Gå til innhold

Jeg blir dårlig av å bruke munnbind.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Munnbind er tull. Har smitten i Norge gått ned etter at alle ble helt nazi på at man skal bruke munnbind? Nei. Syns det er forkastelig at arbeidsgivere i for eksempel matbutikker pålegger de ansatte å jobbe i mange timer med munnbind.. 

Om munnbind fører til store psykiske plager kan man be om legeerklæring. Det har jeg. Er så lei av sauene som hele tiden sier «det er påbud om munnbind her». Fint å ha en legeerklæring å klaske i trynet dems. 

Anonymkode: 812b9...679

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Munnbind er tull. Har smitten i Norge gått ned etter at alle ble helt nazi på at man skal bruke munnbind? Nei. Syns det er forkastelig at arbeidsgivere i for eksempel matbutikker pålegger de ansatte å jobbe i mange timer med munnbind.. 

Om munnbind fører til store psykiske plager kan man be om legeerklæring. Det har jeg. Er så lei av sauene som hele tiden sier «det er påbud om munnbind her». Fint å ha en legeerklæring å klaske i trynet dems. 

Anonymkode: 812b9...679

Om du klasker det i fjeset på de er du for nærme :)

Anonymkode: d4cdf...4bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om du klasker det i fjeset på de er du for nærme :)

Anonymkode: d4cdf...4bc

Nei DE er for nærme 😂

Anonymkode: 812b9...679

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 14.36):

Det nytter ikke her hvertfall. Jeg får panikkanfall hver gang jeg må på butikken etc. HATER HATER HAAAAATER munnbind :(Når kan vi brenne dritten? 

Vet flere sier man må slappe va etc men jeg klarer ikke. Takler ikke å ha noe foran munnen, føles som jeg kveles. Dessuten har jeg veldig rennende nese og munnbindet blir derfor klissvått. En tur i butikken er derfor bare stress siden jeg må bytte munnbind mange ganger. Jeg drar i munnbindet så jeg får puste. Får panikkanfall og gråter hver gang for det er så jævlig. 

Bruker ofte Kolonial, men er jo ikke alltid de har de varene jeg skal ha. Jeg virkelig HATER det her :( Er synd at denne sommeren blir bare DRITT siden man ikke kan dra noe sted uten det fuckings munnbindet. Blir å sitte i sofaen og grine i hele sommer siden livet mitt er ødelagt. 

Anonymkode: 72f2d...eb7

Det var da voldsomt😳 Du bør absolutt oppsøke helsehjelp 

Anonymkode: e5842...0e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Man liker jo ikke å påpeke manglende eller feil bruk av munnbind. Men det må være greit å si fra, eller skal andre måtte gå rundt og føle seg utrygge?

Anonymkode: d4cdf...4bc

Andre har ikke noe med å påpeke sånne ting til fremmede. Folk kan passe sine egne saker, det er en fin huskeregel :) Jeg ser ikke noen grunn til å måtte utlevere meg selv til fremmede som ikke har noe med hvorfor jeg ikke går med munnbind.

Endret av Jolene
Måtte legge til noe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart, munnbind kan gjøre at du ikke får pustet ordentlig. Jeg bruker ikke munnbind.

Anonymkode: 1ae69...542

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk munnbind i stoff, de er mye mer behagelige (eller mye mindre ubehagelige). Jeg synes også de engangs er helt forferdelige å bruke. Har ingen sykdommer eller noe, men det er ekkelt. Klamt og man føler man puster inn den samme lufta som man nettopp pusta ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg kvalt av munnbind, kjøpte en ramme på wish.com som jeg har innenfor og nå er det null problem lenger. Det blir litt rom mellom munnbind og munnen som gjør det lettere å puste. Anbefales! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (2 timer siden):

Bruk munnbind i stoff, de er mye mer behagelige (eller mye mindre ubehagelige). Jeg synes også de engangs er helt forferdelige å bruke. Har ingen sykdommer eller noe, men det er ekkelt. Klamt og man føler man puster inn den samme lufta som man nettopp pusta ut.

Jeg syns det er helt motsatt, det er mye tyngre å puste gjennom 2-3 lag med tøy enn å puste gjennom 3 lag med tynt papir.  Bruker bare engangs, kjekt å bare kunne kaste etter noen få gangers bruk. Vasker ikke 60 gr vask kjempeofte og tåpelig å skulle kjøre en maskin med 4-5 minnbind alene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak kassa i butikken satt ei jente med visir. Kanskje det hadde vært noe for deg også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (55 minutter siden):

Bak kassa i butikken satt ei jente med visir. Kanskje det hadde vært noe for deg også?

Visir alene er nytteløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 6.05):

Munnbind er tull. Har smitten i Norge gått ned etter at alle ble helt nazi på at man skal bruke munnbind? Nei. Syns det er forkastelig at arbeidsgivere i for eksempel matbutikker pålegger de ansatte å jobbe i mange timer med munnbind.. 

Om munnbind fører til store psykiske plager kan man be om legeerklæring. Det har jeg. Er så lei av sauene som hele tiden sier «det er påbud om munnbind her». Fint å ha en legeerklæring å klaske i trynet dems. 

Anonymkode: 812b9...679

Sier du det til tannlegen din også når han lener seg over deg, 10 cm fra munnen din..at han kan bare ta det av seg....?

Anonymkode: 05547...5c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sier du det til tannlegen din også når han lener seg over deg, 10 cm fra munnen din..at han kan bare ta det av seg....?

Anonymkode: 05547...5c3

Eller til kirurgen som opererer deg?  Det har jo ingen effekt med munnbind ifølge halvparten her.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta skrev (9 timer siden):

Jeg syns det er helt motsatt, det er mye tyngre å puste gjennom 2-3 lag med tøy enn å puste gjennom 3 lag med tynt papir.  Bruker bare engangs, kjekt å bare kunne kaste etter noen få gangers bruk. Vasker ikke 60 gr vask kjempeofte og tåpelig å skulle kjøre en maskin med 4-5 minnbind alene!!

OK, da har vi forskjellig syn på det. Jeg synes tøymunnbind blir mer som å ha et skjerf rundt ansiktet.

 

Og det er vel normalt å vaske håndklær, sengetøy osv. på 60 grader? Er jo bare å ta med munnbinda der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 14.54):

Nei det er ikke psykisk.  Prøv selv 8 timer i strekk, eller 12,5 hvis vi har dobbelvakt kun avbrutt av kort matpause  fordi arbeidgiver pålegger det. Prøv det, så kan vi snakkes 

Anonymkode: 1bc8f...e96

Jeg bruker det 8 timer på jobb hver dag. Blir tørr u nese/hals ellers går det greit.

Noen hos oss tok munnbindet andre veien og sier at det hjalp. 

Anonymkode: daade...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du ikke få noe hjelp for snørringen TS? Å snørre så mye at 5 munnbind blir klissvåte gjennom en butikktur er ikke normalt. Det høres heller ikke veldig smittevennlig ut (dersom du skulle ha smitte uten å vite det selv). Kanskje du kan bruke nesespray eller tabletter? 

Jeg kan ikke fordra munnbind selv, men det går helt fint de få minuttene jeg er inne på butikken. Vet hva jeg skal ha og trasker kjapt fra A til Å.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (På 9.4.2021 den 14.34):

Har du en lungesykdom? 

Om ikke er det bare tull på deg. 

Hva med dem som jobber i dette hver dag?   Sludder å vås.

Kanskje de som bruker dette daglig er løsemiddelskadet?

Ingen forskning på dette utenom hylekoret som sier at noen yrkesgrupper bruker dette daglig.

Anonymkode: bfab4...3f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, nordmenn har blitt en pinglenasjon.

For 75 år gjorde vi aktiv og passiv motstand mot en innvanderende makt, med vårt liv på spill. I dag gråter vi og får panikkanfall av å bruke munnbind en tur i butikken.

Anonymkode: 29e3e...2ae

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje de som bruker dette daglig er løsemiddelskadet?

Ingen forskning på dette utenom hylekoret som sier at noen yrkesgrupper bruker dette daglig.

Anonymkode: bfab4...3f1

Løsemiddel skadet av munnbind,sludder å vås.

En enorm mengde som bruker dette hver dag,hadde de vært løsemiddel skadet så har det vært opp i dagen for lenge siden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...