SnippSnappSnute2 Skrevet 8. oktober 2022 #14681 Del Skrevet 8. oktober 2022 Stine sin barndom har garantert vært traumatisk og vond. Det støtter mange følgere. Og derfor over 700 sider på KG. Hennes egne uttalelser, påstander og adferd på sosiale medier får reaksjoner. Hun sier A og gjør B. Sier B og gjør A. Følgende blirat hun forvirrer og holder mange følgere for narr. Ting henger ikke på "greip"av ting hun sier og gjør. For de som måtte ønske å bidra til hennes kjøpegalskap. Ja, da er det bare å fortsette det. Som igjen bidrar til at hun søker flere følgere og mere penger. Hun blir støttet til å fortsette å be om penger og gaver fra følgere. Som bidrar til at hun velger sosiale medier fremfor terapi, familie og venner. Hennes valg og hennes bidragsytere. Hun har snakket mye om å engasjere seg i viktige saker. Sloss for de som har opplevd det samme som henne. Hun har snakket om å holde foredrag å bidra i samfunnet. Jeg venter i spenning på tid og sted. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milosi Skrevet 8. oktober 2022 #14682 Del Skrevet 8. oktober 2022 Snublefot62 skrev (20 minutter siden): Det er utallige spleiser der ute hvor ansvarlig for spleisen kommer med den ene tårevåte historien etter den andre for å høste mest mulig sympati og deretter støtte. Samtidig sitter det reelle mennesker med reelle behov for pengene, med ekte historier og ekte problemer. Det er noe med rettferdighetssansen som trigges når jeg ser åpenbar tigging til fiktive eller overdrevne saker. Jeg mener at når noen samler inn penger til et formål så er det helt normalt å forvente en form for dokumentasjon på hva pengene gikk til. Vi krever det av Leger uten grenser, Norges Røde Kors, Redd Barna og det blir faktisk nyhetsoppslag dersom det avdekkes at pengene faktisk ikke gikk til det de skulle eller en klarer å dokumentere hvor de tok veien. Jeg skjønner at eksemplene mine drar inn flere hundretusen og millioner på innsamlingene sine, mens de private drar inn noen tusenlapper om de er heldige (med noen få unntak). Så jeg har forståelse for at man skal stille ulike krav til de store og de små. Men er det virkelig for mye forlangt at en som et minimum kan fremvise faktura eller kvittering på beløp som er betalt? Og det er prinsippet som er viktig her. Kanskje giveren her hadde lite fra før? Kanskje kunne de hundrelappene gått til noen som faktisk reelt sitter med lite penger? Men i stede så har Stine kokt sammen en løgn for å lure flest mulig følgere og bruker pengene på garn, energidrikke, bamsesmykker og smør. Mens det faktisk sitter noen der ute som faktisk må velge mellom strømregning og mat. Det provoserer. Skjønner at det provoserer. Men at du eller jeg gir mer penger enn vi kan miste, er vårt ansvar. Det vil for alltid være umulig å stille spleis-mottagere til ansvar- det er noe med hele ideen med spleis som da faller sammen. Man får gi litt til de sakene man ønsker og så, til sitt eget beste, legge det bort. Selv har jeg overhodet ikke blitt skremt fra å bidra i ulike spleiser, bare fordi jeg velger å tro at noe på en eller annen måte blir riktig. Jeg har lurt litt på om alt dette kan være litt misunnelse? For ga vi ikke litt til mennesket også, ikke bare en sak? Er det så farlig at hun bruker de pengene som hun vil, sånn egentlig? Kanskje noe er spart til flere runder i retten? Vi vet jo ikke. Og da virker det så meningsløst å bruke så mye tid på det. Kanskje? 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 8. oktober 2022 #14683 Del Skrevet 8. oktober 2022 Milosi skrev (23 minutter siden): Skjønner at det provoserer. Men at du eller jeg gir mer penger enn vi kan miste, er vårt ansvar. Det vil for alltid være umulig å stille spleis-mottagere til ansvar- det er noe med hele ideen med spleis som da faller sammen. Man får gi litt til de sakene man ønsker og så, til sitt eget beste, legge det bort. Selv har jeg overhodet ikke blitt skremt fra å bidra i ulike spleiser, bare fordi jeg velger å tro at noe på en eller annen måte blir riktig. Jeg har lurt litt på om alt dette kan være litt misunnelse? For ga vi ikke litt