Anonymfælt Skrevet 27. juni 2021 #181 Del Skrevet 27. juni 2021 Nå er jo ingen mennesker enten inspirerende eller provoserende- kanskje jeg følger Stine fordi hu er en inspirasjon på noen områder, men andre ting stiller jeg spørsmålstegn ved. Om hu ikke leser her så hadde hu vel ikke reagert så sterkt som hu har gjort siste dagene? Eller er det andre forum som er værre som ikke jeg har fått med meg? Og jovisst kan hu forsvare seg! Hu har jo sin egen kanal der hu styrer 100% og bestemmer absolutt alt som kommer ut:) Er kun her inne hu ikke kan blokkere eller sensurere alle/alt hu ikke vil forholde seg til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helloiluken Skrevet 27. juni 2021 #182 Del Skrevet 27. juni 2021 Anonymfælt skrev (14 minutter siden): Nå er jo ingen mennesker enten inspirerende eller provoserende- kanskje jeg følger Stine fordi hu er en inspirasjon på noen områder, men andre ting stiller jeg spørsmålstegn ved. Om hu ikke leser her så hadde hu vel ikke reagert så sterkt som hu har gjort siste dagene? Eller er det andre forum som er værre som ikke jeg har fått med meg? Og jovisst kan hu forsvare seg! Hu har jo sin egen kanal der hu styrer 100% og bestemmer absolutt alt som kommer ut:) Er kun her inne hu ikke kan blokkere eller sensurere alle/alt hu ikke vil forholde seg til. Hun har sagt på snappen at hun ikke leser, men at følgere sender screen sånn at hun får vite det likevel... Men hvorfor ikke bare gjøre sånn som 90% av andre følgere gjør med det de ikke er helt happy med; ignorere det. Ikke gå på forum å diskutere det. Evt si ifra på en konstruktiv og god måte at det og det reagerte du litt på, om hun kan forklare det litt dypere. Mennesker er forskjellig, man vil ikke like alt hos alle, men man hadde jo aldri skrevet en ting man ikke likte så godt om bestevenninna si på et anonymt forum, man hadde tatt det opp med bestevenninna. Er den respekten Stine også ønsker. At hvis det er noe man reagerer på så spør man pent, og da får man og et hyggelig svar tilbake. Og hvis man ikke får et hyggelig svar tilbake, så bør man kanskje tenke en runde til på hvorfor. Hadde hun en dårlig dag? For dårlige dager og dårlig humør har alle. Eller mistolket hun spørsmålet ditt? Osv. Å være litt godtroende om folk man ikke kjenner, og ikke gå til angrep med en gang er og en lur ting Heller stille spørsmål en ekstra gang «var det det du mente?» før man blir irritert... osv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymfælt Skrevet 27. juni 2021 #183 Del Skrevet 27. juni 2021 Helloiluken skrev (1 minutt siden): Hun har sagt på snappen at hun ikke leser, men at følgere sender screen sånn at hun får vite det likevel... Men hvorfor ikke bare gjøre sånn som 90% av andre følgere gjør med det de ikke er helt happy med; ignorere det. Ikke gå på forum å diskutere det. Evt si ifra på en konstruktiv og god måte at det og det reagerte du litt på, om hun kan forklare det litt dypere. Mennesker er forskjellig, man vil ikke like alt hos alle, men man hadde jo aldri skrevet en ting man ikke likte så godt om bestevenninna si på et anonymt forum, man hadde tatt det opp med bestevenninna. Er den respekten Stine også ønsker. At hvis det er noe man reagerer på så spør man pent, og da får man og et hyggelig svar tilbake. Og hvis man ikke får et hyggelig svar tilbake, så bør man kanskje tenke en runde til på hvorfor. Hadde hun en dårlig dag? For dårlige dager og dårlig humør har alle. Eller mistolket hun spørsmålet ditt? Osv. Å være litt godtroende om folk man ikke kjenner, og ikke gå til angrep med en gang er og en lur ting Heller stille spørsmål en ekstra gang «var det det du mente?» før man blir irritert... osv Da har du åpenbart bedre erfaring enn meg med å gi hu kontruktiv tilbakemelding på en ålreit måte- for som jeg beskrev i et tildligere innlegg så er min erfaring at det blir analysert og tolket i en helt annen mening enn tiltenkt og at hu tar offerrollen såfort noe ikke er applaus. Og for deretter å blir generalisert og beskrevet for alle hennes tusenvis av følgere som et barnslig troll eller en av de andre glosene hu har kalt oss på snap siste dagene, da skal jeg ærlig innrømme at jeg lar meg irritere. Det hadde vært deilig å være et så harmonisk menneske at jeg bare kunne spise kameler til alle måltider- men det er jeg dessverre ikke😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annelinb Skrevet 27. juni 2021 #184 Del Skrevet 27. juni 2021 «Jeg bruker ikke penger på psykolog, eller annen drit jeg bruker det på blomster». den der gjorde iherdig vondt for meg. For har man diagnosen PTSD, ANGST, eller liknende - ja så er det mange som ikke klarer seg uten. Og sist jeg sjekket får man etter hver frikort. Blomstene dør, sesongplaner til terrassen dør. Vil tro forbrukte på planter er langt over egenandelen før frikortet hos en psykolog (ref: bilder på Snapchat). jeg trodde helt oppriktig de Eide huset før jeg leste i denne tråden. Hun har lenge for meg vært et «forbilde», fordi jeg har sett så opp til at hun har oppnådd så mye med den bakgrunnen. Nå ble jeg bare veldig skuffet - ikke fordi dem leier, det er ikke dårlig det. Men for fasadebyggingen hun har drevet med. Skuffende. jeg er en av de som har sendt bud på døra der, og bidratt i spleisen - etter mange fine reflekterte argumenter fra dette forum, kommer jeg ikke til å gjøre det igjen. Takk for øye åpneren - jeg har nå avfulgt hele dama. heldigvis har hun ikke føre en rundt 5000 følgere - men er alle manipulert som meg, er det jo 5000 blåøyde mennesker i verden. Nok det å. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helloiluken Skrevet 27. juni 2021 #185 Del Skrevet 27. juni 2021 Anonymfælt skrev (6 minutter siden): Da har du åpenbart bedre erfaring enn meg med å gi hu kontruktiv tilbakemelding på en ålreit måte- for som jeg beskrev i et tildligere innlegg så er min erfaring at det blir analysert og tolket i en helt annen mening enn tiltenkt og at hu tar offerrollen såfort noe ikke er applaus. Og for deretter å blir generalisert og beskrevet for alle hennes tusenvis av følgere som et barnslig troll eller en av de andre glosene hu har kalt oss på snap siste dagene, da skal jeg ærlig innrømme at jeg lar meg irritere. Det hadde vært deilig å være et så harmonisk menneske at jeg bare kunne spise kameler til alle måltider- men det er jeg dessverre ikke😅 Ja og jeg sier ikke at det er synd, men meldinger kan tolkes forskjellig, så kanskje hvis du føler hun tolker feil kan du si ifra om det og. Jeg liker å sende videoer for da får jeg sagt det i den tonen jeg mener. Jeg pleier å si at jeg er bare ansvarlig for det jeg sier, ikke for hvordan du tolker det jeg sier. Og det er litt her jeg mener flere på tråden bommer. Jeg tror at om alle hadde tenkt en gang ekstra «var det sånn hun mente det eller var det en annen måte?» så kanskje man hadde kommet lenger med en god samtale Og det samme gjelder jo Stine, for såklart er ikke hun feilfri heller, og kan misforstå, akkurat som alle oss i tråden her, vi er bare mennesker. Men det jeg også undres over er: hvis en av deres unger hadde uttalt noe negativt om en klassevenninne/kamerat på anonymt forum, hadde dere syntes det hadde vært greit? Kanskje uttalt seg om moren til den klassevennen eller søsken, hadde det vært greit? Hvis DITT barn hadde gjort det? For er det veldig ulikt fra det som skjer i tråden her? Her er det blitt uttalt at stakkars Alex, stakkars unger, stakkars uvitende følgere som ikke skjønner, stakkars stakkars... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helloiluken Skrevet 27. juni 2021 #186 Del Skrevet 27. juni 2021 Annelinb skrev (11 minutter siden): «Jeg bruker ikke penger på psykolog, eller annen drit jeg bruker det på blomster». den der gjorde iherdig vondt for meg. For har man diagnosen PTSD, ANGST, eller liknende - ja så er det mange som ikke klarer seg uten. Og sist jeg sjekket får man etter hver frikort. Blomstene dør, sesongplaner til terrassen dør. Vil tro forbrukte på planter er langt over egenandelen før frikortet hos en psykolog (ref: bilder på Snapchat). jeg trodde helt oppriktig de Eide huset før jeg leste i denne tråden. Hun har lenge for meg vært et «forbilde», fordi jeg har sett så opp til at hun har oppnådd så mye med den bakgrunnen. Nå ble jeg bare veldig skuffet - ikke fordi dem leier, det er ikke dårlig det. Men for fasadebyggingen hun har drevet med. Skuffende. jeg er en av de som har sendt bud på døra der, og bidratt i spleisen - etter mange fine reflekterte argumenter fra dette forum, kommer jeg ikke til å gjøre det igjen. Takk for øye åpneren - jeg har nå avfulgt hele dama. heldigvis har hun ikke føre en rundt 5000 følgere - men er alle manipulert som meg, er det jo 5000 blåøyde mennesker i verden. Nok det å. Jeg tolket ikke det utsagnet til noe negativt. Alle har sin måte å takle noe på. Og som tidligere helsepersonell, og kroniker idag vet jeg det med et faktum. Noen synes at å snakke med utenforstående er kjempegod hjelp, noen synes strikking og avkobling er kjempegod hjelp, andre synes å kaste syltetøyglass i veggen er kjempegod hjelp. Folk er forskjellige. Jeg er ganske sikker på at hun ikke mente noe negativt mot de som går til psykolog. Og etter hva hun har sagt på snappen så har hun vært hos psykolog selv, og bearbeidet, men at planter (roen med å plante de, se de vokse, vanne osv) eller strikking er en god mindfullness for henne. Og igjen, alle er forskjellige. Jeg rydder og organiserer når jeg skal finne roen. Og hun har sagt flere ganger at hun leier og at huseier står for kostnader med materialer og oppussing. At Alex bidrar med det han kan en nok en ordning de har med huseier for f.eks billigere leie. Jeg og ville ønsket å ha det fint rundt meg skulle jeg bodd en plass en stund, så synes ikke det er noe negativt det. Også vil jeg igjen påpeke, ingen av dere vet hvor mye gjeld denne familien evt har, eller hvor mye gjeld de hadde hver for seg før de ble sammen, ikke sikkert de har felles økonomi heller. Og økonomi er et tabubelagt tema. Jeg vet at hvis økonomien «skranter» så blir veldig mange opptatt av at det de har skal være pent, for å skjule hvordan det egt er. En forsvarsmekanisme altså. Sier ikke at det gjelder for Stine, men det kan være en vinkling man ikke har tenkt på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annelinb Skrevet 27. juni 2021 #187 Del Skrevet 27. juni 2021 Helloiluken skrev (24 minutter siden): Jeg tolket ikke det utsagnet til noe negativt. Alle har sin måte å takle noe på. Og som tidligere helsepersonell, og kroniker idag vet jeg det med et faktum. Noen synes at å snakke med utenforstående er kjempegod hjelp, noen synes strikking og avkobling er kjempegod hjelp, andre synes å kaste syltetøyglass i veggen er kjempegod hjelp. Folk er forskjellige. Jeg er ganske sikker på at hun ikke mente noe negativt mot de som går til psykolog. Og etter hva hun har sagt på snappen så har hun vært hos psykolog selv, og bearbeidet, men at planter (roen med å plante de, se de vokse, vanne osv) eller strikking er en god mindfullness for henne. Og igjen, alle er forskjellige. Jeg rydder og organiserer når jeg skal finne roen. Og hun har sagt flere ganger at hun leier og at huseier står for kostnader med materialer og oppussing. At Alex bidrar med det han kan en nok en ordning de har med huseier for f.eks billigere leie. Jeg og ville ønsket å ha det fint rundt meg skulle jeg bodd en plass en stund, så synes ikke det er noe negativt det. Også vil jeg igjen påpeke, ingen av dere vet hvor mye gjeld denne familien evt har, eller hvor mye gjeld de hadde hver for seg før de ble sammen, ikke sikkert de har felles økonomi heller. Og økonomi