Gå til innhold

Hvordan du kan kontre dårlig stemning rundt innpass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du familie? Som du treffer/omgås?

Denne kontakten du har med disse jentene, hvem er det som tar kontakt først, altså ikke sånne felles-snapper, men direkte til deg, der de legger opp til samtale/kontakt?

For meg virker det som at de ikke er helt <der> som du er, kanskje du legger mer i det enn de gjør? 

 

Anonymkode: 819a1...516

Har tenkt over denne..

Grenene er at jeg tror det er blitt for mye alenetid, og at jeg ikke har innsett/turd/ vært klar over(rett og slett) At dette har fått indirekte utslag i at jeg er i enklere posisjon for å "utnytte" venninene mine, kansje uten å vite om det.

Somsagt har jeg tatt opp fag over flere år, og har derfor ikke hatt et miljø å være hos. Dette har ikke vært ett tema, fordi vi i min familie ikke snakker sammen. Ihverftall ikke om tabubelagte temaer. 

Har tidligere kun hatt 2 venninner, og disse veninene har ikke det samme behovet for daglig kontakt, og jeg har selv ikke vært  bevisst over fritid og venninner på samme måte. Sikkert også fordi at jeg ikke har hatt et sted å gå til, eller noen å faktisk være med. Dette har jo endret seg nå.

Derfor at jeg trenger litt "hjelp" til å se hva jeg føler og hvorfor. Og jeg ser nå at det må dreie seg om at det ikke er noen jeg har som nærkontakt. Dette er noe jeg skal få endret på, og skal få prøve å endret dette.

Må si at det tar litt tid å venne seg til tanken, på at venninene dine ikke egetnlig er venninene dine på den måten. Det er nok sunt, og tror det er min tur til å akseptere innse og jobbe med flere nivåer av vennskap. Blir litt sjokkert, for å si det mildt.

En annen greie, er at jeg lettt ser at dette stemmer, paga at jeg selv kjenner lite kjemi med enkelte av de jeg snakker med nå. Synes dette er så dumt, for h*n er en hyggelig og grei jente, men det er ikke kjemi nok til at jeg ønsker å ha henne som nær venninne. Derfor gjør jeg litt av det samme som enkelte andre kajsnje gjør med meg da, at jeg holder henne på en armlengdes avstand.

Helt ærlig,kjenner jeg f.eks at hun jeg har spurt om 17 mai med, svarer gjerne, og synes nok jeg er grei,men som det er blitt sagt her, at vi ikke er "der" enda.Litt sårt,selvfølgellig, men sånt kan jo endre seg. Noe annet, er også at jeg tenker å ikke melde meg snap til jenta jeg har meldti ett år. Sendte henne snaps igår, hvor jeg spurte om formen(hun gjennomgår tøffe tak helsemessig sett,akkurat nå) Spurte om et nett møte, men ingen respons. Da lar jeg det være opp til henne, er en merkelig surrealistisk følelse,  litt som å se med nye briller..At det ikke er slik du tror, og hvor naiv jeg føler meg for å ha trodd at hun både og skulle ta det opp og hvor "naken" jeg føler meg for å ikke ha sett dette selv. Er jo en glipp sosialt sett. Men her ligger det mye læring

 

TS

 

Anonymkode: f23be...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du familie? Som du treffer/omgås?

Denne kontakten du har med disse jentene, hvem er det som tar kontakt først, altså ikke sånne felles-snapper, men direkte til deg, der de legger opp til samtale/kontakt?

For meg virker det som at de ikke er helt <der> som du er, kanskje du legger mer i det enn de gjør? 

 

Anonymkode: 819a1...516

Somregel jeg som tar kontakt ja, men fordi jeg er litt sånn av natur at jeg ikke venter, så har jeg ikke reflektert noe særlig over det. Og tenker at det er vanskelig å finne ut av, gir mye rom for å evt tillegge andre egenskaper de ikke har i en sånn situasjon..

Er vanskelig tema, for kan jo være at de ikke legger noe i det heller, om jeg plutselig ikke skulle ta kontakt. Tenker at det for bare har blitt et mønster som ikke er blitt reflektert noe sårlig over. At det er blitt et mønster og at det ikke er noen følesler som ligger bak? 

