Gå til innhold

Finner ikke èn eneste grunn til å støtte kvinnesaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg som mann i 2021 blir behandlet som luft av kvinner, og når jeg attpåtil som nesten skallet, har høyde under snittet, ikke har universitetsutdannelse og sliter med angst og er introvert, aldri vil kunne få partner. Mye av det er ikke kvinners feil, men samtidig lite jeg kan gjøre noe med. Jeg har blitt avvist mange ganger før noen visste om min angst eller grad av utdannelse.

Jeg hadde selvfølgelig ikke økt min attraktivitet om jeg støttet kvinnesaken og likestilling/feminisme, fordi jeg nettopp har disse hindringene som jeg nevnte. De trumfer alt. Tro meg, jeg har prøvd å være normalt høflig, vennlig innstilt og aldri vært seksuell i min tilnærming mot noen. Men det spiller ingen rolle hva jeg gjør, så lenge utseende og statusen ikke er med meg. Samme resultat.

Kjekke, godt utdannede menn kan støtte kvinnesaker og feminisme, eller være imot; like fullt får de damer. Damer klager over at de blir forlatt av menn som er utro eller ikke vil ha barn etter at de faktisk har fått det. Jeg tenker at i 90 % av tilfellene kan damer klandre seg selv for valget av fedre/partner.

Jeg vil aldri få sympati fordi angivelig alt ansvar for å tiltrekke partner ligger hos meg siden jeg er mann, men sympati får heller ikke dere av meg. Dere lot dere sjarmere av utseende, høyde og sosial status og endte opp med å bli brent. "Alle menn er utro", "alle menn er griser som er ute etter èn ting", tenker dere. 

Kvinner er så vanvittig privilegerte i 2021. De har alt makt i datingmarkedet, og kan fremdeles kreve alfahannen i tillegg til alle fordelene de har i samfunnet. De får ros fra starten av livet om hvor søte de er og flinke de er, skolen er lagt opp for jenter og derfor gjør de det bedre på skolen. De kan få barn alene om de ikke er en av dem som får fatt i topp 20 % av mennene. De kan sjarmere seg til fordeler, bli karrierekvinner på å selge truser, osv.

Det er egentlig rart at selvmordsraten blant menn ikke er 100 ganger høyere enn kvinner.

Anonymkode: d23ed...aa7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener 100% at hadde du fått deg dame, så plutselig kommer det ei skikkelig fin dame som tydelig viser interesse og ønsker å ha sex med deg så hadde ikke du valgt å være en av de utro idiotene? Tror det når jeg ser det. 

Anonymkode: e7cc0...cc9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har nok lite med kvinner å gjøre, og mye med deg selv å gjøre. Prøv å jobbe med deg selv og lær deg å trives i eget selskap. Det er hyggelig å dele livet med noen andre, men det er vanskelig når du kanskje ikke liker deg selv engang. Kjæreste er ikke alt her i livet, men jeg tror det er noen for alle der ute. 

Når det gjelder det andre du nevner så ville jeg sluttet å sette meg i en offerrolle. Man må jobbe utifra de forutsetningene man har, og det hjelper ikke å skylde på andre. Dessuten er de færreste kvinner så privilegerte som beskriver. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er beintøft å ikke finne seg kjæreste, det forstår jeg. Men det er ikke din feil, og det er ikke kvinners feil. Det blir bare slik noen ganger. 

Men du kan prøve for det. Hva med å få kontroll på angsten først og fremst. Og finn ut hva du kan gjøre for å bli utadvendt. 

Min mann er 166 og snart skalla. Han har bare ungdomskole. Jeg har høyere utdanning og er 172. Jeg valgte han fordi han var blid og utadvent. Damer liker menn som får de til å føle seg bra. Så det kan du tenke litt på. 

Du skal se det ordner seg om du gir slipp på offerrollen som det blir sagt over her. 

Anonymkode: aa5df...c7f

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitterhet lyser igjennom. Om du går innfor at du blir avist, så kan jeg garantere deg at det er nettopp det som skjer. Det blir en selvoppfyllende profeti. 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jobbe med deg selv. Jeg har flere mannlige bekjente og venner som har en høyde under gjennomsnittet, som ikke har høyere utdannelse og er delvis eller helt skallet, og flere av de er såkalte introverte. Samtlige av de har kjæreste, samboer eller er gift. Hvorfor liker kvinner disse mennene og ikke deg? 

Anonymkode: 52daa...234

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å basere ens politiske ideologi ut i fra hvem man får eller ikke får ligge med? «Jeg gidder ikke bry meg om at 1 av 10 kvinner blir voldtatt siden ingen damer vil ligge med meg»

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnesaker ja.
Ser du virkelig ingen saker på denne lista?
Er du enig i at kvinner fortjener alt på den?
Kanskje du ikke får dame fordi du hater oss, og alle kvinner du møter lukter det på deg.

 

Screen Shot 2021-04-18 at 2.23.29 pm.png

Anonymkode: 92782...320

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg er så lei av mennesker som mener jeg skylder dem noe.

Å, er du fattig? Javel, gå på NAV, det er ikke min feil.

Anonymkode: 5b3ff...a7a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neocortex

Du må jobbe med deg selv. Angst er vanskelig, men du må begynne der først. Har opplevd det samme. 

Start med å slå av en samtale med en dame hver dag. Om det så vrenger seg innvendig, prøv det beste du kan.

Det med kvinnesaker. Tenk på moren din, eller ei annen dame i din familie. Ikke bli så snever og mørk bare fordi du ikke finner deg kjæreste. Hver stolt av hva vi har fått til og fortsetter å utvikle her i landet. 

Endret av Neocortex
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å støtte kvinnesaker i dagens Norge. Enhver rett de får, blir en ulempe for menn 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, ja, en snill mann som ikke får seg dame fordi damer er dumme og overfladiske. Spennende, dette har jeg ikke hørt før. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn har det blitt

 Opplever at unge menn i dag gir kvinner i stor grad skylden for det meste. Det hersker en stor misunnelse. Ikke at det er grunn for det, men det er desverre blitt en tendens. Menn i dag under 35 skjønner ikke hvorfor det eksisterer noen kvinnesak og de hater oss for det. Man kan si at disse kvinnesakene igjen har kommet og bitt oss i ræva. 

Anonymkode: 2df72...bbd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det er ikke kvinners feil? Jeg synes ingenting av det du lister opp er kvinners feil. Det er ikke kvinners ansvar å skaffe deg en partner, og du fortjener ikke automatisk en partner bare fordi du eksisterer. 

Jeg er enig i at det er utfordrende å være mann. Dere møter et virrvarr av mulige roller, fallgruver, og ikke minst kvinner med makt og preferanser. Det er naturlig seleksjon i praksis. At vi er bevisst på denne prosessen er ikke synonymt med at den burde hindres spør du meg. Bare la det skje :)

Anonymkode: 65c12...f21

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når jeg som mann i 2021 blir behandlet som luft av kvinner, og når jeg attpåtil som nesten skallet, har høyde under snittet, ikke har universitetsutdannelse og sliter med angst og er introvert, aldri vil kunne få partner. Mye av det er ikke kvinners feil, men samtidig lite jeg kan gjøre noe med. Jeg har blitt avvist mange ganger før noen visste om min angst eller grad av utdannelse.

Jeg hadde selvfølgelig ikke økt min attraktivitet om jeg støttet kvinnesaken og likestilling/feminisme, fordi jeg nettopp har disse hindringene som jeg nevnte. De trumfer alt. Tro meg, jeg har prøvd å være normalt høflig, vennlig innstilt og aldri vært seksuell i min tilnærming mot noen. Men det spiller ingen rolle hva jeg gjør, så lenge utseende og statusen ikke er med meg. Samme resultat.

Kjekke, godt utdannede menn kan støtte kvinnesaker og feminisme, eller være imot; like fullt får de damer. Damer klager over at de blir forlatt av menn som er utro eller ikke vil ha barn etter at de faktisk har fått det. Jeg tenker at i 90 % av tilfellene kan damer klandre seg selv for valget av fedre/partner.

Jeg vil aldri få sympati fordi angivelig alt ansvar for å tiltrekke partner ligger hos meg siden jeg er mann, men sympati får heller ikke dere av meg. Dere lot dere sjarmere av utseende, høyde og sosial status og endte opp med å bli brent. "Alle menn er utro", "alle menn er griser som er ute etter èn ting", tenker dere. 

Kvinner er så vanvittig privilegerte i 2021. De har alt makt i datingmarkedet, og kan fremdeles kreve alfahannen i tillegg til alle fordelene de har i samfunnet. De får ros fra starten av livet om hvor søte de er og flinke de er, skolen er lagt opp for jenter og derfor gjør de det bedre på skolen. De kan få barn alene om de ikke er en av dem som får fatt i topp 20 % av mennene. De kan sjarmere seg til fordeler, bli karrierekvinner på å selge truser, osv.

Det er egentlig rart at selvmordsraten blant menn ikke er 100 ganger høyere enn kvinner.

Anonymkode: d23ed...aa7

Unnskyld meg, men dette ser du kun fra ditt eget perspektiv. Kvinner kan også støte på mange problemer i livet. For eksempel det at mange har dårlig kvinnesyn, seksuell trakassering... Og i grunn kan kvinner også støte på mange av de samme problemene som menn kan støte på i livet. Det er ikke sånn at alle kvinner er så suksessrike som du virker å tro, eller at livet har vært lett.

Er du sikker på at ting ikke hadde forandret seg om du hadde endret ditt syn på kvinner? For jeg må si at dine meninger ikke er veldig attraktive, og det kommer fra meg som ikke bryr meg om høyde, og ikke synes utseende er så viktig. Men jeg er en litt sjenert jente som ikke stikker meg så mye fram, så ikke sikkert du hadde oppdaget meg i mengden uansett.

Når det kommer til å støtte kvinnesaker, hvorfor skal egne opplevelser med å ikke finne deg noen være avgjørende for om du synes noe er en god sak? Det er ikke poenget med slike saker at man skal støtte fordi man føler man nødvendigvis får noe igjen for det på egen skala. Poenget er mer altruistisk, at noe er en god sak og at man derfor velger å støtte. Jeg synes det er veldig rart å avfeie alle kvinnesaker sånn, til og med uten å si noe spesifikt om hvorfor du synes det blir feil å støtte enkeltsaker. 

Anonymkode: 8b6b0...22b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje ikke du vet hva kvinnesak eller feminisme er? La meg ta et eksempel som nylig har vært tema i mediene. 20 % av alle kvinner har en eller annen grad av endometriose. Omtrent halvparten av disse i en slik grad at det medfører behov for behandling, sykmeldinger etc. Det tar i snitt 7 år fra man oppsøker lege til man får en diagnose, fordi kunnskapen om denne kvinnesykdommen er mildt sagt begredelig blant leger, og det finnes ikke gode fagmiljøer eller standardisert behandling for det i Norge, så de som får god hjelp raskt har rett og slett bare skikkelig flaks. Hver tiende kvinne har altså en sykdom som innebærer minst månedlige invalidiserende smerter og ofte infertilitet, men som ikke blir oppdaget og behandlet på årevis. De får gjerne beskjed om å "ta en paracet og hvile". Samtidig har kvinner skyhøyt sykefravær i Norge sammenlignet med menn, med de konsekvensene det har for samfunnet og den enkelte kvinnen. 

Det finnes ingen sykdom som rammer utelukkende menn som har like stort omfang og som medfører like store samfunnskostnader og økonomiske og sosiale konsekvenser for den enkelte. Ingen. Men rene kvinnesykdommer har lav status i medisinen, og kvinners plager i forbindelse med menstruasjon, reproduksjon osv avfeies av samfunnet som bagateller og naturlige ting vi bare må leve med. 

Så hva skjer med kvinners status i arbeidsmarkedet, like muligheter til karriere, yrkesvalg, yrkesdeltakelse og dermed økonomi når 10 % av oss har en tilstand som setter oss ut av stand til å gå på jobb flere dager pr mnd i årevis fordi det ikke blir diagnostisert og behandlet - fordi kvinnesykdommer har lav status i medisinen? Er det bare fordi vi er skjøre og omsorgsfulle at så uhorvelig mange av oss jobber deltid i det som idiotisk nok kalles "typiske kvinneyrker" og har så veldig mye høyere sykefravær enn menn? 

Dette er typisk kvinnesak som viser hvordan f. eks lik lønn for likt arbeid bare er "glasur". Det er dype strukturelle mekanismer og samfunnets kvinnesyn som gjør at det fortsatt ikke finnes reell likestilling, heller ikke i et av verdens mest likestilte land. 

Men det er vanskelig for deg å se noen grunn til å støtte kvinnesak fordi du oppfatter deg selv som lite attraktiv på datingmarkedet? Ok, be my guest. 

Anonymkode: 904c6...374

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Klassisk forskjell på kvinner og menn:

Kvinne: Jeg får meg ikke kjæreste. Det er noe i veien med meg, jeg må forandre meg!

Mann: Jeg får meg ikke kjæreste. Det er noe i veien med alle kvinner. Kvinner må skjerpe seg. 

Anonymkode: 750cc...45d

Dette er jo bare tull, det finnes ikke finnes kvinner som ufrivillig ikke får kjæreste. Det er kvinner som ikke får akkurat de mennene de vil ha ja, som krever de kjekkeste mennene uten å ha noe å by på selv. Og disse damene skylder da i høyeste grad på menn heller enn seg selv, bare les alle "menn er slemme fordi jeg bare får sex" - innleggene her.

Det er absolutt ingen forskjell på menn som klager over å ikke få noe som helst, og kvinner som klager over å bare få sex. Det er det samme fenomenet. 

Anonymkode: b46df...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...