er et tabubelagt tema. Jeg vet at hvis økonomien «skranter» så blir veldig mange opptatt av at det de har skal være pent, for å skjule hvordan det egt er. En forsvarsmekanisme altså. Sier ikke at det gjelder for Stine, men det kan være en vinkling man ikke har tenkt på. Jeg mener ikke hun må det, men at hun snakket om psykolog og drit i en sammensetning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymfælt Skrevet 27. juni 2021 #188 Del Skrevet 27. juni 2021 Helloiluken skrev (30 minutter siden): Ja og jeg sier ikke at det er synd, men meldinger kan tolkes forskjellig, så kanskje hvis du føler hun tolker feil kan du si ifra om det og. Jeg liker å sende videoer for da får jeg sagt det i den tonen jeg mener. Jeg pleier å si at jeg er bare ansvarlig for det jeg sier, ikke for hvordan du tolker det jeg sier. Og det er litt her jeg mener flere på tråden bommer. Jeg tror at om alle hadde tenkt en gang ekstra «var det sånn hun mente det eller var det en annen måte?» så kanskje man hadde kommet lenger med en god samtale Og det samme gjelder jo Stine, for såklart er ikke hun feilfri heller, og kan misforstå, akkurat som alle oss i tråden her, vi er bare mennesker. Men det jeg også undres over er: hvis en av deres unger hadde uttalt noe negativt om en klassevenninne/kamerat på anonymt forum, hadde dere syntes det hadde vært greit? Kanskje uttalt seg om moren til den klassevennen eller søsken, hadde det vært greit? Hvis DITT barn hadde gjort det? For er det veldig ulikt fra det som skjer i tråden her? Her er det blitt uttalt at stakkars Alex, stakkars unger, stakkars uvitende følgere som ikke skjønner, stakkars stakkars... Drittslengig, trakkasering , ryktespredning og løgn er selvfølgelig ikke noe jeg ville godtatt fra egne unger- men å ha egne meninger og kunne argumentere for disse, samt tørre å gi folk konstruktiv kritikk på en ryddig måte HÅPER jeg virkelig de blir istand til! På lik linje som at de må tåle kritikk uten å bli krenka i filler av den minste ting. Jeg ønsker meg på ingen måte at de skal «kjøpe» alt de hører/ leser på some uten å reflektere sjæl eller la seg manipulere til å bli et blåøyd medlem av en saueflokk! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helloiluken Skrevet 27. juni 2021 #189 Del Skrevet 27. juni 2021 Annelinb skrev (2 minutter siden): Jeg mener ikke hun må det, men at hun snakket om psykolog og drit i en sammensetning. Ja men igjen, vet du 100% sikkert at hun mente det negativt? Eller at det gjaldt for akkurat henne at planter, strikking, organisering er mer beroligende enn å snakke med psykolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helloiluken Skrevet 27. juni 2021 #190 Del Skrevet 27. juni 2021 Anonymfælt skrev (1 minutt siden): Drittslengig, trakkasering , ryktespredning og løgn er selvfølgelig ikke noe jeg ville godtatt fra egne unger- men å ha egne meninger og kunne argumentere for disse, samt tørre å gi folk konstruktiv kritikk på en ryddig måte HÅPER jeg virkelig de blir istand til! På lik linje som at de må tåle kritikk uten å bli krenka i filler av den minste ting. Jeg ønsker meg på ingen måte at de skal «kjøpe» alt de hører/ leser på some uten å reflektere sjæl eller la seg manipulere til å bli et blåøyd medlem av en saueflokk! Okei, men hadde du ønsket at de tok det opp med den det gjelder eller gått på nettet og skrevet noe? Var det som var poenget mitt. Hadde jeg opplevd at en av mine venninner sa noe feil, hadde jeg tatt det opp med den det gjelder, ikke skrevet på min Facebook at «denne personen sa det, for et dårlig menneske» liksom. Jeg synes det er en uting å rotte seg sammen på et anonymt forum om alt som er negativt, alt som tolkes i verste mening. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymfælt Skrevet 27. juni 2021 #191 Del Skrevet 27. juni 2021 (endret) Helloiluken skrev (8 minutter siden): Okei, men hadde du ønsket at de tok det opp med den det gjelder eller gått på nettet og skrevet noe? Var det som var poenget mitt. Hadde jeg opplevd at en av mine venninner sa noe feil, hadde jeg tatt det opp med den det gjelder, ikke skrevet på min Facebook at «denne personen sa det, for et dårlig menneske» liksom. Jeg synes det er en uting å rotte seg sammen på et anonymt forum om alt som er negativt, alt som tolkes i verste mening. Selvfølgelig- og det har jeg prøvd men blitt truet med blokkering eller totalt mistolket for, så sorry, men da ble det en utblåsning på kvinneguiden denne gangen. Endret 27. juni 2021 av Anonymfælt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vår2 Skrevet 27. juni 2021 #192 Del Skrevet 27. juni 2021 (endret) Konklusjonen er etter min mening at ytringsfriheten kan en ikke tukle med. Når en er en offentlig profil så må en regne med at folk reagerer. Endret 27. juni 2021 av Vår2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresshoppa Skrevet 27. juni 2021 #193 Del Skrevet 27. juni 2021 Annelinb skrev (2 timer siden): «Jeg bruker ikke penger på psykolog, eller annen drit jeg bruker det på blomster». den der gjorde iherdig vondt for meg. For har man diagnosen PTSD, ANGST, eller liknende - ja så er det mange som ikke klarer seg uten. Og sist jeg sjekket får man etter hver frikort. Blomstene dør, sesongplaner til terrassen dør. Vil tro forbrukte på planter er langt over egenandelen før frikortet hos en psykolog (ref: bilder på Snapchat). jeg trodde helt oppriktig de Eide huset før jeg leste i denne tråden. Hun har lenge for meg vært et «forbilde», fordi jeg har sett så opp til at hun har oppnådd så mye med den bakgrunnen. Nå ble jeg bare veldig skuffet - ikke fordi dem leier, det er ikke dårlig det. Men for fasadebyggingen hun har drevet med. Skuffende. jeg er en av de som har sendt bud på døra der, og bidratt i spleisen - etter mange fine reflekterte argumenter fra dette forum, kommer jeg ikke til å gjøre det igjen. Takk for øye åpneren - jeg har nå avfulgt hele dama. heldigvis har hun ikke føre en rundt 5000 følgere - men er alle manipulert som meg, er det jo 5000 blåøyde mennesker i verden. Nok det å. Dette er SÅ viktig og riktig sagt👆🏼👏🏼 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javasoft Skrevet 27. juni 2021 #194 Del Skrevet 27. juni 2021 Anonym2019 skrev (På 8.6.2021 den 11.10): Jeg synes det er bra at de pusser opp og ordner det fint i rundt seg. Om man leier eller eier spiller da vel pokker ingen rolle? Hadde jeg leid hadde jeg villet gjort det jeg kan gjøre for å få det fint i rundt meg, jeg vill jo trives....! Når det er sagt, får vondt av henne ang. Saken. Den er oppriktig stygg og grov, spesielt mtp. Den grove omsorgsvikten fra barneværnet. Dessverre var det jo slik den gangen, at barneværnet ofte fraskrev seg ansvar. Vi er i en helt annen tid nå, heldigvis. Og det er mer fokus på hva barneværnet kan gjøre for familier og barn som trenger hjelp. En unnsklydning og innsyn i papirer burde være på sin plass, tror de fleste ville ha visst hva som skjedde med dem da de var små, slik at en får bedre perspektiv på hva som påvirker dem når de blir voksne. Og slik at en får svar på det en evt. Lurer på. Annen ting jeg tenker mye på er denne saksøkinga. Flere og flere som tar opp kampen mot barneværnet for å så saksøke for penger. Er dette penger som egentlig pr. Dags dato brukes for å hjelpe barn og familier i dag? Vil det si at de som saksøker barnværnet i dag, i utgangspunktet stjeler pengene som brukes til ressurs for å hjelpe de nå og de som kommer? Eller hvor kommer disse pengene fra? Vi vet jo allerede at innsatser innen helse, rusomsorg, barneværn o.l sliter med økonomi. Gjør disse saksøkingene saken bedre? De som allerede sliter mye etter barndom i form av all slags svikt får jo støtte (uføretrygd) som skal gjøre at de klarer seg? Hvorfor er det så mange som krever penger? Gjør