AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #761 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du personlig erfaring? Det er det jeg ønsker. Det må da være andre som har barn med en voldelig eks som har stått i lignende situasjon. Anonymkode: eab32...1e9 Jepp, ellers hadde jeg vel ikke vært i denne tråden. For meg ble politiet løsningen, men jeg står fortsatt i en veldig utfordrende situasjon. Synes forresten det er skikkelig ubehagelig at du svarer så arrogant når jeg forsøker å hjelpe. Anonymkode: ad669...271 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 7. februar 2022 #762 Del Skrevet 7. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han kommer helt sikkert. Jo, det blir vanskelig for barnet. Barnet vil ikke at vi to skal være i samme rom/samme sted, han vet jeg er redd far og har sett hva far har gjort. Men dette besvarer jo ikke spørsmålet mitt… Anonymkode: eab32...1e9 Må du informere han om den avslutningen ? Eller gir skolen han beskjed . Jeg informerte IKKE min eks om skoleavslutning , barna bodde hos meg . Å han hadde hatt tre kontaktforbud allerede . Om det er sånn at han får invitasjon fra skolen , hadde jeg vært åpen om redselen min til noen jeg stoler på . Andre foreldre / klasseforstander etc . Å satt meg sammen m noen jeg følte meg trygg sammen med ❤️ Endret 7. februar 2022 av NiceOrNothing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #763 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jepp, ellers hadde jeg vel ikke vært i denne tråden Jeg tviler på at alle i denne tråden har barn med en voldelig eks. Anonymkode: eab32...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #764 Del Skrevet 7. februar 2022 NiceOrNothing skrev (38 minutter siden): Må du informere han om den avslutningen ? Han får vite det via Facebook-gruppe for foreldre han er med i. Anonymkode: eab32...1e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 7. februar 2022 #765 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han får vite det via Facebook-gruppe for foreldre han er med i. Anonymkode: eab32...1e9 Ahh🙈 men hvis han fortsatt opptrer truende / trakkaserende kan du få et kontaktforbud . Jeg skjønner deg SÅ godt . Vet ikke om jeg hadde takla at min eks hadde dukka opp den gangen . Kan du ta med deg noen som gjør at du føler deg tryggere ? Har han ett nettverk blandt andre foreldre som gjør at det er enkelt for han å bare blende inn ? Folk sitter jo gjerne litt familie -vis , å en «normal « person ville jo følt seg litt «utafor « ved å troppe opp der uønsket / alene . Men jeg kjenner sorten , de eier ikke skamvett / sperrer . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #766 Del Skrevet 7. februar 2022 NiceOrNothing skrev (19 minutter siden): Har han ett nettverk blandt andre foreldre som gjør at det er enkelt for han å bare blende inn ? Han er veldig sosial og utadvendt og glad i oppmerksomhet, så han har nettverk og er populær. Jeg har ikke det. Alt jeg sa var feil og teit og jeg husker ikke hvor mange ganger han har blitt sint fordi jeg ikke oppfører meg «ordentlig». Så da endte det ofte med at jeg sa og gjorde ingenting, taus i et hjørne. Vet folk syns jeg var rar. Han er verken truende eller trakasserende, men jeg er likevel fortsatt redd. Tipper han hadde ignorert meg fullstendig. Men jeg klarer det ikke. Anonymkode: eab32...1e9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 7. februar 2022 #767 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han er veldig sosial og utadvendt og glad i oppmerksomhet, så han har nettverk og er populær. Jeg har ikke det. Alt jeg sa var feil og teit og jeg husker ikke hvor mange ganger han har blitt sint fordi jeg ikke oppfører meg «ordentlig». Så da endte det ofte med at jeg sa og gjorde ingenting, taus i et hjørne. Vet folk syns jeg var rar. Han er verken truende eller trakasserende, men jeg er likevel fortsatt redd. Tipper han hadde ignorert meg fullstendig. Men jeg klarer det ikke. Anonymkode: eab32...1e9 Han har knekt egenverdet ditt . Vet akkurat hvor jævlig det er . Men nå har du jo noen måneder på deg, begynn å tren , gjør yoga , styrke , invester i deg selv . Gå i terapi , bestem deg for at dette skal han ikke få ødelegge for deg. Ps : du er ikke rar , du er bare litt ødelagt . Av han . Men du kan reise deg igjen ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #768 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tviler på at alle i denne tråden har barn med en voldelig eks. Anonymkode: eab32...1e9 Jeg kjenner jeg blir oppriktig lei meg av denne kommentaren. Det er ikke