Gå til innhold

Hans Gaarder - konspirasjonsteoretiker - død av korona


Gjest McGjest

Anbefalte innlegg

von Dünkel skrev (5 timer siden):

Og noen lar seg lure av russiske trollfabrikker. Lykke til.

Ikke sant?  Du har forstått at trollfabrikker finnes. Vi blir lurt. Men husk at russerne ikke er alene om trolleri, lureri og desinformasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Robert Koch skrev (6 timer siden):

For noe forbannet tullprat!

Jeg har prøvd å finne ut hvor dette kom fra. Det skal visst ha vært en aprilspøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
Enda en tulling skrev (10 timer siden):

Artikkelens eneste formål ser ut til å være å vifte med en advarende pekefinger og si at den som ikke tror på korona vil dø av korona.

Da leser vi artikkelen, og trådstarters innlegg, med ulike briller, for jeg leste den ut i fra et smittevern- og smittesporingsperspektiv, og det er ut i fra det perspektivet jeg har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sprettballen said:

Da leser vi artikkelen, og trådstarters innlegg, med ulike briller, for jeg leste den ut i fra et smittevern- og smittesporingsperspektiv, og det er ut i fra det perspektivet jeg har svart.

Jeg tror man må være temmelig forutinntatt for å tolke det på noen annen måte enn deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (6 timer siden):

Samboeren min sa  at noen mente det var en aprilspøk. Jeg vet ikke mer. 

Denne faktisk.no artikkelen klarlegger dette bra.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjugur skrev (23 timer siden):

Konspigjengen lurer også på om han er "tatt av dage" fordi han tross alt var så nære sannheten. Flere av dem lurer på om de også står i fare for å bli det (tatt av dage) altså. 
At han døde av Covid-19 er det INGEN av dem som tror på. Det spekuleres også i om det skjedde som resultat av 5G-stråling osv 

ko-ko 🐦

Husk å skru av spredningsnodene folkens..

B4AACBB3-0995-4D2D-B208-CCBF109186D9.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2021 at 8:44 AM, Hotwife said:

Karma? 

Mulig. Tror nok hu Kari bør passe seg nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
velociraptor skrev (19 timer siden):

Hvis han døde etter å ha kuttet sine egne pulsårer, av et skudd i hodet, av knekt nakke etc, så er det selvsagt relevant i forhold til dødsårsak. Og ja det er forskjell på å dø av og med kreft. En kreftsyk som dør i en bilulykke, faller ut for et stup, knekker nakken etter et fall fra hesteryggen eller dør av arsenikk-forgiftning, dør jo med kreft, men ikke av kreft.

Ja selvsagt er det forskjell på å dø av en annen ytre påvirkning enn påvirkningen covid-19 eller kreft har på kroppen. Men det at kreft eller covid-19 medfører at en ellers helt frisk person blir syk og dør f.eks. av blodpropp, lungeødem eller hjerteinfarkt fordi covid-19 eller kreft påvirket kroppen slik at den ble syk og ikke kunne bekjempe sykdommen er noe annet enn at den covid-19 eller kreftsyke dør i en trafikkulykke.

Jeg tenker at dere "forskjell på med og av" folkene bør stille dere det enkle spørsmålet: personen foran meg, som akkurat er død, ville han ha dødd dersom vedkommende ikke hadde covid-19 eller kreft?"

I min slektningstilfelle er det ikke en gang et tema - vedkommende hadde ikke dødd på det tidspunktet hvis han ikke fikk kreft. En annen slektning som døde kort før han døde var langt eldre. Vedkommende døde også av følgene av kreft, men siden vedkommende var langt eldre går det ikke an å si like sikkert at vedkommende ikke hadde dødd hvis det ikke hadde vært for kreften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

De som stiller spørsmålet "med eller av" når det gjelder Gaarder kommer uansett aldri til å godta noe annet svar enn "med", så det er ingen reell diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke denne tråden slettes? Ser at pårørende har gått ut i media med at de ikke ønsket navn og bilde i media, og de har ikke godkjent dette. Av respekt for pårørende bør denne slettes. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (10 timer siden):

Jeg tror man må være temmelig forutinntatt for å tolke det på noen annen måte enn deg.

Det tror ikke jeg. For på alle andre covid-dødsfall har media taushetsplikt og kan ikke opplyse om noe som helst annet enn «sykehjempasient» eller «yngre person» (som tilsynelatende betyr under 70).

