Gjest Råååsa Skrevet 19. april 2021 #1 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) Jeg må si jeg har fått meg noen overraskelser i denne spesielle situasjonen - særlig alt snakket om å reise. Jeg har ikke reist så mye. Jeg har hatt en eneste hel sommerferie frem til jeg var 30 år (deltid, vikariat, studier, etc), og med fast jobb syntes jeg fortsatt det ble for dyrt å reise til utlandet i sommerferien. Det har jeg gjort en eneste gang. Men nå virker som at "alle" drar til utlandet i alle sine ferier, også i påska. Jeg har også fått med meg at folk drar på dagsturer til utlandet på shopping og weekendturer i Europa. Hvordan er det med dere her inne? Er dere like forundra som meg? Endret 19. april 2021 av Råååsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 19. april 2021 #2 Del Skrevet 19. april 2021 Pleier å reise utenlands minst 2-3 ganger i året. Vokste opp såpass nærme svenskegrensa at "harryturer" ikke blir som utenlandsturer for min del. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 19. april 2021 #3 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg pleier å reise til utlandet så ofte som mulig, gjerne 8-10 turer i året, helst til varmere strøk. Har nå bestilt 4 turer til sommeren, høsten og vinteren allerede 😉 Norge er ikke for meg.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WonderWomaan Skrevet 19. april 2021 #4 Del Skrevet 19. april 2021 Sportydame skrev (3 minutter siden): Jeg pleier å reise til utlandet så ofte som mulig, gjerne 8-10 turer i året, helst til varmere strøk. Har nå bestilt 4 turer til sommeren, høsten og vinteren allerede 😉 Norge er ikke for meg.... Flytt da 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 19. april 2021 #5 Del Skrevet 19. april 2021 WonderWomaan skrev (Akkurat nå): Flytt da Kan ikke, har barn, dyr og jobb her foreløpig 😉 Men når jeg blir pensjonist så blir jeg nok borte halve året 😉 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollblomst Skrevet 19. april 2021 #6 Del Skrevet 19. april 2021 Har fått meg noen overraskelser jeg og. Livet er visst ikke verdt noe om man ikke får reise til utlandet hver måned, drikke på byen og ha mer enn 10 gjester på besøk om gangen! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 19. april 2021 #7 Del Skrevet 19. april 2021 En gang i året reiser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma1984 Skrevet 19. april 2021 #8 Del Skrevet 19. april 2021 Vanligvis har vi reist 2-3 ganger i året. Men det er ikke bare selve reisingen jeg savner, det er det å ha noe spesielt å se frem til. Planlegge og glede seg, telle ned dagene til en morsom reise. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie Skrevet 19. april 2021 #9 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg har reist veldig lite de siste 5 årene. Knapt vært i utlandet disse årene med unntak av noen korte turer til Sverige og Danmark. Jeg har rett og slett ikke hatt råd, jobbet i dagligvarebutikk der jeg tjente lite, så har jeg vært student i 3 år der jeg kun levde på studielån. Nå er jeg ferdig utdannet og i full jobb, tjener godt, og det er først nå jeg har råd til å reise. Men det har pandemien satt en stopper for enn så lenge. Jeg er heldigvis tålmodig og har ikke dårlig tid. Men ja, jeg savner å reise. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. april 2021 #10 Del Skrevet 19. april 2021 Ca. en gang i året, noen år flere. Fikk meg tur i grevens tid i mars i fjor. Kjenner at jeg gleder meg til neste gang, men samtidig mener jeg at det kommer et stykke ned på prioriteringslisten. Jeg har beregnet ferie I Norge lenge allerede. Neste sommer eller vår blir det forhåpentligvis en tur 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 19. april 2021 #11 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg reiser ganske mye i et normalår. I 2019 var jeg i 12 land, fordelt på fem reiser. Reise er en stor hobby for meg, og noe jeg setter av mye penger til. I tillegg har jeg en jobb hvor det bygger seg opp endel avspasering, så det gir flere fridager i tillegg til feriedagene. Men, jeg har ingen problemer med å forstå at denne hobbyen må stå på pause nå. Jeg har ikke vært utenlands overhode siden før pandemien, og jeg står ikke og sutrer over karantenekrav eller manglende reisemuligheter. Jeg savner å reise, men jeg har for lengst avfunnet meg med situasjonen og fyller ferier og fridager med andre ting. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 19. april 2021 #12 Del Skrevet 19. april 2021 Reiser til storbyer alt fra 2-5 ganger i året. Er håpefull om å komme meg til Amsterdam til høsten hvis vaksinasjonen er i rute. Hvis ikke, nei da blir det nok ikke noe reise før i 2022 tenker jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uforia Skrevet 19. april 2021 #13 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) WonderWomaan skrev (23 minutter siden): Flytt da Det er ikke bare å flytte. Man har gjerne familie, venner, jobb osv i Norge. Dessuten er det ikke slik at man automatisk får opphold i andre land man ville bodd i. Men for å svare på spørsmålet: jeg pleier å reise minst en gang i året. Det er veldig viktig for meg å kunne reise. Endret 19. april 2021 av Uforia 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLiten Skrevet 19. april 2021 #14 Del Skrevet 19. april 2021 Vi reiser kanskje hvert 5 år, koser oss godt i Norge. Jeg ser ikke problemet med å måtte holde seg lokalt, det finnes alltid noe å gjøre. Generelt lei koronasyting, virker ikke som folk klarer å se muligheter i det nære. (Vi hadde sikkert reist mer om vi kunne prioritert det økonomisk, så er ikke det at vi ikke vil reise, men det går ann å ha det helt fint her også.) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Råååsa Skrevet 19. april 2021 #15 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg visste virkelig ikke at dette var så vanlig. Er dere rike? Tenker dere på klimaet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke Li Skrevet 19. april 2021 #16 Del Skrevet 19. april 2021 Jeg reiser til utlandet på ferie ca 2 ganger i året, i tillegg til et par turer til Sverige ila året. Familien har hytte ved grensen og pleier å ta en tur over når vi er der. Det siste året har vi ikke vært på hytta heller. Jeg reiser til utlandet på grunn av helsa, og liker å oppleve nye ting, ny kultur, litt påfyll. Jeg klarer fint å feriere i Norge, men ja.. jeg savner å reise. Jeg er ikke spesielt rik, men sparer litt hver måned og velger billige turer utenom skoleferien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 19. april 2021 #17 Del Skrevet 19. april 2021 Selma1984 skrev (40 minutter siden): Vanligvis har vi reist 2-3 ganger i året. Men det er ikke bare selve reisingen jeg savner, det er det å ha noe spesielt å se frem til. Planlegge og glede seg, telle ned dagene til en morsom reise. Vi også! Jeg pleier å gjøre masse forberedelser, søker og leser. Gleder oss masse, turene er motivasjon for oss i en grå og kjedelig hverdag. Har pleid å bli 1-2 uker i syden og gjerne et par weekendturer også. I tillegg reiser vi ofte til Sverige, både på handleturer og helgeturer, det savner jeg også. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 19. april 2021 #18 Del Skrevet 19. april 2021 1-4 ganger per år, stort sett to ganger per år. Har alltid pleid å reise på storbyferie om vinteren (januar-februar) og 2-3 uker om sommeren. Savner spesielt å kunne reise tilbake til Sør-England, pleier å være der rundt 3 uker hver sommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 20. april 2021 #19 Del Skrevet 20. april 2021 Bor ikke så langt fra finskegrensa, så under normale omstendigheter er jeg i Finland ganske ofte. Ca. et par ganger i måneden mellom mars og november. Selv om det ikke er noen jeg tenker på som å "reise til utlandet" er det jo i det i denne sammenhengen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neocortex Skrevet 20. april 2021 #20 Del Skrevet 20. april 2021 2-3 ganger i året utenfor Norge og Europa. Savner spenningen og det ukjente. Er ikke stinn av gryn, men kan fint leve på 5-10K i en måned i Asia og Afrika. Andre turer sparer jeg litt lenger til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg