Gå til innhold

Slutt å kalle eldre menn som er interesserte i yngre kvinner for griser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis det ikke kom tydelig frem i innlegget mitt over her ble jeg altså befølt i skrittet av mannen ved siden av meg på toget. Jeg hadde helt normalte klær på meg, og klokken var typ 11 på formiddagen. Han så helt normal og hyggelig ut. Altså var det ingen faresignaler eller noe som skulle tilsi at jeg skulle bli utsatt for det jeg vil betegne som et slags overgrep i den settingen der.

Anonymkode: 1e360...85f

Du ble utsatt for overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen bryr seg om hva du tenner på når du holder det for deg selv. Men, med en gang du aktivt går inn for å sjekke opp mye yngre damer, selvfølgelig vil de synes du er en ekkel, gammel gris uten sosiale antenner og selvinnsikt  🤮 

 

Anonymkode: a8644...dcc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (2 timer siden):

Klarer du å like på avstand så er vel det greit, men hverken jeg eller mine jevnaldrende venninner synes det er hyggelig å bli siklet etter av menn gamle nok til å være fedrene våre hver gang vi drar på byen i en singlet eller hver gang vi soler oss i bikini. Har du bikket 30 år så kan jeg garantere at du ikke er populær blant oss unge 20 åringer. 

Hvis ts er han samme som har skrevet om dette flere ganger tidligere, og det tror jeg, så er han vel i 60-årene. Han er mer gammel nok til å være bestefaren din. 

Helt tydelig en fyr med veldig lav empati og forståelse for andre mennesker. 

Anonymkode: 3fd41...2b2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Nå er jeg usikker på om det er en reell person. Om det er det tenker jeg at det er en ung kvinne som har opplevd så mye vondt og grenseoverskridende i livet at hun har ut veldig utsvevende liv i et forsøk på å "ta tilbake makten".

Det er en veldig vanlig strategi for unge kvinner som har opplevd ulike former for  overgrep. 

Om det er en ung kvinne, og ikke en mann som fantaserer, så håper jeg hun blir på KG til hun modnes til refleksjon. Da vil vi i såfall få en ganske annen historie. 

 

Med andre ord, hun må gå feministskolen på KG for å lære seg hva som er riktig å mene rundt dette temaet og hvilke riktige grunnholdninger som må ligge i bunn for en kvinne på hennes alder når det kommer til hvordan hun skal vurdere seksuell interesse fra eldre menn. Dere kvinner er raske med å sykeliggjøre andres preferanser, på den måten får man både kjørt offerrollen fullt ut samt stemple eldre menn som predatorer og maktsyke mennesker.

Unge kvinner i dag er vel dem som har størst makt på sjekkemarkedet, de e ri veldig liten grad ofre, heller den sterkeste aktøren på markedet, de kan velge og vrake i menn, det nye er at de har tilranet seg definisjonsmakten gjennom metoo- og #villabarepratelitt-kampanjene, det er i stor grad feministisk agitasjon som har bidratt til denne dysfunksjonaliseringen av eldre menn. De reelle ofrene er i mindretall. Det er også forskjell på faktisk overgrep og innbilt overgrep. Hvor vanlig er det at en eldre mann tar på låret til en 13 år gammel jente eller at det flørtes og plystres? Er ikke dette litt merkelig med tanke på det stormfulle farvannet eldre menn må navigere i i dagens debattklima, der unge feministkvinner stort sett er de som setter dagsorden, og som har kampanjene og hele havresekken? Jeg tror rett og slett ikke dette er så vanlig, de fleste eldre menn har nok et bevisst forhold til den seksuelle lavalder.

Anonymkode: cbb74...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er et godt eksempel på det at kvinner og menn får en veldig ulik sosial og kommunikasjonsmessig opplæring. Hadde jeg forholdt meg til tilbakemeldinger jeg fikk fra venninner angående oppførsel de fant ufin på samme måte som menn gjør i denne tråden hadde jeg begått sosialt selvmord. 

- Jeg finner det veldig ubehagelig og ekkelt når du...

- Jammen jeg mener det ikke slik. 

- Jeg og de andre synes likevel det er veldig ubehagelig, og håper du kan tenke deg om og ikke gjøre det på den måten. 

- Jeg må få lov til å gjøre hva jeg vil!

Snipp snapp snute, jeg har snart absolutt ingen venner. 

Det blir litt "Kvinner er så vanskelig å forstå seg på, men ikke faen om jeg vil lytte til dem for forstå dem bedre!"

Dere menn må rett og slett slutte å være så  blinde på at det er hvordan ting oppfattes og føles for andre som betyr noe i relasjoner til andre mennesker. Din intensjon er det kun du som vet. DU kan vite at du aldri kunne finne på å begå overgrep og gå over slike grenser, men kvinner vet ikke slikt, og må basere oss på oppførsel til menn for å styre unna farlige situasjoner. Vi blir derfor skremt av ufin oppførsel (selv om den ikke nødvendigvis er ment som det), uavhengig av mannens intensjoner, og at HAN selv vet at han ikke vil gå over farlige grenser. Kvinnene kan ikke vite det. Vi er ikke tankelesere.

Dessuten er mange menn svært naive i forhold til hvordan mange andre menn tillater seg å oppføre seg. Det er sørgelig mange menn som blåser langt i å oppføre seg, selv om akkurat du klarer det.

Vi lyver ikke om dette vi kvinner. Det er temmelig ufint å anta at vi gjør det. 

 

Endret av Trolltunge
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Med andre ord, hun må gå feministskolen på KG for å lære seg hva som er riktig å mene rundt dette temaet og hvilke riktige grunnholdninger som må ligge i bunn for en kvinne på hennes alder når det kommer til hvordan hun skal vurdere seksuell interesse fra eldre menn. Dere kvinner er raske med å sykeliggjøre andres preferanser, på den måten får man både kjørt offerrollen fullt ut samt stemple eldre menn som predatorer og maktsyke mennesker.

Unge kvinner i dag er vel dem som har størst makt på sjekkemarkedet, de e ri veldig liten grad ofre, heller den sterkeste aktøren på markedet, de kan velge og vrake i menn, det nye er at de har tilranet seg definisjonsmakten gjennom metoo- og #villabarepratelitt-kampanjene, det er i stor grad feministisk agitasjon som har bidratt til denne dysfunksjonaliseringen av eldre menn. De reelle ofrene er i mindretall. Det er også forskjell på faktisk overgrep og innbilt overgrep. Hvor vanlig er det at en eldre mann tar på låret til en 13 år gammel jente eller at det flørtes og plystres? Er ikke dette litt merkelig med tanke på det stormfulle farvannet eldre menn må navigere i i dagens debattklima, der unge feministkvinner stort sett er de som setter dagsorden, og som har kampanjene og hele havresekken? Jeg tror rett og slett ikke dette er så vanlig, de fleste eldre menn har nok et bevisst forhold til den seksuelle lavalder.

Anonymkode: cbb74...a46

Du ser deg blind på en side av saken, når den har hundrevis av sider. 

Det er sørgelig vanlig, selv om du ikke har gjort det, og ikke kunne finne på å gjøre det. Vi kvinner entrer voksenlivet med ubehagelige opplevelser. 

Må legge til at ja, de fleste menn er bra menn. Bare synd at for mange ikke er det likevel. Veldig dumt for de bra menn også. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roci skrev (På 13.4.2021 den 12.33):

Jeg skjønner ikke helt hva du mener at antall år man har vært stemmeberettiget, kjørt bil eller hatt lov til å kjøpe alkhol har med saken å gjøre - en kvinne på 24 år er fortsatt i sin fulle rett til å synes at det er ubehagelig at en mann gammel nok til å være hennes far eller bestefar legger an på henne seksuelt. Og som jeg har påpekt tidligere, så er det ikke alltid nok å si nei.

Dette med førerkort og strafferettslig ansvar trakk jeg inn for å forsøke å slå litt sprekker i denne voldsomme offerdannelsen som det er tendenser til her inne på dette forumet når det kommer til f.eks en ung, myndig kvinne på 18-19 år som blir sjekket opp av en eldre mann. Man har jo i flere år hatt ansvar på ulike arenaer allerede, i hvertfall når vi snakker om en kvinne på 21-22, denne uklare modenhetsgrensen blir aldri trukket frem i situasjoner og hendelsesbilder som bærer en langt større ansvarsgrad enn det å måtte forholde seg til en eldre mann som viser seksuell interesse, det er stort sett bare i disse diskusjonene at de unge kvinnene er uferdige individer mentalt som man må gå på eggeskall rundt for å ikke ødelegge deres psyke.

Anonymkode: cbb74...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (3 timer siden):

Du ble utsatt for overgrep.

Det er alvorlig.

Anonymkode: aa104...669

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2021 den 17.03):

Dere som er imot eldre menn her, hva tenker dere om kvinner som @3lis3? Hun har jo sagt at hun også liker eldre menn? Og hun har hatt seksuelt samleie med dem.

Anonymkode: a2728...a96

Tuller du eller?? Hvor mye sirkulasjon har du i toppen om du virkelig tror på at det der er en ung jente?? Det bør ikke være lov å være så utrolig naiv:hoho:

Men fortsett å runke til Roy, 45 år. Det har jo ikke noe å si. Det seksuelle sitter i hodet:)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er alvorlig.

Anonymkode: aa104...669

Ja, en alvorlig men dessverre ikke unik opplevelse 😕 Når helt normale, uskyldige/sjenerte meg har opplevd å bli  antastet to ganger midt på Lyse dagen, tør jeg ikke tenke på hvor store mørketallene for den slags opplevelser faktisk er. Og å se at de blir feid bort som et ikke-problem i 2021 (etter at fokuset på nettopp hverdagsovergrep/me2 osv. har vært såå stort) gjør faktisk vondt. 

Æsj, kjenner jeg blir kvalm og sint av å se at kommentaren til han som skrev at dette ikke var et reelt problem har fått hele 3 likes. Hvem er disse ignorante, ekle menneskene som hevder å vite hva unge jenter opplever å bli utsatt for? Åpenbart noen som ikke har vært ung jente selv, og som derfor ikke kan sette seg inn i hvor belastende slike opplevelser er. 

Anonymkode: 1e360...85f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette med førerkort og strafferettslig ansvar trakk jeg inn for å forsøke å slå litt sprekker i denne voldsomme offerdannelsen som det er tendenser til her inne på dette forumet når det kommer til f.eks en ung, myndig kvinne på 18-19 år som blir sjekket opp av en eldre mann. Man har jo i flere år hatt ansvar på ulike arenaer allerede, i hvertfall når vi snakker om en kvinne på 21-22, denne uklare modenhetsgrensen blir aldri trukket frem i situasjoner og hendelsesbilder som bærer en langt større ansvarsgrad enn det å måtte forholde seg til en eldre mann som viser seksuell interesse, det er stort sett bare i disse diskusjonene at de unge kvinnene er uferdige individer mentalt som man må gå på eggeskall rundt for å ikke ødelegge deres psyke.

Anonymkode: cbb74...a46

Hvilket ansvar mener du at en ung kvinne har i en situasjon der hun blir gjenstand for (høyst sannsynlig) uønsket oppmerksomhet fra en mye eldre mann?

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at de fleste unge kvinner ikke ønsker denne oppmerksomheten? Det er et faktum at mange unge kvinner har negative opplevelser i forhold til eldre menn, og  det er du faktisk bare nødt til å forholde deg til. Jeg kan finne noe statistikk til deg om du ønsker det.

Jeg er oppdratt til å vise respekt og høflighet overfor mine medmennesker, og det innebærer bl.a. at jeg ikke med vitende og vilje utsetter andre for potensielt uønsket atferd. Er det noen spesiell grunn til at du mener at eldre menn skal være fritatt fra det?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (7 timer siden):

Jeg tror du blander begrepene litt her, jeg. Men avklar gjerne hva du mener med mannlig seksualitet i denne sammenhengen. For det høres nemlig ut som om du prøver å hevde (eldre) menns rett til å legge an på unge kvinner på den måten de selv vil, uten å ta hensyn til de unge kvinnenes seksualitet. For hensynet bør vel gjelde begge veier, synes du ikke det? 

Det er forøvrig ingen som har påstått at det ikke finnes noen unge kvinner som tiltrekkes av eldre menn, men poenget, som jeg har nevnt x antall ganger tidligere, er at vi her snakker om et mindretall. De fleste unge kvinner mellom - la oss si 18-25 år, er ikke intressert i menn som er 15-20-30 år eldre. De er interessert i unge menn som er nærmere deres egen alder. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå og akseptere dette. 

Jeg må si som @Trolltunge og AB #18: Å være tenåring og bli plystret på, forsøkt flørtet med og befølt av godt voksne menn, er overhodet ikke et oppkonstruert problem. Jeg kjenner faktisk ingen kvinner som ikke har opplevd dette minst èn gang, og som regel oftere enn man orker å holde telling med. Dette er realiteten som de fleste unge kvinner vokser opp med, så det er i den konteksten du må se mange unge kvinners motvilje mot å få seksuell oppmerksomhet fra eldre menn. De har vært utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet fra mye eldre menn helt siden begynnelsen av tenårene, og er det noe dette lærer dem, så er det at man gjør klokt i holde seg unna eldre menn som liker unge jenter/kvinner. Man har allerede flere års erfaring i hvor ubehagelig og av og til skremmende dette kan være. På dette grunnlaget burde det være enkelt å forstå hvorfor seksuelle henvendelser ikke oppleves som velmenende. @Druid, som er en voksen mann selv,  skrev også at mange eldre menn mangler grunnleggende oppdragelse og ikke klarer å se hvor grensene går.

Med bakgrunn i dette, hva tenker du det er viktigst å ta hensyn til? En gruppe godt voksne menns seksuelle forfengelighet eller unge kvinners dårlige erfaringer med eldre menn? Hvem mener du har ansvaret for disse kvinnenes negative opplevelser, og hva tenker du skal til for at disse kvinnene IKKE skal skjære alle eldre menn som prøver seg på dem,  over èn kam? Erfaringene deres tilsier jo at dette er noe som er uønsket og ubehagelig. Det viktigste sånn sett er i grunnen ikke hva vi voksne kvinner her på forumet mener, selv om vi snakker av erfaring, men hva de unge kvinnene selv tenker og føler. Eller mener du at hensynet til disse unge kvinnene er mindre viktig enn hensynet til "eldre menns utfoldelse av sin seksualitet"?

 

Jeg mener at hvis en ung kvinne har opplevd dårlig oppførsel fra en eldre mann tidligere, så er ikke det god nok grunn til å begrense handlingsrommet til en helt annen eldre mann som ikke er skyld i opplevelsen hennes, men altså ønsker seksuell kontakt med denne unge kvinnen. Eldre menn som har lyst på unge kvinner er jo ikke en homogen flokk med lik oppførsel, like motiver og likt utgangspunkt, eller kanskje er motivet likt, nemlig at også de som plystrer etter småjenter på bussen ønsker sex, men de handler da annerledes enn de eldre mennene som lar disse småjentene være i fred.

At det skal være en så stor andel med menn som plystrer etter småunger tror jeg er oppkonstruert, ikke det at det aldri har skjedd, det stemmer sikkert at noen har gjort dette, men her har noen få antagelig fått ødelegge for det store flertallet av eldre menn som respekterer den seksuelle lavalderen og heller går for voksne kvinner på 18-22 f.eks. 

Når det så kommer til interaksjon med unge kvinner, så er "Spørre først, og evt få nei" et sunt utgangspunkt etter min mening, den eldre mannen får sjansen til å utleve sin seksuelle natur og kanskje få ha sex med den unge kvinnen, akkurat slik han ønsker, og den unge kvinnen må behandle denne henvendelsen på en voksen måte, som alle andre voksne mennesker må gjøre når man får tilbud, forespørsler, spørsmål, osv. 

Hvis en kvinne har hatt en dårlig opplevelse tidligere, så må hun få hjelp til å takle nye seksuelle henvendelser i fremtiden. Hvis hun f.eks har blitt skremt, så må noen hjelpe henne med å forstå at de fleste eldre menn bare ønsker å ha sex med henne, ikke voldtekt, drap eller noe annet negativt. Løsningen er ikke å legge bånd på eldre menns seksualitet, men å være bedre utrustet til å takle seksuell interesse, og legge den dårlige opplevelsen bak seg. Husk at en eldre mann som sjekker opp en 18-åring ikke er den samme som evt. har plystret etter småjenter på 13 år, her må vi skille mellom bananer og epler etter min mening.

Disse få hendelsene det er snakk om, der noen småunger på 13 år har blitt plaget, bør ikke være normgivende når det kommer til eldre menns handlingsrom ovenfor f.eks myndige kvinner på 18 år. Hensynet til de unge kvinnene mener jeg er ivaretatt hvis den eldre mannen kun holder seg til å kommentere henne positivt, ikke opptre skremmende og ikke følge etter henne o.l. Å spørre henne om hun vil bli med hjem og ha sex, er innenfor etter min mening. Puppekommentarer bør godtas hvis det f.eks foregår på stranden der alle er lettkledde og nakne, det er en setting med mye hud og seksuell nakenhet. På bussen blir det kanskje litt krampeaktig.

Anonymkode: 78050...a4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med andre ord, hun må gå feministskolen på KG for å lære seg hva som er riktig å mene rundt dette temaet og hvilke riktige grunnholdninger som må ligge i bunn for en kvinne på hennes alder når det kommer til hvordan hun skal vurdere seksuell interesse fra eldre menn. Dere kvinner er raske med å sykeliggjøre andres preferanser, på den måten får man både kjørt offerrollen fullt ut samt stemple eldre menn som predatorer og maktsyke mennesker.

Unge kvinner i dag er vel dem som har størst makt på sjekkemarkedet, de e ri veldig liten grad ofre, heller den sterkeste aktøren på markedet, de kan velge og vrake i menn, det nye er at de har tilranet seg definisjonsmakten gjennom metoo- og #villabarepratelitt-kampanjene, det er i stor grad feministisk agitasjon som har bidratt til denne dysfunksjonaliseringen av eldre menn. De reelle ofrene er i mindretall. Det er også forskjell på faktisk overgrep og innbilt overgrep. Hvor vanlig er det at en eldre mann tar på låret til en 13 år gammel jente eller at det flørtes og plystres? Er ikke dette litt merkelig med tanke på det stormfulle farvannet eldre menn må navigere i i dagens debattklima, der unge feministkvinner stort sett er de som setter dagsorden, og som har kampanjene og hele havresekken? Jeg tror rett og slett ikke dette er så vanlig, de fleste eldre menn har nok et bevisst forhold til den seksuelle lavalder.

Anonymkode: cbb74...a46

Unge kvinner bedriver altså Feministisk agitasjon som bidrar til dysfunksjonslisering av eldre menn faktisk😂🤣 Jeg kjenner veldig  få dysfunksjonelle menn og de som er det kan absolutt ikke skylde det på yngre kvinner! Ta ansvar for eget liv, det er ganske ynkelig å skylde på andre for sine egne problemer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg mener at hvis en ung kvinne har opplevd dårlig oppførsel fra en eldre mann tidligere, så er ikke det god nok grunn til å begrense handlingsrommet til en helt annen eldre mann som ikke er skyld i opplevelsen hennes, men altså ønsker seksuell kontakt med denne unge kvinnen. Eldre menn som har lyst på unge kvinner er jo ikke en homogen flokk med lik oppførsel, like motiver og likt utgangspunkt, eller kanskje er motivet likt, nemlig at også de som plystrer etter småjenter på bussen ønsker sex, men de handler da annerledes enn de eldre mennene som lar disse småjentene være i fred.

At det skal være en så stor andel med menn som plystrer etter småunger tror jeg er oppkonstruert, ikke det at det aldri har skjedd, det stemmer sikkert at noen har gjort dette, men her har noen få antagelig fått ødelegge for det store flertallet av eldre menn som respekterer den seksuelle lavalderen og heller går for voksne kvinner på 18-22 f.eks. 

Når det så kommer til interaksjon med unge kvinner, så er "Spørre først, og evt få nei" et sunt utgangspunkt etter min mening, den eldre mannen får sjansen til å utleve sin seksuelle natur og kanskje få ha sex med den unge kvinnen, akkurat slik han ønsker, og den unge kvinnen må behandle denne henvendelsen på en voksen måte, som alle andre voksne mennesker må gjøre når man får tilbud, forespørsler, spørsmål, osv. 

Hvis en kvinne har hatt en dårlig opplevelse tidligere, så må hun få hjelp til å takle nye seksuelle henvendelser i fremtiden. Hvis hun f.eks har blitt skremt, så må noen hjelpe henne med å forstå at de fleste eldre menn bare ønsker å ha sex med henne, ikke voldtekt, drap eller noe annet negativt. Løsningen er ikke å legge bånd på eldre menns seksualitet, men å være bedre utrustet til å takle seksuell interesse, og legge den dårlige opplevelsen bak seg. Husk at en eldre mann som sjekker opp en 18-åring ikke er den samme som evt. har plystret etter småjenter på 13 år, her må vi skille mellom bananer og epler etter min mening.

Disse få hendelsene det er snakk om, der noen småunger på 13 år har blitt plaget, bør ikke være normgivende når det kommer til eldre menns handlingsrom ovenfor f.eks myndige kvinner på 18 år. Hensynet til de unge kvinnene mener jeg er ivaretatt hvis den eldre mannen kun holder seg til å kommentere henne positivt, ikke opptre skremmende og ikke følge etter henne o.l. Å spørre henne om hun vil bli med hjem og ha sex, er innenfor etter min mening. Puppekommentarer bør godtas hvis det f.eks foregår på stranden der alle er lettkledde og nakne, det er en setting med mye hud og seksuell nakenhet. På bussen blir det kanskje litt krampeaktig.

Anonymkode: 78050...a4d

Jeg prøvde å trekke ut hva som var problematisk med innlegget ditt, med det ble for mye arbeid. Jeg skal prøve å være saklig her, men dette er særdeles opprørende.

Som ung, attraktiv kvinne med en komplisert bakgrunn med seksuelle overgrep i barndommen fantes ikke "nei" i mitt vokabular. Jeg hadde aldri lov til å si nei, mitt liv var bygget på at menn hadde tilgang til meg. Det var viktig at jeg var behagelig og ettergivende, ellers ble det konsekvenser. 

Man skal ikke dykke dypt i psykologien for å skjønne hvilke spor dette kan sette.

Jeg har hatt mye sex jeg ikke ville ha. Jeg kan ikke kalle enkelttilfellene overgrep fordi motparten har oppfattet at jeg var med på det. Men godt voksne menn som legger an på unge kvinner skal være seg sitt ansvar bevisst.

Du skal liksom ha modnet, blitt vis, tilegnet deg innsikt, og så legger du deg etter unge kvinner? What the f...???

 

Anonymkode: a0f15...831

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler meg ensom som kvinne som mener dette men jeg elsker plutselig at en såkalt "gammel gris" tok kontakt med meg. Han har begynt å tenne meg. Jeg er 27 og han 46, teller det som gammel gris? Jeg sendte bilde på snap fra en fotoshoot  for 5 mnd siden ca og så fikk jeg til svar "du er så deilig!" og han  skrev litt til, jeg skjønte på skrivemåten at han var full som vanlig. Har ikke så mange på snaplisten og jeg håpet egentlig at han jeg likte skulle gi meg oppmerkosmhet, men d gjorde han ikke. Har ikke vært fyllt opp "der nede" annet enn en finger (lesbe var det eneste jeg turte som 18 åring) og han her kan nok være litt ekstra kåt og slippe seg mer løs, i motsetning til de beskjedne guttene på min alder. Jeg avviste han jeg likte fordi jeg ikke vil at han skal se at jeg er dum som et brød og gikk for kjærlighetssorg i stedet. Fant ut for 2 mnd siden han har fått dame og ble litt lei meg så heldigvis gjør plutselig han "grisen" meg kåt. er det galt? 

Anonymkode: f67ec...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kor gammel eller ung kan ein mann være for å skjekka opp ei kvinne på 20 år? Er det bare 35 - som kan det ellers blir det ekkelt? Kor går grensa? 

Er gammel gris stemplet oppførsel eller biologisk alder? 

Anonymkode: 8c3a0...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg mener at hvis en ung kvinne har opplevd dårlig oppførsel fra en eldre mann tidligere, så er ikke det god nok grunn til å begrense handlingsrommet til en helt annen eldre mann som ikke er skyld i opplevelsen hennes, men altså ønsker seksuell kontakt med denne unge kvinnen. Eldre menn som har lyst på unge kvinner er jo ikke en homogen flokk med lik oppførsel, like motiver og likt utgangspunkt, eller kanskje er motivet likt, nemlig at også de som plystrer etter småjenter på bussen ønsker sex, men de handler da annerledes enn de eldre mennene som lar disse småjentene være i fred.

At det skal være en så stor andel med menn som plystrer etter småunger tror jeg er oppkonstruert, ikke det at det aldri har skjedd, det stemmer sikkert at noen har gjort dette, men her har noen få antagelig fått ødelegge for det store flertallet av eldre menn som respekterer den seksuelle lavalderen og heller går for voksne kvinner på 18-22 f.eks. 

Når det så kommer til interaksjon med unge kvinner, så er "Spørre først, og evt få nei" et sunt utgangspunkt etter min mening, den eldre mannen får sjansen til å utleve sin seksuelle natur og kanskje få ha sex med den unge kvinnen, akkurat slik han ønsker, og den unge kvinnen må behandle denne henvendelsen på en voksen måte, som alle andre voksne mennesker må gjøre når man får tilbud, forespørsler, spørsmål, osv. 

Hvis en kvinne har hatt en dårlig opplevelse tidligere, så må hun få hjelp til å takle nye seksuelle henvendelser i fremtiden. Hvis hun f.eks har blitt skremt, så må noen hjelpe henne med å forstå at de fleste eldre menn bare ønsker å ha sex med henne, ikke voldtekt, drap eller noe annet negativt. Løsningen er ikke å legge bånd på eldre menns seksualitet, men å være bedre utrustet til å takle seksuell interesse, og legge den dårlige opplevelsen bak seg. Husk at en eldre mann som sjekker opp en 18-åring ikke er den samme som evt. har plystret etter småjenter på 13 år, her må vi skille mellom bananer og epler etter min mening.

Disse få hendelsene det er snakk om, der noen småunger på 13 år har blitt plaget, bør ikke være normgivende når det kommer til eldre menns handlingsrom ovenfor f.eks myndige kvinner på 18 år. Hensynet til de unge kvinnene mener jeg er ivaretatt hvis den eldre mannen kun holder seg til å kommentere henne positivt, ikke opptre skremmende og ikke følge etter henne o.l. Å spørre henne om hun vil bli med hjem og ha sex, er innenfor etter min mening. Puppekommentarer bør godtas hvis det f.eks foregår på stranden der alle er lettkledde og nakne, det er en setting med mye hud og seksuell nakenhet. På bussen blir det kanskje litt krampeaktig.

Anonymkode: 78050...a4d

Problemet er at de oftest ikke henvender seg på måter som oppleves positivt for unge kvinner, og det er veldig tydelig at du, som for mange menn, tror at det oppleves greit å bli behandlet som et seksuelt objekt. 

Muligens fordi dere hadde digget det selv, siden det skjer dere sjelden /aldri, og derfor ikke skjønner at det skjer for ofte for oss kvinner. 

Hvorfor skulle det være greit å kommentere mine eller yngre kvinners pupper på stranden? Vi er på stranden, lettkledd, for å bade og kose oss. Ikke for å vise frem puppene våre. 

Det handler om takt og tone, ANSTENDIG oppførsel, og vi kvinner liker ikke å bli ansett som seksuelle objekter, uansett alder. 

Menn som lykkes godt med kvinner er dem som er anstendige og smarte nok til å ikke buse ut med seksuelle anmerkninger innen det er bygget opp med flørt og interesse tilstrekkelig til at slikt ikke bare blir brått, ufint og teit. Til og med ekkelt, om det kommer veldig brått og uventet på. 

Vi er personer vi kvinner. Ikke bare vandrende hull, pupper, rumper og så videre, til menns fornøyelse. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva det er med enkelte menn som mener at deres rett til sexuell utfoldelse er viktigere enn unge kvinners trygghetsfølelse? Hva gjør dere berettiget til å påføre folk traumer bare for å få tilfredsstilt egne sexuelle behov? 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...