Gå til innhold

Hvorfor får tråden om Hans Gaarder stå?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Knottogtott skrev (Akkurat nå):

Det heter ikke med korona, men av korona 🙂 Man sier ikke personen døde med kreft, men personen døde av kreft 👍🏻

jo de kan fint dø med kreft hvis det var noe annet som gjord at de døde... som med parkinson man dør ikke av parkinson men med parkinson

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SoWhat? skrev (7 minutter siden):

Hvor står det at han er en drittsekk som ikke bør minnes? Hvor står det at han kan sammenlignes med Hitler? Hvor står det at han dreper mennesker? 

Det har jeg lest indirekte i vg ihvertfall. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knottogtott skrev (3 minutter siden):

Det heter ikke med korona, men av korona 🙂 Man sier ikke personen døde med kreft, men personen døde av kreft 👍🏻

Det er fullt mulig å si at noen døde med kreft. Min mor er uhelbredelig kreftsyk og kreftlegen sa at hun mest sannsynlig vil dø med kreft og ikke av kreft. Det vi si at hun kan leve i mange fine år og dø av alderdom samtidig som hun har kreft.

Går kreften helt amok og hun blir dårligere og dårligere så dør hun av kreft. Håper du ser forskjellen 😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ut fra foreløpig obduksjon døde han i av korona. Og det er en tragedie siden han kunne fått helsehjelp og tatt kampen... Nå har han tapt uten kamp.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (7 minutter siden):

Det er ikke snakk om hets. Da kan du rapportere enkeltinnlegg som går over grensen, så får moderator vurdere.

Han og meningsfeller sprer farlig feilinformasjon og det ble hans død. Hadde han søkt helsehjelp hadde han vært i livet nå med stor sikkerhet, om så det var i respirator. Det er ikke hets, men konsekvens av vranglæren de formidler.

Det du skriver her, er ikke hets nei. Men du ser ikke forskjell på kritiske meninger og hets som går på at han er drittsekk, at han dreper mennesker og at han ikke fortjener å minnes?? Det er litt av det.

Jeg er selvfølgelig kritisk til det han sto for. Jeg syns det er skikkelig trist at han og flere ikke så hva som skjer. De ser med helt andre øyne, og kall det gjerne blinde. 

Men han var ingen drittsekk. Og han har familie!! Hva er så vanskelig å forstå?

Syns noen har et skremmende menneskesyn her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (10 minutter siden):

Det har jeg lest indirekte i vg ihvertfall. 

Indirekte? Seriøst... 

For å spørre deg. Hva tror du ville skjedd om de direkte skrev alt som står i tråden, også i denne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Det du skriver her, er ikke hets nei. Men du ser ikke forskjell på kritiske meninger og hets som går på at han er drittsekk, at han dreper mennesker og at han ikke fortjener å minnes?? Det er litt av det.

Jeg er selvfølgelig kritisk til det han sto for. Jeg syns det er skikkelig trist at han og flere ikke så hva som skjer. De ser med helt andre øyne, og kall det gjerne blinde. 

Men han var ingen drittsekk. Og han har familie!! Hva er så vanskelig å forstå?

Syns noen har et skremmende menneskesyn her

Skjønner hva du mener. Men: med en gang han dør så skal kritikken bare stoppe? Er viktige ting å få frem, for de som fortsatt lever og driver med det samme. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Indirekte? Seriøst... 

For å spørre deg. Hva tror du ville skjedd om de direkte skrev alt som står i tråden, også i denne? 

Nei, her kommer det jo litt saftigere gloser. Men meningen er den samme. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knottogtott skrev (14 minutter siden):

Det heter ikke med korona, men av korona 🙂 Man sier ikke personen døde med kreft, men personen døde av kreft 👍🏻

En kan f eks få et hjerteinfarkt som man dør av. Om en da har korona, døde en ikke av dette, men med den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Det du skriver her, er ikke hets nei. Men du ser ikke forskjell på kritiske meninger og hets som går på at han er drittsekk, at han dreper mennesker og at han ikke fortjener å minnes?? Det er litt av det.

Jeg er selvfølgelig kritisk til det han sto for. Jeg syns det er skikkelig trist at han og flere ikke så hva som skjer. De ser med helt andre øyne, og kall det gjerne blinde. 

Men han var ingen drittsekk. Og han har familie!! Hva er så vanskelig å forstå?

Syns noen har et skremmende menneskesyn her

Da er det bare å rapportere enkeltinnlegg. Det han stod for var skadelig og har tatt liv (eget inkludert). Mange syke og flere i karantene. Slik oppfører en drittsekk seg... Men jeg sier heller ikke at han er en drittsekk. Jeg synes fryktelig synd på hans pårørende. Det må være fryktelig å vite at han døde på denne måten. 

Men,.... Slik han nå blir diskutert. Han ble tatt livet av fordi han visste for mye etc... Det er skrekkelig og ja, slikt bør ikke tiltaltes.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Nei, her kommer det jo litt saftigere gloser. Men meningen er den samme. 

Jeg håper ikke at du mener dette... alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Skjønner hva du mener. Men: med en gang han dør så skal kritikken bare stoppe? Er viktige ting å få frem, for de som fortsatt lever og driver med det samme. 

Nei. Men det er forskjell på kritikk og hets. Stor forskjell også  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Jeg håper ikke at du mener dette... alvorlig. 

Jo. Men så skal det sies at jeg ikke har lest de siste sidene av tråden du nevner. Tar forbehold om at det kan ha kommet verre innlegg siden i går. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bente1234 skrev (45 minutter siden):

han døde med korona ikke av...

Han døde AV. Det har kommunelegen bekreftet. Og kan ikke se den hetsen i tråden som Ts påpeker.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (2 minutter siden):

Da er det bare å rapportere enkeltinnlegg. Det han stod for var skadelig og har tatt liv (eget inkludert). Mange syke og flere i karantene. Slik oppfører en drittsekk seg... Men jeg sier heller ikke at han er en drittsekk. Jeg synes fryktelig synd på hans pårørende. Det må være fryktelig å vite at han døde på denne måten. 

Men,.... Slik han nå blir diskutert. Han ble tatt livet av fordi han visste for mye etc... Det er skrekkelig og ja, slikt bør ikke tiltaltes.

Jeg har rapportert flere..

Vi har ytringsfrihet da...så folk har lov til å mene og tro på det de vil. Du skjønner jo hvor overbevist de er.... 

De vil ikke noen mennesker noe vondt. I deres hode tvert om. De vil "vekke folk" pga at de tror myndighetene lurer oss. En må bruke litt psykologi her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (2 minutter siden):

De vil ikke noen mennesker noe vondt. I deres hode tvert om. De vil "vekke folk" pga at de tror myndighetene lurer oss. En må bruke litt psykologi her

Nei de vil sikkert ikke noen vondt. Men deres råd og handlinger er veldig skadelige. Derfor må de motsies. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoWhat? skrev (6 minutter siden):

Jeg har rapportert flere..

Vi har ytringsfrihet da...så folk har lov til å mene og tro på det de vil. Du skjønner jo hvor overbevist de er.... 

De vil ikke noen mennesker noe vondt. I deres hode tvert om. De vil "vekke folk" pga at de tror myndighetene lurer oss. En må bruke litt psykologi her

Jeg forstår mekanismen, men resultatet er det samme. 

Å oppfordre til å bryte tiltak, at viruset er ufarlig, at testene i stor grad er feil, at vaksinen dreper flere enn korona, jeg kan nevne i fleng. 

Når man ikke har kunnskap om et tema så lar man fagfolk ta jobben. På samme måte som jeg ikke sender bilen til legen, så går jeg ikke til mekaniker for helseråd. Det er greit å vite hva man ikke vet, også handler man deretter.

Endret av 2ro
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Nei de vil sikkert ikke noen vondt. Men deres råd og handlinger er veldig skadelige. Derfor må de motsies. 

Ja, de må motsies og en må ta avstand fra det selvfølgelig. Det har jeg nok skrevet her inne noe sted regner jeg med, om ikke ordrett.

Jeg reagerer kun på disrespekten når det blir hets. Vi har ikke et menneskesyn i Norge hvor en blir behandlet verre fordi en har feil meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår mekanismen, men resultatet er det samme. 

Å oppfordre til å bryte tiltak, at viruset er ufarlig, at testene i stor grad er feil, at vaksinen dreper flere enn korona, jeg kan nevne i fleng. 

Når man ikke har kunnskap om et tema så lar man fagfolk ta jobben. På samme måte som jeg ikke sender bilen til legen, så får jeg ikke til mekaniker for helseråd. Det er greit å vite hva man ikke vet, også handler man deretter.

Det er fagfolk som helt sikkert er enige med dem. Dette er ofte veldig intelligente mennesker. De er ikke dumme 🙂

men du vet jo hvordan de vet å overbevise sikkert. Du skal være ganske sikker på deg selv og holde hodet kaldt når du hører på De flinkeste av dem. Det er rett ut fascinerende.

Men ja, det ER skummelt at de er i den bobla nå. Jeg er enig i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (35 minutter siden):

jo de kan fint dø med kreft hvis det var noe annet som gjord at de døde... som med parkinson man dør ikke av parkinson men med parkinson

 

Den ser jeg, men her har kommunelegen bekreftet at han døde av korona!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...