Gå til innhold

Finner ikke èn eneste grunn til å støtte kvinnesaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor kommer surrogati inn her?

Anonymkode: 2ee66...0d5

Man har rett til = man har rett til å få barn med surrogatmor enten gratis eller mot betaling. Alt skjer frivillig.

Man kan ikke kreve at en kvinne skal bli en surrogatmor, altså man har ikke krav på surrogati fordi det er snakk om andres kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

someone_here skrev (På 18.4.2021 den 11.09):

Og kvinner trenger biologisk materiale for å kunne bære frem et barn.

Ja, menn blir diskriminert. Menn må dra til utlandet for å kunne befrukte en surrogatmor. Kvinner får det hjemme i Norge. 

Det blir litt som å si at kvinner blir diskriminert fordi de ikke kan få barn etter de er 40/50 mens menn kan få barn hele livet😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du ser ikke forskjellen på å runke i en kopp og selge spermen, og å tilbringe 9 måneder med en annen person sin baby i magen med alle medfølgende plager, skvise den ut av vagina med store smerter (og risikere varige skader) og så levere fra seg barnet man har hatt i magen i 9 måneder? En kjapp runk i en kopp, vs 9 måneder med i verste fall smerter og varige skader? Har du tenkt noe på hvordan det føles å bære frem et barn, og så levere det i fra seg? Tror du det er like enkelt som å selge sædcellene sine?

Den dagen kunstige livmødre blir oppfunnet, så sier jeg gladelig ja til at menn også kan velge å bli alenefar. Men så lenge det kreves en livmor som er inni kroppen til et menneske, så er det selvsagt ikke noe alternativ at menn skal ha rett til "å få en surrogatmor". Hører du virkelig ikke hvor ekkelt dette høres ut? Det er i samme gata som at en enslig, barnsjuk kvinne skulle få rett til å legge beslag på en manns kropp og liv i 9 måneder fordi hun fortjener å bli mor.

Men uansett, nå handler ikke denne tråden om alenefedre, men om TS som ønsker seg dame og barn. TS sier ingenting om at han vil skaffe seg en baby og leve som alenefar. Så dette med assistert befruktning er vel strengt tatt ikke så veldig interessant i denne sammenhengen.

Anonymkode: 5ca1f...112

Jeg ser helt klart forskjellen. Men det er da også en del av den urettferdige naturen. Så hvis vi skal få kjempe for lovlig fremgang av solofedre, så må det dessverre gå ut over den forferdelige smerten noen kvinner villig vil gå i møte for en pengesum. Hvordan skal vi ellers få et likestilt samfunn der menn og kvinner kan få barn uten å ønske seg partner i Norge?

Anonymkode: 92331...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Words skrev (4 timer siden):

Jammen da får du gå ut å kjempe for at surrogati skal bli lov i Norge da, og ikke nedsnakke kvinner og kvinners rettigheter. 
 

Ellers så er du jo ganske komisk i måten du argumenterer på. Du mener det er URETTFERDIG at kvinner kan bære frem barn. Dette er jo bare biologi og har NULL med urettferdighet å gjøre. Er det noe mer du synes er urettferdig og som er kvinners feil? Er det urettferdig at ikke også menn får lov til å menstruere? Er det urettferdig at menn kommer senere i puberteten enn kvinner? Er det urettferdig at kvinner har eggstokker og ikke menn? Noe annet ved kvinnekroppen du mener mannekroppen har rett til å ha?

Takk! Ja, det gjør flere og flere av oss. Det er i utgangspunktet en egoistisk handling å ønske seg barn fra eget arvemateriale fremfor å ta til seg et av de mange hundretusener barna i verden som trenger et hjem. Men menn har denne samme egoistiske driften som kvinner. Så det kommer til å bli flere som kjemper for at surrogati skal bli lovlig i Norge. Frem til det skjer, ønsker mange av oss å ikke støtte den "urettferdige" forfordelingen ved å ikke stemme for partier som fremmer sånne saker, ved å nekte betale for fellesskapet og ved å bli mer kyniske og egoistiske, slik mange (heldigvis ikke alle) damer er.

Resten av det du skriver er bare shaming og karikering.

Anonymkode: 92331...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, someone_here said:

Det er du som spurte om hva man skal gjøre hvis det fødes et barn mann ikke ønsker seg.

Jeg har jo skrevet om Ronaldo som er en veldig rik mann. Har han fått seg en surrogatmor for å få barn fordi med hans penger og status er det en veldig stor sannsynlighet for at kvinner kunne forelske seg i pengene og verdiene har hadde. 

 

Med andre ord er det ikke det jeg mener :)

Det kan jeg ikke huske at jeg har spurt om. Kan du linke til innlegget?

Anonymkode: 2ee66...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan jeg ikke huske at jeg har spurt om. Kan du linke til innlegget?

Anonymkode: 2ee66...0d5

Sitat

Og så er jo spørsmålet; hvis en mann synes alle kvinner er patetiske, hva skjer da hvis surrogatbarnet er en jente? Er det greit, eller er det kun guttebabyer som er aktuelt? Hvordan løser man dette isåfall?

Svar nr. 186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuba skrev (16 minutter siden):

Det blir litt som å si at kvinner blir diskriminert fordi de ikke kan få barn etter de er 40/50 mens menn kan få barn hele livet😂 

Men så vet alle at dette bare er tull. Det er bare et hendig argument for kvinner som maser om den biologiske klokka si og rettferdiggjør kunstig befruktning fordi de ikke fant drømmemannen i tide.
Ingen mann kan få barn hele livet! De trenger alltid en kvinne til å bære det frem for seg. Og en eldre mann som får barn med en mye yngre kvinne blir sett ned på som mannsgris og pervers. Allmennkunnskap.

Anonymkode: 92331...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enslige menn har forøvrig lov til å adoptere dersom de ønsker barn.

Anonymkode: 5ca1f...112

Og dette glemte jeg å nevne. Ekte, friske menn vil aldri hå et ønske å adoptere andres avkom. Trist, men det er sånn som det er. Det handler om å spre egne gener, ikke oppfostre andres avkom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

someone_here skrev (51 minutter siden):

Rett til = noe som er skrevet i loven, krav på = noe man absolutt skal ha

Altså, dette er faktisk feil. Men jeg skjønner hva du mener.

Endret av The Words
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Words skrev (Akkurat nå):

Altså, dette er faktisk feil. Men jeg skjønner hva du mener, altså.

Hvordan skal man uttale seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

someone_here skrev (15 minutter siden):

Hvordan skal man uttale seg da?

Du kan for eksempel bare si at man skal ha rett til (evt krav på) surrogati, men at ingen skal kunne tvinges til å være surrogatimødre. Men jeg skjønte at det var det du mente, så det er ikke så farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, someone_here said:

Svar nr. 186

Det var ikke meg. Sjekk AB-koden.

Anonymkode: 2ee66...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir tatt for gitt i samfunnet. Hvor mange hus, veier, båter, fly, tog, pc’er osv. hadde vært bygget om det ikke var for menn? På byggeplasser, i stillaser har jeg aldri sett en kvinne, må le når jeg hører kvinner snakker om at «det er så tungt å jobbe på sykehjem». 
For ikke så lenge siden så jeg en avisreportasje der overskriften var «1/4 hjemløse er kvinner!». Hvorfor var ikke overskriften «3/4 av hjemløse er menn»?   Når vakre Nadia (25) er hjemløs, er det fordi samfunnet er grusomt og noen må hjelpe øyeblikkelig, mens dersom Alfred (55) er hjemløs, er han en slask som kun har seg selv å takke. 
Og statsministeren sa vel i en nyttårstale  ang. velferdssamfunnet at «vi bør takke kvinner daglig» for at de jobber, men nevnte ikke mennene, som faktisk jobber mer. 
Jeg er kvinne selv ( tro det eller ei) , er bare så lei av denne drittslengingen av det motsatte kjønn. 
Og apropo sjekking: vi er laget slik at vi begynner å like de personene vi ser ofte (slik folk møtte hverandre før). Når vi sitter hjemme og sveiper, blir jo kravene enorme, alle fortjener jo den lekreste, ikke sant? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjærringa skrev (10 minutter siden):

