Gå til innhold

Har menn slutta helt å gi komplimenter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Kaiminator skrev (2 minutter siden):

Her er svaret dere leter etter. 

Snapchat-2122935873.jpg

Denne er jo knall fin.

Anonymkode: 163cf...bac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, menn er fortsatt gode på det.

Varierer selvfølgelig fra mann til mann. Også tror jeg ikke det noen gang har vært kjempekultur for at norske menn pøser på med komplimenter.  Vi har jo en form for sjenanse her hos oss. Så en må ofte være litt oppmerksom for å legge merke til det 😊

Men alt i alt er det mye raushet og godhet å finne. Syns norske menn stort sett er hyggelige, kjekke og oppegående 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er kvinne og klarer da å gi komplimenter uavhengig om jeg er gammeldags eller ei, hvorfor klarer ikke menn det samme?

Anonymkode: 6222f...7fd

Jeg klarer også fint å gi komplimenter. Og det gjør de fleste andre norske menn også. Men norsk kultur er slik at man ikke gir komplimenter på samme måte som man gjorde før i Norge og fortsatt gjør i store deler av verden. Norske menn er opplært av mødrene sine at de ikke skal gi komplimenter basert på kjønn. Kvinner og menn skal behandles likt i Norge. Derfor gir nordmenn generelt mindre komplimenter. Det er større sjans for at noen sier at allværsjakke di er fin enn st fu har vakre øyne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gir komplementer til de kvinnene som fortjener det. Det er dere selv som sier at menn bare vil ha sex og komplimenter blir gitt kun for å få sex så slutt å klag. 

Anonymkode: f4668...0b0

Kvinner som fortjener det? Hva er det som avgjør om hun fortjener det da? Og hva forventes tilbake? Menn gir jo ikke komplimenter «bare» for å være hyggelige, eller??

Anonymkode: 3c47b...e94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Her får du jo svaret.

Feministene har drept mannen, punktum.

Det er ikke feministene som har skylden. Uansett ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 6b7bb...3bd

• Liker 1
Gjest Kaiminator
Skrevet

Jeg gir gjerne komplimenter, men ikke til en sånn en som deg. 

Gjest SmokeyEye
Skrevet

Tror neppe menn som vet hvordan man skal oppføre seg slutter å gi komplimenter. 

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg bor i Norge. Samme for meg hvor de kommer fra, det er personen som betyr noe. 

Anonymkode: e8a3a...83d

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Gjest Airman
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har datet flere menn den siste tiden og det slår meg at de alle bare snakker om seg og sitt eller du må stille masse spørsmål eller dra ting ut av dem for å holde igang en samtale.

Og ingen gir komplimenter lenger. Jeg mener selv jeg er flink til å gi det da det alltid er noe fint å si til andre, men menn virker så tafatte. Er det bare jeg som tiltrekker meg slike menn eller er det litt standarden nå om dagen?

Det tenner liksom ingen gnist. 

Dere har skremt dem bort med uønsket tilnærming, kontaktform, metoo etc etc.  For seint å snyte seg når nesa er borte. 

Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kvinner som fortjener det? Hva er det som avgjør om hun fortjener det da? Og hva forventes tilbake? Menn gir jo ikke komplimenter «bare» for å være hyggelige, eller??

Jeg har en ganske enkel regel; hvis jeg kunne gitt det komplimentet til en mann så gir jeg det til en kvinne. Dessverre er det ofte at kvinner tror at de holder et høyt nivå og tror at de har vært flinke, men sammenliknet med menn er det søppel. Da får de ikke komplimenter av meg bare fordi jeg skal være snill med de

AnonymBruker
Skrevet
Kaiminator skrev (17 minutter siden):

Dersom man gir komplimenter i dag er man akkurat som alle de andre slibrige karene med uønskede komplimenter som kvinner blir overøst med. Hvorfor skyte seg selv i foten? Men kan forstå det er vanskelig å forstå for en som må se seg i speilet før hu åpner døra.

Sliter du med at komplimentene dine blir feiltolket som slibrige, må du nok jobbe med kommunikasjonsevnen din. 

Anonymkode: de6ea...843

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg avgjør om hun fortjener det eller ikke. Lukter dårlig holdning mot menn lang vei av deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, tull. Gir du ikke komplimenter til kolleger, familie og venner? «Veldig bra presentert!» til kollegaen. «Mmmm, kjempegod middag!» til svoger og søster. «Du har blitt skikkelig sprek!» til treningskompis. 

Anonymkode: 1e581...423

Jeg gjør sjelden det, det faller meg ikke naturlig. Opplever ikke noe særlig med komplimenter fra venner og kjente heller, og kan ikke si det er noe jeg savner. Stusser ærlig talt litt på dette behovet med å hele tiden fortelle hverandre hvor fine og flinke man er. Jeg liker handling bedre.

Anonymkode: 3773f...ddd

AnonymBruker
Skrevet
SmokeyEye skrev (3 minutter siden):

Tror neppe menn som vet hvordan man skal oppføre seg slutter å gi komplimenter. 

Nettopp. Og menn som vet hvordan de skal oppføre seg, blir heller ikke usikre og sutrete pga #metoo.

Anonymkode: de6ea...843

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (15 minutter siden):

Det er fordi de ligger 40 år etter Norge i likestillingsprosessen. Man kan ikke forvente at menn både skal være moderne og gammeldags samtidig.

Foretrekker gammeldags gentlemen derfra, jeg. 

Anonymkode: d9658...8e7

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Jeg klarer også fint å gi komplimenter. Og det gjør de fleste andre norske menn også. Men norsk kultur er slik at man ikke gir komplimenter på samme måte som man gjorde før i Norge og fortsatt gjør i store deler av verden. Norske menn er opplært av mødrene sine at de ikke skal gi komplimenter basert på kjønn. Kvinner og menn skal behandles likt i Norge. Derfor gir nordmenn generelt mindre komplimenter. Det er større sjans for at noen sier at allværsjakke di er fin enn st fu har vakre øyne.

Jeg får komplimenter fra kvinner hele tiden, men aldri fra menn. Selv ikke på date klarer menn å gi et kompliment. 

Hvorfor gi kompliment spør dere. Svaret er det samme som hvorfor være hyggelig, snill, varm, leken, omtenksom...Hvor kaldt og egoistisk vil dere ha det? Ja bare kvel all gnisten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør sjelden det, det faller meg ikke naturlig. Opplever ikke noe særlig med komplimenter fra venner og kjente heller, og kan ikke si det er noe jeg savner. Stusser ærlig talt litt på dette behovet med å hele tiden fortelle hverandre hvor fine og flinke man er. Jeg liker handling bedre.

Dessverre er kvinner veldig opptatt av slike ting.

Legger ut bildet på insta for å høre at de er flinke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg avgjør om hun fortjener det eller ikke. Lukter dårlig holdning mot menn lang vei av deg. 

Det var ment som et oppriktig spørsmål ☺️ Er det kompliment basert på utseende/personlighet?

Min erfaring er at menn ikke gir komplimenter bare for å være hyggelige..det ligger gjerne mer i det. Sånn jeg oppfatter det da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ene utelukker ikle det andre. Og alt med moderasjon, her forutsetter du en overdrevent ved å si hele tiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor skal menn gi komplenter bare for å være hyggelige?

Anonymkode: 6b7bb...3bd

Nei, hvorfor skal noen gjøre noe bare for å være hyggelige? Det skulle tatt seg ut, om noen gjorde noe bare for å være hyggelige, når man dater.. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...