Gå til innhold

Jeg blir dårlig av å bruke munnbind.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår deg Ts! Munnbind krever litt trening, og man må lære seg å slappe av og puste normalt selv om munnbindet er på. 
Jeg må innrømme at jeg slet skikkelig med munnbindet da jeg var i begravelse..snørr og tårer, og følelsen av å ikke få trekke pusten skikkelig når man gråter :( I tillegg til at det føltes unaturlig å ikke få se ansiktene til de andre deltakerne. Ingen trøsteklem, ingen håndtrykk :( 

Steng grensene, så slipper vi dette forbanna tullet frem til viruset er en saga blott. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tull?? Det er faktisk folk som får "angstfølelse" over å ha dekket nese og munn...

Jeg har en hudsykdom, og tåler ikke at munnbindene ligger på huden. Klør, stikker og utslettet blusser opp. Jeg har også mange blodårer i ansiktet som ligger rett under huden, og blir fort overopphetet og sliter da litt med å puste når jeg blir så varm. 

Selv om noen jobber med dette hver dag, og tåler det, betyr ikke at "da må alle andre tåle det også..." Det blir som om du sier; "Jeg jobber  foran PC og har ingen problemer med skulderen! Da kan ikke DU ha det heller! Da må det være psykisk!"...  

Forståelse for andre enn seg selv, er en god egenskap :)

Anonymkode: fe025...f24

Velg et munnbind av tøy da. Smør ansiktet med krem,det gjør jeg. Jobber opp til 12 timer med munnbind å får eksem av det jeg også men . Det går veldig bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig hodepine når jeg bruker munnbind, helt ekstremt. Nå har jeg underliggende tilstander så det kan jo være derfor men har truffet på flere som sier de får hodepine av munnbindbruk.

Anonymkode: 23f55...bcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er psykisk, men vi er mange som sliter med det. Har traumer jeg ikke helt var klar over før pandemien traff, unngår å bruke munnbind så mye jeg kan, unngår også folk.

Anonymkode: 429d9...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å få skriv fra legen om at man er medisinsk fritatt fra å bruke munnbind. Det har jeg, og har heller ikke brukt munnbind.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå uten, og gå på butikken når de nettopp har åpnet eller rett før de skal stenge. 

Anonymkode: b7a90...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (1 time siden):

Det er mulig å få skriv fra legen om at man er medisinsk fritatt fra å bruke munnbind. Det har jeg, og har heller ikke brukt munnbind.

Hvorfor skal noen gå og plage legen for å frita seg for munnbind? :klo: Legen har viktigere ting å gjøre!

Det er bare å drite i det og ikke bruke munnbind om man føler seg så uvell i det.

Anonymkode: 4cccb...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor skal noen gå og plage legen for å frita seg for munnbind? :klo: Legen har viktigere ting å gjøre!

Det er bare å drite i det og ikke bruke munnbind om man føler seg så uvell i det.

Anonymkode: 4cccb...517

Fint å ha dokumentasjon dersom man møter på "munnbind-politiet".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (Akkurat nå):

Fint å ha dokumentasjon dersom man møter på "munnbind-politiet".

Vi har ikke slikt her da...

Anonymkode: 4cccb...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vi har ikke slikt her da...

Anonymkode: 4cccb...517

Åjoda, de kommer frem krypende! Opplevd det flere ganger...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (17 minutter siden):

Åjoda, de kommer frem krypende! Opplevd det flere ganger...

bor du i oslo da? er det påbud i din by?

Det er "påbud" i min by, men ingen blir straffa for å ikke bruke det da.

Anonymkode: 4cccb...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett brukt støvmasker ikke munnbind. Mest fordi jeg hadde noen pakker lignende nå dette startet 

Det er standard 3M N95 masker. Jeg finner de litt mer behagelige å ha på enn munnbind. Aldri noe problem å puste, men det føles litt varmt siden kroppen mister mindre varme ved bruk av munnbind / maske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tvinger meg til å bruke det, men jeg hater det. Jeg blir alltid dårlig etter en stund og må bare forte meg ut av butikken selvom jeg egentig ikke er ferdig med å handle. Jeg bruker blått munnbind, er det noen som er lettere å puste i? 

Anonymkode: 4ca23...0b5

Det har blitt bevist mange ganger at dette er 100% psykisk. Oksigennivået i blodet holder seg helt stabilt når man tar på maske. Til og med mange masker utenpå hverandre.

Dårlig ånde er selvsagt noe helt annet.

Anonymkode: f51c0...53f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vær så snill ikke utsett fosteret for dette 

Anonymkode: f22fb...e43

Er det bedre at fosteret får covid?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

bor du i oslo da? er det påbud i din by?

Det er "påbud" i min by, men ingen blir straffa for å ikke bruke det da.

Anonymkode: 4cccb...517

Bor ikke i Oslo nei. Men det er mange som liker å være "munnbind-politi", og som tror de har noe med hvorfor noen ikke bruker munnbind.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/10/2021 at 12:17 AM, Jolene said:

Bor ikke i Oslo nei. Men det er mange som liker å være "munnbind-politi", og som tror de har noe med hvorfor noen ikke bruker munnbind.

Man liker jo ikke å påpeke manglende eller feil bruk av munnbind. Men det må være greit å si fra, eller skal andre måtte gå rundt og føle seg utrygge?

Anonymkode: d4cdf...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også dårlig av å bruke munnbind. Får ikke puste og jeg føler jeg blir kvalt. Blir svimmel av å bruke det og får helt panikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke munnbind/maske bruker du? jeg bruker KF94, syns de er best. Direkte behagelig er  det ikke, men har brukt maske ute og på butikk siden februar 2020. Er så vant til det nå at jeg tenker stort sett ikke på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...