Gå til innhold

Håp om å få være endel av en liten familie igjen


MissB

Anbefalte innlegg

Hei! 

Nå er det blitt min tur til å starte en dagbok, et håp om et lite mirakel! Som så mange andre her inne har et håp om🥰 

Jeg skal fortelle litt om meg selv, jente i slutten av 20 årene. Jeg sluttet på prevensjon i sommer så det begynner å bli noen måneder siden, og nå håper jeg virkelig det treffer snart. 

Jeg har ingen nær familie selv, da jeg er enebarn og har mistet mine så alt for tidlig. Så nå er drømmen at jeg og min samboer kan skape vår egen lille familie, det hadde vært så fint! 

Det å bety noe for noen, som min Mamma gjorde for meg. 

Blir litt rart med en dagbok, men fint å skrive litt hvis man trenger det. 

Har lest dagbøker her inne lenge og synes det er en fin ting 

Endret av MissB
Skrevet feil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos legen i dag, jeg har vært sliten og uvel i det siste. Så tenkte det var greit å ta en sjekk. 

Det var litt oppløftende, jeg var inne hos en annen lege og hun spurte litt om barn og sånn. Og jeg fortalte at vi prøvde og hadde prøvd ei stund. Så da bestilte hun blodprøver og skal også sjekke hormonene. Ble litt lettet av at dette kom så enkelt ut av det blå, for jeg hadde egentlig tenkt å få gjort dette privat. Så det var et lysglimt i hverdagen! 

Selv om vi har vært uten prevensjon siden i sommer, så ble det noen måneder i høst der vi bestemte at vi ikke skulle tenke så mye på prøving. Dette var pga noen problemer i hverdagen som tok litt feil fokus. Så vi hadde vel kanskje tre pp som vi ikke har prøvd å treffe eggløsning. 

Nå gleder jeg meg til mandag og blodprøver, blir spennende å høre om de ser fine ut 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen hit til prøversamfunnet og gratulerer med dagbok :smilyblomst: Veldig fint å ha et sted å skrive av seg ja. Blir mange tanker og følelser i denne prosessen. Noe du nok allerede har rukket å tenke på hittil ja. Blir spennende med blodprøvesvar da. Satser på de ser helt fine ut, og at det bare må gå litt tid før det blir klaff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattugle87
MissB skrev (8 timer siden):

Hei! 

Nå er det blitt min tur til å starte en dagbok, et håp om et lite mirakel! Som så mange andre her inne har et håp om🥰 

Jeg skal fortelle litt om meg selv, jente i slutten av 20 årene. Jeg sluttet på prevensjon i sommer så det begynner å bli noen måneder siden, og nå håper jeg virkelig det treffer snart. 

Jeg har ingen nær familie selv, da jeg er enebarn og har mistet mine så alt for tidlig. Så nå er drømmen at jeg og min samboer kan skape vår egen lille familie, det hadde vært så fint! 

Det å bety noe for noen, som min Mamma gjorde for meg. 

Blir litt rart med en dagbok, men fint å skrive litt hvis man trenger det. 

Har lest dagbøker her inne lenge og synes det er en fin ting 

Så koselig. Kjenner til noe av det samme,men har fått familie nå🥰 Har heldigvis kontakt med annen familie. Håper du føler livet faller på plass nå etterhvert ❤️

Endret av Nattugle87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 26.3.2021 den 20.49):

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen hit til prøversamfunnet og gratulerer med dagbok :smilyblomst: Veldig fint å ha et sted å skrive av seg ja. Blir mange tanker og følelser i denne prosessen. Noe du nok allerede har rukket å tenke på hittil ja. Blir spennende med blodprøvesvar da. Satser på de ser helt fine ut, og at det bare må gå litt tid før det blir klaff.

Tusen takk! Jeg har tro på at det klaffer snart, det er en litt for spennende tid 😊 takk for hyggelige ord. 