Blondie65 skrev (5 timer siden):

Ja selvsagt er det forskjell på å dø av en annen ytre påvirkning enn påvirkningen covid-19 eller kreft har på kroppen. Men det at kreft eller covid-19 medfører at en ellers helt frisk person blir syk og dør f.eks. av blodpropp, lungeødem eller hjerteinfarkt fordi covid-19 eller kreft påvirket kroppen slik at den ble syk og ikke kunne bekjempe sykdommen er noe annet enn at den covid-19 eller kreftsyke dør i en trafikkulykke.

Jeg tenker at dere "forskjell på med og av" folkene bør stille dere det enkle spørsmålet: personen foran meg, som akkurat er død, ville han ha dødd dersom vedkommende ikke hadde covid-19 eller kreft?"

I min slektningstilfelle er det ikke en gang et tema - vedkommende hadde ikke dødd på det tidspunktet hvis han ikke fikk kreft. En annen slektning som døde kort før han døde var langt eldre. Vedkommende døde også av følgene av kreft, men siden vedkommende var langt eldre går det ikke an å si like sikkert at vedkommende ikke hadde dødd hvis det ikke hadde vært for kreften.

Jeg vet ikke hva du mener med å kalle meg «forskjell på av og med folka», men jeg er helt enig i test-spørsmålet ditt. I USA vet jeg at alle dødsfall med positiv corona-test går inn i statistikken, inkludert drap, selvmord og bilulykker. Og om en svært syk person med stor sannsynlighet ville dødd om han/hun fikk omgangssyke pga dårlig almenntilstand, så anser jeg det som relevant info før jeg blir hysterisk redd for å få corona selv. Når det er sagt er det helt klart st enkelte dør AV og ikke bare MED corona. Det forundrer meg at media ikke kan komme med mer nøyaktige tall på hvem som har dødd - alder, og underliggende tilstander som overvekt, røyking, astma, og selvsagt mer alvorlige underliggende tilstander... Men da har media taushetsplikt, selv om det på ingen måte ville identifisert vedkommende, (er f.eks. «mann i 40-årene med mild astma men noe forhøyet BMI» eller «transplantert kvinne i 30-årene» eller «mann i 30-årene helt uten underliggende tilstander» noe som ville hjulpet deg å si hvem i hele Norge det var snakk om?) mens her, når de kan latterliggjøre  en konspirasjonsteoretiker, har de null taushetsplikt til tross for at pårørende ikke ønsket at det ble offentliggjort.

Ukjent. skrev (2 timer siden):

Bør ikke denne tråden slettes? Ser at pårørende har gått ut i media med at de ikke ønsket navn og bilde i media, og de har ikke godkjent dette. Av respekt for pårørende bør denne slettes. 

Nei merkelig hvor lite taushetsplikt media plutselig hadde nå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (4 minutter siden):

Nei merkelig hvor lite taushetsplikt media plutselig hadde nå.

Enig, han var en skrulling, men etablert media er og blir en forlengelse av eiere, stat, Schibsted og a-pressen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, I Grosny said:

Først og fremst er det pressen, den fjerde statsmakt, som skal bedrive undersøkende journalistikk og avsløre sammensvergelser. Men enten tør de ikke, eller så tror de det er farlig for karrieren, eller så får de ikke lov av sine arbeidsgivere. Når den slags gravejournalistikk blir overlatt til enkeltpersoner alene, så kan det gå dårlig. pressen tok ikke ansvar. Hans tok ansvar. Hans risikerte sitt navn og rykte med sine publiseringer.  

Hvorfor skriver ikke pressen mer om at månen er laget av ost? De tør vel ikke, eller er redd for karrieren, eller får ikke lov av sine oppdragsgivere. Noen må ta ansvar for å grave i dette....

Gaarder tok ikke ansvar. Han kastet bort tiden sin på å lete etter ting som ikke finnes, og som det var helt urimelig å tro på. Han tok ikke ansvar. Han villedet folk til å handle mot bedre vitende, og sette samfunnet i fare.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, velociraptor said:

I USA vet jeg at alle dødsfall med positiv corona-test går inn i statistikken, inkludert drap, selvmord og bilulykker.

Hvordan vet du dette? Har du lest det på Facebook? Statistikken viser at drøyt 42000 mennesker mistet livet i trafikken i USA i fjor, en økning på åtte prosent fra året før. Mener du at det på toppen av dette er et betydelig antall trafikkofre som havnet i koronastatistikken isteden? Det samme gjelder drap: Hadde du hatt rett, skulle man trodd at færre dødsfall ble regnet som drap. Isteden opplevde USA en markant økning i antall drap i fjor, så jeg tror vi trygt kan avfeie påstanden din som oppspinn.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (41 minutter siden):

Hvorfor skriver ikke pressen mer om at månen er laget av ost? De tør vel ikke, eller er redd for karrieren, eller får ikke lov av sine oppdragsgivere. Noen må ta ansvar for å grave i dette....

Gaarder tok ikke ansvar. Han kastet bort tiden sin på å lete etter ting som ikke finnes, og som det var helt urimelig å tro på. Han tok ikke ansvar. Han villedet folk til å handle mot bedre vitende, og sette samfunnet i fare.

Fordi månen mest sannsynlig består av andre materialer.

Det pressen bør gå dypere i er sammensvergelser, korrupsjon og politisk og økonomisk lureri.  Når maktmennesker møtes så har noen en agenda. Et problem er at bikkja i Akersgata ikke bjeffer på den som gir henne mat. Ergo blir mye snusing overlatt til amatører. 

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Grosny skrev (2 minutter siden):

mest sannsynlig

(Slår inn åpne dører her.)

Og det vet du på grunn av forskning. Forskning som du tydeligvis stoler på. Og har lest i aviser o.l.

Forskning på covid-19 derimot...

Resten av innlegget ditt er klipp og lim fra konspi-materiale 🥱 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, I Grosny said:

Fordi månen mest sannsynlig består av andre materialer.

Det pressen bør gå dypere i er sammensvergelser, korrupsjon og politisk og økonomisk lureri.  Når maktmennesker møtes så har noen en agenda. Et problem er at bikkja i Akersgata ikke bjeffer på den som gir henne mat. Ergo blir mye snusing overlatt til amatører.

Jeg tror litt mer og bedre kildekritikk ville gjøre det enklere for deg. Det Gaarder og co har drevet med, er bare tull. Hvis man tror på at dette er sannhetssøken og gravende journalistikk, trenger man en realitetsorientering. Alt Gaarder forfektet, var basert på ugyldige premisser, ikke-eksisterende årsakssammenhenger, grovt uriktige antagelser og direkte løgner.

Vi trenger gravende journalistikk. Og det har vi. Hvis pressen skulle bruke tid på tåpelige konspirasjonsteorier, ville det blitt mye enklere å skjule den type maktmisbruk du tror foregår. Pressen må grave, men de må grave med utgangspunkt i faktiske forhold, og ikke i ubegrunnede spekulasjoner som bygger på uredelighet, spekulasjoner og løgner.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (35 minutter siden):

(Slår inn åpne dører her.)

Og det vet du på grunn av forskning. Forskning som du tydeligvis stoler på. Og har lest i aviser o.l.

Forskning på covid-19 derimot...

Resten av innlegget ditt er klipp og lim fra konspi-materiale 🥱 

Feil, det er ikke klipp og lim , men mine egne betraktninger. Angående konspi-materiale. Jeg har ikke lest boka til Udo Ulfcotte, men tror at vi begge bør lese den.
Jeg vet selvfølgelig ikke at månen ikke  er en ost. Det er noe jeg tror. Jeg har valgt å tro på det meste av forskning og sånt som jeg lærte på skolen. Jeg har ingen planer om å kaste bort tid, penger og co2 utslipp for å reise bort til månen for å sjekke at den ikke er en ost.

Jeg tror også på covid 19-forskningen, og jeg tror at vaksiner virker. Jeg tror noen vaksiner injiserer en ufarliggjort virus som får kroppen til å registere denne og forberede produksjon av antistoffer. Jeg har valgt å bli Pfizer-vaksinert, og håper på at vaksiner kan bidra til å stoppe korona. Jeg er absolutt ikke enig med alt Hans har snakket om. Allikevel, jeg likte Hans, og jeg beundrer han for å gå imot strømmen og kjempe for det han trodde på.

Endret av I Grosny
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, I Grosny said:

Fordi månen mest sannsynlig består av andre materialer.

Såpass ja, vi er på det nivået.

39 minutter siden, I Grosny said:

Det pressen bør gå dypere i er sammensvergelser, korrupsjon og politisk og økonomisk lureri.  Når maktmennesker møtes så har noen en agenda. Et problem er at bikkja i Akersgata ikke bjeffer på den som gir henne mat. Ergo blir mye snusing overlatt til amatører. 

Syntes ikke artiklene hans på Nyhetsspeilet hverken er spesielt tillitsvekkende eller seriøse. Folk som er så far out er det vanskelig å ta alvorlig.

http://www.nyhetsspeilet.no/author/hans/

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...