Gå til innhold

Jeg blir dårlig av å bruke munnbind.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud som dere klager! Jeg kan selv bli lett kvalm i munnbindet og nesa som alltid er rennende blir særlig rennende i munnbindet og jeg hoster/nyser lettere, men dette er små problemer!! Faktum er dette: munnbind er kommer for å bli i butikker, på buss osv, så det er bare å venne seg til det. 

 

Anonymkode: e7328...a65

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er psykisk, så øv hjemme med munnbind. 

Anonymkode: 626c7...e36

Nei det er ikke psykisk.  Prøv selv 8 timer i strekk, eller 12,5 hvis vi har dobbelvakt kun avbrutt av kort matpause  fordi arbeidgiver pålegger det. Prøv det, så kan vi snakkes 

Anonymkode: 1bc8f...e96

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det er ikke psykisk.  Prøv selv 8 timer i strekk, eller 12,5 hvis vi har dobbelvakt kun avbrutt av kort matpause  fordi arbeidgiver pålegger det. Prøv det, så kan vi snakkes 

Anonymkode: 1bc8f...e96

Gjør det daglig, opptil 16 timer. 

Slutt å syt fordi du må det i en pandemi, vi gjør det hver dag, uavnhengi av pandemi. 

Anonymkode: 626c7...e36

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gjør det daglig, opptil 16 timer. 

Slutt å syt fordi du må det i en pandemi, vi gjør det hver dag, uavnhengi av pandemi. 

Anonymkode: 626c7...e36

Nei.  Hvis du hadde lest hva jeg skrev, hadde du sett at det er mellom 8-12 timer, ja hver dag . Du går altså selv med munnbind så mange timer pr dag? Snakker av erfaring? Tror ikke  ut fra måten du svarer på, Karen

Anonymkode: 1bc8f...e96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og føler at jg blir dårlig av det. Skynder meg ut og vekk. Blir kvalm, svett, svimmel 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker null og niks. Kanskje dere har underliggende sykdom?

Anonymkode: 873ab...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Putt tørkepapir i neseborene før du tar på maska, så renner det ikke og gjør munnbindet vått. Gå sakte, ikke stress rundt når du har det på deg, da går pusten lettere.

og bytt til tøy-munnbind, det er mye bedre.

Anonymkode: 4f57b...b04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er om å gjøre å ikke kave seg opp og stresse. Kanskje du bør øve på å bruke det hjemme i trygge omgivelser.

 

Jeg syntes det var veldig ubehagelig til å begynne med, men det går bedre etter hvert som jeg har brukt det mer. Og så tenker jeg på helsepersonell som faktisk bruker dette hver dag år etter år. og da kan ikke jeg klage fordi jeg må bruke det en liten stund mens jeg er i butikken.

Anonymkode: badb8...339

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vær så snill ikke utsett fosteret for dette 

Anonymkode: f22fb...e43

Kan bruke munnbind i tøy da 😉

Anonymkode: 34225...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud som dere klager! Jeg kan selv bli lett kvalm i munnbindet og nesa som alltid er rennende blir særlig rennende i munnbindet og jeg hoster/nyser lettere, men dette er små problemer!! Faktum er dette: munnbind er kommer for å bli i butikker, på buss osv, så det er bare å venne seg til det. 

 

Anonymkode: e7328...a65

Er vel ikke kommet for å bli, store deler av landet har ukke påbud om munnbind nå/lengre. Det er vel kun i enkelte utsatte områder og i Oslo/Viken, og etterhvert vil det jo bli helt borte alt sammen -selv om det kan ta litt mer tid enkelte steder.

Jeg bruker stoff-munnbind fra apotek og de fungerer fint, merker at jeg ikke er så glad i engangs-munnbind, men har de stort sett på bare på bussen nå, selv om det ikke er påbudt lengre her. 

