Gå til innhold

Har menn slutta helt å gi komplimenter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter alle kampanjene om hvor fæle og jævlige menn er kjenner jeg på en slags likegyldighet til det motsatte kjønn. #VilikkePrateMer

Alltid sett på meg selv som romantiker, men det døde ganske raskt når jeg begynte å date i voksenlivet, bruk og kast mentaliteten regjerer idag. Ikke glem de syke kravene, for guds skyld ikke glem kravene 😂👌

Er heldigvis ganske introvert av meg så overlever nok 😁

Anonymkode: 167fa...7b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 4/3/2021 at 4:34 PM, AnonymBruker said:

Ja, forstår at det kan være vanskelig å forstå forskjellen på #metoo og normale komplimenter dersom man er sosialt inkompetent.

Anonymkode: de6ea...843

Inkompetansen er det du som sitter på, du er tross alt ikke mann 😮 Grunnen er ikke at vi savner å trakassere, men hva som er trakassering bestemmes av den enkelte kvinne etter hennes humør/psyke! Dette gjelder i mindre grad hvis du er kjekk, da er det meste lov.

Dater du feil dame og blir anklaget er du ferdig i det norske samfunn, uansett om du er uskyldig. Det holder å bli anmeldt så er du utstøtt resten av livet.

Det er rett og slett ikke verdt risken.

Anonymkode: 167fa...7b4

• Liker 4
Skrevet

Komplimenter er jo noko ein bør gje, uavhengig av seksuell motivasjon. Det er vel i utgangspunktet berre hyggeleg, er det ikkje? 

AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (På 3.4.2021 den 16.27):

Dere har jo drept gentlemannen og sagt at dere ikke vil bli dulla med

Så hva forventet du egentlig?

Hvordan? Går an å behandle en dame med kjærlighet og vennlighet enda man krever like rettigheter som stemmerett, arbeid og lønn. Eller er du for at vi skal være under dere? En oppegående og sosial kompetent mann skjønner at han må ta initiativ begge veier, gi komplimenter og skape spenning og følelser, vi damer gjør det for dere, hvorfor kan dere ikke gjøre det tilbake? Hvorfor må dere være så kjepphøye og stae og stå på bakbeina hele tiden ?

RehabilitertIncel skrev (På 3.4.2021 den 16.41):

Og så hjelper det ikke saken at kvinneer som dette eksisterer. De fortsetter å legge negativitet på menn. Som igjen gjør at enda færre menn har lyst til å være gentlemen eller dulle med damene. 

Kvinner legger ikke en dritt negativitet over på menn, det er dere menn som legger masse dritt på oss og degraderer oss til kryp og søppel som alltid. Kvinner legger negativitet over på menn som oppfører seg dårlig mot de, ikke dusjer, som stinker, ikke rydder etter seg, som ikke tar ansvar for en dritt, er umoden og ufyselig.

AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 16.29):

Hvorfor skal menn gi komplenter bare for å være hyggelige?

Anonymkode: 6b7bb...3bd

Og hvorfor skal menn gidde å være kjæreste med og ligge med og henge med damer de ikke synes noe om??? Klarer man ikke å si «så fin du er idag» til dama si når man møter henne på togstasjonen, så er det ikke liv laga😅 jeg var i et forhold nå nylig med en mann som aldri gav komplimenter, ikke et eneste ett. Er man flau over dama og ikke synes hun er god nok, så kutt henne ut. Men dere menn er så sykt ille på å juge og bruke damer som søppel bare for egen vinning og patetiske selvmedlidenhet for tiden at en spyr🤮 har lest mange av trådene her inne at det er skremmende og selv fått drit stygg behandling av menn fra tinder/badoo/sukker.

Anonymkode: 6e1d8...717

AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (6 timer siden):

Komplimenter er jo noko ein bør gje, uavhengig av seksuell motivasjon. Det er vel i utgangspunktet berre hyggeleg, er det ikkje? 

Til en kjæreste i hvert fall, men der bommer menn også. Akkurat som om de er hellige og har begrensninger på hva dama kan få eller fortjener av kjærlighet og seksuell lidenskap. Eller at de rett og slett bare bruker henne og egentlig ikke er forelsket.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 1.07):

Føler likevel at mannsrollen forventes å være den samme som før; solid og trygg, sterk psyke, praktisk anlagt, høy og maskulin, være en gentleman og så videre.

I takt med at kjønnene blir mer like, kan man ikke forvente at menn forblir de samme som for femti år siden. Ingen forventer den tradisjonelle kvinnerollen i hjemmet av damer i dag, så hvorfor forventes den tradisjonelle mannsrollen?