Jeg er inne og leser dagboken din også, og heier på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattugle87 skrev (På 26.3.2021 den 20.54):

Så koselig. Kjenner til noe av det samme,men har fått familie nå🥰 Har heldigvis kontakt med annen familie. Håper du føler livet faller på plass nå etterhvert ❤️

Takk for hyggelig melding! Så koselig at du har fått din familie ❤

Misforstå meg rett, jeg har det bra og livet er godt 😊 og derfor føles det også riktig og få en liten nå. Og ha stor betydning for et lite menneske 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Spennende tider i vente er på dag 25 i syklusen og det virker som om det begynner å skje ting 😄 

Jeg kjøpte meg termometer og har tempet fra dag 8. Blir spennende å se hvordan grafene ser ut til slutt! Og når eggløsningen faktisk kommer. 

Jeg er litt tullete googler alt som kan googles for å prøve å finne nye ting som kan hjelpe meg å bli gravid NÅ 😂 

Og hormonprøvene mine var jo også fine foresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med fine prøver! Og veldig spennende med temping! :heiajente: Håper du har EL rett rundt hjørnet nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skal den ha vært! 

Tenk å bli så glad for å se at tempingen fungerer sånn som den skal 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo 7 i dag i følge FF, kjenner jeg har litt posetiv magefølelse denne gangen, men samtidig veldig forbredt på ny syklus kommer til å starte. 

Jeg leser hele tiden at det er vanlig at det tar tid og her inne er det mange som har prøvd lenge, men for min egen del er det vanskelig å være tålmodig. 

Jeg har så lenge jeg kan huske vært veldig opptatt av graviditeter, fødsler og babyer. For at kroppen kan brukes til noe så fint, selv om det er så vanlig, det vil jeg gjerne oppleve selv. 

Jeg deler tankene mine med dagboken, veldig fint å ha et sted å skrive å dele tanker når det trengs 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende med snart testetid da! Krysser virkelig fingrene 🤞 Jeg unner absolutt ingen lang prøvetid så det beste er jo om man kan bli gravid så snart som man ønsker 🌼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo i dag og der skimter jeg en strek! Er det mulig å være så heldig? 🤭

Jeg vet det er tidlig, men dette blir spennende framover.

20210430_111239.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!:nordvesta: Så spennende test, den ser da virkelig positiv ut. Drister meg til å si gratulrer så mye😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja dette er jo en positiv test..!! Gratulerer så mye! :smilyblomst: Det blir veldig spennende fremover! Kan anbefale en digital så får du se det med bokstaver i morgen, og evnt. sjekke med økning på den ukentlig fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

Hurra!:nordvesta: Så spennende test, den ser da virkelig positiv ut. Drister meg til å si gratulrer så mye😍

Tusen takk for så hyggelig kommentar@Annabel 🤩 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Ja dette er jo en positiv test..!! Gratulerer så mye! :smilyblomst: Det blir veldig spennende fremover! Kan anbefale en digital så får du se det med bokstaver i morgen, og evnt. sjekke med økning på den ukentlig fremover.

Tusen takk for gratulasjon!🥰

Ja, det hadde jeg virkelig ikke trodd i dag tidlig, den var jo helt blanda på 9 dpo. 

Jeg dro på apoteket i sta og har kjøpt to 🤩 så gleder meg til å se. Og håper på økning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den digitale ble også posetiv. Herregud for en merkelig følelse dette er, så stort. Fikk endelig delt nyheten med samboeren min i dag 🥰 

Kramper i magen har jeg også, noen små murringer ellers har det vært et par ganger med skikkelige menssmerte lignende. Så tydelig at det skjer noe 👍

16198840725048778686813529135082.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (23 timer siden):

Herlig! 😍 Hvordan reagerte samboeren?

Han ble veldig glad 🥰 Var ikke er tørt øye å spore 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble litt anderledes enn jeg hadde trodd. Jeg koser meg med tanken om å være gravid, det er en spennende tid i møte. 

Men jeg har fått meg en overraskelse, allerede samme kvelden som jeg fikk posetiv test altså 3+4 fikk jeg veldig sterke ligamentsmerter. Det er så ille så jeg blir blek og kaldsvetter på det verste, og dette blir jo selvfølgelig verst på kvelden og natta og jeg får ikke sove. Så håper dette gir seg snart, men jeg skjønner jo også at livmoren vil forsette og vokse. Så blir spennende å se hvordan dette utvikler seg 🤔 

Jeg skal også prøve å få lagt denne dagboka under gravid snart, må bare finne ut hvordan jeg gjør det 😊 Håper dere bærer med meg enn så lenge. 

4+0 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...