det saken noe bedre? Og det er ofte de som går hardt ut og skriker høyest som eventuelt får gjennom dette, via media og sosiale media. Hva med alle de som en ikke hører om? Må rette opp antagelser her. Om man saksøker feks et sykehus for feil behandling så «tas» ikke de pengene det som skulle gått til behandling av nåværende pasienter. Det er ikke sånn at sykehuset har en konto hvor alt går inn og ut. Akkurat hvor Stine eventuelt kunne søkt erstatning vet jeg ikke. Og det burde man heller ikke synse i. Selv har jeg søkt erstatning og fått «voldsoffer erstatning». Det er gjennom staten og penger som er øremerket det. Altså ikke penger som blir «tatt» fra en annen post. Så til ditt andre spørsmål, nei økonomien til disse instansene blir ikke dårligere av at enkelt personer søker erstatning. og ja for mange så gjør det livet enklere å få en erstatning. Om man blir ufør så får man inn mye mindre enn hva man kunne fått om man var i arbeid. Om du feks blir påkjørt i morgen å får skader som gjør deg ufør. Ville du ikke også søkt erstatning? Du er jo fratatt muligheten til å jobbe og får langt mindre i uføretrygd enn tidligere lønn. Og til ditt siste spørsmål, ja vi hører kun om de som står fram i media med sin historie. Mange som ikke står fram søker om erstatning de å. At folk som Stine går ut med sin historie hjelper mange som sitter med lignende historier. jeg ønsker Stine og alle de andre i hennes situasjon alt godt. Jeg håper på rettferdighet for de som har blitt sviktet av barnevernet og at bv hører på de som har vonde erfaringer. og alle dere som synser om alt mulig rart. Kan dere ikke lese dere opp før dere skriver ting? Les litt om erstatning, les litt empati, les litt pm nettvett og har dere noe negativt å si så hold det inne i deg. Denne tråden er virkelig lavmål 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttenatributten Skrevet 27. juni 2021 #195 Del Skrevet 27. juni 2021 (endret) Javasoft skrev (22 minutter siden): Må rette opp antagelser her. Om man saksøker feks et sykehus for feil behandling så «tas» ikke de pengene det som skulle gått til behandling av nåværende pasienter. Det er ikke sånn at sykehuset har en konto hvor alt går inn og ut. Akkurat hvor Stine eventuelt kunne søkt erstatning vet jeg ikke. Og det burde man heller ikke synse i. Selv har jeg søkt erstatning og fått «voldsoffer erstatning». Det er gjennom staten og penger som er øremerket det. Altså ikke penger som blir «tatt» fra en annen post. Så til ditt andre spørsmål, nei økonomien til disse instansene blir ikke dårligere av at enkelt personer søker erstatning. og ja for mange så gjør det livet enklere å få en erstatning. Om man blir ufør så får man inn mye mindre enn hva man kunne fått om man var i arbeid. Om du feks blir påkjørt i morgen å får skader som gjør deg ufør. Ville du ikke også søkt erstatning? Du er jo fratatt muligheten til å jobbe og får langt mindre i uføretrygd enn tidligere lønn. Og til ditt siste spørsmål, ja vi hører kun om de som står fram i media med sin historie. Mange som ikke står fram søker om erstatning de å. At folk som Stine går ut med sin historie hjelper mange som sitter med lignende historier. jeg ønsker Stine og alle de andre i hennes situasjon alt godt. Jeg håper på rettferdighet for de som har blitt sviktet av barnevernet og at bv hører på de som har vonde erfaringer. og alle dere som synser om alt mulig rart. Kan dere ikke lese dere opp før dere skriver ting? Les litt om erstatning, les litt empati, les litt pm nettvett og har dere noe negativt å si så hold det inne i deg. Denne tråden er virkelig lavmål For å rette opp i en ting; hvis du saksøker barnevernet, og blir tilkjent erstatning, går de pengene fra budsjettrammen til kommunen. Barnevernstjenesten er kommunal. Det er ikke opprettet en egen vederlagsordning for denne type saker, slik som f.eks. ved pasientskade- eller voldsoffererstatning, som for øvrig er statlig ordninger. Det er den lokale barnevernstjenesten som må «punge ut». Så jo, det går av penger som kunnet vært brukt på noe annet. Det er fakta. Ring gjerne kommunen og dobbeltsjekk. Endret 27. juni 2021 av Tuttenatributten Rettet opp en skriveleif 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javasoft Skrevet 27. juni 2021 #196 Del Skrevet 27. juni 2021 Tuttenatributten skrev (13 minutter siden): For å rette opp i en ting; hvis du saksøker barnevernet, og blir tilkjent erstatning, går de pengene fra budsjettrammen til kommunen. Barnevernstjenesten er kommunal. Det er ikke opprettet en egen vederlagsordning for denne type saker, slik som f.eks. ved pasientskade- eller voldsoffererstatning, som for øvrig er statlig ordninger. Det er den lokale barnevernstjenesten som må «punge ut». Så jo, det går av penger som kunnet vært brukt på noe annet. Det er fakta. Ring gjerne kommunen og dobbeltsjekk. Det er fult mulig å søke voldsoffererstatning i slike saker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuttenatributten Skrevet 27. juni 2021 #197 Del Skrevet 27. juni 2021 Javasoft skrev (5 minutter siden): Det er fult mulig å søke voldsoffererstatning i slike saker Ja, men da må du saksøke den som utøvde volden. Det var ikke barnevernet, men moren. Stine har sendt prosessvarsel for å gå til sak mot barnevernet. Stine ber om erstatning fra barnevernet. Ikke en voldsutøver i lovens forstand. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javasoft Skrevet 27. juni 2021 #198 Del Skrevet 27. juni 2021 Tuttenatributten skrev (17 minutter siden): Ja, men da må du saksøke den som utøvde volden. Det var ikke barnevernet, men moren. Stine har sendt prosessvarsel for å gå til sak mot barnevernet. Stine ber om erstatning fra barnevernet. Ikke en voldsutøver i lovens forstand. Ok. Jeg syns uansett det er feigt å gå på person som det gjort i denne tråden. Om man er uenig hvordan systemet virker så gå på det (feks politisk, underskriftskampanjer osv) og ikke en enkelt person. Prøv heller å gjøre noe med systemet 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helloiluken Skrevet 27. juni 2021 #199 Del Skrevet 27. juni 2021 Tuttenatributten skrev (28 minutter siden): Ja, men da må du saksøke den som utøvde volden. Det var ikke barnevernet, men moren. Stine har sendt prosessvarsel for å gå til sak mot barnevernet. Stine ber om erstatning fra barnevernet. Ikke en voldsutøver i lovens forstand. Men alt egt Stine ønsket i starten var jo en anerkjennelse for det som (ikke) ble gjort av barnevernet, en beklagelse og at noen sa «vet du hva, her gjorde vi feil, hva kan vi gjøre for å hjelpe deg nå? Hva kan vi bli bedre på i dine øyne?» eller lignende. Hun var jo ikke ute etter en kjempeerstatning. Hun var ute etter å skjønne flere ting fra barndommen. Hvorfor hun ikke ble tatt ut av hjemmet f.eks. Problemet, og det som endret hennes mål, var da kommunen gjorde så mye motstand. Først på papirer, så det ene og det andre. Istedenfor et «talk to my hand»-motstandsopplegg fra kommunen, kunne de satt seg ned med Stine og gitt en beklagelse og en anerkjennelse. Uttrykt et ønske om å rette på det. Ikke enda en kamp. Ikke latt det gå så langt. Hadde spart alle parter masse penger. Men jeg og hadde kjempet enda verre hadde noen gjort mer motstand, jeg hadde tenkt fuc* it, nå kjører jeg på! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 27. juni 2021 #200 Del Skrevet 27. juni 2021 Jeg følger med på to-tre offentlige snapper bare på grunn av lett underholdning. Fra amatører. Hva jeg mener om disse er ikke viktig verken for meg selv eller andre. Og om jeg eller andre vil sende blomster eller penger skal ingen bry seg om. Håper enkelte ikke vil slutte å snappe, syns det er koselig å følge med. Jeg hadde aldri turt å snappe offentlig selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå