The Words Skrevet 26. april 2021 #81 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (5 minutter siden): Hva er vanskelig å forstå med spørsmålet? Det er en omskrivning av ditt, men rettet til kvinner... Det er ikke unaturlig at en mann ønsker å kjempe for likestilling med kvinner? Det var helt ubegripelig å forstå hva du mente. Jeg forstår ikke hva du mener nå heller. 2
Gjest Tamsi Skrevet 26. april 2021 #82 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt sprøtt. Min forrige samboer ville heller hoppe av i svingen enn å ta på seg kondom til tross for at han hater barn og det å bli far er det verste som kunne hent han. Jeg ble kort tid etter sterilisert da jeg heller ikke ønsket barn og nektet å ligge med han frem til det var gjort, men det var bra mye surmuling i mellomtiden og mye " du blir jo ikke gravid om jeg trekker meg ut før jeg kommer! ". Altså mannen var over 40 år. Anonymkode: 4de6a...d7c Det er akkurat det. Alt for mange har blitt skjemt bort av kvinner på prevensjon, så de aldri har måttet tatt ansvar for noe som helst. Alle venninnene mine som er i forhold går på prevensjon - og de er helt alene om det ansvaret. Og nå skal altså mannfolka ha det enda enklere.
likestilling Skrevet 26. april 2021 #83 Skrevet 26. april 2021 The Words skrev (1 minutt siden): Det var helt ubegripelig å forstå hva du mente. Jeg forstår ikke hva du mener nå heller. Du spør: Sitat Hvorfor er du så opptatt av at menn skal ha rett til juridisk abort? Jeg spør: Sitat Hvorfor er du så opptatt av at kvinner skal ha rett til abort? Mer eller mindre. Forstår du nå?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #84 Skrevet 26. april 2021 Anocopy skrev (1 minutt siden): Dette går aldri an å diskutere ordentlig på KG, siden saken blir totalt misrepresentert - stråmannargumenter fra alle kanter. Men husk dette: om 100 år har menn garantert retten til juridisk abort, og det vil bli sett på som primitivt at vi ikke hadde det før. Tvilsomt ettersom barn i større og større grad får flere rettigheter og rettsvern. For dette handler i hovedsak om barnet, og mindre om far og mor. Det å frata barn rettigheter de allerede har tror jeg ikke kommer til å skje. Heller det motsatte og det vil bli stilt større krav til foreldreskap Anonymkode: cdf21...9b3 17
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #85 Skrevet 26. april 2021 Tamsi skrev (Akkurat nå): Det er akkurat det. Alt for mange har blitt skjemt bort av kvinner på prevensjon, så de aldri har måttet tatt ansvar for noe som helst. Alle venninnene mine som er i forhold går på prevensjon - og de er helt alene om det ansvaret. Og nå skal altså mannfolka ha det enda enklere. Yep. Jeg skjønte aldri hvorfor min samboer ikke kunne sterilisere seg i og med at han foraktet kondomer ( Er SoM å SpIsE SjokOladE meD PAPirEt På 😭) barn og farsrollen så mye, men det var aldri noen dypere forklaring en " vil ikke ". 😂 Takk og lov for oppegående mann nå hvor vi begge er steriliserte. Anonymkode: 4de6a...d7c 14
Gjest someone_here Skrevet 26. april 2021 #86 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis du ikke vil bli far = bruk kondom eller aller helst dropp å ha sex Så enkelt er det faktisk Anonymkode: 64282...50b Sier du det samme til kvinner? Er du imot selvbestemt abort? AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men da kan du vel klippe strengen så er problemet løst? Om du ønsker en mindre permanent løsning finnes det kondom. Om det igjen ikke er sikkert nok går det faktisk an å ikke ha sex med hvem som helst som en ikke vet går på prevensjon. Sikker prevensjon hos kvinnen + kondom = ikke uønsket farskap Kan dessverre ikke få i alle posene og sekkene. Anonymkode: 3226a...e9b Gjelder samme reglene for kvinner? Du er selvsagt imot selvbestemt abort? IDGAF skrev (17 minutter siden): Det blir nesten fremstilt som om kvinner som blir uønsket planlagt og beholder barnet gjør det fordi de har såå lyst på barn, eller for å være slem mot mannen. Realiteten er derimot at mange kvinner i utgangspunktet ikke ønsker barnet, men likevel ikke klarer å gjennomføre en abort (som kan gi store fysiske og psykiske plager i lang tid etterpå). De velger derfor å ta ansvar for at de hadde sex, med den risikoen det innebærer, og velger å elske barnet og gi den den omsorgen det fortjener. Noe som innebærer å i stor grad nedprioritere seg selv i 18 år. Og menn klager på at de må betale noen tusenlapper i måneden i bidrag... De kan også gi det bort. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Menn vet godt risikoen om de ikke har sterilisert seg eller vil bruke prevensjon. Hvorfor ha sex uten prevensjon når man vet det kan bli barn av det om man ikke ønsker barn? Anonymkode: 4de6a...d7c Samme logikken gjelder kvinner? Er du for eller imot selvbestemt abort? AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Juridisk abort kommer alltid til å bli innført da man ikke fratar far ansvaret, men fratar barnet sin rett til å kjenne sitt opphav som faktisk er ulovlig. Si du velger å ta juridisk abort på barnet ditt. Barnet blir jo ikke fysisk abortert, og hen eksisterer jo. Hva hvis du ombestemmer deg senere i livet, for det har du jo muligheten til da barnet tross alt lever. Hvordan skal man løse det? Skal det bli straffbart å oppsøke barnet man har fraskrevet seg alle rettigheter over? Hva om barnet oppsøker far i voksent liv, skal det være straffbart? Hva med øvrige familiemedlemmer? Anonymkode: af737...2aa Like regler som gjelder når kvinner adopterer bort barn.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #87 Skrevet 26. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tvilsomt ettersom barn i større og større grad får flere rettigheter og rettsvern. For dette handler i hovedsak om barnet, og mindre om far og mor. Det å frata barn rettigheter de allerede har tror jeg ikke kommer til å skje. Heller det motsatte og det vil bli stilt større krav til foreldreskap Anonymkode: cdf21...9b3 Nei, for dette rammer ikke barnet, det endrer ingenting fra dagens ordning fra barnets vinkel. Faktisk er det bedre for barnet, for det gjør det mer sannsynlig at økonomisk støtte kommer. Med dagens ordning kan faren (eller moren, kommer an på hvem som tok ansvar for barnet) droppe å involvere seg med barnet 100%, bortsett fra økonomisk. Med juridisk abort vil fellesskapet ta over den økonomiske delen for den parten som ikke ønsker å være forelder. Win-win. Anonymkode: e05e7...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #88 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tvilsomt ettersom barn i større og større grad får flere rettigheter og rettsvern. For dette handler i hovedsak om barnet, og mindre om far og mor. Det å frata barn rettigheter de allerede har tror jeg ikke kommer til å skje. Heller det motsatte og det vil bli stilt større krav til foreldreskap Anonymkode: cdf21...9b3 Jeg tror heller ikke at menn vil komme til å få jurdisk abort nettopp på grunn av barns rettigheter. Så lenge barnet eksisterer så er det det som kommer først . Anonymkode: 4de6a...d7c 9
likestilling Skrevet 26. april 2021 #89 Skrevet 26. april 2021 IDGAF skrev (20 minutter siden): Det blir nesten fremstilt som om kvinner som blir uønsket planlagt og beholder barnet gjør det fordi de har såå lyst på barn, eller for å være slem mot mannen. Realiteten er derimot at mange kvinner i utgangspunktet ikke ønsker barnet, men likevel ikke klarer å gjennomføre en abort (som kan gi store fysiske og psykiske plager i lang tid etterpå). De velger derfor å ta ansvar for at de hadde sex, med den risikoen det innebærer, og velger å elske barnet og gi den den omsorgen det fortjener. Noe som innebærer å i stor grad nedprioritere seg selv i 18 år. Og menn klager på at de må betale noen tusenlapper i måneden i bidrag... Realiteten er at mange menn i utgangspunktet ikke ønsker barnet, men likevel ikke klarer å frasi seg ansvar (fordi de er moralske og gode, etiske og edle og flotte!). De velger derfor å ta ansvar for at de hadde sex med den risikoen det innebærer, og velger å elske barnet og gi den den omsorgen det fortjener. Noe som innebærer å i stor grad nedprioritere seg selv i 18 år. Likevel er det noen kvinner som tar abort, og klager. Fy fader altså. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #90 Skrevet 26. april 2021 someone_here skrev (1 minutt siden): Sier du det samme til kvinner? Er du imot selvbestemt abort? Gjelder samme reglene for kvinner? Du er selvsagt imot selvbestemt abort? De kan også gi det bort. Samme logikken gjelder kvinner? Er du for eller imot selvbestemt abort? Like regler som gjelder når kvinner adopterer bort barn. Hvorfor nekter du å svare på om hvorfor du ikke kan bruke prevensjon eller sterilisere deg? Anonymkode: 4de6a...d7c 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #91 Skrevet 26. april 2021 someone_here skrev (Akkurat nå): Like regler som gjelder når kvinner adopterer bort barn. Det går jo ikke, for barnet er jo ikke død. Hvordan har du tenkt at en juridisk abort skal håndheves i praksis? Anonymkode: af737...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #92 Skrevet 26. april 2021 Jeg forstår ikke en del av mennene i disse aborttrådene. Dere vil ikke at kvinner skal ha rett til abort, men hvis hun bærer frem og føder barnet så vil dere ha rett til juridisk abort? Anonymkode: 73df5...ca1 21
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #93 Skrevet 26. april 2021 someone_here skrev (1 time siden): Hvorfor skal kvinner kunne bestemme over tre liv (sitt eget, barnets og fars)? En kvinne kan fint ikke nevne hvem faren til barnet er, og gi det til adopsjon, noe som kan regnes som juridisk abort. Menn har ikke lignende mulighet. Angående "barn har rett til å vite hvem mor og far er", så er det det latterligste jeg har i det siste hørt om. Kvinner kan få barn ved å benytte seg av assistert befruktning, og da blir hun solomor, noe som staten tydeligvis aksepterer. Hvorfor har menn ikke rett til juridisk abort? Grovt sett kan mannen bestemme over sitt eget liv ved å ikke befrukte en kvinne. Dette kan han unngå ved å: 1) bruke kondom 2) sterilisere seg om han ikke har et ønske om barn overhodet 3) sterilisere seg med fryse ned sæd 4) velge en kvinne som ikke ønsker barn selv 5) velge en kvinne som er til å stole på og som faktisk bruker prevensjon 6) velge en kvinne som ikke vil sette et barn til verden mot hans vilje Vi kvinner får skylden når vi velger feil menn. Da syns jeg det er på sin plass at menn får skylden når de velger feil kvinner, altså kvinner som gjør de til fedre mot deres vilje. Et annet alternativ er å innse livets harde realitet om at når man har sex med en kvinne så er sjansen for befruktning der. Dette er en risiko vi kvinner også tar, og det er ikke alle som velger å beholde barnet, som i utgangspunktet hadde planer om det. Husk at ikke alle kvinner ønsker å bli gravide. Men de endrer tankegang når de faktisk er gravid. Jeg selv har alltid tenkt at jeg kommer til å ta abort om jeg skulle bli gravid, ettersom jeg ikke ønsker barn overhodet, men jeg vet ikke hva jeg hadde tenkt om jeg plutselig sto der, med et embryo i livmoren som vokste og vokste. Å gå gjennom en abort tror jeg må være en enorm påkjenning psykisk. At menn ikke forstår at dette kan være et vanskelig valg å ta, er for meg helt utrolig. At det i tillegg er et ansvar de ønsker å fraskrive seg, er enda verre. Heldigvis har jeg i virkeligheten erfart at menn tar ansvar og stiller opp, og har aldri møtt menn som har sagt at de ble ufrivillig fedre. Har møtt de som så klart ikke hadde planer om det, men som valgte å stille opp for sitt avkom. Respekt til disse mennene. "JEG ER FOR JURIDISK ABORT!!!!" er seriøst det største, røde flagget hos en mann. Noensinne. Menn kan heller skaffe seg litt bedre dømmekraft og ikke knulle hva som helst som sprer beina for dem. Det hjelper ikke skylde på at "jammen jeg har ikke sjans på alle damer så må ta sjansen når den byr seg". Det er jævlig stakkarslig. Anonymkode: eecab...a54 30
The Words Skrevet 26. april 2021 #94 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (4 minutter siden): Du spør: Jeg spør: Mer eller mindre. Forstår du nå? Øh, NEI? Jeg har ikke nevnt abort for kvinner i det hele tatt i denne tråden. Dette er et eksempel på det dere gjør, dere tar plutselig noe ut fra lufta og legger ord i munnen på oss. Dere bør holde dere til fakta når dere diskuterer, argumentene deres blir liksom litt mer slagkraftige da. 3
likestilling Skrevet 26. april 2021 #95 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor nekter du å svare på om hvorfor du ikke kan bruke prevensjon eller sterilisere deg? Anonymkode: 4de6a...d7c Hvorfor nekter du å svare på om hvorfor kvinner ikke kan bruke prevensjon eller sterilisere seg? Du fremstiller det som om det kun er menn som har ansvar...? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #96 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (3 minutter siden): Hvis du ikke vil bli mor = bruk prevensjon eller dropp sex. Så enkelt er det faktisk. Eller? Betyr det at du vil forby abort? Det hadde vært min løsning å droppe sex, ja, om jeg var i en situasjon hvor jeg overhodet ikke kunne/ville få barn og abort ikke var en mulighet. Og I HVERT FALL ubeskyttet sex, det er jo helt fullstendig åpenbart. Hadde jeg ikke gått på prevensjon og stolt på at mannen skulle ta ansvar for å unngå graviditet ved å bruke kondom, hadde jeg klart skylt på meg selv for at jeg tok en unødvendig risiko om jeg ble gravid. Fordi kondom alene ikke er sikkert nok, og alle vet det. Skjønner ikke at ikke menn også tenker det samme. Det er faktisk mulig å bruke kondom OG at kvinnen går på prevensjon om en absolutt ikke kan risikere graviditet. Men det er vel et for stort offer. Så da er visst ikke barn så ille likevel, om litt gummi er verre? Anonymkode: 3226a...e9b 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #97 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, for dette rammer ikke barnet, det endrer ingenting fra dagens ordning fra barnets vinkel. Faktisk er det bedre for barnet, for det gjør det mer sannsynlig at økonomisk støtte kommer. Med dagens ordning kan faren (eller moren, kommer an på hvem som tok ansvar for barnet) droppe å involvere seg med barnet 100%, bortsett fra økonomisk. Med juridisk abort vil fellesskapet ta over den økonomiske delen for den parten som ikke ønsker å være forelder. Win-win. Anonymkode: e05e7...6c7 Såklart rammer det barnet. Barn har krav på å kjenne sitt opphav, så hvordan skal du forklare det til barnet? "Nei Ola, din far har abortert deg"? Barnet lever jo, og vil nok søke kontakt og oppsøke far. Hva skal man gjøre om barnet eller far oppsøker hverandre i etterkant? Eller barnet ser far på butikken? Anonymkode: af737...2aa 8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #98 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (Akkurat nå): Hvorfor nekter du å svare på om hvorfor kvinner ikke kan bruke prevensjon eller sterilisere seg? Du fremstiller det som om det kun er menn som har ansvar...? Eh, det har jeg vitterlig allerede svart på. Anonymkode: 4de6a...d7c
likestilling Skrevet 26. april 2021 #99 Skrevet 26. april 2021 The Words skrev (Akkurat nå): Øh, NEI? Jeg har ikke nevnt abort for kvinner i det hele tatt i denne tråden. Dette er et eksempel på det dere gjør, dere tar plutselig noe ut fra lufta og legger ord i munnen på oss. Dere bør holde dere til fakta når dere diskuterer, argumentene deres blir liksom litt mer slagkraftige da. Nei, jeg nevnte det, for å prøve å få deg til å skjønne hvorfor en MANN kan være opptatt av MENN sine rettigheter. Det bryr deg sikkert midt i ryggen som feminist, men jeg tenkte at hvis jeg snudde det til å handle om kvinners rettigheter så ville du skjønne, siden det er det feminisme handler om... Kvinners rettigheter = bra, menns rettigheter = uforståelig klaging 1
Gjest Tamsi Skrevet 26. april 2021 #100 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår ikke en del av mennene i disse aborttrådene. Dere vil ikke at kvinner skal ha rett til abort, men hvis hun bærer frem og føder barnet så vil dere ha rett til juridisk abort? Anonymkode: 73df5...ca1 Det er bare uaktuelt at kvinner skal få ha en eneste rettighet som menn ikke har. Oppi all elendigheten som kvinner må gjennom på dette området liksom. De skjønner ikke helt hvor heldige de egentlig er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå