Gå til innhold

Hvilken bunad passer til blå hijab?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SmokeyEye skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Hvorfor kan jeg bruke det, og ikke hijab???

Anonymkode: cd7b0...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Catalina Culès skrev (12 minutter siden):

Fordi bunad og kvinneundertrykkende plagg ikke hører sammen. 

Mange bunader kommer jo med koneskaut, som faktisk er en hijab.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (Akkurat nå):

Mange bunader kommer jo med koneskaut, som faktisk er en hijab.

Det er bare kvinneundertrykkende når det ikke har opprinnelse fra Norge. Men vent.... bunaden har jo ikke egentlig opprinnelse fra Norge den heller.....

Anonymkode: cd7b0...f79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kan jeg bruke det, og ikke hijab???

Anonymkode: cd7b0...f79

Du bruker da vel det du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmokeyEye skrev (Akkurat nå):

Du bruker da vel det du vil.

Virker ikke sånn på en del folk her på forumet. 

Anonymkode: cd7b0...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På norskflid.no er det ganske mange bilder av bunader, der kan du finne ut hva som passer.

Anonymkode: 8ea27...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha blå hijab hele tiden? Velg heller først bunad og så hijab der etter, evt en bunad som passer til alle farger på hijab. Bunaden er tross alt noen hundrelapper dyrere enn en hijab da. 

Skjønner at dette er troll, men uansett. 

Anonymkode: 8bf65...bc5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Boetica skrev (6 minutter siden):

Mange bunader kommer jo med koneskaut, som faktisk er en hijab.

Vel, nå brukes ikke koneskaut for å skjule håret for menn....slik hijab gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her kan du bruke og skjule håret. På den måten får du bevart din ære og religion.

bilde.png.5ee34186b7688342084f9fb107ef1cac.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catalina Culès skrev (7 minutter siden):

Vel, nå brukes ikke koneskaut for å skjule håret for menn....slik hijab gjør. 

Det var vel den funksjonen det hadde, den gangen det var i bruk.

Endret av Boetica
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg ble faktisk hetset ene året vi feiret 17. mai for hun gikk med hodeplagg. Mange som trodde hun var så "frekk" at hun brukte hijab til et "norsk kulturplagg" som ei gammal kjerring sa, det var visst voldsomt så upassende. Så jeg ville uansett vært forberedt på reaksjoner, mange folk som har meninger om alt ute i verden. Kg er vel et godt eksempel på det. :P 

Jeg valgt meg bunad først og hijab etterpå, masse fine bunader. Hadde valgt meg ut den jeg likte best uavhengig av by og såkalt "tilhørighet". Og så valgt meg en hijab etter farge og slikt på bunaden. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (44 minutter siden):

En venninne av meg ble faktisk hetset ene året vi feiret 17. mai for hun gikk med hodeplagg. Mange som trodde hun var så "frekk" at hun brukte hijab til et "norsk kulturplagg" som ei gammal kjerring sa, det var visst voldsomt så upassende. Så jeg ville uansett vært forberedt på reaksjoner, mange folk som har meninger om alt ute i verden. Kg er vel et godt eksempel på det. :P 

Jeg valgt meg bunad først og hijab etterpå, masse fine bunader. Hadde valgt meg ut den jeg likte best uavhengig av by og såkalt "tilhørighet". Og så valgt meg en hijab etter farge og slikt på bunaden. 😊

Hvilket hodeplagg var det venninnen din hadde? 

Anonymkode: cd7b0...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket hodeplagg var det venninnen din hadde? 

Anonymkode: cd7b0...f79

Hun hadde hodeplagg som skjulte hodet. 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (50 minutter siden):

En venninne av meg ble faktisk hetset ene året vi feiret 17. mai for hun gikk med hodeplagg. Mange som trodde hun var så "frekk" at hun brukte hijab til et "norsk kulturplagg" som ei gammal kjerring sa, det var visst voldsomt så upassende. Så jeg ville uansett vært forberedt på reaksjoner, mange folk som har meninger om alt ute i verden. Kg er vel et godt eksempel på det. :P 

Jeg valgt meg bunad først og hijab etterpå, masse fine bunader. Hadde valgt meg ut den jeg likte best uavhengig av by og såkalt "tilhørighet". Og så valgt meg en hijab etter farge og slikt på bunaden. 😊

Samboeren min ble spyttet etter for en 4-5 år siden pga hun brukte hodeplagg til bunaden sin. Det er utrolig hva folk har sterke følelser rundt... 

Anonymkode: b0625...314

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er gammeldags, men syns man skal velge bunad etter hvor man har tilhørighet til. Ikke velge kun etter h oljen man liker best. Du bor kanskje i et område, evt har familie fra et sted i landet eller har en mann som har tilhørighet et sted. Velg noe med betydning. (Ja, jeg skjønner dette kanskje er troll. Vil likevel svare det jeg tenker)

Anonymkode: 38ec6...d55

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blå nordlandsbunad! Den har jeg. Kåret til fineste bunaden flere ganger, og den hadde sikkert passet fint med hijab. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (12 minutter siden):

Hun hadde hodeplagg som skjulte hodet. 😄 

Men hva heter hodeplagget? Hijab, koneskaut, noe annet?

Anonymkode: cd7b0...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samboeren min ble spyttet etter for en 4-5 år siden pga hun brukte hodeplagg til bunaden sin. Det er utrolig hva folk har sterke følelser rundt... 

Anonymkode: b0625...314

Hva heter hodeplagget hun brukte?

Anonymkode: cd7b0...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samboeren min ble spyttet etter for en 4-5 år siden pga hun brukte hodeplagg til bunaden sin. Det er utrolig hva folk har sterke følelser rundt... 

Anonymkode: b0625...314

Ja, altså jeg ble litt satt ut...men har hørt lignende fra andre og. Har ei venninne som og bruker hodeplagg og hun og ble utskjelt av ei gammal kjerring når hun var ute med barna, "kunne ikke forstå at hun kunne svikte kristendommen for å gå over til islam"... Folk ser ikke forskjell på hodeplagg og hijab heller men det spiller ingen rolle, man fortjener ikke sånt dritt uansett hvilke grunner man har for å bruke hodeplagg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...