom det er sommer, selvom det er på en ny plass, selvom det er terapi osv..så er det jo fint at hun/dem har råd til det..Og jada, en kan si at en trenger det, at det var "kun 69,-", salg osv..men det er jo faktisk ikke livsviktig..Den kampen hun nå tar er jo viktigere skulle en tro..hver 100,- blir jo til en 1000,-. Og det er vel nettopp dette noen har reagert på..Den første spleisen ble vel opprettet av noen andre..den siste ble vel opprettet av Stine selv..hadde jeg opprettet en spleis for å kjempe en kamp..selvom hun sier det er for andre også..så hadde jeg nok spart hver kr jeg kunne hvis dette var viktig for meg. Og for alle del..jeg sier IKKE at den ikke er det for henne..men da får en håpe at det er gavekort osv som blir brukt til dette..men nok en gang- en spleis er frivillig..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fremdeles ikke at å være kritisk til enkelte ting er det samme som å være et nettroll. 
Stine sier jevnlig at "det må være lov til å si ifra når noe ikke er rett". Sånn ser jeg det også. Jeg synes faktisk det er bedre å drøfte tingene i en tråd som dette, enn på affekt å sende mld til henne. Min erfaring er som noen over her, at sier en fra eller stiller feil spm, så blir en blokka. 

Gjennom denne tråden har jeg endret synes tmitt noe. Jeg kommer ikke til å avfølge Stine akkurat nå, men jeg tar en pause fra henne. 

Jeg hadde hatt så mye mer respekt for henne dersom hun ikke gikk så i forsvar, men stod mer i de valgene hun tar. Det er slitsomt med den offerrollen og den nedlatende tonen. Det kommer ikke konstruktive ting ut av det heller. Men jeg forstår, som jeg nevnte tidligere i denne tråden, at ting er vanskelig mentalt. Samtidig er det ikke mitt eller andre seere av kanalen sitt ansvar å opptre på den ene eller den andre måten ettersom hennes humør eller mentale tilstand er. 

Ønsker henne lykke til - helt oppriktig. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke alle før vi skiver eller sier noe tenke på om det er;

1. er det nyttig det jeg sier?

2. har jeg blitt bedt om råd?

3. kan det jeg sier skade noen?

4. er det jeg sier fakta?

 

bare la fikk være i fred. Det er ikke en konstruktiv diskusjon dette her. Det er så mye synsing og negativ dritt. Bare slutt. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun skrev (16 timer siden):

Så hyggelig du er da?

FYI - Det er jo viten kjent at fibro og sukker passer dårlig sammen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vår2

Folk her stiller spørsmål og har et kritisk øye til spleisen. Hun satt selv å kritiserte en spleis på sin egen kanal 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår2 skrev (2 timer siden):

Folk her stiller spørsmål og har et kritisk øye til spleisen. Hun satt selv å kritiserte en spleis på sin egen kanal 

Dette! Sånt må gå begge veier. Hun må tåle noe kritikk og tilbakemeldinger når hun er så flink til å kritisere selv. Ikke bare andres spleis- men hva med den legen som fikk gjennomgå noe voldsomt for ikke lenge siden, og frisøren som hun var så misfornøyd med. 
 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymfælt skrev (3 minutter siden):

Dette! Sånt må gå begge veier. Hun må tåle noe kritikk og tilbakemeldinger når hun er så flink til å kritisere selv. Ikke bare andres spleis- men hva med den legen som fikk gjennomgå noe voldsomt for ikke lenge siden, og frisøren som hun var så misfornøyd med. 
 

Ho gjorde det vertfall ikke anonymt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colaiglasset skrev (11 minutter siden):

Ho gjorde det vertfall ikke anonymt!

Nei, men hun hang ut 2 personer på sin offentlige snapbruker. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (2 minutter siden):

Nei, men hun hang ut 2 personer på sin offentlige snapbruker. 

EllaSays skrev (3 minutter siden):

Nei, men hun hang ut 2 personer på sin offentlige snapbruker. 

Sa ho navna til de to det gjalt? For det kan ikke jeg huske å ha hørt! Men mener du det er mer uskyldig å gå inn her å henge ho ut anonymt er bedre? Syns folk bør være så voksne at de tek om det med den personen det gjelder og ikke gjømme seg bak et anonymt navn! Stine sa på sin egen snappkanal om det ho var misfornøyd med, og de to det gjalt veit hvertfall hvor det kommer i fra da ho både viser ansiktet sitt og navnet sitt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colaiglasset skrev (23 minutter siden):

Ho gjorde det vertfall ikke anonymt!

Kritikk er kritikk uanvhengig, og skal du gi det til andre så må du tåle å høre det selv mener jeg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sitert deg, @colaiglasset men jeg mener ikke at det er verre eller bedre, jeg mener bare at kritikk er kritikk. 
Har ikke oppfattet at Stine har tatt det med de det gjaldt heller? 

Og så vil jeg IGJEN understreke at jeg, og antakelig de fleste av oss her, ikke er IMOT Stine. Vi reagerer på enkelte ting. Ved å snakke om ting her så har jeg endret noen av meningene mine, noe holder jeg ved. 

Jeg HATER henne ikke, jeg er ikke i mot henne, jeg synes ikke hun er dum eller stygg eller whatever, aller mest liker jeg henne. Nekter å la dere som er uenige med meg gi inntrykk av at jeg er i mot henne, og det å være uenig er ikke å være et nettroll, ei heller å trakassere. 

Og anonym? Det er mulig å være anonym, og derfor er jeg det. Men fornavnet har jeg her. Jeg sier ingenting jeg ikke kunne sagt til folk direkte dersom de var i min omkrets. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jotun skrev (8 timer siden):

Sier du fy til meg, nå ble jeg skikkelig redd gitt. Jeg ser på dine innlegg på Kvinneguiden. På absolutt alle innlegg kritiserer du folk. Du må være en skikkelig surpomp som er bitter på verden. Fornøyd med deg selv? 

Vel har man offentlig profil og ønsker nå it til mennesker er det lov å kritisere de som snakker mot seg selv. Sånn er det bare. Om du synes jeg virker bitter, så burde du kanskje se deg selv i speilet?

Godt du lært hva FYI betyr da :) 

Endret av kanakass
Glemte en setning
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. 

Sol, admin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint å se modereringen. Jeg mener at denne tråden er innafor ifht Stine. Her er det brukerne som barker sammen. 

Den ranten Stine hadde i dag med skjermbilde av at tråden var stengt for moderering var ufin. Hadde jeg hatt mulighet der og da hadde jeg sendt en mld til henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått med meg at hun snakker mye om kritikken her inne, men hun kritiserer nå titt og ofte hun også. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (Akkurat nå):

Har fått med meg at hun snakker mye om kritikken her inne, men hun kritiserer nå titt og ofte hun også. 

Men si det til henne! 
si at du reagerer på dette på en høflig måte. Da vil hun nok ta det til seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_ida skrev (10 minutter siden):

De som kjenner henne ser jo tydelig skuespillet. 

Folk er forskjellige! Har jeg ikke noe positivt å komme med, så har jeg lært å holde kjeft! Lurer jeg på noe, så spør jeg. 
folk velger om de vil følge eller ikke, enklere et det ikke! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...