Gå til innhold

Slutt å kalle eldre menn som er interesserte i yngre kvinner for griser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

mange :) 

Mange har vett nok til å tenke at alder bare er et tall, og er man ilag med noen som men er glad i å er myndig, så har det ingenting å si.

Folk som tenker at det er galt er folk som har en sinnsyk tankegang som ikke vet bedre.

Anonymkode: d500a...03a

Merkelig at alle som støtter opp under dette er anonyme. 

Eller kanskje ikke så merkelig egentlig. 😄

Jeg kjenner ingen. Jeg vet om at noen rikinger og kjendiser har det. 

Jeg har kjent noen par der det var litt stor aldersforskjell. Opp til 17 år tror jeg. Ingen av de parene holder fremdeles sammen. Neste generasjon har så langt vært kloke i å holde seg til jevnaldrende. Jeg sier kloke siden parene med stor aldersforskjell røk et etter et. 

Noen holder sikkert sammen tross stor aldersforskjell også, men ingen jeg kjenner. Kvinnene gikk fra den eldre mannen da de ble rundt 40 år. Da ble det utfordrende å være sammen med en som begynte å bli aldrende, mens de ennå var relativt unge. 

Tråden handler uansett ikke om å finne kjærlighet, som alltid er fint at noen finner. Gjensidig. Tråden handler om eldre menn som ønsker sex med yngre kvinner. 60-70 åringer som synes det er greit at de direkte "inviterer" unge kvinner på sex, eller kommer med seksuelle kommentarer og kommentarer som går på intime kroppsdeler, selv om 40+ er hva de fleste unge kvinner synes er gammel. Det til og med på ufint direkte måter ikke engang unge menn ville lykkes med. 

Men det skal være greit, fordi unge kvinner er så modne, og bør være høflige uansett hvor ubehagelig de synes en eldre mann oppfører seg. 

Det synes de angående seksuelle henvendelser, men jeg skulle likt å høre hvor moden de vurderer kvinner i 20 årene om de unge kvinner hadde vært frekke nok til å tale mot dem i styret på borettslag og lignende. Da er det plutselig ikke måte på hvor mye mer modenhet og livserfaring eldre menn har, og hvor liten unge mennesker har, og de unge derfor bør tie. 

Ja tåle seksuelle ubehagelige direkte henvendelser skal unge kvinner tåle, være moden nok til, men på andre områder bør de lytte til de livserfarne, og innse sin umodenhet. 😜

Uansett hvordan man snur seg er rumpa bak for de yngre, og pilten frem for de eldre herrer. Forstå det dem som kan. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

mange :) 

Mange har vett nok til å tenke at alder bare er et tall, og er man ilag med noen som men er glad i å er myndig, så har det ingenting å si.

Folk som tenker at det er galt er folk som har en sinnsyk tankegang som ikke vet bedre.

Anonymkode: d500a...03a

Kan tenke meg at forhold med såpass stor aldersforskjell er mer vanlig i enkelte miljøer, ja. Men er nå fortsatt ikke det som diskuteres, så hold deg til trådens tema, kanskje? Det er fortsatt snakk om menn på 50 år og oppover som ønsker tilfeldig sex med mye yngre kvinner. Har ingen ting å gjøre med typ langvarige forhold og følelser å gjøre.

 

Anonymkode: 0b769...6a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 15.16):

En del av dere kvinner her inne må skjerpe dere med språkbruken deres. Flere av dere oppfører dere rett og slett dårlig her inne. Slutt med å påføre skam over eldre menns seksualitet og nedverdigende sammenligninger med griser og andre dyr, det er unødvendig og frekt! 

Anonymkode: ffdea...d5d

Ja, helt enig.
Svært  unødvendig å rakke ned på uskyldige dyr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (10 timer siden):

Det er ikke ditt problem ka folk holder på med.

Hvis man vil unngå å gjøre det man holder på med til andres "problem", så er det en god idè å IKKE legge det ut på KG. Hva tror du egentlig er poenget med et diskusjonsforum?

Anonymkode: 0b769...6a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (9 timer siden):

Men det skal være greit, fordi unge kvinner er så modne, og bør være høflige uansett hvor ubehagelig de synes en eldre mann oppfører seg. 

Det synes de angående seksuelle henvendelser, men jeg skulle likt å høre hvor moden de vurderer kvinner i 20 årene om de unge kvinner hadde vært frekke nok til å tale mot dem i styret på borettslag og lignende. Da er det plutselig ikke måte på hvor mye mer modenhet og livserfaring eldre menn har, og hvor liten unge mennesker har, og de unge derfor bør tie. 

Ja tåle seksuelle ubehagelige direkte henvendelser skal unge kvinner tåle, være moden nok til, men på andre områder bør de lytte til de livserfarne, og innse sin umodenhet. 😜

 

DETTE!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Irrelevant. For det første handler tråden om sex med mye yngre kvinner, ikke faste forhold. For det andre er det ingen som har påstått at det IKKE finnes unge kvinner som foretrekker eldre menn - de er bare ikke i flertall.

Anonymkode: 0b769...6a8

Overskriften er "Slutt å kalle eldre menn som er interesserte i yngre kvinner for griser!", og da er det relevant å komme med et videoklipp som nettopp viser en eldre mann som er interessert i en yngre kvinne, han er interessert i den yngre kvinnen fordi han hadde ikke vært i et forhold med den yngre kvinnen hvis ikke han hadde vært interessert i henne. Det står ingenting i hovedinnlegget om at det ikke skal handle om faste forhold, kun interesse er formidlet i overskriften.

Trolltunge har dessuten erklært i denne tråden at et normalt seksuelt uttrykk for en eldre mann vil være å interagere med en jevnaldrende kvinne, derfor er det høyst relevant å da spørre henne om dette videoklippet også er et slags utslag av mental sykdom, grov utnyttelse, rovdyroppførsel eller andre uhumskheter som feministkvinner ofte bruker som angrep mot eldre menn. Det blir dessuten for enkelt å kun operere med "er den seksuelle oppmerksomheten ønsket, er det ikke problematisk. Er den uønsket, så er det problematisk." Da har man for det første glemt hele den sosiale prosessen som skjer i forkant, og man får et forklaringsproblem hvis man først skal erklære den forutgående sosiale prosessen som problematisk og unormal, men plutselig blir det likevel ikke problematisk og unirmalt hvis interessen likevel er ønsket, men så blir det unormalt og problematisk igjen hvis den likevel er uønsket. Her er det ikke rom for "ja takk, begge deler, men nei likevel."

Trolltunge skrev (20 timer siden):

Nytteløst å nå gjennom til deg med annet, selv om både jeg og mange andre kvinner har forsøkt å forklare at du tar feil i det du mener, tror og ønsker. Jeg vet både gjennom egen erfaring og hva både eldre og unge kvinner forteller at du tar feil. 

Når du i tillegg mener det er greit å forsøke seg på måter selv unge menn ikke får positiv respons på, og stort sett er klokere enn å tro at er mulig å få positiv respons på, så er du så langt ute å kjøre at det bare blir idiotisk. 

Som jeg har skrevet tidligere, enhver har rett til å være idiot, men kan ikke kreve at folk reagerer på det som noe annet enn idioti. Man kan ikke oppføre seg dumt og forvente at andre responderer hyggelig på det. 

Jeg tviler ikke på at du har spurt noen unge kvinner som har opplevd dårlig oppførsel av eldre menn og fått det svaret du selvsagt er ute etter. Men det blir jo det samme som å ønske at baller daler til jorden, og så oppsøke lottotrekningen på tv for å få nettopp det bekreftet. Den store forskjellen er at du mener at all seksuell oppmerksomhet fra eldre menn i retning yngre kvinner er problematisk og skadelig, og det er altså noe helt annet enn de bekreftende svarene du har fått fra kvinner som har opplevd dårlig oppførsel fra menn, men du kan ikke bruke slike svar til å understøtte det påståtte problematiske aspektet i helt andre sosiale situasjoner. Man får jo de svar man leter etter.

Det jeg har skrevet når det kommer til forsøksmetoder, er at jeg kunne tenkt meg et mindre konformt samfunn når det kommer til temaet seksualitet, men at jeg mener dette betyr ikke at jeg faktisk går rundt og spør kvinner på den måten. Vi mennesker er jo ikke praktiske slaver som blindt opererer fysisk etter impulser i hjernen. 

Det som likevel er problematisk, er at feministkvinner har stor makt i det offentlige ordskiftet, og alle forstår at gruppen som styrer det offentlige ordskiftet bestemmer spillereglene, og har store deler av definisjonsmakten. Her foregår også sykeliggjøringen av eldre menn, det er en snikende prosess som skjer langsomt, men sykeliggjøringen av eldre menn bærer helt klart likhetstrekk med marginaliseringen, den sosiale utstøtelsen og ringeakt ovenfor f.eks historiske ofre som homofile, jøder, sigøynere osv.

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei @Trolltunge har rett. Jeg kjenner ingen kvinner som ikke som ganske ung allerede har opplevd mange ubehagelige, ekle eller direkte traumatiske episoder med eldre menn. Det er disse eldre mennene som oppfører seg slik som ødelegger for eventuelle andre eldre menn med gode hensikter og gode manerer. Få disse eldre mennene til å oppføre seg først for det er dem som først og fremst ødelegger for drømmescenarioet ditt. Ikke kvinner eller feminister eller hva du ellers har kokt sammen av konspirasjoner. 
Neste er at det bare er et fåtall av unge kvinner som ønsker uforpliktende sex en kveld og av dem er det enda færre som velger en betydelig eldre mann. Innse fakta. Du er ikke attraktiv for unge kvinner generelt og på grunn av tidligere dårlige erfaringer vil dine framstøt mest sannsynlig bli oppfattet negativt. Det er ikke kvinnens ansvar å gi deg en sjanse. Hun har rett til blankt å avvise deg og mene hva hun vil om forsøket ditt. Du som den eldre har der i mot ansvar for å tolke situasjonen slik at du ikke ender med å bekrefte den unge kvinnens erfaringer om at eldre menn som sjekker yngre kvinner er ekle. 

Historieløst og forskudd å sammenligne dine feminist-konspirasjonsteorier med nazisme. Nei det eksisterer ikke en feministgreie hvor eldre kvinner holder de unge borte fra eldre menn. Der i mot er det mange unge kvinner som finner støtte i at andre har opplevd lignede ekle episoder og det er en trøst å få bekreftet det er mannens feil og ikke en selv. 

Anonymkode: 09406...f01

En ung kvinne har ikke plikt til å måtte godta en seksuell invitasjon fra en eldre mann, men det er altså ikke det samme som å regulere markedet gjennom sosiale veto ovenfor en uønsket gruppe aktører. Det eksisterer absolutt et sosialt stigma når det kommer til eldre menn som ønsker sex med en ung kvinne. Det er helt vanlig å angripe eldre menns seksualitet og avskyeliggjøre deres handlinger og ønsker, helt i tråd med alle angrep som har foregått mot homofile mennesker i Norge i mange år. Det er stygge angrep på denne gruppens seksuelle identitet, og deres seksuelle uttrykk blir ofte sykeliggjort og avskrevet som psykiske problemer, alderskrise, hensynsløs atferd, osv. Det er sosialt akseptert å forhåne denne gruppens preferanser, kalle dem gamle griser og kritisere og latterliggjøre genetaliene deres.

Her inne er det ofte tråder med ren ringeakt og forhånelse av eldre menn, denne alvorlige forhånelsen hadde vært et brudd på norsk straffelov hvis eldre menn hadde vært en juridisk vernet gruppe. Feminisme er farlig fordi det foregår en gradvis og progressiv avskyeliggjøring av særlig eldre menn, feministkvinner har enorm makt i det offentlige ordskiftet og de kontrollerer de sosiale sjekkeprosessene gjennom kampanjer i media, #villebarepratelitt-kampanjen var f.eks et alvorlig utslag av all problematiseringen av menn ute i samfunnet. Det sosiale vernet blir gradvis visket ut over tid, det blir stadig mer akseptert at menn representerer en fare for kvinner bare ved å henvende seg til dem, det er ytterst viktig at menn forstår at dette er en snikende prosess. All propaganda foregår på samme måte, budskap gjentas og meisles inn til det blir en vedtatt sannhet.

Det er i dag helt akseptert og vedtatt at eldre menn som ønsker sex med en ung kvinne, er rovdyr, mannsgriser og kyniske manipulatorer. Eldre menn som ønsker sex med en ung kvinne opplever akkurat det samme sosiale stigma som homofile har gjort i mange år i Norge. Den store forskjellen er at angrepene på eldre menn er sosialt akseptert av alle, ikke bare en middelt stor (eller mindre) gruppe.

Anonymkode: cbb74...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

mange :) 

Mange har vett nok til å tenke at alder bare er et tall, og er man ilag med noen som men er glad i å er myndig, så har det ingenting å si.

Folk som tenker at det er galt er folk som har en sinnsyk tankegang som ikke vet bedre.

Anonymkode: d500a...03a

Da er vi mange som har en "sinnsyk" tankegang og "som ikke vet bedre".

Anonymkode: 1b7c9...d74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

 Det står ingenting i hovedinnlegget om at det ikke skal handle om faste forhold, kun interesse er formidlet i overskriften.

Anonymkode: cbb74...a46

Jo, det gjør det faktisk. TS skriver følgende: ".... jeg som en godt voksen mann kunne tenkt meg å ha sex med en kvinne tidlig i 20-årene". Nevnes ikke et eneste ord om faste forhold, kun sex.

Anonymkode: 0b769...6a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tviler ikke på at du har spurt noen unge kvinner som har opplevd dårlig oppførsel av eldre menn og fått det svaret du selvsagt er ute etter. Men det blir jo det samme som å ønske at baller daler til jorden, og så oppsøke lottotrekningen på tv for å få nettopp det bekreftet. Den store forskjellen er at du mener at all seksuell oppmerksomhet fra eldre menn i retning yngre kvinner er problematisk og skadelig, og det er altså noe helt annet enn de bekreftende svarene du har fått fra kvinner som har opplevd dårlig oppførsel fra menn, men du kan ikke bruke slike svar til å understøtte det påståtte problematiske aspektet i helt andre sosiale situasjoner. Man får jo de svar man leter etter.

Anonymkode: cbb74...a46

I følge Ungdataundersøkelsen 2020 har 40% av unge jenter på ungdomstrinnet og i videregående skole opplevd uønsket seksuell oppmerksomhat og trakassering, både fra jevnaldrende og voksne menn. Så det er nok mer enn en liten håndfull unge jenter/kvinner som er utsatt for dette, selv om det passer best for deg å tro det. Du kan rett og slett ikke forvente at slikt ikke skal sette spor i unge jenter/kvinner. 

Skulle forresten vært interessant å høre hvordan du stiller deg til dette som @Trolltunge skriver: "Jeg skulle likt å høre hvor moden de vurderer kvinner i 20 årene om de unge kvinner hadde vært frekke nok til å tale mot dem i styret på borettslag og lignende. Da er det plutselig ikke måte på hvor mye mer modenhet og livserfaring eldre menn har, og hvor liten unge mennesker har, og de unge derfor bør tie". Siden du er en av de som har påpekt nettopp dette med modenheten til kvinner i begynnelsen av tyveårene. Det må jo gjelde over hele fjøla, ikke sant?

Endret av Hespe3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Overskriften er "Slutt å kalle eldre menn som er interesserte i yngre kvinner for griser!", og da er det relevant å komme med et videoklipp som nettopp viser en eldre mann som er interessert i en yngre kvinne, han er interessert i den yngre kvinnen fordi han hadde ikke vært i et forhold med den yngre kvinnen hvis ikke han hadde vært interessert i henne. Det står ingenting i hovedinnlegget om at det ikke skal handle om faste forhold, kun interesse er formidlet i overskriften.

Trolltunge har dessuten erklært i denne tråden at et normalt seksuelt uttrykk for en eldre mann vil være å interagere med en jevnaldrende kvinne, derfor er det høyst relevant å da spørre henne om dette videoklippet også er et slags utslag av mental sykdom, grov utnyttelse, rovdyroppførsel eller andre uhumskheter som feministkvinner ofte bruker som angrep mot eldre menn. Det blir dessuten for enkelt å kun operere med "er den seksuelle oppmerksomheten ønsket, er det ikke problematisk. Er den uønsket, så er det problematisk." Da har man for det første glemt hele den sosiale prosessen som skjer i forkant, og man får et forklaringsproblem hvis man først skal erklære den forutgående sosiale prosessen som problematisk og unormal, men plutselig blir det likevel ikke problematisk og unirmalt hvis interessen likevel er ønsket, men så blir det unormalt og problematisk igjen hvis den likevel er uønsket. Her er det ikke rom for "ja takk, begge deler, men nei likevel."

Jeg tviler ikke på at du har spurt noen unge kvinner som har opplevd dårlig oppførsel av eldre menn og fått det svaret du selvsagt er ute etter. Men det blir jo det samme som å ønske at baller daler til jorden, og så oppsøke lottotrekningen på tv for å få nettopp det bekreftet. Den store forskjellen er at du mener at all seksuell oppmerksomhet fra eldre menn i retning yngre kvinner er problematisk og skadelig, og det er altså noe helt annet enn de bekreftende svarene du har fått fra kvinner som har opplevd dårlig oppførsel fra menn, men du kan ikke bruke slike svar til å understøtte det påståtte problematiske aspektet i helt andre sosiale situasjoner. Man får jo de svar man leter etter.

Det jeg har skrevet når det kommer til forsøksmetoder, er at jeg kunne tenkt meg et mindre konformt samfunn når det kommer til temaet seksualitet, men at jeg mener dette betyr ikke at jeg faktisk går rundt og spør kvinner på den måten. Vi mennesker er jo ikke praktiske slaver som blindt opererer fysisk etter impulser i hjernen. 

Det som likevel er problematisk, er at feministkvinner har stor makt i det offentlige ordskiftet, og alle forstår at gruppen som styrer det offentlige ordskiftet bestemmer spillereglene, og har store deler av definisjonsmakten. Her foregår også sykeliggjøringen av eldre menn, det er en snikende prosess som skjer langsomt, men sykeliggjøringen av eldre menn bærer helt klart likhetstrekk med marginaliseringen, den sosiale utstøtelsen og ringeakt ovenfor f.eks historiske ofre som homofile, jøder, sigøynere osv.

En ung kvinne har ikke plikt til å måtte godta en seksuell invitasjon fra en eldre mann, men det er altså ikke det samme som å regulere markedet gjennom sosiale veto ovenfor en uønsket gruppe aktører. Det eksisterer absolutt et sosialt stigma når det kommer til eldre menn som ønsker sex med en ung kvinne. Det er helt vanlig å angripe eldre menns seksualitet og avskyeliggjøre deres handlinger og ønsker, helt i tråd med alle angrep som har foregått mot homofile mennesker i Norge i mange år. Det er stygge angrep på denne gruppens seksuelle identitet, og deres seksuelle uttrykk blir ofte sykeliggjort og avskrevet som psykiske problemer, alderskrise, hensynsløs atferd, osv. Det er sosialt akseptert å forhåne denne gruppens preferanser, kalle dem gamle griser og kritisere og latterliggjøre genetaliene deres.

Her inne er det ofte tråder med ren ringeakt og forhånelse av eldre menn, denne alvorlige forhånelsen hadde vært et brudd på norsk straffelov hvis eldre menn hadde vært en juridisk vernet gruppe. Feminisme er farlig fordi det foregår en gradvis og progressiv avskyeliggjøring av særlig eldre menn, feministkvinner har enorm makt i det offentlige ordskiftet og de kontrollerer de sosiale sjekkeprosessene gjennom kampanjer i media, #villebarepratelitt-kampanjen var f.eks et alvorlig utslag av all problematiseringen av menn ute i samfunnet. Det sosiale vernet blir gradvis visket ut over tid, det blir stadig mer akseptert at menn representerer en fare for kvinner bare ved å henvende seg til dem, det er ytterst viktig at menn forstår at dette er en snikende prosess. All propaganda foregår på samme måte, budskap gjentas og meisles inn til det blir en vedtatt sannhet.

Det er i dag helt akseptert og vedtatt at eldre menn som ønsker sex med en ung kvinne, er rovdyr, mannsgriser og kyniske manipulatorer. Eldre menn som ønsker sex med en ung kvinne opplever akkurat det samme sosiale stigma som homofile har gjort i mange år i Norge. Den store forskjellen er at angrepene på eldre menn er sosialt akseptert av alle, ikke bare en middelt stor (eller mindre) gruppe.

Anonymkode: cbb74...a46

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal svare på noen av dine spørsmål, siden du nekter å svare på både mine og andres svært så relevante spørsmål til ettertanke og refleksjon. 

Men jeg har ikke en egoistisk agenda med å bare se min egen side av dette, og overse absolutt alt annet, eller behov for å kverne gjentagende på å skylde på andre for at egen ufin oppførsel ikke blir likt og ikke ville lytte til noen, så jeg kan for all del svare. 

Jeg er enig med de to brukerne under. Jeg synes alltid det er fint om folk finner gjensidig kjærlighet og lykke også, og dømmer ikke det. 

Jeg håper imidlertid at du fikk med deg i videoen at deres forhold ble innledet ved at de kom i prat om alt mulig, og at han ikke ufint tok kontakt med henne ved å kommentere kroppen hennes og be henne direkte med på sex. Det utviklet seg gradvis og naturlig. 

Så jeg henviser til det de to brukerne her har skrevet, og tenker at tar du innover deg hvordan de to på videoen utviklet noe, samt det som står i følgende innlegg, så burde du forstå forskjell på å fremstå som gammel gris og kjærlighet/tiltrekning /tenning som oppstår tross aldersforskjell, og er ok. 

AnonymBruker skrev (På 26.4.2021 den 12.40):

Irrelevant. For det første handler tråden om sex med mye yngre kvinner, ikke faste forhold. For det andre er det ingen som har påstått at det IKKE finnes unge kvinner som foretrekker eldre menn - de er bare ikke i flertall.

Anonymkode: 0b769...6a8

 

Tuba skrev (På 26.4.2021 den 13.05):

Kanskje vi bare skal definere hva kvinner mener med begrepet gammel gris.

Gammel gris: Eldre mann, gjerne beruset, som forsøker å sjekke opp unge damer på byn, kommer med seksuelle kommentarer til jenter han ikke kjenner, tar ikke et nei for et nei, gir seg ikke selv om han får tydelige hint om at oppmerksomheten er uønsket. Eldre menn som reiser til utlandet for å kjøpe sex av (for) unge jenter.

Attraktiv voksen mann: Høflig, interessant, velholdt mann. Møter yngre dame gjerne gjennom fritidsaktivitet. De kommer i prat om felles interesser. Etterhvert finner de ut at de har kjemi. Går på date. Blir et par, noen ganger blir det barn.

Vanskeligere er det egentlig ikke. 

Personlig kan jeg dessuten akseptere at slike menn oppsøker prostituerte i utlandet. Noe svært mange feminister antagelig vil gå i strupen på meg angående, men jeg har tilbrakt så mye tid rundt i verden, og sett så mye fattigdom, at jeg har innsett at disse kvinnene ikke har et bedre alternativ, og at de og deres familier er avhengig av inntektene fra dette for å overleve. 

De jeg dypt og inderlig forakter er derfor kun menn som utnytter disse kvinnenes desperasjon ved å mishandle dem. Å oppsøke dem for vanlig sex, og behandle dem bra, klarer jeg å akseptere, ut fra forståelsen av at alternativet for disse kvinnene og deres familier er verre. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 14.19):

Er møtelokalene til Kvinnegruppa Ottar tilfeldigvis koronastengt?

Anonymkode: 21134...b87

Er ikke med i den gruppen, jeg hater mennesker generelt men menn er i en litt annen liga. 

Anonymkode: fa247...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde, AB# cbb74...a46? Feiget du ut? Møtte du deg selv i døra da du innså at du tross alt bare betraktet 20-årige kvinner som modne i situasjoner som passer deg og det seksuelle handlingsrommet ditt, og at de plutselig ikke er så likeverdige likevel når du møter dem i borettslagstyret eller andre tilsvarende fora?

Anonymkode: 61db6...55d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 11.57):

Hva skjedde, AB# cbb74...a46? Feiget du ut? Møtte du deg selv i døra da du innså at du tross alt bare betraktet 20-årige kvinner som modne i situasjoner som passer deg og det seksuelle handlingsrommet ditt, og at de plutselig ikke er så likeverdige likevel når du møter dem i borettslagstyret eller andre tilsvarende fora?

Anonymkode: 61db6...55d

Nå har jeg aldri ment at unge kvinner stiller svakere enn eldre mennesker i verken borettslagstvister, seksuell grensesetting eller generell refleksjonsevne, jeg er ikke så opptatt av å stakkarsliggjøre unge kvinner når det måtte passe situasjonen, jeg har litt mer tro på mine medmennesker enn å jage dem inn i en offerrolle og gjøre dem mye mer porøse enn de egentlig er. Hva andre i min aldersgruppe mener om disse unge kvinnene i andre situasjoner er derfor veldig lite relevant for mine meninger angjeldende unge kvinner på generell basis. Jeg har aldri skrevet noe om mine vurderinger rundt de samme menneskene i andre situasjoner, og jeg kan heller ikke svare for andre som evt. vurderer dem annerledes. Feministkvinnene her inne har derimot vært raskt ute med å underminere dømmekraften til disse (for anledningen) plutselig voldsomt barnslige 24-åringene og det er ikke måte på hvor farlig kommunikasjon med menn i 60- og 70-årene kan være. Det er altså ikke jeg som har erklært disse kvinnene for den svake part. Det er kvinnene her inne som stort sett befatter seg med denne stakkarsliggjøringen.

AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 12.18):

Jo, det gjør det faktisk. TS skriver følgende: ".... jeg som en godt voksen mann kunne tenkt meg å ha sex med en kvinne tidlig i 20-årene". Nevnes ikke et eneste ord om faste forhold, kun sex.

Anonymkode: 0b769...6a8

Sex inngår også i faste forhold, derfor kan man også linke til par som er i forhold og har sex. Siden det ikke står at dette eksplisitt kun skal handle om seksuelle henvendelser og ikke forhold, er ordet friere. Dessuten diskuteres også sosial interaksjon mellom eldre menn og unge kvinner, alle forhold starter også med sosial interaksjon, og nettopp den sosiale interaksjonen har blitt viet stor spalteplass i denne tråden, og den samme sosiale interaksjon kan altså diskuteres uavhengig om den har ført til et faktisk forhold, eller om det hele har rent ut i sanden. Og siden mange feministkvinner har det utgangspunkt at alle henvendelser fra en eldre mann til en ung kvinne er unaturlig og skadelig, var det på sin plass å spørre om også tilfeller der interessen blir godt mottatt også egentlig er skadelig for den unge kvinnen, eller om det hele henger på hvorvidt interessen er ønskelig eller ikke. Det er ingen naturlig kobling mellom ikke ønskelig/ønskelig og skadelig/ufarlig.

AnonymBruker skrev (På 26.4.2021 den 15.01):

Gutter og menn i alle aldre bør være bevisst på å ikke sette damer i ubehagelige og utrygge situasjoner, for vi er redde for overgrep, vi er fysisk svakere, og det bør gutter og menn huske på. 

Det ofte mindre skremmende når jevnaldrende gjør slikt ja, fordi den mentale maktbalansen er i balanse, selv om den fysiske ikke er det, og man vet ofte bedre hvordan man skal snakke til og takle gutter på egen alder. De er også ofte kjente eller kjente av kjente, og derfor vil de ofte passe seg selv fra å gå for langt, fordi det å oppføre seg ufint kan gi skam i omgangskrets utover at den dama synes du oppførte deg ekkelt. 

Yngre menn feiler også, men det gjør ikke at eldre menn kan blåse i å oppføre seg. Det er forventet at voksne menn er voksne nok til å oppføre seg voksent. 

Anonymkode: 70a78...b59

Nå er psykologi litt mer komplisert enn å sitte med kalkulatoren og regne på alderen. Hvor moden en person er, handler jo om hva personen har opplevd og ikke utelukkende kun basert på alder. Nå vet jeg ikke med deg, men jeg kjenner mennesker i 20-årene som er langt mer oppegående enn mennesker jeg også kjenner som er i 40-årene, i det hele tatt finner du mye rart blant folk flest, og hvor sterkt man stiller i en sosial interaksjon henger mer på faktiske erfaringer enn alder alene. En 23-åring som har reist mye, erfart forskjellige kulturer, møtt mange mennesker vil ikke stå noe tilbake for en eldre person som har levd lenger, men opplevd mindre. Det er altså ganske håpløst å sitte med kalkulatoren og regne seg frem til antatt refleksjonsnivå kun basert på alder, fordi mange mennesker rett og slett gjør lite på mange år, mens andre er effektive og erfarer mye på langt færre år. "Den mentale maktbalansen" kan altså både være i balanse, nesten i balanse og ubalanse ved den samme aldersskjevhet. 

Anonymkode: cbb74...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Roci skrev (På 14.4.2021 den 10.15):

Nå er vi flere kvinner her inne som har sagt oss enige i at det er unødvendig å ty til ukvemsord når det gjelder de seksuelle preferansene til denne gruppen av menn. Vi er også flere som har forsøkt å påpeke at mye av problemstillingen nettopp ligger i det at mange av disse mennene - altså eldre menn som ønsker å ha sex med til dels mye yngre kvinner, jf. HI - faktisk ikke oppfører seg greit overfor unge kvinner.

Det er ingen som benekter at det finnes yngre kvinner som er interessert i (langt) eldre menn, men det er svært sannsynlig at disse er i mindretall i forhold til hvor mange som ikke er det. Jeg skjønner egentlig ikke denne argumentasjonen helt, det blir nesten som å si at alle menn som er interessert i yngre kvinner går ut fra at disse kvinnene er like interessert i dem? Det mest vanlige er vel å lodde stemningen en stund før man gjør framstøt? På den måten er det jo større sjanse både for å lykkes og å unngå å bli stemplet som "gammel gris". 

Igjen - vi er flere som har sagt at vi er enige i at det er unødvendig å kalle disse mennene stygge ting. Det både @Trolltunge, jeg selv og flere andre her imidlertid forsøker å si, er at når det gjelder akkurat den typen misforhold som lett kan oppstå i relasjoner med stor aldersforskjell og stor avstand i livserfaring, er at den eldste og mest erfarne parten - i dette tilfelle mannen - har et særskilt ansvar for å ikke utnytte det overtaket som dette gir, overfor den yngre parten, i denne sammenhengen kvinnen. Vi er dessverre mange som har erfart at eldre menn ikke tar dette hensynet.

 

Nei, men poenget her er at mange eldre menn i framstøt mot unge kvinner ofte gjør det likevel, og det er jo det som er utgangspunkt for hele problemstillingen. Det er ikke først og fremst preferansene eller seksualiteten til disse mennene som gjør at noen kaller dem "gamle griser" - det er oppførselen, måten mange av dem ordlegger seg på og måten de objektiviserer til dels svært unge kvinner på. 

Det handler ikke om en manglende forståelse av at eldre/voksne (menn) har en seksualitet, men om et ønske om å ikke bli eksponert for deres seksuelle utfoldelse. "Alle" barn synes at det er ekkelt/flaut når de finner ut at mamma og pappa har sex, for ikke å snakke om dersom de finner ut at besteforeldrene har det! Dette er en helt naturlig reaksjon, og hvis man har det minste kjennskap til barn og unge, så vet man at mange har denne innstillingen til at "gamlinger" har sex og er seksuelle vesener, til et stykke opp i 20-årene. Det er forøvrig de færreste ungdommer i dag som er helt klare for voksenlivets utfordringer i en alder av 18, og det bør alle som tilhører foreldre- og besteforeldregenerasjonen skrive seg bak øret. Hjernen vår er tross alt ikke ferdig utviklet før vi er rundt 25 år. Det blir også for lettvint å snakke om 18-åringers ansvar for seg selv i denne sammenhengen - det største ansvaret ligger alltid hos den eldre og mer erfarne parten. 

Hvis du har lest noe av det jeg har skrevet tidligere i tråden, så handler det om at de fleste kvinner må hanskes med uønsket seksuell oppmerksomhet fra mye eldre menn helt fra de er tidlig i tenårene og av og til enda tidligere. Vi som er voksne kvinner i dag har vært utsatt for det, og vi ser at våre døtre, deres venninner og andre unge jenter/kvinner blir utsatt for det. Det er klart at dette vekker en beskyttelsestrang i oss! Vi vet jo hva de går gjennom. 

Ja, selvfølgelig forholder unge kvinner seg til eldre personer stadig vekk, men jeg ser egentlig ikke hva det har med saken å gjøre, mesteparten av denne "omgangen" skjer jo ikke en seksuell kontekst. Jeg er heller ikke tvil om at de fleste unge kvinner klarer å håndtere seksuelle henvendelser fra mye eldre menn, men når man vet at mange unge kvinner ser på dette som uønsket og ubehagelig, hvorfor må man på død og liv utsette dem for det? Man kan - og skal - selvsagt ikke beskytte unge kvinner eller unge mennesker generelt mot alt som er ubehagelig her i livet, ubehageligheter og det å lære å takle det, er en dagligdags del av tilværelsen.

Her handler det imidlertid om å velge å utsette en gruppe mennesker - unge kvinner - for noe man vet at mange av dem opplever som uønsket og ubehagelig. Hele denne tråden ble startet på det premisset at TS opplever det som uønsket og ubehagelig å bli kalt "gammel gris", og da kan man jo ikke validere samme type oppførsel bare fordi fortegnet er motsatt?

Jeg tviler på at en kvinne i 20-årene får "sjokk" dersom en 50-åring prøver seg på henne, men mye taler for at hun vil oppleve dette som uønsket og ubehagelig. Som jeg har skrevet tidligere, så lærer vi kvinner oss tidlig at det er èn type menn vi skal holde oss unna, og det er de som liker mye yngre jenter/kvinner. Dette tar vi med oss et godt stykke inn i voksenlivet. Dersom vi ikke hadde vært utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet helt fra 12-13-årsalderen, så hadde det selvsagt stilt seg annerledes, men slik det er, så er dette faktisk en ganske betydelig del av det du kaller "forberedelsene til voksenlivet". Hvis man skal sette det på spissen, så kan man si at menn som er interessert i yngre kvinner, i realiteten ødelegger for seg selv gjennom sin egen oppførsel. 

Det at man er "voksen" (som sagt er ikke hjernen fullt utviklet før man er rundt 25, og dette gjelder spesielt de delene av hjernen som omfatter konsekvensvurdering) og myndig, betyr ikke nødvendig at man gjenkjenner manipulasjon, tvert i mot så er jo dette noe som ofte kan være svært vanskelig å gjennomskue. 

Alle 20-åringer er ikke like, og til og med en 20-åring kan føle seg usikker i en situasjon der en mye eldre, mer erfaren og kanskje veltalende mann bruker alle sine overtalelsesevner for å få henne i seng. Kanskje er det alkohol med i bildet også. Der ligger det ubalanserte maktforholdet. Men igjen så er jo hele poenget at den eldre mannen har ansvar for å IKKE utnytte situasjonen - selv om han kan og har lyst.

Men det gjør da likevel ikke at noen er berettiget til å utsette andre for ubehageligheter? Jeg vet ikke med deg, men jeg ble oppdratt til at man behandler andre mennesker med respekt og høflighet, men det er kanskje utdatert? Det er et valg man kan ta, eller la være. Lar man være, kan man heller ikke forvente respekt i retur, jf. HI.

Takk, er selv i begynnelsen av trettiårene og i fjor fikk jeg mange henvendelser fra en mann i borettslaget som nærmet seg 60. Jeg syntes det var temmelig ubehalig, også fordi han bodde i samme blokk. I meldingene syntes jeg å ane en seksuell undertone, men ikke tydelignok til at jeg følte at jeg virkelig kunne si ifra. Kanskje han bare var en ensom mann uten helt riktig utviklet sosiale antenner som bare ville bli kjent med naboene?  Da ble det jo sånn at jeg følte liksom om at jeg ikke hadde "rett" til å føle at dette var ubehagelig siden jeg er tross alt en voksen dame, og det er finnes jo mange par med over 20 år forskjell. Så jeg klarte  ikke  jefte på han for dette heller, bare svare høflig avvisende. Det hadde  vært mye lettere å være direkte og kjefte  om jeg hadde vært 19  og han hadde vært 45.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...