Gå til innhold

Hvorfor får tråden om Hans Gaarder stå?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
Robert Koch skrev (4 timer siden):

Det oppgis én dødsårsak i dødsårsaksregisteret, ja. Men en dødsattest inneholder alltid mer informasjon enn det. Man setter dødsårsak som XX, som følge av YY, som følge av ZZ, som følge av NN. Dersom det er begjært obduksjon eller annen saksgjennomgang, kan dette endres, om ny informasjon tilkommer. Det er dødsårsaksregisteret som går gjennom dødsattester og tilhørende informasjon, og bestemmer hva som er korrekt dødsårsak i siste instans.

Når man fyller ut dødsattest, kan man ikke bare "synse" frem en dødsårsak. Den må begrunnes.

Når det gjelder angjeldende pasient, er han obdusert. Ved en obduksjon går man gjennom klinisk forløp, og undersøker pasientens vev for patologiske tilstander, inkludert en god del prøver av biologisk materiale, både for kjemiske markører, og histologisk undersøkelse under mikroskop. Alle organer tas ut, veies og evalueres. Dersom en obduksjon konkluderer med en bestemt dødsårsak, er det uhyre sjelden at dette ikke er pålitelig informasjon.

Obduksjoner tar lang tid. Men har man allerede funnet helt klare indikasjoner på at Gaarder døde AV covid-19. Jeg skjønner ikke at folk har behov for å så tvil om dette. 

Ja. Det er viktig å være grundig i sånne tilfeller. Har faktisk sett sånt arbeid. Forstår ikke hvordan noen klarer å ha den jobben. Er glad noen andre gjør det, så jeg slipper. 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Outlander skrev (19 timer siden):

og en siste ting.  

"Et snev av respekt og dannelse må jo være normalt i en sånn situasjon. Dette hadde aldri fått stå om en annen profilert person! "

Hvor var HANS respekt for de 2.5 millioner som hittil har døde pga covid?   Disse covidnektere har null respekt for dette, da fortjener de også null respekt tilbake.  

Har han og hans meningsfeller gått ut og kalt de som er døde for drittsekker som ikke bør minnes osv osv?  At dere ikke klarer å forstå noe så enkelt som det jeg mener i HI  

Dere klarer bare ikke å skjønne saklighet

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns noen bør svare på dette snart. For tråden blir jo eviglang. Dette var et spørsmål til moderatorer/forumansvarlig. Var liksom ikke meningen at det skulle bli en ny tråd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for tilbakemelding!

Hans Gaarder sitt engasjement og dødsfall blir debattert i norske medier,og med hans offisielle engasjement angående korona,er det naturlig at dette også diskuteres i Korona-rommet, innenfor Kvinneguidens retningslinjer.
Tråden er ryddet. Dersom man ser innlegg, man mener bryter med våre retningslinjer, er det fint om det sendes inn rapport, så vil dette bli vurdert på nytt.

Chantielle mod.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantielle skrev (4 minutter siden):

Hei og takk for tilbakemelding!

Hans Gaarder sitt engasjement og dødsfall blir debattert i norske medier,og med hans offisielle engasjement angående korona,er det naturlig at dette også diskuteres i Korona-rommet, innenfor Kvinneguidens retningslinjer.
Tråden er ryddet. Dersom man ser innlegg, man mener bryter med våre retningslinjer, er det fint om det sendes inn rapport, så vil dette bli vurdert på nytt.

Chantielle mod.

 

Jeg reagerer ikke på at omstendighetene rundt han, og han syns osv blir debbatert. Det var de innleggene som inneholdt hets jeg reagerte veldig på. Det skrives saklig om han i norske medier. Takk for rydding! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

SoWhat? skrev (På 14.4.2021 den 12.35):

Jeg reagerer ikke på at omstendighetene rundt han, og han syns osv blir debbatert. Det var de innleggene som inneholdt hets jeg reagerte veldig på. Det skrives saklig om han i norske medier. Takk for rydding! 

Hva slags hets da, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...