Gå til innhold

Jeg blir dårlig av å bruke munnbind.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du ikke kontakte legen din og forklare saken? Om du opplever det så ille som du beskriver synes jeg ikke du bør utsette deg selv for dette. Mulig du kan få legeerklæring pga angst?

Jeg hater det fuckings munnbindet selv, men jeg synes bare det er ubehagelig og blir svimmel. Er ikke sånn at jeg ikke klarer å gjennomføre en handletur. Men munnbindet skal av det sekundet det ikke er påbud lenger. Noe jævla forbanna tull at vi skal ha påbud om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

student86 skrev (36 minutter siden):

Flere forskere stiller spørsmål om det kan være helseskadelig med munnbind av plast https://forskersonen.no/covid19-kronikk-meninger/miljogifter-funnet-i-munnbind/1840036

Dette betyr ikke at jeg slutter å bruke engangsmunnbind, men det er en tankevekker.

Det er i større grad en bekymring for helsepersonell som har benyttet munnbind daglig på arbeid i tiår før denne pandemien kom, enn det er for folk flest.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alivamale skrev (11 minutter siden):

Det er i større grad en bekymring for helsepersonell som har benyttet munnbind daglig på arbeid i tiår før denne pandemien kom, enn det er for folk flest.

Akkurat - og det er nettopp derfor jeg er en av dem som er opptatt av dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Himmel og hav, nordmenn har blitt en pinglenasjon.

For 75 år gjorde vi aktiv og passiv motstand mot en innvanderende makt, med vårt liv på spill. I dag gråter vi og får panikkanfall av å bruke munnbind en tur i butikken.

Anonymkode: 29e3e...2ae

Enig. Men den kan også snus på hodet: Nordmenn har blitt en pinglenasjon som får panikkanfall av et virus med dødelighet på under 0,5%.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 14.50):

Herregud som dere klager! Jeg kan selv bli lett kvalm i munnbindet og nesa som alltid er rennende blir særlig rennende i munnbindet og jeg hoster/nyser lettere, men dette er små problemer!! Faktum er dette: munnbind er kommer for å bli i butikker, på buss osv, så det er bare å venne seg til det. 

 

Anonymkode: e7328...a65

Kan jeg aldri tenke meg. Jobber selv i butikk og håper hele dritten kan brennes om ikke så lenge. Vet du hva det innebærer å bruke munnbind konstant i 9 timer? Det gir hvertfall meg skikkelig hodepine, jeg blir slapp og er ukomfortabel. Jeg bruker det, men ikke for alltid

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (På 19.4.2021 den 10.42):

Kanskje de som bruker dette daglig er løsemiddelskadet?

Ingen forskning på dette utenom hylekoret som sier at noen yrkesgrupper bruker dette daglig.

Anonymkode: bfab4...3f1

Jeg bruker det daglig i opptil 9,5 timer, og sier meg enig. Hater den dritten. Alle har lov å klage på det enten det er 9 timer eller 9 min, skjønner de godt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte tett nese, og munnbind forverrer det faktisk. Men bruker det for min egen trygghet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 14.38):

Jeg har ikke noen sykdommer. Jeg har angst, og har pustevansker. Alt er bare psykisk, men grusomt når det står på. Ts

Anonymkode: 4ca23...0b5

At det «bare» er psykisk gjør det jo ikke enklere for deg, for deg er det helt reelt og plagsomt. 
Har du prøvd noen i stoff? Jeg kjøpte et i ull fra Janus, det er bedre enn de blå plastgreiene, men litt varmt i lengden. På korte turer i matbutikken fungerer det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare psykisk. Øv hjemme. Start med et par minutter og så øker du på etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iso1 skrev (2 timer siden):

Jeg har ofte tett nese, og munnbind forverrer det faktisk. Men bruker det for min egen trygghet. 

Munnbind beskytter ikke deg. Det beskytter andre fra å bli smittet av deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (11 timer siden):

Munnbind beskytter ikke deg. Det beskytter andre fra å bli smittet av deg.

Selvsagt beskytter det begge veier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/23/2021 at 11:06 PM, zemer said:

Selvsagt beskytter det begge veier. 

On 4/23/2021 at 11:44 AM, Honey Dew said:

Munnbind beskytter ikke deg. Det beskytter andre fra å bli smittet av deg.

I følge Folkehelsas nylige publikasjon - en omfattende studie av munnbind, er konklusjonen at munnbind fungerer lite eller ingenting mot influensalignende sykdom.

Så det er nok ikke selvsagt at det fungerer, verken den ene eller andre veien.

Studien heter "Does wearing a facemask stop or slow down the spread of respiratory viruses" og ble publisert 9. april 2021.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

slask skrev (2 minutter siden):

I følge Folkehelsas nylige publikasjon - en omfattende studie av munnbind, er konklusjonen at munnbind fungerer lite eller ingenting mot influensalignende sykdom.

Så det er nok ikke selvsagt at det fungerer, verken den ene eller andre veien.

Studien heter "Does wearing a facemask stop or slow down the spread of respiratory viruses" og ble publisert 9. april 2021.

Hvorfor brukes det da på sykehus mot blant annet influensasykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tuttifrutt said:

Hvorfor brukes det da på sykehus mot blant annet influensasykdom?

Sikkert fordi det stopper spytt å havne i åpne sår, men som studien handler om - det hjelper lite eller ingenting mot influensalignende sykdommer.

Det er sikkert derfor så mange har påpekt at inne på sykehus, også i Norge, ser man ingen som går med munnbind, men inne på operasjonsstua er det nok annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart man får ubehag av å bruke munnbind- man får mindre oksygen. Og må puste på en litt annen måte. Det er tett, det kan klø. Og noen reagerer allergisk på munnbindene.

Opprinnelig er det til bruk for nærkontakt med pasienter feks. hos tannlegen, eller under en operasjon. For å hindre bakterier, spytt etv. å komme i feks. et operasjonssår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...