Menn blir tatt for gitt i samfunnet. Hvor mange hus, veier, båter, fly, tog, pc’er osv. hadde vært bygget om det ikke var for menn? På byggeplasser, i stillaser har jeg aldri sett en kvinne, må le når jeg hører kvinner snakker om at «det er så tungt å jobbe på sykehjem». 
For ikke så lenge siden så jeg en avisreportasje der overskriften var «1/4 hjemløse er kvinner!». Hvorfor var ikke overskriften «3/4 av hjemløse er menn»?   Når vakre Nadia (25) er hjemløs, er det fordi samfunnet er grusomt og noen må hjelpe øyeblikkelig, mens dersom Alfred (55) er hjemløs, er han en slask som kun har seg selv å takke. 
Og statsministeren sa vel i en nyttårstale  ang. velferdssamfunnet at «vi bør takke kvinner daglig» for at de jobber, men nevnte ikke mennene, som faktisk jobber mer. 
Jeg er kvinne selv ( tro det eller ei) , er bare så lei av denne drittslengingen av det motsatte kjønn. 
Og apropo sjekking: vi er laget slik at vi begynner å like de personene vi ser ofte (slik folk møtte hverandre før). Når vi sitter hjemme og sveiper, blir jo kravene enorme, alle fortjener jo den lekreste, ikke sant? 

Det vanlige argumentet man hører når dette blir dratt frem, er: Hvor mange mennesker, som kan bygge ting, hadde det eksistert om det ikke var for kvinner (som fødte dem)? Og det er jo tross alt et godt poeng.

Ellers takk for at du ikke fokuserer på kvinner som evig undertrykket i Norge, der alt som kan snus og vendes på dreier seg om hvor urettferdig behandlet de blir. Vi lever i 2021, ikke på 50-tallet lenger. Kvinner har det bra her til lands, og i hvert fall ikke slik som denne tre år gamle filmen fremstiller det.
https://www.facebook.com/watch/?v=10156791111083273

Anonymkode: 92331...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, someone_here said:

Og... Hva er problemet med det? Er kvinner generelt bekymret for at de ikke vil få sin del av kake ved å gifte seg med rike menn? Ronaldo har, for eksempel, fått barn med surrogatmor, og da kvinner er sinte på at de ikke får verdier?

 

Ja, det er nettopp det rett til å ha en surrogatmor handler om! At man slipper da å deite og å gifte seg med kvinner som kanskje har forelsket seg i pengene han har, ikke i hans personlighet.

 

Så du sier nettopp det jeg ønsket å si, at kvinner er redd for at menn vil større autonomi?

Jepp. Kvinner er avhengige av menn selv om de liker å lyve til seg selv og tro annerledes.

For mange kvinner er det langt mer fristende å finne en kar og få kids med han, enn å fokusere på å være skattebetaler hele livet.

Anonymkode: 3a924...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jepp. Kvinner er avhengige av menn selv om de liker å lyve til seg selv og tro annerledes.

For mange kvinner er det langt mer fristende å finne en kar og få kids med han, enn å fokusere på å være skattebetaler hele livet.

Anonymkode: 3a924...5b9

Det er sånn menn ønsker at det skal være, men det er ikke riktig. Kvinner er svake i et forhold, og sterkest alene. Hos menn er det motsatt. 

Anonymkode: 57445...1e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. Kvinner er avhengige av menn selv om de liker å lyve til seg selv og tro annerledes.

For mange kvinner er det langt mer fristende å finne en kar og få kids med han, enn å fokusere på å være skattebetaler hele livet.

Anonymkode: 3a924...5b9

På hvilken måte er vi avhengige av menn?

De fleste av oss vil gjerne ha mann og barn OG være i jobb (skattebetalere).

Anonymkode: 2ee66...0d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men så vet alle at dette bare er tull. Det er bare et hendig argument for kvinner som maser om den biologiske klokka si og rettferdiggjør kunstig befruktning fordi de ikke fant drømmemannen i tide.
Ingen mann kan få barn hele livet! De trenger alltid en kvinne til å bære det frem for seg. Og en eldre mann som får barn med en mye yngre kvinne blir sett ned på som mannsgris og pervers. Allmennkunnskap.

Anonymkode: 92331...a8b

Du misforstår. Poenget er at kvinner og menn har hver sine biologiske fordeler og ulemper. Du kan ikke kalle det diskriminering. Og ingen av min mannlige venner som har barn med yngre kvinner er mannsgriser eller perverse. Du har også misforstått begrepet allmennkunnskap. Du bare synes om ting du absolutt ikke har belegg for

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Words skrev (På 24.4.2021 den 16.51):

Du kan for eksempel bare si at man skal ha rett til (evt krav på) surrogati, men at ingen skal kunne tvinges til å være surrogatimødre. Men jeg skjønte at det var det du mente, så det er ikke så farlig.

Godt vi forstår hverandre. 

 

AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 16.54):

Det var ikke meg. Sjekk AB-koden.

Anonymkode: 2ee66...0d5

Litt, kanskje jeg klikket på en feil profil. Beklager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...