Gå til innhold

Finner ikke èn eneste grunn til å støtte kvinnesaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

someone_here skrev (55 minutter siden):

etter at de er ferdig med videregående, har de bedre karakterer enn gutter. Selv om flertallet av studenter er kvinner, får de fortsatt tilleggspoeng. 

Rettelse: kvinner får tilleggspoeng på UTVALGTE studieprogram, for å øke kvinneandelen. Det samme burde menn få på utvalgte studieprogrammer, for å øke mannsandelen.

Anonymkode: d14d3...ea9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er sikkert en av de som kun sitter å ser på at menn går bort til pene kvinner og hun avviser en etter en, også tror du at dette gjelder alle kvinner. De som er ensomme, utstøtte og godt under gjennomsnittet pene ser du ikke i det hele tatt. Ikke med et halvt øye engang. 

Anonymkode: 57445...1e6

Vel, ser du på kvinner som ligger i sykesengen med 1 øye og 1 arm, og stemmebånd som ikke fungerer? Eller ser du på hun hotte baben med solbriller og vinnende vesen? HÆ?!?!?!?!?!

Skjerp deg. Du kan ikke tvinge folk til å like deg.

 

Anonymkode: 5b3ff...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan adoptere eller bruke surrogatmor. Så du har muligheter for barn du og . Og senker du krava som kvinner blir fortalt de må, så får du garantert dame du og. Du må bare godta at du får en stygg og kjip en. 

 

Anonymkode: acb86...ac4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, visp said:

Nå er du beskjeden:) Ta nå med 80- og 90-årene😀

😄

Anonymkode: 2ee66...0d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rettelse: kvinner får tilleggspoeng på UTVALGTE studieprogram, for å øke kvinneandelen. Det samme burde menn få på utvalgte studieprogrammer, for å øke mannsandelen.

Anonymkode: d14d3...ea9

Det gjør de. 

Anonymkode: acb86...ac4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev at de foreløpig må til utlandet for å bruke surrogatmor. Denne bor i utlandet.

Hun betaler for alt selv men får barnebidrag fra staten. Som er til barnet, ikke henne.

Det finnes alenefedre i Norge.

Anonymkode: 2ee66...0d5

Hvorfor skal de til utlandet? Kvinner ikke så lenge siden måtte også dra til utlandet for å få assistert befruktning, som eksempelvis Danmark. Hvor er den retten til å få barn alene, uten mor i bildet etter fødsel? 

Hvorfor får hun barnebidrag? 🤦‍♂️ Jeg trodde at hun er et selvstendig menneske som er i stand til å se et helhetlig bilde, også sin egen økonomi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er et større samfunnsproblem at flere og flere menn føler seg marginalisert og bitre over å ikke lykkes i kjærlighetslivet. En del av utviklingen de siste 20-30 årene kan delvis ses i sammenheng med utviklingen av feminismen i vesten; at kvinner påtar seg flere maskuline trekk, og menn blir framstilt som 'toxic' og udugelig. Lovene i Norge er også sterkt i favør for kvinnesaker og kvinner (mildere straff, skilsmisse osv.). Skolesystemet og generelt tjenester i samfunnet, er flest også til fordel for kvinner, det er derfor ikke overraskende at menn, som faller utenfor, eller i tradisjonelt syn blir ansett for å ha 'mislykkes', blir frustrerte og bitre ovenfor det som oppleves som urettferdig. Det er da ikke sagt at menn bør få et 'frikort', men den generelle responsen disse får er "man up" eller likegyldighet fra samfunnet. 

 

Anonymkode: 0a2ea...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en bitter Incel som klandrer alle kvinner for problemene sine. Velger du kvinner fra din egen hylle da? Om du forventer at smellvakre damer skal gå etter deg og du beskriver deg selv som lite attraktiv, så er du på bærtur. Det finnes et hav av ensomme kvinner som ikke setter utseende som et høyt krav, men ofte er de kanskje ikke så pene utseendemessig selv. Og SÅ KLART vil man jo ha noen som har god nok inntekt til å leve et normalt liv i Norge. Dvs gjennomsnittlig (500.000 ish). 
 

VELG NOEN FRA DIN EGEN HYLLE OG SLUTT MED DE PATETISKE HOLDNINGENE DINE.

Anonymkode: 9dd5b...3b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det er et større samfunnsproblem at flere og flere menn føler seg marginalisert og bitre over å ikke lykkes i kjærlighetslivet. En del av utviklingen de siste 20-30 årene kan delvis ses i sammenheng med utviklingen av feminismen i vesten; at kvinner påtar seg flere maskuline trekk, og menn blir framstilt som 'toxic' og udugelig. Lovene i Norge er også sterkt i favør for kvinnesaker og kvinner (mildere straff, skilsmisse osv.). Skolesystemet og generelt tjenester i samfunnet, er flest også til fordel for kvinner, det er derfor ikke overraskende at menn, som faller utenfor, eller i tradisjonelt syn blir ansett for å ha 'mislykkes', blir frustrerte og bitre ovenfor det som oppleves som urettferdig. Det er da ikke sagt at menn bør få et 'frikort', men den generelle responsen disse får er "man up" eller likegyldighet fra samfunnet. 

 

Anonymkode: 0a2ea...8fa

 

Det er ekkelt med mennesker som mener at man skal trosse sin natur for at de selv skal føle seg bedre. De trosser aldri sin egen natur ...

Anonymkode: 5b3ff...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det er et større samfunnsproblem at flere og flere menn føler seg marginalisert og bitre over å ikke lykkes i kjærlighetslivet. En del av utviklingen de siste 20-30 årene kan delvis ses i sammenheng med utviklingen av feminismen i vesten; at kvinner påtar seg flere maskuline trekk, og menn blir framstilt som 'toxic' og udugelig. Lovene i Norge er også sterkt i favør for kvinnesaker og kvinner (mildere straff, skilsmisse osv.). Skolesystemet og generelt tjenester i samfunnet, er flest også til fordel for kvinner, det er derfor ikke overraskende at menn, som faller utenfor, eller i tradisjonelt syn blir ansett for å ha 'mislykkes', blir frustrerte og bitre ovenfor det som oppleves som urettferdig. Det er da ikke sagt at menn bør få et 'frikort', men den generelle responsen disse får er "man up" eller likegyldighet fra samfunnet. 

 

Anonymkode: 0a2ea...8fa

De får gjør som kvinnene gjorde da alt dette gjaldt dem. De organiserte seg og satte igang med å prøve å forandre det. 

Anonymkode: acb86...ac4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wandagirl skrev (10 minutter siden):

Du trenger en kropp for å bære frem et barn. Kvinnen bærer frem barnet selv, det kan ikke mannen. 
det du linker til er uansett ikke en rettighet, men en tjeneste som betales for. Hvilken rettighet mistet menn for at dette skulle være mulig? For det var vel det du insinuerte at når kvinner fikk flere rettigheter, så mistet menn noen?

Og kvinner trenger biologisk materiale for å kunne bære frem et barn.

Ja, menn blir diskriminert. Menn må dra til utlandet for å kunne befrukte en surrogatmor. Kvinner får det hjemme i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, someone_here said:

Og kvinner trenger biologisk materiale for å kunne bære frem et barn.

Ja, menn blir diskriminert. Menn må dra til utlandet for å kunne befrukte en surrogatmor. Kvinner får det hjemme i Norge. 

Det finnes da i Norge, også. Men du har bare råd til dem fra fattige land. Ergo driver du på samme måte, bare med rik-fattig-akse i stedet for mann-kvinne-akse.

Anonymkode: 5b3ff...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel, ser du på kvinner som ligger i sykesengen med 1 øye og 1 arm, og stemmebånd som ikke fungerer? Eller ser du på hun hotte baben med solbriller og vinnende vesen? HÆ?!?!?!?!?!

Skjerp deg. Du kan ikke tvinge folk til å like deg.

 

Anonymkode: 5b3ff...a7a

Dette skjønte jeg ikke... Jeg har ikke prøvd å tvinge noen til å like meg. 

Anonymkode: 57445...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes da i Norge, også. Men du har bare råd til dem fra fattige land. Ergo driver du på samme måte, bare med rik-fattig-akse i stedet for mann-kvinne-akse.

Anonymkode: 5b3ff...a7a

Surrogati er ulovlig i Norge 

Endret av someone_here
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

someone_here skrev (4 minutter siden):

Og kvinner trenger biologisk materiale for å kunne bære frem et barn.

Ja, menn blir diskriminert. Menn må dra til utlandet for å kunne befrukte en surrogatmor. Kvinner får det hjemme i Norge. 

Du forstår at det er en stor forskjell på å runke i en kopp på fem min, som ikke er en belastning for kroppen, og det å bære et menneske frem i ni mnd? Det er en annen fysisk påkjenning og koster selvfølgelig og mer.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes da i Norge, også. Men du har bare råd til dem fra fattige land. Ergo driver du på samme måte, bare med rik-fattig-akse i stedet for mann-kvinne-akse.

Anonymkode: 5b3ff...a7a

Dette!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

someone_here skrev (8 minutter siden):

Og kvinner trenger biologisk materiale for å kunne bære frem et barn.

Ja, menn blir diskriminert. Menn må dra til utlandet for å kunne befrukte en surrogatmor. Kvinner får det hjemme i Norge. 

Poenget er at menn har ikke mistet noen rettigheter som følge av dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror kanskje ikke du vet hva kvinnesak eller feminisme er? La meg ta et eksempel som nylig har vært tema i mediene. 20 % av alle kvinner har en eller annen grad av endometriose. Omtrent halvparten av disse i en slik grad at det medfører behov for behandling, sykmeldinger etc. Det tar i snitt 7 år fra man oppsøker lege til man får en diagnose, fordi kunnskapen om denne kvinnesykdommen er mildt sagt begredelig blant leger, og det finnes ikke gode fagmiljøer eller standardisert behandling for det i Norge, så de som får god hjelp raskt har rett og slett bare skikkelig flaks. Hver tiende kvinne har altså en sykdom som innebærer minst månedlige invalidiserende smerter og ofte infertilitet, men som ikke blir oppdaget og behandlet på årevis. De får gjerne beskjed om å "ta en paracet og hvile". Samtidig har kvinner skyhøyt sykefravær i Norge sammenlignet med menn, med de konsekvensene det har for samfunnet og den enkelte kvinnen. 

Det finnes ingen sykdom som rammer utelukkende menn som har like stort omfang og som medfører like store samfunnskostnader og økonomiske og sosiale konsekvenser for den enkelte. Ingen. Men rene kvinnesykdommer har lav status i medisinen, og kvinners plager i forbindelse med menstruasjon, reproduksjon osv avfeies av samfunnet som bagateller og naturlige ting vi bare må leve med. 

Så hva skjer med kvinners status i arbeidsmarkedet, like muligheter til karriere, yrkesvalg, yrkesdeltakelse og dermed økonomi når 10 % av oss har en tilstand som setter oss ut av stand til å gå på jobb flere dager pr mnd i årevis fordi det ikke blir diagnostisert og behandlet - fordi kvinnesykdommer har lav status i medisinen? Er det bare fordi vi er skjøre og omsorgsfulle at så uhorvelig mange av oss jobber deltid i det som idiotisk nok kalles "typiske kvinneyrker" og har så veldig mye høyere sykefravær enn menn? 

Dette er typisk kvinnesak som viser hvordan f. eks lik lønn for likt arbeid bare er "glasur". Det er dype strukturelle mekanismer og samfunnets kvinnesyn som gjør at det fortsatt ikke finnes reell likestilling, heller ikke i et av verdens mest likestilte land. 

Men det er vanskelig for deg å se noen grunn til å støtte kvinnesak fordi du oppfatter deg selv som lite attraktiv på datingmarkedet? Ok, be my guest. 

Anonymkode: 904c6...374

Joda, tror ganske mange har fått med seg at feminisme/kvinnesak dreier seg om å mele egen kake for kvinner. Det har sikkert TS også, men har fått for seg at det "lønner seg" å støtte feminisme og kampen for kvinners spesialbehandling for å få deres gunst. Det gjør det jo ikke...

Blabla stakkars kvinner buhu, men ingen feminister sier et pip om "likestilling" når vi f.eks. har 60% kvinner i høyere utdanning i Norge, eller selvmordsraten som er mye høyere for menn, eller andre problemer. Feminisme er som man forventer fra ordet; kvinnekamp, kamp for seg selv som kvinne.

Anonymkode: bb368...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når jeg som mann i 2021 blir behandlet som luft av kvinner, og når jeg attpåtil som nesten skallet, har høyde under snittet, ikke har universitetsutdannelse og sliter med angst og er introvert, aldri vil kunne få partner. Mye av det er ikke kvinners feil, men samtidig lite jeg kan gjøre noe med. Jeg har blitt avvist mange ganger før noen visste om min angst eller grad av utdannelse.

Jeg hadde selvfølgelig ikke økt min attraktivitet om jeg støttet kvinnesaken og likestilling/feminisme, fordi jeg nettopp har disse hindringene som jeg nevnte. De trumfer alt. Tro meg, jeg har prøvd å være normalt høflig, vennlig innstilt og aldri vært seksuell i min tilnærming mot noen. Men det spiller ingen rolle hva jeg gjør, så lenge utseende og statusen ikke er med meg. Samme resultat.

Kjekke, godt utdannede menn kan støtte kvinnesaker og feminisme, eller være imot; like fullt får de damer. Damer klager over at de blir forlatt av menn som er utro eller ikke vil ha barn etter at de faktisk har fått det. Jeg tenker at i 90 % av tilfellene kan damer klandre seg selv for valget av fedre/partner.

Jeg vil aldri få sympati fordi angivelig alt ansvar for å tiltrekke partner ligger hos meg siden jeg er mann, men sympati får heller ikke dere av meg. Dere lot dere sjarmere av utseende, høyde og sosial status og endte opp med å bli brent. "Alle menn er utro", "alle menn er griser som er ute etter èn ting", tenker dere. 

Kvinner er så vanvittig privilegerte i 2021. De har alt makt i datingmarkedet, og kan fremdeles kreve alfahannen i tillegg til alle fordelene de har i samfunnet. De får ros fra starten av livet om hvor søte de er og flinke de er, skolen er lagt opp for jenter og derfor gjør de det bedre på skolen. De kan få barn alene om de ikke er en av dem som får fatt i topp 20 % av mennene. De kan sjarmere seg til fordeler, bli karrierekvinner på å selge truser, osv.

Det er egentlig rart at selvmordsraten blant menn ikke er 100 ganger høyere enn kvinner.

Anonymkode: d23ed...aa7

Med litt godvilje kan jeg forstå at det er frustrerende å se unge attraktive kvinner som gjerne har en veldig mye lettere vei i livet klage over eller "kjempe" for andelen kvinnelige toppledere eller lignende, og at det på mange måter blir vanskelig å sympatisere med andres "kamp" for luksusgoder når en selv føler en ikke får dekket grunnleggende behov. Dette gjelder nok for begge kjønn, og uattraktive kvinner som sliter med å finne noen vil jo sitte i den samme situasjonen.

Det sagt er jeg ikke enig i at det er lite du kan gjøre med egen situasjon, og jeg tror det handler mye om hvordan en omsetter de sterke følelsene du åpenbart sitter på. Du har pekt på områder der kvinner har det mye lettere og at kvinner i større grad enn menn er født med noen "fribilletter". Det stemmer nok, men menn har den fordelen at en i større grad kan jobbe seg attraktive på en rekke områder, som gjennom arbeid og/eller utdannelse, gjennom å utvise selvtillit, ta ansvar og ta initiativ. For menn som sliter kan "smellen" kanskje komme tidligere i livet fordi en i denne fasen får så mye mindre gratis attraktivitetsmessig, men det gir samtidig gode forutsetninger for å jobbe med seg selv og blomstre som mer attraktiv når en selv "peaker" i attraktivitet noe senere i livet.

Som mann må du jobbe/ta ansvar for å bli en attraktiv partner, og det klarer du sannsynligvis om du virkelig går inn for det. Da vil du oppdage at det langt fra er så håpløst som det kanskje kan virke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Rettelse: kvinner får tilleggspoeng på UTVALGTE studieprogram, for å øke kvinneandelen. Det samme burde menn få på utvalgte studieprogrammer, for å øke mannsandelen.

Anonymkode: d14d3...ea9

Det burde de og det får de.

Anonymkode: 2ee66...0d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wandagirl skrev (10 minutter siden):

Du forstår at det er en stor forskjell på å runke i en kopp på fem min, som ikke er en belastning for kroppen, og det å bære et menneske frem i ni mnd? Det er en annen fysisk påkjenning og koster selvfølgelig og mer.

Dette!

Og igjen, hvorfor er det ulovlig? 

 

wandagirl skrev (8 minutter siden):

Poenget er at menn har ikke mistet noen rettigheter som følge av dette.

Hvis staten åpner opp for å lette på begrensninger for et parti, så bør den gjøre det sammen for det andre. Er dette diskriminering? Ja.

Endret av someone_here
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...