Anonymkode: 77ebb...656

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det er ikke psykisk.  Prøv selv 8 timer i strekk, eller 12,5 hvis vi har dobbelvakt kun avbrutt av kort matpause  fordi arbeidgiver pålegger det. Prøv det, så kan vi snakkes 

Anonymkode: 1bc8f...e96

Jo, det er psykisk. Til og med de med astma og kols klarer å bruke munnbind. Da må jo du klare det også.

Anonymkode: 5f4fa...30c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som kommentere at det «bare» er psykisk, men hva så? Ubehaget er jo like reelt som om det hadde vært en somatisk tilstand som gjorde det vanskelig å bruke munnbind. Å tro at man bare kan tenke seg vekk fra psykiske plager vitner om mangel på kunnskap.

Jeg er selv sykepleier, og har full forståelse for de som får panikk/angst av å bruke munnbind. Tenker at det er god nok grunn til å avstå hvis man må. Jeg er selv avhengig av å kunne skifte munnbind ofte, for å få en pustepause. Jeg foretrekker de blå engangsmunnbindene også til privat bruk, men det er vel en smakssak.

Anonymkode: ef3aa...6dc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, får så vondt i hodet! Skjønner ikke hvordan folk klarer å ha det på en hel dag.

Anonymkode: 4cccb...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tvinger meg til å bruke det, men jeg hater det. Jeg blir alltid dårlig etter en stund og må bare forte meg ut av butikken selvom jeg egentig ikke er ferdig med å handle. Jeg bruker blått munnbind, er det noen som er lettere å puste i? 

Anonymkode: 4ca23...0b5

Sett deg inn i reglene i din kommune, det er trolig ikke så mange steder du egentlig trenger å bruke munnbind. I noen kommuner er det påbudt i butikker etc, men de fleste kun dersom du ikke kan holde tilstrekkelig avstand, noe du stort sett kan om du vil. Enkelte kommuner har ikke egne regler, men følger statens anbefalinger

Anonymkode: 2edac...525

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sorry op, klarer ikke å synes synd på deg. Du overlever det munnbindet i 10-15 minutter i butikken. Tenkt på oss som har jobber hvor vi må bruke det hele dagen? Slutt å syt 

Anonymkode: 9289e...60f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (4 timer siden):

Har du en lungesykdom? 

Om ikke er det bare tull på deg. 

Hva med dem som jobber i dette hver dag?   Sludder å vås.

Tull?? Det er faktisk folk som får "angstfølelse" over å ha dekket nese og munn...

Jeg har en hudsykdom, og tåler ikke at munnbindene ligger på huden. Klør, stikker og utslettet blusser opp. Jeg har også mange blodårer i ansiktet som ligger rett under huden, og blir fort overopphetet og sliter da litt med å puste når jeg blir så varm. 

Selv om noen jobber med dette hver dag, og tåler det, betyr ikke at "da må alle andre tåle det også..." Det blir som om du sier; "Jeg jobber  foran PC og har ingen problemer med skulderen! Da kan ikke DU ha det heller! Da må det være psykisk!"...  

Forståelse for andre enn seg selv, er en god egenskap :)

Anonymkode: fe025...f24

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sorry op, klarer ikke å synes synd på deg. Du overlever det munnbindet i 10-15 minutter i butikken. Tenkt på oss som har jobber hvor vi må bruke det hele dagen? Slutt å syt 

Anonymkode: 9289e...60f

Kjenner mange som jobber med munnbind hele dagen, og de tåler det og er vant til det! Du kan ikke si at så lenge DU tåler det, så må alle andre tåle det også.... 🙄🙄 Forståelse for at ikke alle er deg, er en god egenskap :)

Anonymkode: fe025...f24

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gjør det daglig, opptil 16 timer. 

Slutt å syt fordi du må det i en pandemi, vi gjør det hver dag, uavnhengi av pandemi. 

Anonymkode: 626c7...e36

Er du komfortabel med det? Har du forståelse for at ikke alle er lik deg? Slut å syt fordi alle ikke er som deg! 

Anonymkode: fe025...f24

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...