Hvis vi menn ikke kan forvente at kvinner er gode på husarbeid, matlaging og stell med barn, kan heller ikke de forvente at vi kan snekre, mekke bil eller være en karrieremann.

Anonymkode: cf655...86d

Du er helt på jordet. Hvor står det noe om at tradisjonelle kjønnsroller kreves? Kvinner jobber og forsørger seg selv i dag og er happy med det. Men vi føder fortsatt barn og norske damer er feminine i utseendet sitt, vi gir også en kjæreste eller mann vi liker oppmerksomhet, komplimenter, kjærlighet etc og er romantiske og seksuelle for å skape spenning. Hvorfor skal man være i et forhold og ha lyst på sex med noen som ikke gjør det lille ekstra for den man liker og klarer sånne enkle ting som komplimenter og romantikk?? Menn kan fortsatt ha et maskulint og attraktivt ytre for å gjøre seg mer attraktiv enda han er mer feminin/androgyn innvendig. Selv foretrekker jeg menn som står på kjøkkenet og er følsomme og varme som elsker barn framfor en mekaniker som henger etter sosialt og skal være evig drittunge og fly avgårde med kompiser og som ikke evner en oppegående og dyp samtale. Men det går an å trene seg flott og ta vare på seg selv, noe vi damer gjør. De mennene som er både pene og følsomme, er tatt for lenge siden. Nå er det bare røkla igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

De mennene som er både pene og følsomme, er tatt for lenge siden. Nå er det bare røkla igjen.

Kanskje du ville fått flere komplimenter om du selv var hyggelig og ikke kalte alle single menn uattraktive? Bare en tanke. 

Anonymkode: 960d6...853

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min crush er veldig god på komplimenter, kommenterer ofte både klær/utseende og personlige egenskaper/væremåte.

Jeg har nok vært dårligere på det tilbake, siden jeg tenker det lyser av meg at jeg liker ham så godt. Det kan jeg skjerpe meg på.

Anonymkode: 92c6e...7bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 4/3/2021 at 4:25 PM, AnonymBruker said:

Har datet flere menn den siste tiden og det slår meg at de alle bare snakker om seg og sitt eller du må stille masse spørsmål eller dra ting ut av dem for å holde igang en samtale.

Og ingen gir komplimenter lenger. Jeg mener selv jeg er flink til å gi det da det alltid er noe fint å si til andre, men menn virker så tafatte. Er det bare jeg som tiltrekker meg slike menn eller er det litt standarden nå om dagen?

Det tenner liksom ingen gnist. 

Anonymkode: 6222f...7fd

Takk feministmen.

Anonymkode: bce78...36e

Skrevet

Det varierer. Noen menn er fryktelig redde etter #MeToo. Det merkes. Mens andre er igjen er litt sånn "unnskyld, men jeg må bare få si...". Når den kommer inn så vet man liksom at det er #MeToo de har i bakhodet. 

Det er bedre når man blir litt mer kjent og har pratet en stund. Da blir det bedre. Men det går langt mellom typen kommentarer "digge pupper" nå 😄

Skrevet
RehabilitertIncel skrev (På 3.4.2021 den 16.27):

Dere har jo drept gentlemannen og sagt at dere ikke vil bli dulla med

Så hva forventet du egentlig?

Jeg driter i om incelsene her inne får 1000 upvotes på barnslige innlegg....

JA-jeg gir komplimanger og det skal jeg fortsette med til det hvite i øya spretter ut!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er kvinner så opptatta av komplimenter? Og er det meningen man skal si jeg elsker deg/love you daglig? Jeg tenker dere har sett for mye på Hollywood-film.

Anonymkode: bce78...36e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 16.25):

Har datet flere menn den siste tiden og det slår meg at de alle bare snakker om seg og sitt eller du må stille masse spørsmål eller dra ting ut av dem for å holde igang en samtale.

Og ingen gir komplimenter lenger. Jeg mener selv jeg er flink til å gi det da det alltid er noe fint å si til andre, men menn virker så tafatte. Er det bare jeg som tiltrekker meg slike menn eller er det litt standarden nå om dagen?

Det tenner liksom ingen gnist. 

Anonymkode: 6222f...7fd

Jeg har også datet litt i det siste og det har ikke manglet på komplimenter.. tror du bare har vært uheldig kanskje.. 

Anonymkode: 18bbd...1be

• Liker 1
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
On 4/10/2021 at 7:33 PM, ABM said:

Jeg driter i om incelsene her inne får 1000 upvotes på barnslige innlegg....

JA-jeg gir komplimanger og det skal jeg fortsette med til det hvite i øya spretter ut!

bra for deg hehe

AnonymBruker
Skrevet

Snart må man vel ha skriftlig samtykke på forhånd for komplimenter også 😂

Anonymkode: 5d18f...d3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...