til mennesket også, ikke bare en sak? Er det så farlig at hun bruker de pengene som hun vil, sånn egentlig? Kanskje noe er spart til flere runder i retten? Vi vet jo ikke. Og da virker det så meningsløst å bruke så mye tid på det. Kanskje? Problemet med dette er at Stine skaper et bilde og behov som skal dekkes. Når dette behovet ikke finnes og bildet er feil fremstilt så er dette i praksis svindel. Skal man da si til de som blir svindlet at de har selv ansvar for å ikke gi mer enn de kan miste? Og at de må tenke at de og gav til mennesket og ikke bare det ene temaet/saken? Jeg synes det blir feil, og man skyver ansvaret for svindel over på den som blir svindlet. Greit nok at man selv har et ansvar for å ikke gi noen 200 kr om man trenger de 200 kr selv, men når mottaker skaper et bilde av at de har det værre enn en selv, så tenker en kanskje at den andre trenger de 200 kr mer. Blir ikke det feil uansett? 9 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin50 Skrevet 8. oktober 2022 #14684 Del Skrevet 8. oktober 2022 Nei, jeg er ikke misunnelig fordi noen ønsker å dele saken sin og få støtte igjennom spleis. Men er noe som ønsker en oppdatering på hvordan det gikk med saken, så er det på sin plass å være åpen. Og si hvordan det gikk. Uten å bli blokkert. Dette her gjelder generelt alle som velger å motta penger igjennom spleis. Ikke bare en person. Det koster så lite å gi en oppdatering på hvordan det egentlig gikk med de pengene som en person har fått til en viktig kamp. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biblioteket Skrevet 8. oktober 2022 #14685 Del Skrevet 8. oktober 2022 Milosi skrev (2 timer siden): Skjønner at det provoserer. Men at du eller jeg gir mer penger enn vi kan miste, er vårt ansvar. Det vil for alltid være umulig å stille spleis-mottagere til ansvar- det er noe med hele ideen med spleis som da faller sammen. Man får gi litt til de sakene man ønsker og så, til sitt eget beste, legge det bort. Selv har jeg overhodet ikke blitt skremt fra å bidra i ulike spleiser, bare fordi jeg velger å tro at noe på en eller annen måte blir riktig. Jeg har lurt litt på om alt dette kan være litt misunnelse? For ga vi ikke litt til mennesket også, ikke bare en sak? Er det så farlig at hun bruker de pengene som hun vil, sånn egentlig? Kanskje noe er spart til flere runder i retten? Vi vet jo ikke. Og da virker det så meningsløst å bruke så mye tid på det. Kanskje? Selvsagt er det misunnelse! Jeg misunner Stine fordi hun kan legge seg ned å bare grine; bli plukket opp og dullet med igjen og igjen og igjen. Uansett om det er fremmede på snappen med støtteerklæringer, midlertidige venninner eller helsevesenet. Oppfattelsen min av oss andre ofre for omsorgssvikt her er at vi ikke har den muligheten. Vi har måtte ta ansvar for våre liv i tillegg. Uansett om jeg (eller vi) kjenner på en slik misunnelse så har ikke det med sakens kjerne å gjøre. Nemlig at spleispengene IKKE skulle gå til Stine. Pengene var for å støtte en sak. Mediaoppslag rundt Stine sin sak har gitt håp for endringer. Endringer krever også arbeid. Stine har ikke gjort noe av arbeidet; hverken sette seg inn i ulike saker, fronte andres historie osv. og bruke det publikumet hun har. Hun snakket om å møte opp på Stortinget for å kreve endringer, men det har vært stille om det i minst et år. Det har gått mer og mer fra å omtales som «vår sak» til «min sak». Og nå i etterkant virker det som det var en egoistisk intensjon hele veien, når man får så godt innsyn i livet hun lever gjennom snap. Denne saken ble personlig for mange her fordi det skulle være starten på ‘endring i systemet’. Det skulle bli en bevegelse rett og slett. Milosi, du virker å ha stor empati - hvor er empatien din for alle oss andre ofre i denne tråden som har blitt sviktet av systemet, men også av Stine som skulle være en rollemodell og leder av denne bevegelsen? De forventningene har ikke kommet fra intet, det er fordi Stine selv har frontet det som en bevegelse. Jeg er så skuffet. Hilsen ei som har fulgt saken til Stine fra starten. 12 3 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnippSnappSnute2 Skrevet 8. oktober 2022 #14686 Del Skrevet 8. oktober 2022 Biblioteket skrev (1 time siden): Selvsagt er det misunnelse! Jeg misunner Stine fordi hun kan legge seg ned å bare grine; bli plukket opp og dullet med igjen og igjen og igjen. Uansett om det er fremmede på snappen med støtteerklæringer, midlertidige venninner eller helsevesenet. Oppfattelsen min av oss andre ofre for omsorgssvikt her er at vi ikke har den muligheten. Vi har måtte ta ansvar for våre liv i tillegg. Uansett om jeg (eller vi) kjenner på en slik misunnelse så har ikke det med sakens kjerne å gjøre. Nemlig at spleispengene IKKE skulle gå til Stine. Pengene var for å støtte en sak. Mediaoppslag rundt Stine sin sak har gitt håp for endringer. Endringer krever også arbeid. Stine har ikke gjort noe av arbeidet; hverken sette seg inn i ulike saker, fronte andres historie osv. og bruke det publikumet hun har. Hun snakket om å møte opp på Stortinget for å kreve endringer, men det har vært stille om det i minst et år. Det har gått mer og mer fra å omtales som «vår sak» til «min sak». Og nå i etterkant virker det som det var en egoistisk intensjon hele veien, når man får så godt innsyn i livet hun lever gjennom snap. Denne saken ble personlig for mange her fordi det skulle være starten på ‘endring i systemet’. Det skulle bli en bevegelse rett og slett. Milosi, du virker å ha stor empati - hvor er empatien din for alle oss andre ofre i denne tråden som har blitt sviktet av systemet, men også av Stine som skulle være en rollemodell og leder av denne bevegelsen? De forventningene har ikke kommet fra intet, det er fordi Stine selv har frontet det som en bevegelse. Jeg er så skuffet. Hilsen ei som har fulgt saken til Stine fra starten. Takk Biblioteket!! Godt skrevet og beskrevet hvordan også jeg føler det. Har også fulgt fra dag 1. Tusen Tusen takk ❤️ 5 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2022 #14687 Del Skrevet 8. oktober 2022 Milosi skrev (5 timer siden): Det er nok ikke så mange som skriver hundrevis av sider om hva en person har brukt spleisen sin til. Jeg velger å legge det fra meg og tenke at om mine hundrelapper gikk til garn, så ga vel det noe glede også. Velger å ikke bry meg. Er mer interessert i en annen influenser som samlet inn mange hundretusen og fremdeles ikke har svart mange som måtte «søke» om et bidrag. Ingen holder henne ansvarlig for en mye «løsere» spleis. Så ifht til hun vi snakker om her, er det den personlige meningen om henne som gjør mange så mistenksomme. Kanskje vi bare skulle legge det vekk og bare ikke gi til hennes neste spleis? Går mye energi på et menneske her inne! Stine har samlet inn 83.000kr på spleis, uten å dokumentere hvor pengene har gått. Det er ikke småplukk. Det er nesten en tidels million. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2022 #14688 Del Skrevet 8. oktober 2022 Milosi skrev (4 timer siden): Skjønner at det provoserer. Men at du eller jeg gir mer penger enn vi kan miste, er vårt ansvar. Det vil for alltid være umulig å stille spleis-mottagere til ansvar- det er noe med hele ideen med spleis som da faller sammen. Man får gi litt til de sakene man ønsker og så, til sitt eget beste, legge det bort. Selv har jeg overhodet ikke blitt skremt fra å bidra i ulike spleiser, bare fordi jeg velger å tro at noe på en eller annen måte blir riktig. Jeg har lurt litt på om alt dette kan være litt misunnelse? For ga vi ikke litt til mennesket også, ikke bare en sak? Er det så farlig at hun bruker de pengene som hun vil, sånn egentlig? Kanskje noe er spart til flere runder i retten? Vi vet jo ikke. Og da virker det så meningsløst å bruke så mye tid på det. Kanskje? Nei. Det er ikke slik at svindelofferet har noe ansvar for å ha blitt svindlet. Det er den som mottar pengene som har ansvar for å forvalte dem riktig, evt tilbakebetale. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2022 #14689 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Tessa12 skrev (14 minutter siden): Provoserende er det også at andre mener at fordi man har vært så uheldig å bli syk og ikke kan jobbe mer, så har man overhodet ikke lov å unne seg noe utenom det absolutt nødvendigste for å overleve. Vi er faktisk ikke umyndiggjort. Hun handler nok noe over evne ja, men pengene får hun jo uansett om hun handler de vekk på vas eller ikke. Synes alle løgnene er mer provoserende. Jeg blåser i hvor mye Stine shopper. Hun må gjerne shoppe til krampa tar a, men i det hun håver inn penger på spleis (forkledt som at hun trenger penger til en god sak), så er det ikke greit. Det er ikke greit at andre skal finansiere hennes luksusshopping. Folk støttet henne ikke for at hun skulle handle monster, garn og klær, men fordi hun sa hun trengte penger til advokat. Endret 8. oktober 2022 av Tvillingsjel 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMusa Skrevet 8. oktober 2022 #14690 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg ga penger til en spleis der mottaker ikke fikk nok til det målet som var satt, og dermed ikke fikk benyttet seg av behandlingen hun samlet inn penger til. Da fikk jeg mail fra spleis om at hun hadde valgt å tilbakebetale og pengene jeg hadde gitt ble tilbakeført. Det tenker jeg er STORT gjort av hun som samlet inn som kom til å dø av kreft om hun ikke fikk denne behandlinga i utlandet. (Den kom vel ikke med garanti den heller, men er man dødssyk så prøver man det man kan!) Tror ingen hadde sagt noe på om hun hadde valgt å bruke pengene fra denne spleisen på opplevelser med familien istedet… Så det at Stine bruker opp sakens penger, og eventuelt penger som var lovet en veldedig organisasjon er helt forkastelig!! 🤮 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 8. oktober 2022 #14691 Del Skrevet 8. oktober 2022 Tvillingsjel skrev (1 time siden): Jeg blåser i hvor mye Stine shopper. Hun må gjerne shoppe til krampa tar a, men i det hun håver inn penger på spleis (forkledt som at hun trenger penger til en god sak), så er det ikke greit. Det er ikke greit at andre skal finansiere hennes luksusshopping. Folk støttet henne ikke for at hun skulle handle monster, garn og klær, men fordi hun sa hun trengte penger til advokat. Det er jeg helt enig i👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 8. oktober 2022 #14692 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Milosi skrev (På 8.10.2022 den 11.00): Skjønner at det provoserer. Men at du eller jeg gir mer penger enn vi kan miste, er vårt ansvar. Det vil for alltid være umulig å stille spleis-mottagere til ansvar- det er noe med hele ideen med spleis som da faller sammen. Man får gi litt til de sakene man ønsker og så, til sitt eget beste, legge det bort. Selv har jeg overhodet ikke blitt skremt fra å bidra i ulike spleiser, bare fordi jeg velger å tro at noe på en eller annen måte blir riktig. Jeg har lurt litt på om alt dette kan være litt misunnelse? For ga vi ikke litt til mennesket også, ikke bare en sak? Er det så farlig at hun bruker de pengene som hun vil, sånn egentlig? Kanskje noe er spart til flere runder i retten? Vi vet jo ikke. Og da virker det så meningsløst å bruke så mye tid på det. Kanskje? Neida, det er ikke meningsløst å engasjere seg i saker en mener er urett, det er mer vår plikt. Selv om alle sidene her ikke bare omhandler spleisen, så ble tilliten pga manglende informasjon og transparenthet om hvordan den ble forvaltet gjort at spleis nummer to aldri ble noe av. Dette selv om at hun gråtkvalt bedyret for noen måneder siden at hun trengte 60 k til. Noen følgere ville da ta initiativ til ny spleis, men det turte ikke Stine fordi hun visste om at flere var kritisk. Så visst nytter det å si ifra. Ja, andre influencere faller også for fristelsen til å lage spleis. En uting mener nå jeg, om det er tullesaker det går til, men det er ikke det jeg vil frem til. Noen av de ber om penger til personlig forbruk. De som vil støtte bidrar selv om formålet er en bil eller regninger. Poenget er at det er kjent at formålet er til en bil, og ikke til en viktig hjertesak som Kreftforeningen, Unicef eller til en barnevernsak. Det er her jeg mener forskjellen ligger. Hun som mottaker har et ansvar for å vise at pengene nettopp blir brukt til saken. En sak som rører mange dypt i hjertet, og som får til at en gjerne åpner lommeboka, enda litt mer for det gode formålet. En har også vekket engasjement og interesse blant giverne på en helt annen måte da det er en viktig sak, det er ikke en bil. En kan absolutt stille en spleismottaker til ansvar ved å påvirke ved å si ifra om at en ikke støtter måten denne spleisen blir mottatt på. Kan være med på å begrense at spleis blir misbrukt. Endret 9. oktober 2022 av ClusterOfGrapes 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragon Skrevet 8. oktober 2022 #14693 Del Skrevet 8. oktober 2022 Biblioteket skrev (7 timer siden): Selvsagt er det misunnelse! Jeg misunner Stine fordi hun kan legge seg ned å bare grine; bli plukket opp og dullet med igjen og igjen og igjen. Uansett om det er fremmede på snappen med støtteerklæringer, midlertidige venninner eller helsevesenet. Oppfattelsen min av oss andre ofre for omsorgssvikt her er at vi ikke har den muligheten. Vi har måtte ta ansvar for våre liv i tillegg. Uansett om jeg (eller vi) kjenner på en slik misunnelse så har ikke det med sakens kjerne å gjøre. Nemlig at spleispengene IKKE skulle gå til Stine. Pengene var for å støtte en sak. Mediaoppslag rundt Stine sin sak har gitt håp for endringer. Endringer krever også arbeid. Stine har ikke gjort noe av arbeidet; hverken sette seg inn i ulike saker, fronte andres historie osv. og bruke det publikumet hun har. Hun snakket om å møte opp på Stortinget for å kreve endringer, men det har vært stille om det i minst et år. Det har gått mer og mer fra å omtales som «vår sak» til «min sak». Og nå i etterkant virker det som det var en egoistisk intensjon hele veien, når man får så godt innsyn i livet hun lever gjennom snap. Denne saken ble personlig for mange her fordi det skulle være starten på ‘endring i systemet’. Det skulle bli en bevegelse rett og slett. Milosi, du virker å ha stor empati - hvor er empatien din for alle oss andre ofre i denne tråden som har blitt sviktet av systemet, men også av Stine som skulle være en rollemodell og leder av denne bevegelsen? De forventningene har ikke kommet fra intet, det er fordi Stine selv har frontet det som en bevegelse. Jeg er så skuffet. Hilsen ei som har fulgt saken til Stine fra starten. Amen ! 👏🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 8. oktober 2022 #14694 Del Skrevet 8. oktober 2022 Milosi skrev (12 timer siden): Det er nok ikke så mange som skriver hundrevis av sider om hva en person har brukt spleisen sin til. Jeg velger å legge det fra meg og tenke at om mine hundrelapper gikk til garn, så ga vel det noe glede også. Velger å ikke bry meg. Er mer interessert i en annen influenser som samlet inn mange hundretusen og fremdeles ikke har svart mange som måtte «søke» om et bidrag. Ingen holder henne ansvarlig for en mye «løsere» spleis. Så ifht til hun vi snakker om her, er det den personlige meningen om henne som gjør mange så mistenksomme. Kanskje vi bare skulle legge det vekk og bare ikke gi til hennes neste spleis? Går mye energi på et menneske her inne! Får man penger via spleis fra helt ukjente mennesker og man vil opptre ryddig og seriøst så bør man uoppfordret legge frem dokumentasjon. I dette tilfelle blir man blokkert om man stiller spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sladderkjerring Skrevet 9. oktober 2022 #14695 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg ser absolutt at de fleste vil ha innsyn i spleisen til Stine. Nå er jo advokat på Stine saken og jeg tror dere alle får innsyn når tiden er inne. Men det jeg reagerer på er 700 sider med spekulasjoner om helse, hån, rykter og det som verre er. Gud forby at Stine har kjøpt garn og billig tøy, er nesten ikke til å tro hvor ondskapsfullt noen av kommentaren er. Dette er ett sårbart menneske som har gått igjennom traumer og fortsatt sliter med de som igjen kan gi ufornuftige og uforståelige valg. Jeg velger å takke for meg i denne diskusjonen og det er jo å håpe at saken løser seg for Stine og at enkelte kan moderere sine kommentarer med omhu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 9. oktober 2022 #14696 Del Skrevet 9. oktober 2022 Sladderkjerring skrev (4 minutter siden): Jeg ser absolutt at de fleste vil ha innsyn i spleisen til Stine. Nå er jo advokat på Stine saken og jeg tror dere alle får innsyn når tiden er inne. Men det jeg reagerer på er 700 sider med spekulasjoner om helse, hån, rykter og det som verre er. Gud forby at Stine har kjøpt garn og billig tøy, er nesten ikke til å tro hvor ondskapsfullt noen av kommentaren er. Dette er ett sårbart menneske som har gått igjennom traumer og fortsatt sliter med de som igjen kan gi ufornuftige og uforståelige valg. Jeg velger å takke for meg i denne diskusjonen og det er jo å håpe at saken løser seg for Stine og at enkelte kan moderere sine kommentarer med omhu. Dere som kommer inn og takker for dere etter et innlegg eller to. Hvor lenge har dere fulgt Stine? Og som mange påpeker gang på gang, er det virkelig greit at disse some folka som har opplevd mye vondt, skal bli skånet for alt senere i livet? Nei det er faktisk ikke greit og rante så mye dritt og negative ting som dronningen holder på med... 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sladderkjerring Skrevet 9. oktober 2022 #14697 Del Skrevet 9. oktober 2022 Sommerfuul skrev (1 minutt siden): Vanskelig å svare på spørsmål man blir stilt Er ikke alt man bør velge å svare på😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 9. oktober 2022 #14698 Del Skrevet 9. oktober 2022 Sladderkjerring skrev (Akkurat nå): Er ikke alt man bør velge å svare på😉 Gjengs gange gitt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. oktober 2022 #14699 Del Skrevet 9. oktober 2022 Vi er mange som har gjennomgått traumer av ulike slag, også helt fra ung alder. Det gir deg likevel ikke frikort til å oppføre seg dritt mot andre mennesker Det gir deg ikke frikort til å offentlig henge ut butikkansatte, barnehagen som barnet ditt går i, negledesignere, frisører, leger ved et sykehus, strikkeoppskrift-designere (bare pga man ikke forsto hva som sto skrevet) osv for 16 000 andre mennesker (som er følgertallet til Stine) Det gir deg heller ikke frikort til å lyve og svindle andre, som f.eks de bamsesmykkene hun solgte til høy pris pga hun påsto at hennes smykker var ekte vare pga de var kjøpt inn via Bjørklund sin leverandør, noe Bjørklund nektet for og prøvde å komme i dialog med Stine uten å lykkes. Når man selger noe til høy pris på bakgrunn av løgn om hvor produktet er kjøpt så er det svindel. Det gir deg heller ikke frikort til å bruke andre mennesker når de er til din fordel for så å bryte vennskapet når nytteverdien er over Ei heller feilinformere andre og være påståelig og lyve for å ikke innrømme at man har tatt eller gjort feil Og definitivt ikke frikort for å fylle huset med katter uten å følge opp med god dyrevelferd, eller lyve om at man gjør det Et menneske med traumer uttaler ikke offentlig at å oppsøke hjelp for traumene sine er for tapere. Tvert i mot så burde man heller oppfordre til nettopp det, Bare det at Stine gikk fem på det falske «diplomet» hun fikk (og skulle kjøpe ramme til det) viser hvilke storhetstanker hun har om seg selv. Absolutt ingen helsepersonell ville ha skrevet «du var en solstråle som til tross for dine enorme smerter strikket, snappet, drev spa-behandling mens de andre pasientene bare lå der å var syke». (de fleste pasienter innlagt ved sykehus ligger der og er nettopp syke…) Hun leste opp høyt mens hun gråt av glede. Hun kunne ha reddet seg inn ved å le av seg selv, vise selvironi og erklære at hun gikk fem på. I stedet så gravde hun seg enda dypere ned når hun lyver og sier at brevet er reelt; hun har ringt sykehuset og fått det bekreftet. En sånn væremåte henger man ikke på traume-knaggen. 14 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 9. oktober 2022 #14700 Del Skrevet 9. oktober 2022 Tråden er ryddet for ryktespredning, persondebatt, krenkelser, brukerangrep, latterliggjøring, spekulasjoner, avsporing og svar til dette. Måne, admin. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå