bittelillebolla Skrevet 7. august 2021 #181 Del Skrevet 7. august 2021 Så koselig med en slik type oppdatering! 🥰 Får et helt annerledes innblikk i tilværelsen din når man deler cravings og navn-diskusjon og slikt. Så godt å se at du føler deg bedre, og at søvnen har vært så god hele tiden! Virkelig spennende dette med navn, for jeg føler smaken forandrer seg hele tiden. Jeg har ikke så mange forslag selv, men synes Jacob og Ole er veldig fine og det er jo passe lengde også. Helt sikker på at dere finner et nydelig navn som passer akkurat på lille gutten deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 7. august 2021 #182 Del Skrevet 7. august 2021 Så koselig oppdatering 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovia Skrevet 7. august 2021 #183 Del Skrevet 7. august 2021 Så kjekt å høre at du har det bra! Når det gjelder bekkenplager vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en fysioterapeut ganske så snart. Du trenger ikke henvisning fra lege. Fysio gir deg gode øvelser du kan bruke utover i svangerskapet, og for meg har det vært gull verdt! Og ang. glukosebelasting så leser man mye forskjellig, men jeg synes det gikk kjempefint. Nå spiser jeg sjelden tidlig frokost da, så jeg var ikke skrubbsulten da jeg kom på legekontoret. Jeg fikk også vente i bilen mellom prøvene. Tips: spis sen kvelds dagen før, ta med vannflaske og matpakke du kan spise når prøvene er over. Jeg valgte glukose med sitronsmak og synes den smakte helt greit, bedre enn forventet faktisk. Det blir spennende å se om dere lander på navn! Jeg har ingen vanlige guttenavn på min liste, men kan like f.eks Isak, Ludvig, Ulrik, Emil, Olai, Noah. Masse lykke til videre! Jeg synes svangerskapet ble et helt annet da jeg begynte å kjenne mye bevegelser. Du har faktisk en ekte baby inni der 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 8. august 2021 #184 Del Skrevet 8. august 2021 Så hyggelig oppdatering! Fint å få litt innblikk i alt som står på. Spennende å tenke på og diskutere navn 🥰 Blir spennende med glukosebelastningstesten da! Må få bestilt det selv. Håper alt ser normalt ut 🤞😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 8. august 2021 #185 Del Skrevet 8. august 2021 Å så koselig med en annerledes oppdatering 😊 Fikk nesten lyst til å ta en lik en selv 🙈 Jobbmessig må du høre på kroppen. Selv om det føles kjipt å være hjemme og ikke bidra på jobben, så vet du innerst inne at det er best for deg når du forventer tårer om du begynner i bare 10%. Navnevalg for oss hadde vært en større jobb for jente. For gutt stod kun 1 navn på listen som vi begge var enige om på forhånd at det navnet blir det. Ønsker derfor ikke å dele vårt ene navn på listen som lillegutt skal få 😅❤️ Glukosebelastningstest tok jeg også. Har siste halvannen måned hatt ekstrem sukkersug. Spist mye godterier osv.. Så passet på dagen før testen å ikke spise godteri siste halvdel av dagen 🙈 Tok med meg noe strikketøy og endte med å strikke ferdig en halv lue mens jeg ventet. Fikk beskjed på forhånd at jeg kunne vente i bilen, men den dagen jeg tok testen måtte jeg sitte på venterommet siden noen blir dårlig. Jeg fikk bringebærsmak som igrunn var både lett syrlig og veldig godt (siden det er sukkervann med smak). Første par slurkene var gode, så kom den overveldende sukkersmaken og jeg måtte jobbe med å svelge unna siste rest pga sødmen. Ble ikke kvalm eller dårlig på annen måte og koste meg bare på venterommet med musikk og strikking 🥰 Nå er jo jeg 4 uker lengre enn deg, men kjenner at jeg ikke har lyst til å vente med noen av innkjøpene til baby lengre. Skal arve bilstol fra min svigerinne, men guttene hennes bruker stolene enda selv, så jeg blir utolmodig på at jeg ikke får enda en ting i hus enda 😂🙈 Kommer nok til å skaffe seng neste uke kanskje 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. august 2021 #186 Del Skrevet 8. august 2021 Så koselig oppdatering ❤️ Navn kan være skikkelig vanskelig ja, men håper dere blir enige. Og glukosebelastningstesten syns jeg var helt grei å ta. Drakk alt i full fart og ble litt småuggen, men det var alt. Mener jeg ikke ventet på gangen mer enn 30-45 min, men mulig det er endret nå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 8. august 2021 #187 Del Skrevet 8. august 2021 Amatariel skrev (9 minutter siden): Så koselig oppdatering ❤️ Navn kan være skikkelig vanskelig ja, men håper dere blir enige. Og glukosebelastningstesten syns jeg var helt grei å ta. Drakk alt i full fart og ble litt småuggen, men det var alt. Mener jeg ikke ventet på gangen mer enn 30-45 min, men mulig det er endret nå? Det er to timer. Jeg hadde legetimen/kontrollen i mellom så ventetiden ble ikke så lang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 8. august 2021 Forfatter #188 Del Skrevet 8. august 2021 bittelillebolla skrev (22 timer siden): Så koselig med en slik type oppdatering! 🥰 Jeg har ikke så mange forslag selv, men synes Jacob og Ole er veldig fine og det er jo passe lengde også. Helt sikker på at dere finner et nydelig navn som passer akkurat på lille gutten deres. Takk for fine innspill 🥰 Vi finner garantert noe, og jeg håper vi enten blir overbevist om ett bestemt navn før fødselen, eller at vi begge kjenner hvilket navn som blir rett når vi ser gutten for første gang (håper vi føler det samme da 🤭). Sovia skrev (15 timer siden): Når det gjelder bekkenplager vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en fysioterapeut ganske så snart. Du trenger ikke henvisning fra lege. Fysio gir deg gode øvelser du kan bruke utover i svangerskapet, og for meg har det vært gull verdt! Og ang. glukosebelasting så leser man mye forskjellig, men jeg synes det gikk kjempefint. Nå spiser jeg sjelden tidlig frokost da, så jeg var ikke skrubbsulten da jeg kom på legekontoret. Jeg fikk også vente i bilen mellom prøvene. Tips: spis sen kvelds dagen før, ta med vannflaske og matpakke du kan spise når prøvene er over. Jeg valgte glukose med sitronsmak og synes den smakte helt greit, bedre enn forventet faktisk. Det blir spennende å se om dere lander på navn! Jeg har ingen vanlige guttenavn på min liste, men kan like f.eks Isak, Ludvig, Ulrik, Emil, Olai, Noah. 🥰 Takk for at du tar deg tiden til å dele viktige erfaringer! Vi har fysioterapeut på legekontoret, så da skal jeg prøve å få satt opp time hos henne når jeg er innom på tirsdag. Tror ikke hun har så lang ventetid. Vil virkelig ikke gjøre noe feil som gir mer mer vondt enn nødvendig, så det er nok lurt å få litt hjelp 👍 Jeg ante ikke at glukoseblandingen kommer med smak, det gjør jo det hele mye greiere! Jeg er egentlig en person som må ha både frokost og en halvliter vann så snart jeg står opp, så jeg er veldig spent. Men ja, en stor kvelds blir det, og så skal jeg ha med mat som jeg kan spise med en gang jeg "får lov" 😄 gode råd! Noen av navnene du skriver er faktisk blant favorittene 🤩 Niny skrev (4 timer siden): Å så koselig med en annerledes oppdatering 😊 Fikk nesten lyst til å ta en lik en selv 🙈 Jobbmessig må du høre på kroppen. Selv om det føles kjipt å være hjemme og ikke bidra på jobben, så vet du innerst inne at det er best for deg når du forventer tårer om du begynner i bare 10%. Glukosebelastningstest tok jeg også. Har siste halvannen måned hatt ekstrem sukkersug. Spist mye godterier osv.. Så passet på dagen før testen å ikke spise godteri siste halvdel av dagen 🙈 Tok med meg noe strikketøy og endte med å strikke ferdig en halv lue mens jeg ventet. Fikk beskjed på forhånd at jeg kunne vente i bilen, men den dagen jeg tok testen måtte jeg sitte på venterommet siden noen blir dårlig. Jeg fikk bringebærsmak som igrunn var både lett syrlig og veldig godt (siden det er sukkervann med smak). Første par slurkene var gode, så kom den overveldende sukkersmaken og jeg måtte jobbe med å svelge unna siste rest pga sødmen. Ble ikke kvalm eller dårlig på annen måte og koste meg bare på venterommet med musikk og strikking 😬 Jaa, lag slik oppdatering selv også! Jeg kommer inn for å lese 🤩 Du har nok rett angående jobb. Jeg plages en del av redsel for at andre tror jeg misbruker systemet, og ikke har tillit til hvor redusert jeg faktisk er. For når andre treffer meg har jeg jo alltid ordnet håret, kledd meg greit, jeg smiler og tar meg sammen. Så de ser ikke den andre siden, som stakar samboer må se litt for ofte 😬 Skal holde meg unna søtsaker i morgen, så jeg ikke er forsynt på søtt i alle fall. Har ikke fått beskjed hvor jeg skal være når jeg venter, om jeg kan gå i bilen er jo det greit. Håper jeg slipper å være på venterommet, da jeg mistenker at jeg blir dårlig. Enten kvalm, eller i alle fall svimmel. Plages med sterk svimmelhet og nesten-besvimelser på morgenene når jeg ikke spiser og drikker nok. Jeg skal absolutt velge bringebærsmak om de har det 👏 Hvilke mengder er det snakk om, og hvor raskt må det drikkes? Amatariel skrev (3 timer siden): Så koselig oppdatering ❤️ Navn kan være skikkelig vanskelig ja, men håper dere blir enige. Og glukosebelastningstesten syns jeg var helt grei å ta. Drakk alt i full fart og ble litt småuggen, men det var alt. Mener jeg ikke ventet på gangen mer enn 30-45 min, men mulig det er endret nå? Jeg planlegger samme taktikk som deg, drikke unna så kjapt jeg klarer. Er det mye å drikke? To timer ventetid desverre 😰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 8. august 2021 #189 Del Skrevet 8. august 2021 Godis skrev (3 timer siden): Jeg skal absolutt velge bringebærsmak om de har det 👏 Hvilke mengder er det snakk om, og hvor raskt må det drikkes? Legger bare ved bildet jeg tok på legekontoret etter målingen av fastende blodsukker 🙈😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 8. august 2021 #190 Del Skrevet 8. august 2021 Niny skrev (33 minutter siden): Legger bare ved bildet jeg tok på legekontoret etter målingen av fastende blodsukker 🙈😅 Fikk ikke velge , men fikk denne jeg også. Svelget det unna på null komma svisj🤣Sykepleieren ble litt stor i øynene, men det gikk mye bedre enn det ville gjort om jeg skulle drukket det på normal måte. Ble ikke spesielt uvel heller 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 8. august 2021 #191 Del Skrevet 8. august 2021 Safirblå skrev (24 minutter siden): Fikk ikke velge , men fikk denne jeg også. Svelget det unna på null komma svisj🤣Sykepleieren ble litt stor i øynene, men det gikk mye bedre enn det ville gjort om jeg skulle drukket det på normal måte. Ble ikke spesielt uvel heller 😊 Nei jeg fikk ikke velge heller. Fikk denne i hånda og beskjed om at den skulle være tom innen 5 min 😅 Første halve flasken skled ned for det var så godt, så kom søtsmaken på siste slurkene 🙈 Heldigvis ble jeg ikke dårlig heller selv om alle hadde skremt meg på forhånd 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safirblå Skrevet 8. august 2021 #192 Del Skrevet 8. august 2021 Niny skrev (3 minutter siden): Nei jeg fikk ikke velge heller. Fikk denne i hånda og beskjed om at den skulle være tom innen 5 min 😅 Første halve flasken skled ned for det var så godt, så kom søtsmaken på siste slurkene 🙈 Heldigvis ble jeg ikke dårlig heller selv om alle hadde skremt meg på forhånd 🙄 5min ? Fikk beskjed om 15 min jeg. Nei skjønner heller ikke hva DET var å grue seg for eller hvorfor det er opphauset så 😊 Fødsel derimot! Gruer meg🙈🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 8. august 2021 Forfatter #193 Del Skrevet 8. august 2021 Takk dere, @Ninyog @Safirblå🤩 Om jeg får noe lignende skal jeg virkelig få det til 👍 Har fryktet 0,5-1 liter å drikke på to-tre minutter 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 10. august 2021 Forfatter #194 Del Skrevet 10. august 2021 (endret) 24+5 Nå er glukoseblandingen inntatt, og to timer venting gjenstår. Fikk en slik blå flaske som Niny la ut bilde av, og den var tilsatt bringebærsmak. Heldigvis kald 👍 Måtte drikkes på fem minutter. Gikk hardt inn og tok første halvdel av flaska i en stor slurk, og resten var litt vanskeligere å få ned, men absolutt ikke noe problem. Det var gjort på et minutts tid 😊 Nå fikk jeg komme inn på et eget rom hvor ventingen skal foregå. Tenker foreløpig at dette var en uproblematisk undersøkelse, har absolutt gjort mye som er verre 👏 Edit: første halvtimen etter inntak av sukkervann var grei, men så begynte jeg å bli dårlig. Fikk lagt meg på gulvet som sannsynligvis var det som hindret med fra å besvime, og så kastet jeg opp og ble helt klam i hele kroppen. Så testen ble avbrutt og jeg har dratt hjem nå. Endret 10. august 2021 av Godis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. august 2021 #195 Del Skrevet 10. august 2021 Åh kjære, det hørtes jo ikke bra ut Uff så fælt å bli så dårlig. Må du ta den på nytt veldig snart igjen? Håper du får spist noe i dag og hvilt deg godt. God bedring! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 10. august 2021 #196 Del Skrevet 10. august 2021 Æsja! Ikke noe kjekt at du fikk en reaksjon på testen 😟 Håper formen tar seg raskt opp igjen idag og at ikke hele dagen ble ødelagt 🤞❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 10. august 2021 Forfatter #197 Del Skrevet 10. august 2021 Takk dere 🥰 Usikker om jeg må ta den igjen. Fastlegen kom inn for å se til meg, og vi ble enige om at jeg kan høre med jordmor når jeg har time der om to uker hvorvidt hun føler behov for at jeg tar den på nytt. Hun sa nemlig noe om at det kunne være vi fikk nok informasjon bare av den første blodprøven dersom jeg skulle bli dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 12. august 2021 #198 Del Skrevet 12. august 2021 Oi, ja det var jo litt av en reaksjon.. Vet du noe hvorfor du fikk en slik reaksjon på testen? Er det svangerskapskvalme som allerede ligger der som gjorde det? Satser på at du slipper å ta den igjen og at tidligere prøver er godt nok grunnlag for å konkludere 🤞😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 12. august 2021 Forfatter #199 Del Skrevet 12. august 2021 Atticmess skrev (40 minutter siden): Oi, ja det var jo litt av en reaksjon.. Vet du noe hvorfor du fikk en slik reaksjon på testen? Er det svangerskapskvalme som allerede ligger der som gjorde det? Satser på at du slipper å ta den igjen og at tidligere prøver er godt nok grunnlag for å konkludere 🤞😊 Nei, jeg tror egentlig ikke det har med svangerskapskvalmen å gjøre. Eller, jeg vet jo ikke, men jeg har ikke kastet opp på kanskje to måneder nå. De første tretti minuttene etter inntak var jeg ikke kvalm av drikken, så jeg tror det må vært en mer fysisk reaksjon i kroppen. Sterk svimmelhet og følelse av besvimelse plages jeg med, kanskje en gang i uka eller to. Skyldes gjerne at jeg har drukket og spist for lite. Lettere svimmelhet har jeg hver dag. Heldigvis har jeg lært meg å kjenne når jeg skal legge meg ned på gulvet (det er ikke nok å sette meg ned i en stol desverre), så dersom jeg har besvimt har jeg ikke slått meg i et fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 12. august 2021 #200 Del Skrevet 12. august 2021 Huff, høres ikke helt ideelt ut.. Men bra du har lært deg å kjenne igjen tegnene! Kan bli skummelt når det kommer brått på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå