Gå til innhold

Finner ikke èn eneste grunn til å støtte kvinnesaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

someone_here skrev (2 minutter siden):

Har menn rett til juridisk abort som sikrer at de ikke får barn de ikke ønsker? 

Har KVINNEN rett til juridisk abort på et barn hun bærer fram?

Du må forstå at dette handler om at BARNET HAR RETT TIL å bli tatt vare på. Og når du lager et barn, er det DU som har ansvaret.
Du er i din fulle rett til å ikke få barn, men da må du sørge for at du ikke lager ett.
Er det noen krise da? Kan du ikke bare avstå fra sex?

Endret av The Words
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Words skrev (7 minutter siden):

Har KVINNEN rett til juridisk abort på et barn hun bærer fram?

Du må forstå at dette handler om at BARNET HAR RETT TIL å bli tatt vare på. Og når du lager et barn, er det DU som har ansvaret.
Du er i din fulle rett til å ikke få barn, men da må du sørge for at du ikke lager ett.
Er det noen krise da? Kan du ikke bare avstå fra sex?

Ja, hun har rett til juridisk abort.

Hun har jo ønsket å ha barn, så det er vel utelukkende hennes ansvar å ta vare på barn? 

Er du for eller imot abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så du mener 100% at hadde du fått deg dame, så plutselig kommer det ei skikkelig fin dame som tydelig viser interesse og ønsker å ha sex med deg så hadde ikke du valgt å være en av de utro idiotene? Tror det når jeg ser det. 

Anonymkode: e7cc0...cc9

Hvorfor skulle jeg ha gjort det? Har jeg dame, så har jeg dame.

Ts.

Anonymkode: d23ed...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herregud, jeg er så lei av mennesker som mener jeg skylder dem noe.

Å, er du fattig? Javel, gå på NAV, det er ikke min feil.

Anonymkode: 5b3ff...a7a

Ikke direkte fattig, og trenger ikke nav.

Ts 

Anonymkode: d23ed...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det er et større samfunnsproblem at flere og flere menn føler seg marginalisert og bitre over å ikke lykkes i kjærlighetslivet. En del av utviklingen de siste 20-30 årene kan delvis ses i sammenheng med utviklingen av feminismen i vesten; at kvinner påtar seg flere maskuline trekk, og menn blir framstilt som 'toxic' og udugelig. Lovene i Norge er også sterkt i favør for kvinnesaker og kvinner (mildere straff, skilsmisse osv.). Skolesystemet og generelt tjenester i samfunnet, er flest også til fordel for kvinner, det er derfor ikke overraskende at menn, som faller utenfor, eller i tradisjonelt syn blir ansett for å ha 'mislykkes', blir frustrerte og bitre ovenfor det som oppleves som urettferdig. Det er da ikke sagt at menn bør få et 'frikort', men den generelle responsen disse får er "man up" eller likegyldighet fra samfunnet. 

 

Anonymkode: 0a2ea...8fa

Jeg tror det handler mer om at kriteriene for hva kvinner ser etter i en partner endrer seg noe i det moderne samfunn. I et mer fattig land vil en mann som bringer stabilitet, og trygghet i hverdagen (gjennom å være forsørger) være attraktiv fordi da kan man i større grad leve et liv uten å måtte bekymre seg om de mest grunnleggende behovene en har. Menn som har "falt utenfor" i Norge er populære når de drar til diverse andre land som ikke er kommet like langt i utviklingen som Norge.

Kvinner I det moderne samfunn får for det meste dekket de mest elementære behovene bare de får seg jobb, og kvinner jobber nå på lik linje som menn. Kvinner velger derfor nå i større grad partnere for å få dekket  "sosiale behov", og da må menn bringe mer på bordet enn det å kunne bidra til et stabilt og trygt liv.   

Jeg er også enig i at dette er problem for mange menn, og at likegyldigheten fra samfunnet ikke er bra. 

10 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg som mann i 2021 blir behandlet som luft av kvinner, og når jeg attpåtil som nesten skallet, har høyde under snittet, ikke har universitetsutdannelse og sliter med angst og er introvert, aldri vil kunne få partner. Mye av det er ikke kvinners feil, men samtidig lite jeg kan gjøre noe med. Jeg har blitt avvist mange ganger før noen visste om min angst eller grad av utdannelse.

