Gå til innhold

Hans Gaarder - konspirasjonsteoretiker - død av korona


Gjest McGjest

Anbefalte innlegg

Humas skrev (13 minutter siden):

Jeg håper egentlig på en obduksjon, siden det allerede konspireres med at han er tatt av dage fordi han 'visste for mye'.. Håper samboer eller andre nær han kan bekrefte offisielt at han ikke ble drept.. Få dager før han døde skrev han at han følte en kulde som han håpet Åge Aleksandersens Lys og varme ville hjelpe for. Min søster hadde bla han som sin 'ledestjerne'..hun tror ikke Korona er farlig og alle statistikker er jo fabrikkert (litt rart det ikke rapporteres flere døde da..)

Problemet med sånne folk er at de uansett ikke vil tro på det. Det vil ikke være nok for de om han obduseres av noen som jobber for myndighetene. Det er helt håpløst å nå inn i slike tilfeller. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Humas skrev (14 minutter siden):

Jeg håper egentlig på en obduksjon, siden det allerede konspireres med at han er tatt av dage fordi han 'visste for mye'.. Håper samboer eller andre nær han kan bekrefte offisielt at han ikke ble drept.. Få dager før han døde skrev han at han følte en kulde som han håpet Åge Aleksandersens Lys og varme ville hjelpe for. Min søster hadde bla han som sin 'ledestjerne'..hun tror ikke Korona er farlig og alle statistikker er jo fabrikkert (litt rart det ikke rapporteres flere døde da..)

Det vil jo aldri skje, disse folka lever jo av og for at verden er styrt av ondsinnede reptiler, fornuften når ikke inn...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (2 timer siden):

Døde han MED eller AV corona? 

Dette er et, "døde vedkommende virkelig av å ha holdt høy fart, eller døde vedkommende fordi hjertet sluttet å slå? For hvis personen døde etter kollisjonen, av at hjertet sluttet å slå, så er det jo fordi personen hadde et svakt hjerte, ikke fordi personen kjørte langt over fartsgrensen og kolliderte, at personen døde"-spørsmål og resonnering.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (17 minutter siden):

Han har faktisk en egen YouTube kanal, der kan du se galskapen i fri utfoldelse, jeg kan ikke forstå at det finnes mennesker der ute som kan ta folk som Gaarder seriøst.
https://www.youtube.com/channel/UCy7_nc3KzjYR9RLw1c8xayQ/videos

Uh. For en galskap. Greit nok å ha kritisk sans til myndigheter og vedtatte sannheter. Men her det snakk om vrangforestillinger og ekstrem paranoide sinn. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bente1234 said:

Hva om det viser seg han døde av hjerteinfarkt eller hjerneblødning da har det litt betydning mener jeg da

Et alvorlig forløp av covid-19 kan fremprovosere både hjerteinfarkt og hjerneblødning.

1 hour ago, Justlooking said:

Han skal obduseres. Ikke trekk konklusjoner du ikke har grunnlag for.

1 hour ago, frøkengrapefrukt said:

I

Når man fyller ut dødsårsak i dødsattesten må man "velge" dødsårsak (se gjerne her: https://www.fhi.no/hn/helseregistre-og-registre/dodsarsaksregisteret/slik-skal-elektronisk-dodsmelding-fylles-ut/). Det som står som dødsårsak er det som teller med i statistikken. Men for den som er død, spiller det såklart ingen rolle-. 

Når man fyller ut dødsattest, skal man fylle ut antatt dødsårsak, og sekundære hendelser som har medvirket til at døden inntraff, i inntil fire ledd. Jeg skjønner ikke hvorfor du setter “velge” i anførselstegn. At man kan koble direkte til ICD-koder (jeg antar at det er det du henviser til?) er en stor fordel.

Det er dødsårsaksregisteret so  til syvende og sist avgjør hva som føres som endelig dødsårsak, etter å ha gått gjennom dødsattesten.

Her vil det også være vedlagt en obduksjonsrapport, så indette tilfeldet, vil det være svært liten grunn til å tvile på resultatet. Det er dessuten ikke sikkert at obduksjonsrappporten vil bli offentliggjort. Sannsynligvis ikke.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

altius skrev (51 minutter siden):

Uh. For en galskap. Greit nok å ha kritisk sans til myndigheter og vedtatte sannheter. Men her det snakk om vrangforestillinger og ekstrem paranoide sinn. 