Har ingenting imot å invitere, spørre osv, og ser på meg selv som ganske direkte sånnsett

Spør heller enn å lure, for da får du svar

TS

Anonymkode: f23be...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dater du noe TS? Eller er et forhold ikke noe som er på ønskelisten i nærmeste framtid? Ofte kan faktisk jo få en god innpass inn i vennegjenger gjennom dating. 

Anonymkode: e220c...b63

Er ganske slitsomt å måtte bygge ny karriere, må flytte og har sagt opp stedet jeg bor på(usikkert hvor jeg skal bo paga skoleplass), skape nytt nettverk også begynne å date i tillegg?

Er ikke typen til å se etter gutter, og har blitt dumpet for en stund siden egtl(synes ikke denne har en plass her, så valgte å ikke nevne det,men siden det ble et tema) Er på tinder, og har sveipet litt, men er ikke min greie 

Det er ikke naturlig for meg å ha kontakt med noen gutter som jeg har datet, også funnet ut at kjemien ikke stemmer med. Har aldri gjort det, og synes det er unaturlig, påtvunget og kleint, for å være helt ærlig.

Når det ikke fungerer, så er det en grunn for det.

Ellers takk for tips og råd! :)

TS

Anonymkode: f23be...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt å tenke på 17.mai enda.. Og jeg er enig med det de andre sier, at på 17.mai feirer man gjerne med familie og nære venner, ikke folk man bare har møtt 1-2 ganger... 

Men jeg skjønner veldig godt at det er sårt å føle seg ensom. Samtidig er ikke vennskap noe man kan tvinge frem, og det virker kanskje som at du noen ganger har problemer med å tolke hint fra menneskene rundt deg. Dersom du tar initiativ 2-3 ganger (gjerne med litt pause mellom hver gang) og de ikke tar opp igjen tråden, betyr det at de ikke er så interesserte, dessverre. Og da nytter det ikke å mase, det gjør bare vondt verre. Dersom du konfronterer dem, skyver du dem bare fra deg.

Har du familie du kan feire med? Søsken? Hvor bor du?

Mine tips til deg:

1. Let etter nye venner. Engasjer deg i noe nytt, røde kors eller en idrett. Ellers så treffer du sikkert nye mennesker på studier/jobb etter sommeren.

Meld deg inn og skriv et innlegg i Hey! Girl" på fb. Det er en gruppe for jenter som søker venner.

2. Start litt forsiktig. Ikke fortell alt om deg selv 2 dager etter at dere møtes. Da virker du litt intens.

Send gjerne litt åpne, enkle forespørsler. Typ: "Det hadde vært koselig å treffes en dag. Når passer det for deg?

Og 1-3x i måneden pr person er nok. Ikke mas på samme person flere ganger i uken, med mindre dere er bff's liksom. Ha heller litt forskjellige mennesker du kan bytte på, hvis du ønsker å vært sosial oftere.

3. Gjør deg selv attraktiv. Du skal ikke lyve eller skryte på deg selv ting som ikke er sant. Men du trenger heller ikke fokusere på de tingene i livet ditt som du ikke er fornøyd med. Ikke bruk tiden med venner på å klage. Gode vennskap tåler sterkere saker, men i bli-kjent fasen bør vennskapet holdes på et feel-good nivå. Husk at det skal gi energi å være med deg, ikke motsatt. Fokuser derfor på å ha det gøy og hyggelig. 

4. Sats på hverdagene i første omgang. Jo bedre kjent dere er på hverdagsbasis, jo større sjanse er det for at dere kan feire merkedagene sammen. 

Lykke til:)

Anonymkode: 21265...397

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke begynt å tenke på 17.mai enda.. Og jeg er enig med det de andre sier, at på 17.mai feirer man gjerne med familie og nære venner, ikke folk man bare har møtt 1-2 ganger... 

Men jeg skjønner veldig godt at det er sårt å føle seg ensom. Samtidig er ikke vennskap noe man kan tvinge frem, og det virker kanskje som at du noen ganger har problemer med å tolke hint fra menneskene rundt deg. Dersom du tar initiativ 2-3 ganger (gjerne med litt pause mellom hver gang) og de ikke tar opp igjen tråden, betyr det at de ikke er så interesserte, dessverre. Og da nytter det ikke å mase, det gjør bare vondt verre. Dersom du konfronterer dem, skyver du dem bare fra deg.

Har du familie du kan feire med? Søsken? Hvor bor du?

Mine tips til deg:

1. Let etter nye venner. Engasjer deg i noe nytt, røde kors eller en idrett. Ellers så treffer du sikkert nye mennesker på studier/jobb etter sommeren.

Meld deg inn og skriv et innlegg i Hey! Girl" på fb. Det er en gruppe for jenter som søker venner.

2. Start litt forsiktig. Ikke fortell alt om deg selv 2 dager etter at dere møtes. Da virker du litt intens.

Send gjerne litt åpne, enkle forespørsler. Typ: "Det hadde vært koselig å treffes en dag. Når passer det for deg?

Og 1-3x i måneden pr person er nok. Ikke mas på samme person flere ganger i uken, med mindre dere er bff's liksom. Ha heller litt forskjellige mennesker du kan bytte på, hvis du ønsker å vært sosial oftere.

3. Gjør deg selv attraktiv. Du skal ikke lyve eller skryte på deg selv ting som ikke er sant. Men du trenger heller ikke fokusere på de tingene i livet ditt som du ikke er fornøyd med. Ikke bruk tiden med venner på å klage. Gode vennskap tåler sterkere saker, men i bli-kjent fasen bør vennskapet holdes på et feel-good nivå. Husk at det skal gi energi å være med deg, ikke motsatt. Fokuser derfor på å ha det gøy og hyggelig. 

4. Sats på hverdagene i første omgang. Jo bedre kjent dere er på hverdagsbasis, jo større sjanse er det for at dere kan feire merkedagene sammen. 

Lykke til:)

Anonymkode: 21265...397

Veldig gode tips her TS! Jeg støtter alt dette. 

I tillegg vil jeg nevne en annen ting, for når jeg leser gjennom alle innleggene dine, slår det meg at du ofte kunne ha kortet ned noe veldig.. Skjer dette når du snakker med folk også? Det vil hjelpe deg å jobbe med å bli mer konsis i det du ønsker å formidle, uten å dra med en haug av tankekjør som går på repeat. Det er veldig mye av det samme, selv i samme innlegg noen ganger. 

Jeg har selv ADD og sliter med tankekjør, men sannheten er at svært få mennesker er interessert i å høre alt hodet mitt tenker på. Så jeg filtrerer bort sikkert 90% når jeg snakker med folk. Forsøk å se over chatten du har med andre - skriver dere omtrent like mye, eller er det langt flere ord på dine meldinger enn hos dem? Det samme når du møter noen fysisk, forsøk å identifisere om du snakker mye lengre og oftere enn det den andre personen gjør. Det er en grei tommelfingerregel å holde seg til at begge deltar omtrent like mye. 

Mange mennesker tar avstand fra folk som snakker for mye, spesielt hvis det oppleves "rørete" slik som innleggene dine.. Forsøk å trene på å finne kjernen i det du ønsker å formidle, og holde deg til halvparten av ordene du ellers ville ha brukt :) 

Anonymkode: e220c...b63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en dårlig tid for å presse på og mase om å treffe folk, særlig de man egentlig ikke kjenner noe særlig. Både på grunn av restriksjonene (og at noe er lov, betyr ikke nødvendigvis at det er lurt eller at alle er like komfortable med å gjøre det) og fordi det å treffe og prate med nye mennesker - også digitalt - er mer krevende enn å treffe gamle venner, og jeg og sikkert mange med meg har rett og slett ikke det store overskuddet til det for tiden. En relativt fersk bekjent som ikke viste særlig forståelsen for dette og som var for intens og pågående nå ville neppe blitt noe mer enn en bekjent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (1 time siden):

Det er en dårlig tid for å presse på og mase om å treffe folk, særlig de man egentlig ikke kjenner noe særlig. Både på grunn av restriksjonene (og at noe er lov, betyr ikke nødvendigvis at det er lurt eller at alle er like komfortable med å gjøre det) og fordi det å treffe og prate med nye mennesker - også digitalt - er mer krevende enn å treffe gamle venner, og jeg og sikkert mange med meg har rett og slett ikke det store overskuddet til det for tiden. En relativt fersk bekjent som ikke viste særlig forståelsen for dette og som var for intens og pågående nå ville neppe blitt noe mer enn en bekjent.

enig med denne! jeg har vært gjennom dette noen ganger; et nytt hyggelig bekjentskap ender dårlig, fordi vedkommende blir ekstremt intens. jeg er syk med varierende dager, og vegrer meg for å sitte med skyldfølelse overfor andre.

har ingen mulighet for å delta slik andre ønsker jeg kunne😔

Anonymkode: 1f69a...6fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Takk for innspill her! 

Blir mye alenetid og gjør egentlig alt alene akkurat nå. Er singel, leier alene, har ingen nærkontakt og er uten jobb. 

Derfor blir det mye ord og lange setninger som en bieffekt, tror jeg desverre. Er nok vanlig i en slik situasjon, er nok ikke noe klinisk bak det, og ser det selv. Tror også, som nevnt og kjent, at du er den siste som ser hvor krevende du blir i en blir situasjon. 

Kjenner flere som ikke har jobb, og som derfor ikke har rutiner engang(jeg trener og er privatist) og kjenner igjen de klassiske tegnene de har nevnt, depresjon, fritidsproblemer osv, som følger med å ikke ha jobb og rutiner. 

I tillegg, er det tøft å starte karriere, sosialt og tilogmed bosituasjon nå startes opp på nytt. 

Har noen enkle avtaler med å gå tur, og tror jeg har skjønt at man ikke kan snakke om store dype temaer. Uglaksen er jo at jeg ikke snakker med familie, ikke kjenner noen som orker/gidder å ta en samtale, enten fordi de har det tøft selv, eller fordi de ikke har krefter eller at vi faktisk kjenner hverandre godt nok. Har vært tøft men viktig å innse siste. 

Dette er nok noe jeg må jobbe med, og vil være enklere å se etter å ha fått alt på avstand etter eksamen også tenker jeg. 

Selv om kjøret med å søke jobb, vil være tøft. Situasjonen treffer hsrddre, ettersom jrg ikke har har vært reflektert nok til å stille de riktige spørsmålene til meg selv over tid for hva som er lurt for å adressere situasjonen. 

Har hjulpet med tips og råd, så tsr til meg og aksepterer mye av hva innspillene sier. Skal jobbe videre med dette, også er det ellers bare å si at livet kan treffe deg i trynet, sånn er det bare. 

TS

Anonymkode: f23be...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! 

Takk for innspill her! 

Blir mye alenetid og gjør egentlig alt alene akkurat nå. Er singel, leier alene, har ingen nærkontakt og er uten jobb. 

Derfor blir det mye ord og lange setninger som en bieffekt, tror jeg desverre. Er nok vanlig i en slik situasjon, er nok ikke noe klinisk bak det, og ser det selv. Tror også, som nevnt og kjent, at du er den siste som ser hvor krevende du blir i en blir situasjon. 

Kjenner flere som ikke har jobb, og som derfor ikke har rutiner engang(jeg trener og er privatist) og kjenner igjen de klassiske tegnene de har nevnt, depresjon, fritidsproblemer osv, som følger med å ikke ha jobb og rutiner. 

I tillegg, er det tøft å starte karriere, sosialt og tilogmed bosituasjon nå startes opp på nytt. 

Har noen enkle avtaler med å gå tur, og tror jeg har skjønt at man ikke kan snakke om store dype temaer. Uglaksen er jo at jeg ikke snakker med familie, ikke kjenner noen som orker/gidder å ta en samtale, enten fordi de har det tøft selv, eller fordi de ikke har krefter eller at vi faktisk kjenner hverandre godt nok. Har vært tøft men viktig å innse siste. 

Dette er nok noe jeg må jobbe med, og vil være enklere å se etter å ha fått alt på avstand etter eksamen også tenker jeg. 

Selv om kjøret med å søke jobb, vil være tøft. Situasjonen treffer hsrddre, ettersom jrg ikke har har vært reflektert nok til å stille de riktige spørsmålene til meg selv over tid for hva som er lurt for å adressere situasjonen. 

Har hjulpet med tips og råd, så tsr til meg og aksepterer mye av hva innspillene sier. Skal jobbe videre med dette, også er det ellers bare å si at livet kan treffe deg i trynet, sånn er det bare. 

TS

Anonymkode: f23be...70c

Hvor bor du?:)

Anonymkode: 21265...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lama_Drama skrev (På 12.4.2021 den 13.07):

Nei, man tar aldri opp sånn. Hun Jar ingen plikt å henge med deg. Du forsøkte. Hun avslo.

Da prøver du noen andre. Lett og ledig er bedre en innpåsliten og krevende.

Har tenkt litt på denne i det siste... 

At hun synes det er greit at jeg ikke har noe å gjøre og er alene på 17 mai? 
 
Sier ikke at det er hennes ansvar, men synes ikke at det skal være innafor som venninne, å vite dette, og å være on med det? For å så bare mate som ingenting og gå videre? 
 
For å ikke nevne hvor ydmykende og naken jeg er, og hvor mye det kostet meg p faktisk innrømme det. Synes jo det er kjempeflsut og ydmykende, også skal man liksom late som ingenting? 
 
Det er jo ikke som at jeg ikke skjønner, at dette gjør noe med hvordan hun ser på meg i ettertid. 
 
Bare skjønner ikke at det kan være riktig hos deg? Hun har kkke et ansvar for meg men vi har et ansvar for hverandre? Hadde jrg visst om ensomhet på den måten, og 1 stk til, hadde det stilt seg annerledes? 
 
Synes faktisk dette er veldig veldig egoistisk, og faktisk nesten mobbing. Hvis det ikke er utestengelse, når du det det er så <kritisk>
 
Skal feire 17 mai med en venninne, men synes det er ekkelt at hun typ godtar dette.. Og vet ikke helt hvor mye jeg stoler på henne sånnsett. Det er jo kun snakk om 1 stol til.. Gjør du ikke dette for en venninne eller en du kjenner, så merker jeg at jeg lurer på hva annet som kan skje. 
Typ at dere står i taxi kø på vinteren, og hun blir tildelt plass i taxi, løper inn og sier <jaja, det kommer jo en taxi, så jeg går bare først jeg>
 
Så står du der, i kulda, alene og forfrosset. For joda, det kommer jo en taxi, og du kom deg hjem til slutt, men du forlater jo ikke en du ser på som en bekjent/venninne sånn? 
 
Har forresten spurt henne om hun vil finne på noe, for å muligens bygge et nærmere forhold, men merker jeg har blitt litt skeptisk og mistet litt lysten.. 
Ts

 

Anonymkode: f23be...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor bor du?:)

Anonymkode: 21265...397

Legger ikke ut privat info på åpnen nettside ;)

TS

Anonymkode: f23be...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (20 timer siden):

Det er en dårlig tid for å presse på og mase om å treffe folk, særlig de man egentlig ikke kjenner noe særlig. Både på grunn av restriksjonene (og at noe er lov, betyr ikke nødvendigvis at det er lurt eller at alle er like komfortable med å gjøre det) og fordi det å treffe og prate med nye mennesker - også digitalt - er mer krevende enn å treffe gamle venner, og jeg og sikkert mange med meg har rett og slett ikke det store overskuddet til det for tiden. En relativt fersk bekjent som ikke viste særlig forståelsen for dette og som var for intens og pågående nå ville neppe blitt noe mer enn en bekjent.

Synes det masse mye om intens her. 

Blåses veldig opp. 

Til info, er snap ganske uhøytidelig, ikke alle snaps trenger respons. 

En annen ting er, at vi snakker om at det kan gov1 dag eller 2.

Hsr flere jeg melder med, hva jeg merker meg er at det er lite spørsmål, og etter at jeg ikke har jobb, så tenker jeg det er også le rtif l for meg enn andre sånnsett 

Hva jeg Kansje synes er litt sårt, er at det er 1 - 3 jenter som ikke sender noe særlig snaps. Eller starter samtaler. 

Det kan være at ikke alle er like aktive på snap og tenker over det. Selv bruker jeg snap bare mer og mer, og dette har endret seg etter at jeg har fått hverdags venninner inn i livet mitt. Derfor har jeg plutselig synes at det er mer gøy å motta snaps. 

Tenkte ikke noe over det før. Likevel, har jeg fremdeles 1 venninne som ikke melder blir særlig.

Det med å være intens tror jeg føret og fremst handler mer om at det fikk sjokk av at det viste seg at jeg ikke fikk innpass på 17 mai. Og har somsagt fått helt nok av de som skal feire med familie 17 mai. 

Som den single jenta jrg er, vet jeg også, for det ser jeg via sosiale medier, at det finnes mange som feirer med venninner. Også etter ø ha feiret med familie. Klart det er sårt da, å opplvebe hva jeg gjør. Hsr dessuten vært alene hver 17 mai, og nyttår, derfor er det klart at dette for meg er et stort ønske.

Utrloig vondt å innrømme og å snakke om, så orker ikke gå nært inn på det. 

Ville bare nevne det

Takk for innspill sålangt og tenker at det begynner å bli slitsomt å gå rundt grøten med dette. 

Ts

Anonymkode: f23be...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære TS,  akkurat som de bør ha empati og forståelse for deg, så må du også vise det samme tilbake. Reagerer på at du sier du har fått nok av de som vil feire 17 mai med familie, men det er nå familie som er viktigst? For de aller, aller fleste. 

Ha forståelse, vi er alle forskjellige. Også når det gjelder respons på snap, grenser for hva som er intenst, osv. 

Sårt om noen velger å feire med venninner etter familie, og ikke ber deg. Men når du ikke har møtt venninnene, og bare den ene noen få ganger -så er det et bekjentskap for dem, de har andre nærere venninner. Så da må du satse på å møte de mer og oftere før du betegnes som så nær venninne.

Endret av Snabeltann
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har tenkt litt på denne i det siste... 

At hun synes det er greit at jeg ikke har noe å gjøre og er alene på 17 mai? 
 
Sier ikke at det er hennes ansvar, men synes ikke at det skal være innafor som venninne, å vite dette, og å være on med det? For å så bare mate som ingenting og gå videre? 
 
For å ikke nevne hvor ydmykende og naken jeg er, og hvor mye det kostet meg p faktisk innrømme det. Synes jo det er kjempeflsut og ydmykende, også skal man liksom late som ingenting? 
 
Det er jo ikke som at jeg ikke skjønner, at dette gjør noe med hvordan hun ser på meg i ettertid. 
 
Bare skjønner ikke at det kan være riktig hos deg? Hun har kkke et ansvar for meg men vi har et ansvar for hverandre? Hadde jrg visst om ensomhet på den måten, og 1 stk til, hadde det stilt seg annerledes? 
 
Synes faktisk dette er veldig veldig egoistisk, og faktisk nesten mobbing. Hvis det ikke er utestengelse, når du det det er så <kritisk>
 
Skal feire 17 mai med en venninne, men synes det er ekkelt at hun typ godtar dette.. Og vet ikke helt hvor mye jeg stoler på henne sånnsett. Det er jo kun snakk om 1 stol til.. Gjør du ikke dette for en venninne eller en du kjenner, så merker jeg at jeg lurer på hva annet som kan skje. 
Typ at dere står i taxi kø på vinteren, og hun blir tildelt plass i taxi, løper inn og sier <jaja, det kommer jo en taxi, så jeg går bare først jeg>
 
Så står du der, i kulda, alene og forfrosset. For joda, det kommer jo en taxi, og du kom deg hjem til slutt, men du forlater jo ikke en du ser på som en bekjent/venninne sånn? 
 
Har forresten spurt henne om hun vil finne på noe, for å muligens bygge et nærmere forhold, men merker jeg har blitt litt skeptisk og mistet litt lysten.. 
Ts

 

Anonymkode: f23be...70c

Nå kjente jeg deg plutselig igjen - du er hun som var hekta på han fyren du chatta med på Instagram. 

Her gjør du det samme som du gjorde da - du følte deg såret og liten og vridde det om til at han var en som bruker jenter og andre egenskaper som du valgte å tillegge ham, uten at det nødvendigvis var tilfellet overhodet med tanke på hvor lite dere hadde delt og aldri møttes osv. 

Her gjør du det samme, du tillegger denne jenta egenskaper som det føles som om du dikter opp i tankene dine. Hun er ikke egoistisk fordi hun ikke kan inviterer en dame (deg) som hun har kun truffet 1-3 ganger(?) og er mer en bekjent av, enn venninne - midt i en pandemi! Dette er ikke tiden for nye vennskap.. 

Anonymkode: e220c...b63

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har tenkt litt på denne i det siste... 

At hun synes det er greit at jeg ikke har noe å gjøre og er alene på 17 mai? 
 
Sier ikke at det er hennes ansvar, men synes ikke at det skal være innafor som venninne, å vite dette, og å være on med det? For å så bare mate som ingenting og gå videre? 
 
For å ikke nevne hvor ydmykende og naken jeg er, og hvor mye det kostet meg p faktisk innrømme det. Synes jo det er kjempeflsut og ydmykende, også skal man liksom late som ingenting? 
 
Det er jo ikke som at jeg ikke skjønner, at dette gjør noe med hvordan hun ser på meg i ettertid. 
 
Bare skjønner ikke at det kan være riktig hos deg? Hun har kkke et ansvar for meg men vi har et ansvar for hverandre? Hadde jrg visst om ensomhet på den måten, og 1 stk til, hadde det stilt seg annerledes? 
 
Synes faktisk dette er veldig veldig egoistisk, og faktisk nesten mobbing. Hvis det ikke er utestengelse, når du det det er så <kritisk>
 
Skal feire 17 mai med en venninne, men synes det er ekkelt at hun typ godtar dette.. Og vet ikke helt hvor mye jeg stoler på henne sånnsett. Det er jo kun snakk om 1 stol til.. Gjør du ikke dette for en venninne eller en du kjenner, så merker jeg at jeg lurer på hva annet som kan skje. 
Typ at dere står i taxi kø på vinteren, og hun blir tildelt plass i taxi, løper inn og sier <jaja, det kommer jo en taxi, så jeg går bare først jeg>
 
Så står du der, i kulda, alene og forfrosset. For joda, det kommer jo en taxi, og du kom deg hjem til slutt, men du forlater jo ikke en du ser på som en bekjent/venninne sånn? 
 
Har forresten spurt henne om hun vil finne på noe, for å muligens bygge et nærmere forhold, men merker jeg har blitt litt skeptisk og mistet litt lysten.. 
Ts

 

Anonymkode: f23be...70c

Nei vet du hva Ts, nå synes jeg virkelig du dyrker offerrollen her. Selvfølgelig er det ikke noen andres ansvar hva du skal på 17. mai, og det er virkelig ikke din venninne sitt ansvar å finne på noe for deg hvis hun har egne planer og familie. Dere skal være ekstremt nære for å ha et slik ansvar for hverandre. Du sier jo at du har ei annen så hvorfor er det mobbing å ikke bli med dere. Du er ikke alene, og hadde du vært det er det fortsatt ikke mobbing eller utestengning. Utestenging er ikke et tema her i det hele tatt for du er ikke stengt ute uten grunn med onde intensjoner. At du forventer så mye fra venner og bekjente kan være en del av at du ikke blir invitert for sånne holdninger gjør i alle fall at jeg styrer unna. 

Ditt liv ditt ansvar. Du kan ikke ha to venninner som skal ta vare på deg i alle sammenhenger, du må innfinne deg med din situasjon og de nye bekjente du har fått må du prøve å bli kjent med til neste 17. mai. Hvis kjemien ikke er der enda så blir man ikke invitert, de fleste vil ha de nærmeste rundt seg på høytider, merkedager og nå i pandemien. 

Anonymkode: 3ea98...8ae

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også singel og aleneboende og har vært det i alle år, og har hatt min andel av halvstore dager alene. Det har aldri falt meg inn at andre venner skal ha et ansvar for at jeg sitter alene og ha noen plikt til å inkludere meg i sine planer, like lite som jeg føler meg ansvarlig for andre. Ja, det er hyggelig å inkludere andre når man kan, men det er ikke alltid mulig eller ønskelig av så mange grunner. Hvem vil vel dessuten være en plikt for sine venner? 

17. mai feirer jeg med familie - jeg har tantebarn som synes det er stas at tante ser dem i toget og er med på leker og feiring. Der er jeg gjest - ergo kan jeg ikke bare ta med meg andre, særlig ikke nye bekjentskaper ingen av de andre har truffet eller hørt om. Å ofre en familiefeiring og la være å prioritere tantebarna en sånn dag fordi et voksent menneske synes det var litt trist å være alene hadde ikke vært aktuelt, og jeg hadde tenkt mitt om en venninne som antydet at jeg hadde noen form for forpliktelse i den retning.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (19 timer siden):

Jeg er også singel og aleneboende og har vært det i alle år, og har hatt min andel av halvstore dager alene. Det har aldri falt meg inn at andre venner skal ha et ansvar for at jeg sitter alene og ha noen plikt til å inkludere meg i sine planer, like lite som jeg føler meg ansvarlig for andre. Ja, det er hyggelig å inkludere andre når man kan, men det er ikke alltid mulig eller ønskelig av så mange grunner. Hvem vil vel dessuten være en plikt for sine venner? 

17. mai feirer jeg med familie - jeg har tantebarn som synes det er stas at tante ser dem i toget og er med på leker og feiring. Der er jeg gjest - ergo kan jeg ikke bare ta med meg andre, særlig ikke nye bekjentskaper ingen av de andre har truffet eller hørt om. Å ofre en familiefeiring og la være å prioritere tantebarna en sånn dag fordi et voksent menneske synes det var litt trist å være alene hadde ikke vært aktuelt, og jeg hadde tenkt mitt om en venninne som antydet at jeg hadde noen form for forpliktelse i den retning.

Sue ikke at det er en forpliktelse. Men synes det e rspr tog leit 

Men ser at det ikke er et krav, og har lært gjennom å høre tanker og innspill. 

Da har jeg hørt dette lenge og mange ganer, på forskjellige måter, og har skjønt beskjeden nå 

Ts

Anonymkode: f23be...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei vet du hva Ts, nå synes jeg virkelig du dyrker offerrollen her. Selvfølgelig er det ikke noen andres ansvar hva du skal på 17. mai, og det er virkelig ikke din venninne sitt ansvar å finne på noe for deg hvis hun har egne planer og familie. Dere skal være ekstremt nære for å ha et slik ansvar for hverandre. Du sier jo at du har ei annen så hvorfor er det mobbing å ikke bli med dere. Du er ikke alene, og hadde du vært det er det fortsatt ikke mobbing eller utestengning. Utestenging er ikke et tema her i det hele tatt for du er ikke stengt ute uten grunn med onde intensjoner. At du forventer så mye fra venner og bekjente kan være en del av at du ikke blir invitert for sånne holdninger gjør i alle fall at jeg styrer unna. 

Ditt liv ditt ansvar. Du kan ikke ha to venninner som skal ta vare på deg i alle sammenhenger, du må innfinne deg med din situasjon og de nye bekjente du har fått må du prøve å bli kjent med til neste 17. mai. Hvis kjemien ikke er der enda så blir man ikke invitert, de fleste vil ha de nærmeste rundt seg på høytider, merkedager og nå i pandemien. 

Anonymkode: 3ea98...8ae

Trenger ikke å være kjemien, som  Du sier kan det være mange grunner. Ser jeg har mitt å jobbe med

Jobber faktisk hardt med å få tak i bekjentskaper og bygge på alt fra nytt.

Mer enn det har dere ikke fått vite, og de ikke komfortabel med ø legge ut alt her inne heller. 

Takk for innspill og råd 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nå kjente jeg deg plutselig igjen - du er hun som var hekta på han fyren du chatta med på Instagram. 

Her gjør du det samme som du gjorde da - du følte deg såret og liten og vridde det om til at han var en som bruker jenter og andre egenskaper som du valgte å tillegge ham, uten at det nødvendigvis var tilfellet overhodet med tanke på hvor lite dere hadde delt og aldri møttes osv. 

Her gjør du det samme, du tillegger denne jenta egenskaper som det føles som om du dikter opp i tankene dine. Hun er ikke egoistisk fordi hun ikke kan inviterer en dame (deg) som hun har kun truffet 1-3 ganger(?) og er mer en bekjent av, enn venninne - midt i en pandemi! Dette er ikke tiden for nye vennskap.. 

Anonymkode: e220c...b63

Takk for innspill tips og råd:)

Jeg har aldri sagt at det var å bruke andre jenter. Hvor har jeg skrevet det?

Det var hva jeg høre og leste jeg også, men aldri fra meg. Ser poenget ditt, og tar det til meg, vil ikke høre mer om han.  

Det å være avvist er tøft

Den saken er død. Og det er kontakten også. 

Takk for innspill 

TS

 

 

Anonymkode: f23be...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for innspill tips og råd:)

Jeg har aldri sagt at det var å bruke andre jenter. Hvor har jeg skrevet det?

Det var hva jeg høre og leste jeg også, men aldri fra meg. Ser poenget ditt, og tar det til meg, vil ikke høre mer om han.  

Det å være avvist er tøft

Den saken er død. Og det er kontakten også. 

Takk for innspill 

TS

 

 

Anonymkode: f23be...70c

TS her igjen, glemte å skrive at jeg forguder han, faktisk.. 

Som person synes jeg han var kjempebra og gjør det fremdeles :)

Anonymkode: f23be...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...