Jeg hadde selvfølgelig ikke økt min attraktivitet om jeg støttet kvinnesaken og likestilling/feminisme, fordi jeg nettopp har disse hindringene som jeg nevnte. De trumfer alt. Tro meg, jeg har prøvd å være normalt høflig, vennlig innstilt og aldri vært seksuell i min tilnærming mot noen. Men det spiller ingen rolle hva jeg gjør, så lenge utseende og statusen ikke er med meg. Samme resultat.

Kjekke, godt utdannede menn kan støtte kvinnesaker og feminisme, eller være imot; like fullt får de damer. Damer klager over at de blir forlatt av menn som er utro eller ikke vil ha barn etter at de faktisk har fått det. Jeg tenker at i 90 % av tilfellene kan damer klandre seg selv for valget av fedre/partner.

Jeg vil aldri få sympati fordi angivelig alt ansvar for å tiltrekke partner ligger hos meg siden jeg er mann, men sympati får heller ikke dere av meg. Dere lot dere sjarmere av utseende, høyde og sosial status og endte opp med å bli brent. "Alle menn er utro", "alle menn er griser som er ute etter èn ting", tenker dere. 

Kvinner er så vanvittig privilegerte i 2021. De har alt makt i datingmarkedet, og kan fremdeles kreve alfahannen i tillegg til alle fordelene de har i samfunnet. De får ros fra starten av livet om hvor søte de er og flinke de er, skolen er lagt opp for jenter og derfor gjør de det bedre på skolen. De kan få barn alene om de ikke er en av dem som får fatt i topp 20 % av mennene. De kan sjarmere seg til fordeler, bli karrierekvinner på å selge truser, osv.

Det er egentlig rart at selvmordsraten blant menn ikke er 100 ganger høyere enn kvinner.

Anonymkode: d23ed...aa7

Det jeg aldri har forstått med kvinnene her inne, er rasjonaliseringen de gjør hvor de tenker at de dårlige holdningene som de mener du utviser, var tilstede først. Hvorfor de ikke ser at bitterheten først kommer etter utallige avvisninger vet jeg ikke. Det er vanskelig å forstå hvorfor de ikke kan anerkjenne at det å møte damer er veldig mye vanskeligere når man ikke naturlig faller inn i kategorien "attraktiv mann". Når man ikke faller inn i denne kategorien, og i tillegg er introvert og kanskje sliter litt med det sosiale når det kommer til sjekking, så har man en tung vei foran seg. Du vil ikke få noe gratis. 

Jeg kan også forstå frustrasjonen knyttet til feminismen, og det har å gjøre med at hver gang journalister vrir saker til å handle om identitetspolitikk, så er det i favør kvinnen. Det kan være frustrerende når man også vet at finnes grupper av  menn som sliter, men dette får ikke samme oppmerksomhet. 

Ellers er nok ikke løpet kjørt for deg når det kommer til å møte damer. Det vil være vanskeligere, men det finnes strategier, og ting du kan gjøre for å kompensere. Er du villig til å gjøre det som skal til har du en sjanse på like linje med alle andre menn. 

Anonymkode: 1d9a5...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat dette jeg syns er spesielt interessant å diskutere, men kanskje det hadde vært en ide med en sædbank i Norge? Finnes dette allerede tro?

Der menn kan betale for å lagre sin egen sæd (kun til egen bruk) og bruke den til å gjøre en fremtidig partner gravid. Da vil alle menn som ønsker det kunne lagre passende mengde, og sterilisere seg. Dermed er du garantert at ingen "uhell" skjer.

Tenker som et alternativ til kondom (ikke alltid sikker) og avhold.

Bare en tanke... 🤔

Anonymkode: 6ed68...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når jeg som mann i 2021 blir behandlet som luft av kvinner, og når jeg attpåtil som nesten skallet, har høyde under snittet, ikke har universitetsutdannelse og sliter med angst og er introvert, aldri vil kunne få partner. Mye av det er ikke kvinners feil, men samtidig lite jeg kan gjøre noe med. Jeg har blitt avvist mange ganger før noen visste om min angst eller grad av utdannelse.

Jeg hadde selvfølgelig ikke økt min attraktivitet om jeg støttet kvinnesaken og likestilling/feminisme, fordi jeg nettopp har disse hindringene som jeg nevnte. De trumfer alt. Tro meg, jeg har prøvd å være normalt høflig, vennlig innstilt og aldri vært seksuell i min tilnærming mot noen. Men det spiller ingen rolle hva jeg gjør, så lenge utseende og statusen ikke er med meg. Samme resultat.

