Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Gjest Fru G
Hvemerdu skrev (23 minutter siden):

Jo, og det er vel derfor far er kasta under bussen nå. Han og mor gikk bort fra barnevernets forslag om tiltak, blant annet fosterhjem. Men i stedet for dette så gjorde mor OG FAR andre ting, som å skulle ta seg av henne selv, og lagde avtaler med andre private. Hun har selv sagt, i beste sendetid på tv, at «pappa var min trygge havn». Men ikke nå lenger! Nå har hun skjønt at pga han, så har hun en jævlig dårlig sak.

At pappa er hennes trygge havn ligger på tape, så den kan hun ikke ro seg unna. Tenk om alle hadde hatt en trygg havn i oppveksten, det hadde vært fint. Jeg tror hun har en dårlig sak. Skulle ikke tv2 følge opp saken også? Nei, dette luftslottet av penger raser sammen mer og mer for hver dag som går. Hun må nok finne seg i å jobbe og spare slik som de fleste andre til livets opphold. Lære seg å leve med fortiden og gjøre det beste ut av nåtiden. 

Endret av Fru G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru G skrev (1 time siden):

Hun har en far også. Hvor var han i oppveksten? Jeg er klar over at han jobbet på Nordsjøen, men burde han ikke heller fått seg jobb på land og tatt seg av dattera si? Normale foreldre etterlater ikke barnet sitt i slike forhold som Stine beskriver. Det er mye som ikke stemmer her. 

Det er mange spørsmål i denne saken her, hvor var far, hvor var resten av familien hennes om de var så veldig bekymret? Det er ingen som sitter å venter på bv, om dette barnet her ikke hadde det så bra. 

Og en annen ting som jeg reagerte på, hennes mann, han er ikke så uskyldig som det kommer fram,her er 2 voksne mennesker som vet hva rett og galt er. Her er 2 foreldre som har er ansvar, han spis av den samme maten. 

Endret av Kristin50
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G
Chrisy skrev (53 minutter siden):

Er det bare jeg som undres på, hvorfor hun har menneskenavn på alle kattene? Ser hun på de som barna sine, psykologisk sett🤷‍♀️

De kattene er et kapittel for seg. Jeg reagerer ikke på navnevalgene hennes, men på uansvarligheten ifm dyrehold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G
Kristin50 skrev (2 minutter siden):

Det er mange spørsmål i denne saken her, hvor var far, hvor var resten av familien hennes om de var så veldig bekymret? Det er ingen som sitter å venter på bv, om dette barnet her ikke hadde det så bra. 

Og en annen ting som jeg reagerte på, hennes mann, han er ikke så uskyldig som det kommer fram,her er 2 voksne mennesker som vet hva rett og galt er. Her er 2 foreldre som har er ansvar, han spis av den samme maten. 

Like barn leker best….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemerdu skrev (36 minutter siden):

Jo, og det er vel derfor far er kasta under bussen nå. Han og mor gikk bort fra barnevernets forslag om tiltak, blant annet fosterhjem. Men i stedet for dette så gjorde mor OG FAR andre ting, som å skulle ta seg av henne selv, og lagde avtaler med andre private. Hun har selv sagt, i beste sendetid på tv, at «pappa var min trygge havn». Men ikke nå lenger! Nå har hun skjønt at pga han, så har hun en jævlig dårlig sak.

Som jeg sier til mine barn, ærlighet kommer man langt med, fordi sannheten kommer frem uansett. Sånn jeg skjønner det, er ikke far så uskyldig som hun skal ha frem. Jeg sier bare lykke til henne, ang denne bv saken. Hun må også tenkt på, taper hun denne bv saken her, hvordan og hvem skal betale det? 

Endret av Kristin50
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin50 skrev (3 minutter siden):

Som jeg sier til mine barn, ærlighet kommer man langt med, fordi sannheten kommer frem uansett. Sånn jeg skjønner det, er ikke far så uskyldig som hun skal ha frem. Jeg sier bare lykke til henne, ang denne bv saken. Hun må også tenkt på, taper hun denne bv saken her, hvordan og hvem skal betale det? 

Ja, det koster mer enn 60 000 å kjøre denne saken! Men, null problem, mor og far Spania casher ut for løgnhalsen!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvemerdu skrev (42 minutter siden):

Pappaen var jo slett ingen trygg havn , hvis han jobbet MOT barnevernets anbefaling . Da er jo han minst like skyldig , om ikke mer . Det forventes at den «normale « forelderen samarbeider med barnevernet . Tror dessverre hun har en dårlig sak mtp erstatning . 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemerdu skrev (2 minutter siden):

Ja, det koster mer enn 60 000 å kjøre denne saken! Men, null problem, mor og far Spania casher ut for løgnhalsen!

Om det blir en sak i rettensystem, kommer det til koster mye penger, ingenting er gratis. 

Sakkyndige, koster fra 60 000 til flere hundre tusen, kommer helt annen på hvem hun bruker. Så kommer advokaten, de er ikke billig. Dette her er så lite igjenom tenkte, og har du hatt en " grusom barndom" vente du ikke i 16 år og gå til sak mot bv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G
NiceOrNothing skrev (9 minutter siden):

Pappaen var jo slett ingen trygg havn , hvis han jobbet MOT barnevernets anbefaling . Da er jo han minst like skyldig , om ikke mer . Det forventes at den «normale « forelderen samarbeider med barnevernet . Tror dessverre hun har en dårlig sak mtp erstatning . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin50 skrev (11 minutter siden):

Om det blir en sak i rettensystem, kommer det til koster mye penger, ingenting er gratis. 

Sakkyndige, koster fra 60 000 til flere hundre tusen, kommer helt annen på hvem hun bruker. Så kommer advokaten, de er ikke billig. Dette her er så lite igjenom tenkte, og har du hatt en " grusom barndom" vente du ikke i 16 år og gå til sak mot bv. 

Det siste er jeg faktisk uenig i. For veldig mange med barndomstraumer kan det ta tiår å erkjenne at man er blitt utsatt for omsorgssvikt og urett, mange av oss forteller ikke noe til noen før vi er langt over 30-40-50 år. Man blir føkka i hodet av å vokse opp under visse omstendigheter, og da tror man ofte også man har fortjent ting og at det var ens egen skyld, og selv som voksen kan det være vanskelig å tro noe annet. Noen av oss er regelrett blitt hjernevasket av overgriperne våre, og å skulle snu på den sannheten er forferdelig skummelt og vanskelig.

Når det gjelder det økonomiske: helt klart lite gjennomtenkt, og virker som hun har urealistiske forventninger både til erstatningssum og hele prosessen. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G

En helt annen ting. Hvem bruker flere tusen kroner på fillets i leppene om man tigger penger. Sagt på en annen måte, lager en spleis? Bare å sjekke tidligere bilder oppi mot de nyeste, dvs de siste par årene. Merkbar forskjell. Hun bør legge frem kvitteringer på hva spleisene  er brukt til og dermed legge denne tråden død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med omsorgssvikt. Jeg hadde 2 foreldre som var alkoholikere. Trenger ikke utdype det mer. 

Men bv var ikke på banen.

Begge er døde i dag. Jeg vil ikke under noen omstendighet gå til sak mot kommunen. Selv om jeg har midler til det. Da skulle jeg kjørt sak når de levde da det er de som har forårsaket min oppvekst. Det er de jeg ville straffet. Ikke kommunen.

Trår sikkert i ett vepsebol nå men dette er min mening.

• Liker 8
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (5 minutter siden):

Det siste er jeg faktisk uenig i. For veldig mange med barndomstraumer kan det ta tiår å erkjenne at man er blitt utsatt for omsorgssvikt og urett, mange av oss forteller ikke noe til noen før vi er langt over 30-40-50 år. Man blir føkka i hodet av å vokse opp under visse omstendigheter, og da tror man ofte også man har fortjent ting og at det var ens egen skyld, og selv som voksen kan det være vanskelig å tro noe annet. Noen av oss er regelrett blitt hjernevasket av overgriperne våre, og å skulle snu på den sannheten er forferdelig skummelt og vanskelig.

Når det gjelder det økonomiske: helt klart lite gjennomtenkt, og virker som hun har urealistiske forventninger både til erstatningssum og hele prosessen. 

Man skal ikke stille skjebner opp mot hverandre . Å det er ingen tvil om at traumer tar år å innse / erkjenne . Når det er sagt kjenner jeg MANGE å vet om en del , som har det adskillig verre enn Stine . Hun er vel mer som et glansbilde på diverse barnevernskjebner . Nesten et hån mot de som virkelig sliter 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru G
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Faren var der. Men han forventet at andre skulle finne ny jobb til han på land så kan kunne være mer til stede for Stine. Noe han ikke fikk så vidt jeg vet.

I tillegg motarbeidet han barnevernet med å inngå private avtaler med barnemor som da gjorde at tiltak ikke ble effektive eller satt i verk i det hele tatt.

Det er jo bare trist, men nå har det gått så lang tid at hun burde bruke de kreftene hun bruker på ‘saken’ på sine barn. Være den mammaen hun ikke hadde selv. Jeg tviler ikke på hennes dårlige helse, og nettopp derfor bør kreftene brukes på de som er viktigst. Nei, må bare konstatere at vi er forskjellige. Jeg forstår ingen ting av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoggorm skrev (19 minutter siden):

Jeg er oppvokst med omsorgssvikt. Jeg hadde 2 foreldre som var alkoholikere. Trenger ikke utdype det mer. 

Begge er døde i dag. Jeg vil ikke under noen omstendighet gå til sak mot kommunen. Selv om jeg har midler til det. Da skulle jeg kjørt sak når de levde da det er de som har forårsaket min oppvekst. Det er de jeg ville straffet. Ikke kommunen.

Er så enig, er noe med å plassere skylden der den hører hjemme. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G
Hoggorm skrev (14 minutter siden):

Tenker det samme. Jeg har også hatt en forelder som var alkoholiker, den andre døde da jeg var 12 år. Bodde i et helvete, men kom meg unna da jeg var 16. Klart meg selv siden. Ingen penger på denne jord hadde hjulpet meg å bearbeidet dette. Det har vi fagfolk til og ikke minst gode venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fru G skrev (28 minutter siden):

En helt annen ting. Hvem bruker flere tusen kroner på fillets i leppene om man tigger penger. Sagt på en annen måte, lager en spleis? Bare å sjekke tidligere bilder oppi mot de nyeste, dvs de siste par årene. Merkbar forskjell. Hun bør legge frem kvitteringer på hva spleisene  er brukt til og dermed legge denne tråden død. 

Må jo skjønne hun ikke har tatt fillers, de har bare vokst naturlig fra 2015 🙈😳

photostudio_1657444040023.jpg

• Liker 4
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 minutt siden):

Hun er ikke alene om å benekte sånne ting. Altså, tror de vi er tjukke i huet? De har delt bilder over år, og det er åpenbar forskjell, men Neida, ikke gjort noe, de har liksom bare vokst av seg selv🙄

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (3 minutter siden):

Ikke at utseende spiller noen rolle , men hun var faktisk mye søtere med smalere øyebryn /lepper 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (4 minutter siden):

Så utrolig mye penere med de brynene og leppene hun hadde

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...