Gå til innhold

Hvorfor får tråden om Hans Gaarder stå?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Det er fagfolk som helt sikkert er enige med dem. Dette er ofte veldig intelligente mennesker. De er ikke dumme 🙂

men du vet jo hvordan de vet å overbevise sikkert. Du skal være ganske sikker på deg selv og holde hodet kaldt når du hører på De flinkeste av dem. Det er rett ut fascinerende.

Men ja, det ER skummelt at de er i den bobla nå. Jeg er enig i det

 Altså, det er noen få som er enige, men flere av de som er enige har blitt avskrevet flere ganger. De er også i brutalt mindretall. Denne gjengen vil jo bare høre på argumenter som støtter eget syn. Man kan jo finne fagfolk som har egeninteresse for å spre feilinformasjon også. Enkelte av fagfolkene har også veldig diffuse titler. Jeg har til og med sett alternative medisinere kalle seg leger (utenlandsk tidsskrift, det er ulovlig i Norge).

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterpotta skrev (33 minutter siden):

Det er fullt mulig å si at noen døde med kreft. Min mor er uhelbredelig kreftsyk og kreftlegen sa at hun mest sannsynlig vil dø med kreft og ikke av kreft. Det vi si at hun kan leve i mange fine år og dø av alderdom samtidig som hun har kreft.

Går kreften helt amok og hun blir dårligere og dårligere så dør hun av kreft. Håper du ser forskjellen 😊

Så leit med din mor ❤️ Skulle nok formulert meg litt bedre der, ja 🙂 Uansett døde han av korona, det bekreftet kommunelegen!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (1 minutt siden):

 Altså, det er noen få som er enige, men flere av de som er enige har blitt avskrevet flere ganger. De er også i brutalt mindretall. Denne gjengen vil jo bare høre på argumenter som støtter eget syn. Man kan jo finne fagfolk som har egeninteresse for å spre feilinformasjon også. Enkelte av fagfolkene har også veldig diffuse titler. Jeg har til og med sett alternative medisinere kalle seg leger (utenlandsk tidsskrift, det er ulovlig i Norge).

 

Ja, det er det. Jeg har lest om det og sett ganske mye av det. Også foredrag og de som har div kanaler de når ut på. Jeg tenkte alltid i starten at de var skikkelig koko hele gjengen. Men så oppdaget jeg at de har visse folk med seg som er sensa og har utdannelse og kanskje hatt en stor karriere innen et felt. Ikke norske som jeg vet om da.

Så jeg skjønner at visse mennesker blir fanget i dette. Det er både interessant og skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Ja, det er det. Jeg har lest om det og sett ganske mye av det. Også foredrag og de som har div kanaler de når ut på. Jeg tenkte alltid i starten at de var skikkelig koko hele gjengen. Men så oppdaget jeg at de har visse folk med seg som er sensa og har utdannelse og kanskje hatt en stor karriere innen et felt. Ikke norske som jeg vet om da.

Så jeg skjønner at visse mennesker blir fanget i dette. Det er både interessant og skremmende. 

Folk kan være rape gal, selv med utdanning. Forskere og kunstnere har egentlig veldig like hjerner... Kreative og av og til i grenseland sprø. Det spørs bare hvordan de kanaliserer sine medfødte egenskaper.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/11/2021 at 10:51 AM, SoWhat? said:

Syns det er helt horribelt at en tråd som faktisk inneholder hets av en nylig avdøde får stå. Selv om en har rapportert.

Det er ok med saklighet, men skal det virkelig være lov til å hetse en person som nylig er død?  Kommer det an på *hvem* man er for at noen  reagerer på sånn jævla disrespekt for både personen selv og pårørende? UFF

Karma - disse hjernevasket sektmedlemmer har kalt oss sauer og mer det siste året.  Jeg hetser ikke, men har noen tanker rundt dette som jeg deler ikke her for å vise at jeg ikke er totalt uten empati. 

Endret av Outlander
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

Ts, mener du det også er galt å hetse Adolf Hitler, ettersom han er dø og heller ikke kan forsvare seg?

Slik jeg ser det var Gaarder et grusomt menneske. Han er ikke en vi trenger å forsvare. Han var ondskapsfull i den grad at han med viten og vilje har ødelagt og dratt med seg flere mennesker, og har satt flere menneskeliv i fare med sin propaganda og ekstremisme.

Må være lov å kalle en spade for en spade, uten å kalle det hets, eller spille victim card med at han er dø. Ja, han er død, men det han sto for og gjorde var grusomt, og det må være lov å påpeke uten at man kaller det hets!

Det er ikke personen vi fordømmer, men hans handlinger og det han sto for.

Patetisk å dra inn Hitler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og en siste ting.  

"Et snev av respekt og dannelse må jo være normalt i en sånn situasjon. Dette hadde aldri fått stå om en annen profilert person! "

Hvor var HANS respekt for de 2.5 millioner som hittil har døde pga covid?   Disse covidnektere har null respekt for dette, da fortjener de også null respekt tilbake.  

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander skrev (13 minutter siden):

Karma - disse hjernevasket sektmedlemmer har kalt oss sauer og mer det siste året.  Jeg hetser ikke, men har noen tanker rundt dette som jeg deler ikke her for å vise at jeg ikke er totalt uten empati. 

Bra syns jeg. For jeg er også kritisk, og ser det skremmende med konspirasjonsteoriene. Men jeg gidder bare ikke å delta i en tråd som hetser en nylig avdød person. Byr meg helt imot

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knottogtott skrev (39 minutter siden):

Så leit med din mor ❤️ Skulle nok formulert meg litt bedre der, ja 🙂 Uansett døde han av korona, det bekreftet kommunelegen!

Gaarder døde av korona ja og håper tråden blir stående så andre fornektere kanskje lærer at dette viruset ikke er å tulle med.

Endret av Blomsterpotta
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye mot til for å tenke utenfor boksen. Det er lett å skrive negative ting om noen du ikke kjenner. Se på deg selv før du dømmer andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Knottogtott skrev (1 time siden):

Det heter ikke med korona, men av korona 🙂 Man sier ikke personen døde med kreft, men personen døde av kreft 👍🏻

Det @Bente1234 mente var selvfølgelig at det ikke var nødvendigvis det han døde av, selv om han fikk det påvist. Hun er faktisk inne på noe veldig vesentlig her. Ved dødsfall oppgis bare en årsak, fordi noe annet er ulovlig. Om han virkelig døde av koronaen eller noe annet, er det faktisk ingen av oss som vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Gaarder døde av korona ja og håper tråden blir stående så andre fornektere kanskje lærer at dette viruset ukjente å tulle med.

Du skjønner virkelig ikke. Tror du for alvor at slike tråder får noen til å skifte mening? Ja, den var god. Slike utsagn vitner om ekstremt lite skjønn for hvordan  konspi-eoretikere er! 

Slik hets og "kritikk" og kritikk er som å kaste bensin på bålet.

Herregud....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monrox skrev (3 minutter siden):

Det skal mye mot til for å tenke utenfor boksen. Det er lett å skrive negative ting om noen du ikke kjenner. Se på deg selv før du dømmer andre.

Hvem snakker du til? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villfisker skrev (1 minutt siden):

Det @Bente1234 mente var selvfølgelig at det ikke var nødvendigvis det han døde av, selv om han fikk det påvist. Hun er faktisk inne på noe veldig vesentlig her. Ved dødsfall oppgis bare en årsak, fordi noe annet er ulovlig. Om han virkelig døde av koronaen eller noe annet, er det faktisk ingen av oss som vet. 

Nå har jeg svart henne litt lenger opp her.. Uansett har kommunelegen bekreftet at det var korona han døde av 🙂 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Knottogtott skrev (2 minutter siden):

Nå har jeg svart henne litt lenger opp her.. Uansett har kommunelegen bekreftet at det var korona han døde av 🙂 

Ok, da er det noe annet enn mening og synsing. Men syns uansett det smilet var både malplassert og usmakelig. Håper virkelig ikke familien hans leser her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (6 minutter siden):

Det @Bente1234 mente var selvfølgelig at det ikke var nødvendigvis det han døde av, selv om han fikk det påvist. Hun er faktisk inne på noe veldig vesentlig her. Ved dødsfall oppgis bare en årsak, fordi noe annet er ulovlig. Om han virkelig døde av koronaen eller noe annet, er det faktisk ingen av oss som vet. 

Den foreløpige rapporten sier noe om makrofunnene: Slim i store luftrør og luftveier, tunge lunger forenlig med covid-19 og funn av covid-19. Totalbildet kommer ifølge politiet etter to måneder, sier Løken til VG mandag ettermiddag .

Høres ut som en ubehagelig måte å dø på.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Villfisker
2ro skrev (Akkurat nå):

Den foreløpige rapporten sier noe om makrofunnene: Slim i store luftrør og luftveier, tunge lunger forenlig med covid-19 og funn av covid-19. Totalbildet kommer ifølge politiet etter to måneder, sier Løken til VG mandag ettermiddag .

Høres ut som en ubehagelig måte å dø på.

 

Det høres ut som det var tungt å puste ja. Trist uansett hvem det rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (1 minutt siden):

Det høres ut som det var tungt å puste ja. Trist uansett hvem det rammer.

Ja, men jeg vil legge til at det er ekstra trist med tanke på at han kunne ha oppsøkt helsehjelp og kanskje ikke endt sine dager på denne måten. Jeg håper folk tar lærdom av dette. 

Det høres fryktelig brutalt ut, å stå i dødskamp (kvelning i eget slim) helt alene.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 2ro said:

Den foreløpige rapporten sier noe om makrofunnene: Slim i store luftrør og luftveier, tunge lunger forenlig med covid-19 og funn av covid-19. Totalbildet kommer ifølge politiet etter to måneder, sier Løken til VG mandag ettermiddag .

Høres ut som en ubehagelig måte å dø på.

 

Tenk at folk er så hjernevasket at de helst vil dø før de ville bekrefte at covid finnes.  Helt hårreisende.  

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Villfisker said:

Det @Bente1234 mente var selvfølgelig at det ikke var nødvendigvis det han døde av, selv om han fikk det påvist. Hun er faktisk inne på noe veldig vesentlig her. Ved dødsfall oppgis bare en årsak, fordi noe annet er ulovlig. Om han virkelig døde av koronaen eller noe annet, er det faktisk ingen av oss som vet. 

Det oppgis én dødsårsak i dødsårsaksregisteret, ja. Men en dødsattest inneholder alltid mer informasjon enn det. Man setter dødsårsak som XX, som følge av YY, som følge av ZZ, som følge av NN. Dersom det er begjært obduksjon eller annen saksgjennomgang, kan dette endres, om ny informasjon tilkommer. Det er dødsårsaksregisteret som går gjennom dødsattester og tilhørende informasjon, og bestemmer hva som er korrekt dødsårsak i siste instans.

Når man fyller ut dødsattest, kan man ikke bare "synse" frem en dødsårsak. Den må begrunnes.

Når det gjelder angjeldende pasient, er han obdusert. Ved en obduksjon går man gjennom klinisk forløp, og undersøker pasientens vev for patologiske tilstander, inkludert en god del prøver av biologisk materiale, både for kjemiske markører, og histologisk undersøkelse under mikroskop. Alle organer tas ut, veies og evalueres. Dersom en obduksjon konkluderer med en bestemt dødsårsak, er det uhyre sjelden at dette ikke er pålitelig informasjon.

Obduksjoner tar lang tid. Men har man allerede funnet helt klare indikasjoner på at Gaarder døde AV covid-19. Jeg skjønner ikke at folk har behov for å så tvil om dette. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...