Gå til innhold

Håp om å få være endel av en liten familie igjen


MissB

Anbefalte innlegg

Ja, krysser fingrene for at den vil sitte igjen snart! 

Jeg, fikk faktisk en legetime i dag, pga noe annet. Og da tok jeg opp dette på samme timen. Ble litt sjokkert først for hun mente at jeg måtte prøve i 2 år før henvisning videre! Tårene satt løst i dag hos meg også. Og hun mente jeg burde gå ned i vekt, noe hun har helt rett i egentlig. Jeg er overvektig, men jeg har gått ned 12 kg på et halv år og er fornøyd med det og jobber videre med vekta. Og jeg har jo tross alt blitt gravid selv før. Heldigvis for min del ble hun litt mer samarbeidsvillig og foreslo metformin, noe jeg har lest mye bra om. Og at jeg skulle prøve det 2/3 mnd og hvis jeg ikke hadde blitt gravid innen da skulle hun henvise meg videre! 

Så nå lurer jeg på om jeg bare skal la livet og prøvingen gå som normalt eller om jeg rett og slett skal bestille meg time hos privat gynekolog og håpe på litt samarbeidsvillig lege som er villig til å gi meg letzerol 🤔 Jeg har nemlig også lyst på flere forsøk på kortere tid 

Takk for tips @Amatariel

Det ble en lang avhandling i dag, men sånn er livet om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i alle dager... aldri vært borti en lege som mener man må prøve i 2 år. Heller ikke noen som har kommentert vekt! (Jeg er også overvektig). Skjønner du ble skuffet og lei deg over dette...

Men jeg har tro på metformin. Jeg ble gravid første gang jeg fikk det, så jeg ville forsøkt det nå om jeg var deg. Men bare noen få måneder ja, og så få henvisning videre dersom ingenting har skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, 

Amatariel skrev (På 25.6.2021 den 14.46):

Hva i alle dager... aldri vært borti en lege som mener man må prøve i 2 år. Heller ikke noen som har kommentert vekt! (Jeg er også overvektig). Skjønner du ble skuffet og lei deg over dette...

Men jeg har tro på metformin. Jeg ble gravid første gang jeg fikk det, så jeg ville forsøkt det nå om jeg var deg. Men bare noen få måneder ja, og så få henvisning videre dersom ingenting har skjedd.

Ble litt sjokkert over hele legebesøket. Må jeg innrømme, og har brukt litt tid på å fordøye det. For motivasjon for mer vektnedgang den forsvant på den timen. 

Nå venter jeg på et par sykluser til også bestiller jeg eventuelt time hos fastlegen for han er grei. Bare litt ventetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært rolig fra meg, mista litt motivasjon etter nevnt legetime.

Jeg begynnte jo på metformin den 25. Juli og fikk litt sjokk da jeg allerede på dpo 13 begynnte å få eggløsnings slim. Jeg hadde selvfølgelig dratt bort uten gubben😂 og skikkelig forkjøla ble jeg også, så tempinga ble ikke helt bra og jeg hadde ikke vært så nøye med den enda heller. Derfor var jeg veldig usikker på om dette faktisk var reelt, men joda her satte jeg rekord med eggløsning på dag 17!!! Og jeg er så fornøyd 😎 Det er jo tidenes syklus! Jeg kom jo hjem dagen før eggløsning også, så om vi ikke fikk lagt inn så mye aksjer så har vi prøvd. 

Jeg synes det er helt utrolig hvis dette er metforminen sin virkning. 14 dager på medisin og normal eggløsning. 

Håper inderlig det forsetter sånn 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lovende ut dette!! Var ganske nøyaktig slik jeg opplevde det første gang på metformin. Fra å ikke ha syklus i det hele tatt (gynekologens ord) så fikk jeg EL bare tre uker med inntak av metformin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kom tanta i går, ingen overraskelse. Det ble en 27. Dager lang syklus, det er da jeg pleier å ha eggløsning 😄💪 Håper det blir rundt det samme på denne syklusen, og da må det bare klaffe igjen tenker jeg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det ikke ble klaff nå, men normalkort syklus kan vi like! Satser på at det blir en tidlig og flott eggløsning i denne nye pp'en 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Cd 18

Nå tror jeg eggløsning er like om hjørnet. Og denne gangen skal vi greie det, vi prøver ikke denne mnd, vi gjør det 😎 Det virker sikkert litt vel optimistisk, men det er vel bra å leve i troen 😇 

🤞🤞

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for støtte å heiarop 😄🥰 

Da har eggløsning vært, FF mener den var på dag 16, men jeg er litt usikker å tror heller den var på dag 18 på fredag... men det har da egentlig ikke så mye å si. Bare spent på når jeg skal begynne å teste 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negative tester på 9-11 dpo og tempen synker. Så da er vel håpet ute for denne gang. Venter bare på TR nå. 

Synes det er så rart at luteal fasen min varier med så mange dager, sist mnd var den på 9 dager og nå er jeg på dag 12 og ingen tegn til TR enda. 

Man vil jo gjerne bare starte en ny syklus da denne ikke gikk, ny sjanse så fort som mulig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelige med negative tester. De dagene mellom det og før mensen kommer er de verste :(  Ønsker deg all lykke til videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har mensen kommet og er snart over. Ser fram mot å prøve på nytt nå igjen 😅

Jeg begynner å bli frustrert. Vi har vært så nærme og hatt den positive testen, og jeg tenker at da må vi vel greie å få det til igjen snart. Og de sier jo at sjansen skal være større de tre første mnd etter en abort, men her sitter jeg da, ikke gravid. Og nå er det snart fire mnd siden. Vi skulle ha vært på ordinær ultralyd nå. 

Frykten for å gå januar i møte uten å være gravid er der. Håper vi slipper det. 

Men samtidig håpet er her og jeg tror vi skal greie det snart!!! 

Tempingen for sist syklus eggløsningen var nok 6 eller 7. Og ikke den 4. 

Screenshot_20210821-233917_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Herregud 🤭 Jeg ser antydninger til strek!! Og jeg som hadde gitt opp og bestilt legetime...

Og tempingen har vært litt rådvill denne syklusen og jeg har ikke tempet de siste dagene, så litt usikker på dpo 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB skrev (13 minutter siden):

Herregud 🤭 Jeg ser antydninger til strek!! Og jeg som hadde gitt opp og bestilt legetime...

Og tempingen har vært litt rådvill denne syklusen og jeg har ikke tempet de siste dagene, så litt usikker på dpo 😂

Legg inn bilde! Så spennende! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB skrev (3 timer siden):

Herregud 🤭 Jeg ser antydninger til strek!! Og jeg som hadde gitt opp og bestilt legetime...

Og tempingen har vært litt rådvill denne syklusen og jeg har ikke tempet de siste dagene, så litt usikker på dpo 😂

Åå vil se både test og tempechart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Supah @Amatariel Kjempespennende er det. Gleder meg til å teste i morgen tidlig. Bilde er heller dårlig, var vanskelig å ta et bilde som ble godkjent pluss at streken er nok ganske svak. Så håper det ikke er noe skyggestrek 🤞 

Legger ut bilde av tempinga også, men den er ganske ufullstendig. Hadde vært moro å visst hva dere tenker rundt den 😊

16318256571044112698409393895333.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...