Ja jeg er helt enig, hadde jeg ikke visst bedre, så hadde jeg trodd at dette var trolling for viderekommende... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk er jo rene koldtbord for korona viruset. Dessverre for oss andre, som prøver å holde oss unna dette drittviruset så godt det lar seg gjøre, er sånne folk også en fare for samfunnet.

Får håpe denne hendelsen kanskje når inn til noen som er i kretsen rundt personen, men det er kanskje å forvente for mye.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotballjenta skrev (10 timer siden):

Det som er så sabla skummelt her er at han hadde såkalte «smittefester» en gang i måneden. Med taler og «foredrag» om hvor ufarlig denne sykdommen er. 


Nå er han død, hadde korona, og gudene vet hvor mange han har smittet. Og når i tillegg alle som har vært i kontakt med ham LYVER til smittesporerne blir det brått livsfarlig for mennesker rundt. 

Folk mister jobbene sine, bedrifter går konkurs, staten pøser ut penger, statsministeren får bot, alle er misfornøyde, folk har ikke sett venner og familie på over et år, folk kommer seg ikke hjem, folk er isolerte og folk dør.


HVORFOR skulle dette være noe staten ønsker? Eneste jeg ser som vinner på denne pandemien er vaksineutviklere, men vaksiner har bidratt til en mye bedre verden så jeg er ikke gæren nok til å tro at de står bak. 

 

Russerne mistenker vaksineutvilkerne, her har jeg noe som kommer fra russisk hold (oversatt med google translate):

"Det kinesiske biologiske laboratoriet i Wuhan eies av GlaxoSmithKline, som (ganske ved et uhell) eies av Pfizer, som (ganske ved et uhell) produserer en vaksine mot et virus som stammer fra et biologisk laboratorium i Wuhan, og sistnevnte er finansiert av Dr. .Fauci (ganske ved et uhell), som gjør det til reklame.

Det skjedde akkurat slik at Soros eier det tyske selskapet Winterthur, som (ganske tilfeldigvis) bygget et kinesisk laboratorium i Wuhan, og ble kjøpt av det tyske forsikringsselskapet Allianz, dets aksjonær (ved en tilfeldighet) er Vanguard, som (ganske ved et uhell) er aksjonær i Black Rock. som (tilfeldigvis) driver sentralbanker og kontrollerer omtrent en tredjedel av den globale investeringskapitalen.
GlaxoSmithKline drives (tilfeldigvis) av Black Rock Finances, som (ganske tilfeldigvis) styrer økonomien til Open Foundation Company (George Soros Foundation).

Black Rock er også (ganske ved et uhell) hovedaksjonær i MICROSOFT, som eies av Bill Gates, som (tilfeldigvis) er en aksjonær i Pfizer, som (som du kanskje husker selger denne mirakelvaksinen) nå (ganske ved et uhell ) den første fra WHO-sponsorer."

Hvor lett er det å bli lurt? Ting tyder på at dette er en aprilspøk, og at det kinesiske laboratoriet faktisk er eid av den Kinesiske staten.

Endret av I Grosny
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (3 timer siden):

Han har faktisk en egen YouTube kanal, der kan du se galskapen i fri utfoldelse, jeg kan ikke forstå at det finnes mennesker der ute som kan ta folk som Gaarder seriøst.
https://www.youtube.com/channel/UCy7_nc3KzjYR9RLw1c8xayQ/videos

Konspirasjonsteori er et vanskelig fag, og konspiratørene lurer konspirasjonsteoretikerne hele tiden med å fremme teorier om konspirasjoner som ikke er reelle. Jeg tror mange konspirasjonsteoretikere går på limpinnen og går videre med mange saftige konspirasjonsteorier som ikke har realitetsinnhold. Dette er en effektiv måte å skjule konspirasjoner på fordi konspirasjonsteoretikene ødelegger sin image og troverdighet når de serverer falske konspirasjonsteorier. Når de som forsker på sammensvergelser framstår som tullinger med tinnfoliehatter, så vil eventuelle reelle sammensvergelser de avdekker ikke bli trodd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (8 timer siden):

De lever ikke i samme virkelighet som oss. I deres øyne er vi underkuede sauer som ikke evner å se hvordan vi blir behandlet av en fascistoid, jødekontrollert global stat. Vitenskapelige lover og metoder gjelder ikke. Utenomjordiske reptiler kontroller verdenslederne (nesten alle verdensledere er reptiler - i tillegg til Britney Spears og Bjøro Haaland). 

Pandemien eksisterer ikke. Og hvis den gjør det, er det myndighetene som har designet et virus og sluppet det løs på oss for å desimere verdens befolkning....

Jeg tror ikke de skjønner konsekvensene av sin villfarelse.

Myndighetene valgte i så fall et elendig virus, med tanke på hvor forsvinnende få som dør. Selv i Brasil gjør jo ikke viruset noe innhugg i befolkningstallet. Jordens befolkning økte i 2020, og vil øke i 2021, om det så hadde vært fullstendig frislipp. De burde i det minste lage en konspirasjonsteori om at målet var å kræsje verdensøkonomien eller noe sånt.

Du må forøvrig ikke glemme at Hillary Clinton er leder av en satanisk pedofiliring som spiser spedbarn...

 

Guile skrev (8 timer siden):

Hvis det faktisk kommer dit at man ligger i senga med høy feber og pustevansker, og likevel ikke kontakter lege... 🙄 Da er du sterk i troa. 

Er ganske mange som har dødd på sykehusene i USA, som har benektet at de har corona til de trakk sitt siste pust. Fascinerende greier.

likermegher skrev (8 timer siden):

Han skjønte vel at han hadde korona, men siden han ikke «tror» på pandemien, så nektet han å søke hjelp. Da er du passe vrang. 

Ha ha, ja. Men det er jo mange som har valgt å bli martyrer for sin sak opp igjennom tidene, kanskje så han sånn på det? Eller at skammen ved å måtte innrømme at han tok feil var så dyr at han heller ville dø? Eller at han bare ikke skjønte at han kom til å dø. Han fremstår jo ikke som spesielt intelligent.

Blondie65 skrev (5 timer siden):

Er det forskjell på å dø av og med kreft også?

En slektning dør på sykehus etter flere dager i koma. Dødsårsaken er lunge og hjertesvikt. Men det er jo ikke det vi sier - han døde av kreft fordi det var kreften som gjorde at han ble syk.

Hadde denne mannen eller andre død dersom han ikke hadde vært koronasyk? Spiller det da noen rolle om han døde med eller av korona?

Hvis han døde etter å ha kuttet sine egne pulsårer, av et skudd i hodet, av knekt nakke etc, så er det selvsagt relevant i forhold til dødsårsak. Og ja det er forskjell på å dø av og med kreft. En kreftsyk som dør i en bilulykke, faller ut for et stup, knekker nakken etter et fall fra hesteryggen eller dør av arsenikk-forgiftning, dør jo med kreft, men ikke av kreft.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 minutt siden):

Hvis han døde etter å ha kuttet sine egne pulsårer, av et skudd i hodet, av knekt nakke etc, så er det selvsagt relevant i forhold til dødsårsak. Og ja det er forskjell på å dø av og med kreft. En kreftsyk som dør i en bilulykke, faller ut for et stup, knekker nakken etter et fall fra hesteryggen eller dør av arsenikk-forgiftning, dør jo med kreft, men ikke av kreft.

Her er et viktig spørsmål: hva må til for å overbevise den som mener han døde av noe annet enn av korona, om nettopp at han døde av korona? Hvis der ikke er noe som kan bevise den personen om det så er det jo meningsløst å diskutere. Da er det ingenting som vil kunne overbevise enten den ene eller den andre veien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (5 minutter siden):

 Eller at han bare ikke skjønte at han kom til å dø. Han fremstår jo ikke som spesielt intelligent.

 

Hans var spesielt intelligent, og han har vunnet mange sjakk-kamper mot sterke spillere. Han har spilt både Østlandsserien og Norgesmesterskap. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som med dødssyke amerikanere som nekter å innse at korona finnes  når de ligger og kjemper for å få puste. 

Tragisk. Og dobbelt tragisk. Og farlig. 

Endret av parmanoia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (Akkurat nå):

Hans var spesielt intelligent, og han har vunnet mange sjakk-kamper mot sterke spillere. Han har spilt både Østlandsserien og Norgesmesterskap. 

Det er godt mulig, og galskap har selvsagt ingen sammenheng med intelligens. Jeg ser at intelligens var et svært dårlig ordvalg. Jeg er jo egentlig veldig klar over at konspirasjonsteorier har liten sammenheng med IQ, og heller ikke utdannelse. Jeg kjenner noen få konspirasjonsteoretikere, og ingen av dem er dumme, den ene er utdannet lege også. 
 

Han virker ikke å være i spesielt god kontakt med virkeligheten, er kanskje bedre å si.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (7 minutter siden):

Her er et viktig spørsmål: hva må til for å overbevise den som mener han døde av noe annet enn av korona, om nettopp at han døde av korona? Hvis der ikke er noe som kan bevise den personen om det så er det jo meningsløst å diskutere. Da er det ingenting som vil kunne overbevise enten den ene eller den andre veien.

De som mener at verden styres av reptiler vil nok uansett ikke bli overbevist av en obduksjonsrapport, for det er selvsagt rigget av reptilene. Med den gjengen er det bortkastet tid å diskutere.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, I Grosny said:

Russerne mistenker vaksineutvilkerne, her har jeg noe som kommer fra russisk hold (oversatt med google translate):

"Det kinesiske biologiske laboratoriet i Wuhan eies av GlaxoSmithKline, som (ganske ved et uhell) eies av Pfizer, som (ganske ved et uhell) produserer en vaksine mot et virus som stammer fra et biologisk laboratorium i Wuhan, og sistnevnte er finansiert av Dr. .Fauci (ganske ved et uhell), som gjør det til reklame.

Det skjedde akkurat slik at Soros eier det tyske selskapet Winterthur, som (ganske tilfeldigvis) bygget et kinesisk laboratorium i Wuhan, og ble kjøpt av det tyske forsikringsselskapet Allianz, dets aksjonær (ved en tilfeldighet) er Vanguard, som (ganske ved et uhell) er aksjonær i Black Rock. som (tilfeldigvis) driver sentralbanker og kontrollerer omtrent en tredjedel av den globale investeringskapitalen.
GlaxoSmithKline drives (tilfeldigvis) av Black Rock Finances, som (ganske tilfeldigvis) styrer økonomien til Open Foundation Company (George Soros Foundation).

Black Rock er også (ganske ved et uhell) hovedaksjonær i MICROSOFT, som eies av Bill Gates, som (tilfeldigvis) er en aksjonær i Pfizer, som (som du kanskje husker selger denne mirakelvaksinen) nå (ganske ved et uhell ) den første fra WHO-sponsorer."

For noe forbannet tullprat!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer til de etterlatte. Hvil i fred.

Interessant sak dette her. Jeg lurer på om noen vet mer om hendelsesforløpet, sånn i fht festen((e)?) og dødsfallet. Det snakkes om 60 nærkontakter. Det blir jo interessant å se hvor mange av disse som også dør hjemme. Lurer veldig på hva han selv sa om symptomene (sto i vg) i dagene før. Har han virkelig ligget hjemme alene og blitt kvalt av covid slik det virker? Uten å oppsøke eller snakke med noen? Er kanskje noen her som kjenner miljøet som kunne gitt noe inside information? Jeg syns det er interessant å høre forskjellige synspunkter og overbevisninger. Når det er sagt, så ønsker jeg selvsagt ikke å fråtse i en annens tragedie. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, I Grosny said:

Konspirasjonsteori er et vanskelig fag, og konspiratørene lurer konspirasjonsteoretikerne hele tiden med å fremme teorier om konspirasjoner som ikke er reelle. Jeg tror mange konspirasjonsteoretikere går på limpinnen og går videre med mange saftige konspirasjonsteorier som ikke har realitetsinnhold. Dette er en effektiv måte å skjule konspirasjoner på fordi konspirasjonsteoretikene ødelegger sin image og troverdighet når de serverer falske konspirasjonsteorier. Når de som forsker på sammensvergelser framstår som tullinger med tinnfoliehatter, så vil eventuelle reelle sammensvergelser de avdekker ikke bli trodd. 

Og noen lar seg lure av russiske trollfabrikker. Lykke til.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...