Kjekke, godt utdannede menn kan støtte kvinnesaker og feminisme, eller være imot; like fullt får de damer. Damer klager over at de blir forlatt av menn som er utro eller ikke vil ha barn etter at de faktisk har fått det. Jeg tenker at i 90 % av tilfellene kan damer klandre seg selv for valget av fedre/partner.

Jeg vil aldri få sympati fordi angivelig alt ansvar for å tiltrekke partner ligger hos meg siden jeg er mann, men sympati får heller ikke dere av meg. Dere lot dere sjarmere av utseende, høyde og sosial status og endte opp med å bli brent. "Alle menn er utro", "alle menn er griser som er ute etter èn ting", tenker dere. 

Kvinner er så vanvittig privilegerte i 2021. De har alt makt i datingmarkedet, og kan fremdeles kreve alfahannen i tillegg til alle fordelene de har i samfunnet. De får ros fra starten av livet om hvor søte de er og flinke de er, skolen er lagt opp for jenter og derfor gjør de det bedre på skolen. De kan få barn alene om de ikke er en av dem som får fatt i topp 20 % av mennene. De kan sjarmere seg til fordeler, bli karrierekvinner på å selge truser, osv.

Det er egentlig rart at selvmordsraten blant menn ikke er 100 ganger høyere enn kvinner.

Anonymkode: d23ed...aa7

Jeg har full forståelse for det du og et par andre her i tråder påpeker. For mange her greier ikke å ta til seg hva du sier, men driver med "rage" svar, men det er bare å forvente på et forum som dette, siden den har en del "Destroy All Men" brukere som ikke forstår noe som helst av det du sier. 

Dette har overhodet ingenting med "kvinnehat" å gjøre, det du påpeker. Man kan si det slik: Fakta er at kvinner har blitt ekstremt hjernevasket til å kreve "Ferrari" menn, mens kvinnen selv er en Skoda. Jeg liker egentlig ikke å sette folk inn i slike båser, men jeg nevner dette fordi det er en så stor aksept for at kvinner fortsatt skal fortsette med "hypergami" - alltid velge "oppover", mens mannen må alltid jekke seg "nedover". 

Jeg tror at det du prøver å si er heller dette: Du lengter etter de gode og bedre dagene (og det gjør jeg også og en del andre menn jeg kjenner), der ikke hele den mannlige befolkningen var tilgjengelig på kvinnene sine mobiler gjennom en App som f eks Tinder o.l.  

Så dette er litt som med dilemmaet "høna og egget". Om det er kvinnene sin skyld om de velger ekstremt høyt eller ikke, kan diskuteres. 

Men det vi har sett de siste 40 årene, der feminismen sammen med den svært kvalme og ekstreme delen av kapitalismen har stormet frem (der alt måles i penger og utseende og eliten tilbes), så har vi fått en stygg sammenvevd hybrid-system.

Fordi under den "sosialistiske tiden" 60- og 70-tallet, da menn ble overtalt for å støtte kvinnene sin sak (Vi vet alle at kvinner hadde hatt null sjanse på å få rettigheter uten å ha menn som allierte og på sin side), så støttet menn kvinnesaker fordi de trodde noe helt annet. Menn trodde at kvinner skulle bli mer forståelsesfulle for mannlige saker også. Menn trodde at kvinner skulle sette pris på menn som også sliter, men som samtidig er på kvinnene sin side. Menn skjønte heller aldri at når kvinner begynte å storme mot universitetet og karrieren, at det betyr i praksis at menn blir fortrengt. 

Du kan sammenligne dette med automatisering og digitalisering, og med den generelle kapitalismen de siste 30 - 40 årene. Vi ble alle lurt og hjernevasket til å mene at "konkurranse på absolutt alle plan i samfunnet er bra" (men det er det faktisk IKKE !), og vi ble også fortalt at "automatisering er gøy for da får vi mer fritid og jobben blir lettere å utføre". Igjen, er det bare tull, for nå ser vi den destruktive effekten av automatisering og digitalisering. Det er altfor mange mennesker som faller utenfor arbeidsmarkedet, og da faller de også ut av det du kan kalle for "samboermarkedet". 

Som følge av at man begynte å dyrke "individet" og den ekstreme kapitalismen (det startet i USA og England på tidlig 1980-tallet), så har også samfunnslimet - både betydningen av familie og de sosiale relasjonene gått fullstendig i oppløsning. 

Du har også sikkert lagt merke til at det å "flytte rundt mye" blir ansett som positivt nå, og dette er en av de konsekvensene av det stygge hybrid-systemet som har fått en fotfeste - en blanding av fanatisk kapitalisme og dyrking av individet, tilrettelegging for at kvinner skal storme fremover på bekostning av menn (for mye feminisme).

Menn er blitt gjort til økonomiske tapere, men menn på 1970-tallet trodde at kvinner skulle "tolerere dette" (at mannen kan tjene mindre, så lenge mannen har gode holdninger), men det ble visst ikke slik. Nå har vi fasiten, og det eneste som skjer er at en del kvinner driver en slik ekstrem seleksjon som ville fått Adolf fra 1939 - 1945 til å rødme. Kvinner vil fortsatt ha menn med høyest status / penger og "best utseende". 

Noe som igjen bringer meg videre til det neste punktet. Hva er det "beste utseende", eller hvorfor mener vi at noe er attraktivt? Folk her skjønner ikke at dette er også en konsekvens av hjernevask siden man var liten - via medier, TV, blader og nå internett som forteller oss hva som er "attraktivt". I andre land - blant annet i Afrika og noen øyer i Stillehavet - er "skjønnhet" det helt motsatte av det som gjelder i Vesten. I disse landene er det å være overvektig og ha grått hår tegn på luksus / status og klokskap. Mens i Vesten, hater man overvektige og Gud forby om du har grått hår - da er det full panikk, må få det fjernet med engang! 😆

En annen ting som også bør nevnes er at hva som er en "god nok mann" blir flyttet oppover til det enda mer ekstreme hele tiden. For eksempel: Du var mer enn god nok i år 1995 eller til og med år 2000, men du er liksom ikke "god nok" lenger i år 2021 og fremover.  Menn blir angrepet her hele tiden og fortalt at de må "jobbe med seg selv", men poenget er at man opplever denne inflasjonen der kvinner er som en slags "SentralBank", som bare kan printe ut nye "sedler" (for å bruke en metafor), altså printe ut nye, årlige krav til menn. 

I tillegg, så går jeg utifra at du savner lojalitet. De aller fleste menn som ikke er mannlige Tinder Man-Whores ønsker en lojal kvinne. Det er en grunn til at kvinner blir drept i andre land hvis de prøver å stikke av fra ekteskapet, og før var jeg imot dette og argumenterte alltid for at kvinner "må jo få lov til å bestemme absolutt alt", men de siste årene har jeg forandret mening og forstår veldig godt at menn opplever det som svært traumatisk når en kvinne plutselig kan stikke fra både ekteskap og barna - om hun vil. Jeg forsvarer selvsagt IKKE drap på kvinner i andre land som prøver å stikke av, men jeg forstår nå veldig godt når familiene setter i sving alt som er av psykiske- og økonomiske sanksjoner ovenfor de kvinnene som avviker fra familielivet altfor mye og som er altfor mye opptatt av "Wonder Woman" med skinnende lang Curriculum Vitae (CV). 

Det er forresten bare på film Wonder Woman velger en sånn vanlig pilot som Steve. I virkeligheten (altså i Vesten) er bare "Superman" god nok for en slik ei, med "Batman" som en god reserve nr 2.

Vi har allerede et meget alvorlig problem, der stadig flere menn er fullstendig fordreid vekk fra høyere utdanning. I et samfunn hvor høyere utdanning er normen (jo mer, jo bedre, sier det kapitalistiske systemet - siden vi må konkurrere brutalt om stillingene), så er det alvorlig når så mange menn faller ifra. Vi ser også at bortimot 25% av menn er "valgt bort" av kvinner og dette tallet kommer til å fortsette å øke. 

Et samfunn med mange sinte og deprimerte menn er absolutt ikke bra. Fordi disse mennene kan, naturlig nok, begynne å stemme på radikalte politiske partier som ønsker å kjøre litt Handmaid's Tale a la det Polen har gjort i det siste og noen stater i USA. Blant annet på tanke på abort og andre ting. 

Nå er jeg ikke mot kvinnene sin stemmerett, men jeg nevner bare at i avanserte land som Sveits, fikk ikke kvinner lov å stemme før i 1971, altså for bare 50 år siden og jeg skjønner godt den skepsisen. 

Jeg mener at det er for mye feminisme i Norge idag, på samme måte som det er for mye sjåvinisme i andre land. Så vi har en ubalanse, vil jeg si. Her er alt snudd på hodet - vi er på en måte Midt-Østen, bare at kvinner dominerer fullstendig og kan gjøre som de vil. 

Du kan sammenligne dette med den ubalansen man har med tanke på antallet barn som blir født. I mange land i Europa går antallet nedover, mens i Afrika og India går det oppover. Så igjen - det er ikke jevnt fordelt, og det er det samme problemet med feminisme og anti-feminisme. Vi ser at det er krig mellom kjønnene, og at kvinner desperat trenger mange nok menn på sin side for å kunne vinne. 

Det er noe brutalt ved å bli "valgt bort". Og jeg forstår hva du savner. Den tiden da man ikke brydde seg så mye om utseende, og du savner den tiden da lojalitet og det sosiale "limet" betydde noe. At man måtte forholde seg til både gode OG ONDE dager og ikke slik det er i dag - at kvinnen stikker av om ting ikke "renner over" av honning og melk, som man pleier å si. 

Jeg husker selv at det var tidligere så lett å se mange flere "blandede par" med tanke på utseende, mens idag, ser det ut som Adolf fra 1945 har vunnet, for nå skal man bare date "de fra egen liga", og den genetiske seleksjonen minner en del om nazismen. Det perfekte eksempelet at feminismen er hyklersk og ikke fungerer er nettopp det faktumet at kvinner fortsetter å praktisere en slik seleksjon i et land som Norge, der velferdsstaten eksisterer for å ta vare på kvinnene sitt avkom (delvis iallfall) hvis en far ikke er til stede, men det ser ut som kvinner driter langt i denne sikkerheten velferdsstaten gir, og fortsetter å kjøre Adolf-linja si og fortsetter å angripe alle menn som prøver å snakke om mennene sine problemer. 

 

 

Anonymkode: 5e232...5a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mye hat her, men også innlegg fra brukere som ikke lar seg hisse opp og kommer med reflekterte svar.

Om dere ser på tidspunktet tråden ble skrevet forstår kanskje noen at jeg ikke var edru. Selv om jeg står for mye av det jeg skrev i innlegget selv som edru, så er jeg ingen kvinnehater eller mener at kvinner ikke skal ha stemmerett, eller at de fortjener vonde ting her i verden.

Ville bare si det. Takk for meg.

Ts.

Anonymkode: d23ed...aa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Words skrev (19 timer siden):

Har KVINNEN rett til juridisk abort på et barn hun bærer fram?

Du må forstå at dette handler om at BARNET HAR RETT TIL å bli tatt vare på. Og når du lager et barn, er det DU som har ansvaret.
Du er i din fulle rett til å ikke få barn, men da må du sørge for at du ikke lager ett.
Er det noen krise da? Kan du ikke bare avstå fra sex?

Så du forstår at du er hyklersk? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel

Du legger for mye vekt i det å få seg dame og knytter for mye av selvfølelsen din opp mot det.

Kvinnfolk er like lættis som menn er. Du blir lei etterhvert, tro meg. Fokuser heller energien på ting som gir det glede og som er et godt tidsfordriv. 10 år fra nå er det du følte nå glemt.

Nå leste jeg har bare førstesiden men du fikk et par gode forslag: oppsøk psykolog og gjør noe med perosnligheten din. God utstråling gjør mye med hvor attraktiv du er. 

Et annet tips er at det er nytteløst å prøve å søke emosjonell trøst hos de aller fleste kvinner. Bare se hvordan du blir møtt med likegyldighet. Hvis du søker emosjonell støtte søk det hos andre menn. Det betyr ikke ta det ikke finnes kvinner der ute som bryr seg, men det er som oftest nytteløst, hvis de ikke har noe å tjene på det.

En kone som har investert dypt i deg er kanskje litt mer villig til å lytte til klagingen din, men damer her på nett? De gir faen i om du lever eller dør. De anser det ikke som sitt problem å fikse dine problemer. Leste en gang om at polske prostituerte heller ville bli pult av menn i 50 årene enn å høre de klage over kona og ekteskapet. Sier litt om hvor lite kvinner egentlig bryr seg. De er allergiske mot negativitet og de aller fleste klarer ikke bære det.

Det er ikke vanskelig å ha draget på kvinnfolk. Penger fikser alle de overfladiske problemene du har, og når du blir mer attraktiv bare knull litt rundt så du får erfaring. Etterhvert blir du mer likegyldig og gir mer faen og da står damene klare. 

Når det har gått 5 år vil du se tilbake og si til deg selv: "Hvorfor i alle dager pinte jeg meg selv for manglende kvinner i mitt liv"?

Endret av RehabilitertIncel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grov generalisering, men likevel litt sant: Kvinner som har problemer med å få menn tenker «hva er galt med meg?». Menn som har problemer med å få kvinner tenker «det er kvinnene og feminismen sin skyld».

Anonymkode: 0400f...3c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 3.41):

Når jeg som mann i 2021 blir behandlet som luft av kvinner, og når jeg attpåtil som nesten skallet, har høyde under snittet, ikke har universitetsutdannelse og sliter med angst og er introvert, aldri vil kunne få partner. Mye av det er ikke kvinners feil, men samtidig lite jeg kan gjøre noe med. Jeg har blitt avvist mange ganger før noen visste om min angst eller grad av utdannelse.

Jeg hadde selvfølgelig ikke økt min attraktivitet om jeg støttet kvinnesaken og likestilling/feminisme, fordi jeg nettopp har disse hindringene som jeg nevnte. De trumfer alt. Tro meg, jeg har prøvd å være normalt høflig, vennlig innstilt og aldri vært seksuell i min tilnærming mot noen. Men det spiller ingen rolle hva jeg gjør, så lenge utseende og statusen ikke er med meg. Samme resultat.

Kjekke, godt utdannede menn kan støtte kvinnesaker og feminisme, eller være imot; like fullt får de damer. Damer klager over at de blir forlatt av menn som er utro eller ikke vil ha barn etter at de faktisk har fått det. Jeg tenker at i 90 % av tilfellene kan damer klandre seg selv for valget av fedre/partner.

Jeg vil aldri få sympati fordi angivelig alt ansvar for å tiltrekke partner ligger hos meg siden jeg er mann, men sympati får heller ikke dere av meg. Dere lot dere sjarmere av utseende, høyde og sosial status og endte opp med å bli brent. "Alle menn er utro", "alle menn er griser som er ute etter èn ting", tenker dere. 

Kvinner er så vanvittig privilegerte i 2021. De har alt makt i datingmarkedet, og kan fremdeles kreve alfahannen i tillegg til alle fordelene de har i samfunnet. De får ros fra starten av livet om hvor søte de er og flinke de er, skolen er lagt opp for jenter og derfor gjør de det bedre på skolen. De kan få barn alene om de ikke er en av dem som får fatt i topp 20 % av mennene. De kan sjarmere seg til fordeler, bli karrierekvinner på å selge truser, osv.

Det er egentlig rart at selvmordsraten blant menn ikke er 100 ganger høyere enn kvinner.

Anonymkode: d23ed...aa7

Tenker at du er for kresen. Du kan ikke forvente at en kvinne utseende typ 8-9-10 hopper på deg om du selv mener du er en 1-2-3. Vi er nok av jenter som store deler av samfunnet ikke er interessert i, i mitt tilfelle er det overvekt. Jeg har et ok ansikt som blir ganske bra med sminke, men har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt dumpet av tinderdates pga vekten min. En sa tilogmed rett ut at profilen min var misvisende og at han ble skuffet! Det er helt sykt at en supergod kjemi plutselig ble helt borte pga vekt. Så dere er faenmeg like ille. 

Anonymkode: fbbfa...b21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grov generalisering, men likevel litt sant: Kvinner som har problemer med å få menn tenker «hva er galt med meg?». Menn som har problemer med å få kvinner tenker «det er kvinnene og feminismen sin skyld».

Anonymkode: 0400f...3c3

Ja og dette vet man jo fra før. Bare å lese litt historie så skjønner man hvor svake menn egentlig er. De tok fra kvinner alle rettigheter og nektet dem å få være i noe yrke. Å være husmor i gamle dager var ingen enkel sak, det var mye jobb men de tjente ikke penger. Det ble bare sett på som kvinnens oppgaver. Hvis de prøvde å mene noe eller si ifra om noe, fikk de bare beskjed om å holde kjeft. Mange menn synes tydeligvis at det fremdeles burde være sånn. De er altså så desperate etter og avhengig av kvinner at de er villige til å være den eneste i forholdet/ekteskapet som tjener penger. For å få til dette må de ta fra kvinner rettighetene deres, stenge dem inne og true med vold hvis hun prøver å si noe. Dette gjorde de gjennom MANGE generasjoner. 

Anonymkode: 57445...1e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det samme logikk for dyrevern? Kjemper man i mot pelsnæringen for å få ligge med mink?

Hvis minken avviser deg, så ser du ingen grunn til å kjempe for dyrenes sak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at du er for kresen. Du kan ikke forvente at en kvinne utseende typ 8-9-10 hopper på deg om du selv mener du er en 1-2-3. Vi er nok av jenter som store deler av samfunnet ikke er interessert i, i mitt tilfelle er det overvekt. Jeg har et ok ansikt som blir ganske bra med sminke, men har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt dumpet av tinderdates pga vekten min. En sa tilogmed rett ut at profilen min var misvisende og at han ble skuffet! Det er helt sykt at en supergod kjemi plutselig ble helt borte pga vekt. Så dere er faenmeg like ille. 

Anonymkode: fbbfa...b21

Du svarer ts med samme mynt, helt forståelig. At du er blant de få veldig uheldige kvinnene er veldig synd. Mht sex, altså. For å finne kjærligheten er vanskelig for mange kvinner også.
Ja, mange menn på Tinder er ille, mange er "bare" ute etter sex fordi de antakeligvis er mer desperate etter sex. Men Tinder er bare Tinder. I det hele, bør ikke debatten bare forstås på individuelt grunnlag. Det er tall og statistikk som antyder at dette kan utvikle seg til å bli et samfunnsproblem. Synes også at du, som kvinne i ts situasjon, burde har større forutsetning for å forstå og sympatisere med menn i samme situasjon som deg. 
 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grov generalisering, men likevel litt sant: Kvinner som har problemer med å få menn tenker «hva er galt med meg?». Menn som har problemer med å få kvinner tenker «det er kvinnene og feminismen sin skyld».

Anonymkode: 0400f...3c3

Hvis dette er sant, så burde kvinner også ha lettere for å forstå at vi alle burde endre oss til samfunnets beste, og heller se etter løsningene fremfor å angripe menn og beskylde dem som uhelbredelige sutrepaver. Neida, ingenting er kvinners problem. Eller samfunnets problem. Men det kan fort bli vårt problem dersom ingen tar det alvorlig og bare skylder på hverandre.
 

Isambard skrev (1 time siden):

Gjelder det samme logikk for dyrevern? Kjemper man i mot pelsnæringen for å få ligge med mink?

Hvis minken avviser deg, så ser du ingen grunn til å kjempe for dyrenes sak?

Ser poenget ditt. Men biologien i oss i tillegg til samfunnpress, altså behovet for selvstendighet, nærhet, kjærlighet og driftene til å få "egne barn", matcher ikke sammenlikningen din.

Anonymkode: 92331...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja og dette vet man jo fra før. Bare å lese litt historie så skjønner man hvor svake menn egentlig er. De tok fra kvinner alle rettigheter og nektet dem å få være i noe yrke. Å være husmor i gamle dager var ingen enkel sak, det var mye jobb men de tjente ikke penger. Det ble bare sett på som kvinnens oppgaver. Hvis de prøvde å mene noe eller si ifra om noe, fikk de bare beskjed om å holde kjeft. Mange menn synes tydeligvis at det fremdeles burde være sånn. De er altså så desperate etter og avhengig av kvinner at de er villige til å være den eneste i forholdet/ekteskapet som tjener penger. For å få til dette må de ta fra kvinner rettighetene deres, stenge dem inne og true med vold hvis hun prøver å si noe. Dette gjorde de gjennom MANGE generasjoner. 

Anonymkode: 57445...1e6

Hvem betaler på første date? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

someone_here skrev (1 time siden):

Hvem betaler på første date? 

Jeg har ikke vært på date, men synes det er idiotisk med de som mener at mannen skal betale. 

Anonymkode: 57445...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, japan er på saken. Om ikke lenge blir sex-bot'sne de lager så bra at du slipper å være seksuelt frustrert. Det blir bedre i fremtiden, bare hold ut. 🙂

Anonymkode: 4cbfb...c8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, krenkende innhold og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...