riktig å undergrave de andre som svarer i denne tråden, når problemet er at du selv står ovenfor en tøff utfordring. Anonymkode: 42969...12f 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 8. februar 2022 #769 Del Skrevet 8. februar 2022 (endret) . Endret 12. mars 2022 av Inwe 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #770 Del Skrevet 8. februar 2022 Inwe skrev (6 minutter siden): Nå har ikke jeg barn og skal ikke svare på akkurat det, men jeg reagerte litt på "Vet folk synes jeg var rar". Er det noe du vet? Det er vanskelig å svare på. Flere har sagt i ettertid at de har reagert på ham, at han hakket på meg hele tiden og at de ikke skjønner hvordan jeg orket det. Men de fleste bare hintet uten at jeg forsto hva de mente og forsvant ut av livet mitt. Jeg har fått viderefortalt at mødrene i klassen til barnet mitt baksnakker meg og synes jeg er rar. Sånn sladder synes jeg alltid er merkelig, hva skal jeg med den type informasjon? Men hun som sa det hadde vel sin grunn. Og så får jeg kommentarer som den anonyme over deg. Når jeg svarer helt vanlig og rett fram (synes jeg selv) blir jeg beskyldt for å være arrogant, at jeg undergraver andre og gjør henne lei seg. Selv om jeg ser på det som manipulasjon er det vanskelig å ikke bli påvirket. Anonymkode: eab32...1e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #771 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er vanskelig å svare på. Flere har sagt i ettertid at de har reagert på ham, at han hakket på meg hele tiden og at de ikke skjønner hvordan jeg orket det. Men de fleste bare hintet uten at jeg forsto hva de mente og forsvant ut av livet mitt. Jeg har fått viderefortalt at mødrene i klassen til barnet mitt baksnakker meg og synes jeg er rar. Sånn sladder synes jeg alltid er merkelig, hva skal jeg med den type informasjon? Men hun som sa det hadde vel sin grunn. Og så får jeg kommentarer som den anonyme over deg. Når jeg svarer helt vanlig og rett fram (synes jeg selv) blir jeg beskyldt for å være arrogant, at jeg undergraver andre og gjør henne lei seg. Selv om jeg ser på det som manipulasjon er det vanskelig å ikke bli påvirket. Anonymkode: eab32...1e9 Nå klarer jeg ikke helt la være, for dette blir rart for meg. Du har fått viderefortalt at mødrene i klassen til barnet ditt baksnakker deg og synes du er rar. Kollektiv baksnakking er ikke vanlig blant voksne mennesker, det er spesielt ikke vanlig at flere mødre, hvor de fleste har en relativt overfladisk relasjon, går sammen og snakker ned en annen mor. At dette igjen blir videreformidlet til deg er enda mer spesielt. Dersom dette er noe du har blitt fortalt, tror jeg ikke det er sant, rett og slett. Da har du sannsynligvis blitt løyet til. Ja, jeg syns du undergraver de andre som svarer i tråden når du sier at du ikke tror at alle som svarer her har barn med en voldelig eks. Nye statistikker peker på at så mange som 1 av 3 barn kan utsettes for vold i nære relasjoner. Det er ikke unaturlig at de som svarer her er foreldre av disse barna. Denne tråden har mer enn 750 svar uten at noen undergraver andres opplevelser, og det har vært veldig fint. Du fikk kanskje ikke svarene du så etter, da de som svarte ikke skjønte omfanget av utfordringen ift skoleavslutningen, men de prøvde. Ettersom du selv forklarte mer situasjonen fikk du mer målrettede svar. Anonymkode: 42969...12f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #772 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg syns du undergraver de andre som svarer i tråden når du sier at du ikke tror at alle som svarer her har barn med en voldelig eks. Du tar det jeg sa ut av kontekst. Jeg spurte innledningsvis om noen hadde erfaring med å ha barn med voldelig eks og å møte på ulike tilstelninger samtidig. Så svarer anonym litt generelt, jeg sier da at jeg ønsker erfaringer fra de som har barn med voldelig eks, hun sier at hun hadde ikke vært i tråden om hun ikke var i den kategorien, jeg sier at jeg tviler på at alle i tråden har barn med voldelig eks. For meg blir dette bare energikrevende drama som jeg ikke orker å forholde meg til. Anonymkode: eab32...1e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 8. februar 2022 #773 Del Skrevet 8. februar 2022 (endret) . Endret 12. mars 2022 av Inwe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #774 Del Skrevet 8. februar 2022 Inwe skrev (1 time siden): Har du noen nære igjen som du kan snakke med? Kanskje du kan ha med deg en av de på avslutningen. Det skal du bare overse. For det første behøver det virkelig ikke å være negativt å være rar, og for det andre er baksnakking ofte et tegn på misunnelse av noe slag. Det er uansett grunn de som baksnakker som har et problem, ikke du! Ikke tenk på det. Veldig mange av oss i denne tråden sliter på hver vår måte, og oppfatter kanskje ting litt krassere enn hva det er. Hun over forsøkte å hjelpe, men hadde misforstått hvilken hjelp du trengte. Så virker det som om hun oppfattet deg krassere enn hva du var. Unødvendig at det ble så mye frem og tilbake der, men sånn er det noen ganger. Ikke alle her har barn, men mange har. Du lette etter personlige erfaringer, derfor skal ikke jeg svare for mye på det med barna. Grunnen til at jeg svarte deg (selvom du ikke lurte på det) er at jeg synes det virker som du har litt lavt selvbilde for tiden. DET har jeg også, og det er så utrolig slitsomt. Jeg jobber med det, og har den siste måneden kommet mye lengre enn hva jeg har vært de siste 6 årene (da jeg møtte min voldelige eks). Om det stemmer, håper jeg du også kommer dit! Og at du slipper å møte eksen i for mange tilstelninger fremover ♥️ Kanskje dere begge bør begynne å se på anonymkoder, vi er to anonyme som har skrevet med hun som ikke godtar noen forslag her. Hun spurte et praktisk spørsmål om hvordan man skulle løse det, men det virker som hvis man leser mellom linjene at hun heller ønsker støtte og det å få snakket ut om situasjonen. (Og det er helt i orden, men det er jo selvfølgelig lurere å si hva man ønsker fremfor at andre skal gjette seg til det). At jeg svarte praktisk på spørsmålet hun faktisk hadde er ikke min misforståelse. Jeg gidder heller ikke frem og tilbake, men en annen anonym oppfattet også samme tone her, og svarte derfor videre, ikke jeg. Anonymkode: ad669...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #775 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du tar det jeg sa ut av kontekst. Jeg spurte innledningsvis om noen hadde erfaring med å ha barn med voldelig eks og å møte på ulike tilstelninger samtidig. Så svarer anonym litt generelt, jeg sier da at jeg ønsker erfaringer fra de som har barn med voldelig eks, hun sier at hun hadde ikke vært i tråden om hun ikke var i den kategorien, jeg sier at jeg tviler på at alle i tråden har barn med voldelig eks. For meg blir dette bare energikrevende drama som jeg ikke orker å forholde meg til. Anonymkode: eab32...1e9 Her er samtalen vår fra forrige side. AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 16.47): Dere som har barn med den voldelige eksen, hvordan løser dere samlinger der dere forventes å møte, begge to? For eksempel avslutninger på skolen eller arrangementer? Jeg tenker at jeg kanskje må la være å gå, rett og slett. Og hvor mye forklarer dere til skolen? Jeg er redd for at de skal invitere oss begge to samtidig til samtaler, samtidig føler jeg det blir så dumt å spørre om de inviterer ham også, eller bare meg… Anonymkode: eab32...1e9 Dette var startinnlegget ditt her, med et konkret spørsmål til oss som har barn med voldelig eks. Dvs, hvis jeg svarer har jeg jo altså barn med en voldelig eks. AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 11.30): Skaff besøksforbud? Varsle skolen at BARNET ikke ønsker far på skoleavslutning, og spør om de kan la være å sende invitasjon? Anonymkode: ad669...271 Mitt forslag, etter at du hadde svart en annen anonym noen ganger. AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ingen av disse løsningene er mulige. Noen med erfaring, så tar jeg gjerne svar fra dere Anonymkode: eab32...1e9 Og her starter du med å være det jeg oppfatter frekt. Du avfeier forslaget mitt uten å forklare hvorfor, og så ber om svar fra andre i stedet, og du insinuerer at jeg ikke har erfaring med et slikt problem, uten å faktisk spørre meg først om jeg har det. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor er de ikke mulige? Du står jo strengt tatt kun igjen med alternativet om å dra eller bli hjemme selv om han kommer da, hvis du hverken kan si at han ikke skal komme, forby han å komme eller hindre han i å få vite om det. Og så har du skrevet tidligere at du ikke vil dra hvis han kommer, og barnet ønsker ikke at dere er i samme rom, da står du kun igjen med løsningen at du blir hjemme. Vanskelig å foreslå andre løsninger når det ikke er igjen noen. (Angående samtaler er det helt vanlig å ha hver sine samtaler når foreldrene er i konflikt. Mange foreldre har dette, det er bare å dele med lærer og si at du ikke ønsker fellesmøter.) Anonymkode: ad669...271 Jeg overser den frekke kommentaren din og svarer videre, i forsøk om å hjelpe. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har du personlig erfaring? Det er det jeg ønsker. Det må da være andre som har barn med en voldelig eks som har stått i lignende situasjon. Anonymkode: eab32...1e9 Og her gidder du ikke engang å svare på det jeg skriver, men først nå spør du om jeg har personlig erfaring, og presiserer at det er det du ønsker, og det må da være andre som har det (implisitt, siden jeg ikke har). Dette er frekt og utakknemlig. Du kan takke for svar og forslag, og si du gjerne tenkte på noen andre løsninger, eller at du bare ville snakke ut. Men å ignorere meg slik når jeg forsøker å hjelpe deg er lite hyggelig, og det å kalle det manipulering når jeg da på denne siden kommenterer at jeg misliker arrogante svar.. Altså hva søren?! Tusen takk for hjelpen, er det som er vanlig å svare når noen bruker av egen tid og erfaringer for å forsøke å hjelpe deg med dine problemer. Anonymkode: ad669...271 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 8. februar 2022 #776 Del Skrevet 8. februar 2022 (endret) . Endret 12. mars 2022 av Inwe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #777 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dette er frekt og utakknemlig. Det er jeg uenig i, men du kan selvsagt mene det du vil. Anonymkode: eab32...1e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 8. februar 2022 #778 Del Skrevet 8. februar 2022 Inwe skrev (11 timer siden): Nå har ikke jeg barn og skal ikke svare på akkurat det, men jeg reagerte litt på "Vet folk synes jeg var rar". Er det noe du vet? Jeg var også overbevist om at alle synes jeg var problemet, at jeg var den rare. Jeg også er stille, han utadvendt. Jeg var overbevist om at til og med mine venner likte han best lenge. Når jeg begynte å snakke med de rundt meg viste det seg at det overhodet ikke stemte. De synes også han var manipulerende, at det var noe med han som de ikke likte uten at de kunne sette helt fingeren på det. Kanskje det er sånn med din eks også? De rundt oss merker mer enn vi tror. Det beste jeg har gjort er å dele alt jeg har opplevd med noen få jeg stoler på. Det får meg til skjønne at mye mer enn hva jeg reagerte på ikke er greit. Det får meg til å skjønne litt mer hva et godt forhold er. Samme er min erfaring . Min eks fikk meg alltid til å føle meg «rar « . Enten pratet jeg for mye , eller lite . Var for glad eller virket sur . Lo for høyt eller lo ikke nok . Han fikk meg til å bli veldig «forknytt « rundt andre folk . Å det var nok planen også . At all oppmerksomhet skulle falle på han . Tok meg faktisk noen år før jeg følte meg «normal « å trygg rundt folk . Det er sånn narsisister / psykopater gjør . Trykker ned andre, for å fremheve seg selv . Men min erfaring er også lik din 👆. Folk hadde sett og observert . Å mange mislikte han samt oppfattet at jeg var kuet. Så kjære TS du er nok ikke særlig rar i det hele tatt. Det er han som er rar . Jobb med å tenke at du er MER en bra , å fokuser på at hans meninger og ord ikke betyr noe som helst lenger . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #779 Del Skrevet 8. februar 2022 NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Jobb med å tenke at du er MER en bra , å fokuser på at hans meninger og ord ikke betyr noe som helst lenger Takk for det. Problemet forsterkes av at andre bruker hans ord, jeg velger derfor å forlate tråden. Anonymkode: eab32...1e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 8. februar 2022 #780 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er vanskelig å svare på. Flere har sagt i ettertid at de har reagert på ham, at han hakket på meg hele tiden og at de ikke skjønner hvordan jeg orket det. Men de fleste bare hintet uten at jeg forsto hva de mente og forsvant ut av livet mitt. Jeg har fått viderefortalt at mødrene i klassen til barnet mitt baksnakker meg og synes jeg er rar. Sånn sladder synes jeg alltid er merkelig, hva skal jeg med den type informasjon? Men hun som sa det hadde vel sin grunn. Og så får jeg kommentarer som den anonyme over deg. Når jeg svarer helt vanlig og rett fram (synes jeg selv) blir jeg beskyldt for å være arrogant, at jeg undergraver andre og gjør henne lei seg. Selv om jeg ser på det som manipulasjon er det vanskelig å ikke bli påvirket. Anonymkode: eab32...1e9 Tenk hvis hun som sa at andre i klassen baksnakket deg løy? Det er mange sånne «sannsigersker « som farer med ren løgn . Å det skal man faktisk være litt obs på. En normal , snill dame / veninne sier ikke sånt til folk . Folk som har det bra, gjør andre bra ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå