Gå til innhold

Håpet om baby🌺

nilci

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (15 minutter siden):

Ånei kjære Nilci, jeg ble trist i går da jeg leste at du startet på ny syklus:hug: Det var ikke sånn denne PPen skulle ende❤️ Den høye tempen du hadde her forleden var jo så fin! Det er så slitsomt og unødvendig når kroppen gir motstridene signaler… 😕 

Det er veldig fint å lese at du tar det såpass bra, og at du fokuserer på det positive Jeg støtter deg helt I å spise masse «baby-fiendtlig», digg mat og bare kose seg mens man kan😍

Ny prøveperiode betyr nye muligheter for å få positv test, og det kan se ut som at vi føler hverandre inn i juli-IKM også. Ønsker deg masse masse lykke til denne prøveperioden! Måtte spirende endelig sitte nå❤️

Hihi jaa baby-fiendtlig mat er jo det beste som finnes også 😅👌 i dag blir det en skikkelig blodig biff haha! 
Jeg har ikke helt mistet håpet for deg ennå da! Plutselig så kommer det en strek i dag eller i morgen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei nilci!👋😊

Kom over prøverdagboka di nå og ser at vi har vært prøvere omtrent like lenge (8 PP her). Kan kjenne meg igjen i frustrasjonen din, føles håpløst når man går måned etter måned uten positiv test. Men jeg har tro på at det blir vår tur snart!🤞😊 

Lykke til i ny PP, blir spennende å følge deg! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (1 time siden):

Hei nilci!👋😊

Kom over prøverdagboka di nå og ser at vi har vært prøvere omtrent like lenge (8 PP her). Kan kjenne meg igjen i frustrasjonen din, føles håpløst når man går måned etter måned uten positiv test. Men jeg har tro på at det blir vår tur snart!🤞😊 

Lykke til i ny PP, blir spennende å følge deg! ❤

Hei, så fint du legger igjen spor i dagboken min! 😊❤️ kjenner meg igjen i mye av det du skriver i dagboken din også! Ønsket er jo like stort fra og med første prøveperiode, men uroen og engstelsen for at det ikke skal gå blir bare større og større for hver prøveperiode 😕 men jeg prøver å fokusere på de historiene hvor par blir gravide når det nærmer seg ett års prøving, det hjelper å tenke at plutselig så går det her også! 🤞🏻
Håper det klaffer for dere også snart! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 6 og jeg tror mensen er over. Tenker å begynne EL-testing mandag, da er jeg CD11. Ny runde, nye muligheter!😎

I morgen skal samboer på sykehuset for sædprøve. Han må ta prøven på selve sykehuset pga lang reisevei 🙊 tror han er litt nervøs for selve prøvetakingen 😆 jeg håper de har et designert toalett for slik prøvetaking, og at det ikke bare blir på gjestetoalettet i en korridor liksom.. satser på han klarer å gjennomføre! 😅 passer hvertfall bra sånn syklusmessig at han tar prøven nå siden det måtte være 3-4 dager uten sex før prøven😊 hadde vært kjipt hvis det kræsjet med EL. Hjemmetesten vi tok for litt siden var jo bra, så satser på at alt er bra nå også! 🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt å lese at du begynte på ny PP 😔 Hadde litt troen da jeg leste charten din og så den høye tempen men snart så blir det din tur, koa deg enn så lenge med god sommermat 🌸

Når det kommer til sædprøve, så har sykehuset egne rom hvor mannen gjennomfører dette, så det blir ikke no gjestetoalett 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også fikk håpet en god del opp når tempen plutselig steg igjen! Men er det en ting jeg har skjønt, så er det at kroppen og hormonene gjør akkurat det de vil. Jeg har gitt opp å prøve å overtolke alle tegn og temperaturer 😂

Det er så spennende å følge med deg for tiden! Håper så at spiren sitter og at du får positiv test nå snart! 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP9, CD10. 

Da er vi inne i ny prøveperiode og temperaturregistreringen er godt i gang. Synes jeg ligger høyt i temp, helt oppe i dpo-temper. Jeg ser på tidligere sykluser at jeg ofte har lagt ganske høyt de første dagene etter mens, også synker tempen noe før EL.
Har hatt en del murringer i livmoren, det synes jeg at jeg har hatt store deler av syklusen hele tiden etter jeg tok bort p-pillene.. ikke smerter, men mer at jeg er veldig klar over hvor livmoren min er hvis dere skjønner? Noen ganger er det vondt når jeg f.eks setter meg ned i sofaen og treffer litt skeivt, da stikker det til i livmorsområdet. Usikker på hvorfor.. Er det noen andre som har opplevd lignende? Ikke så mye smerter, men mer at jeg kjenner at livmoren min er der liksom? Haha veldig rart jeg vet😅 jeg tror jeg kanskje har litt kort vagina, da jeg kjenner livmorhalstappen min veldig lett med mine korte fingre. Men jeg har spurt gynekologene om jeg har noe livmorfremfall eller noe, og begge sa nei. Skal vel noe til for at en ung kvinne som ikke har født barn har noe fremfall da 😅 menmen, av og til føles det sånn! 

Siden tempen varierte sånn i det høye området så tok jeg en g-test🙊 tenkte kanskje det kunne være samme greierne som i PP8, vol 1 😂 det var en Babyplan tidligtest. Så til min forferdelse at jeg har to poser med tidligtester! Jeg trodde det var vanlige tester.. så nå må jeg bestille meg flere vanligtester. Testen var jo selvfølgelig negativ, men det var greit å dobbeltsjekke. Heldigvis ikke noe forvirrende skyggestrek som tidligtestene ofte gir heller! 🤪 

Usikker på om jeg begynner med EL-testing i morgen. Synes det er så slitsomt å tørste seg i hjel gjennom arbeidsdagen og tisse i kopp osv 😅 temp-messig er der hvertfall ingen tegn til at EL nærmer seg.. vi får se hva jeg gjør :) 

2B1F9301-8BE4-4202-95BC-D27E2C024F52.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg fikk to streker, både på Babyplan OG Clearblue 😅 våknet opp og følte umiddelbar glede, varte sånn ca 5 sekunder til jeg skjønte at det var en drøm. Men det var noen veldig fine sekunder haha! 😂 nå krysser jeg fingrene for at jeg er sanndrømt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (På 14.6.2021 den 11.27):

I natt drømte jeg at jeg fikk to streker, både på Babyplan OG Clearblue 😅 våknet opp og følte umiddelbar glede, varte sånn ca 5 sekunder til jeg skjønte at det var en drøm. Men det var noen veldig fine sekunder haha! 😂 nå krysser jeg fingrene for at jeg er sanndrømt! 

Huff, verste følelsen. Har også drømt at jeg har vært gravid, det var helt magisk. Så kjedelig å våkne opp 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (På 14.6.2021 den 11.27):

Åhh, kan se for meg gleden må ha vært stor akkurat der og da, haha! Håper virkelig at du er sanndrømt altså😍 Juni/juli må være måneden🤞🏻💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13

Har testet for EL siste tre dagene, ikke antydning til strek en gang. Blir engstelig for at EL ikke skal komme, men trøster meg med at EL-testene var svært negative sist syklus, før den plutselig var positiv. Satser på det blir sånn nå også. De er så negative at Premom ikke kan se streken en gang, og setter 0 😅✌️ 

I dag depper jeg litt. Det er forferdelig mye stress på jobb. Denne uken skal jeg jobbe 70 timer.. og i dag så jeg enda en graviditetsoppdatering på Instagram. En god studievenninne som jeg ikke visste var gravid, som plutselig har hatt felles babyshower med venninner. Bildet var fullt av fine gravidmager.. kjente det var forferdelig sårt. Misforstå meg rett, blir selvfølgelig glad på hennes vegne, men sitter jo igjen med tankene om hvorfor det ikke går med oss. Hun var en person som jeg visste sikkert kom til å begynne prøving snart, siden vi er jevngamle og hun har hatt kjæreste nesten like lenge som meg, men trøstet meg liksom litt med at hvertfall HUN ikke enda var gravid. Så var det hvertfall en jeg sammenlignet meg med som var uten barn også.. Men så var det jo bare at hun ikke har publisert på sosiale medier før nå. Har flere andre venninner som ikke har barn, men de er liksom single også, så de sammenligner jeg meg ikke så mye med :) Så nå sitter jeg på jobb og depper. 
off. Håper ikke dere ser på meg som et fælt menneske nå. Jeg er jo selvfølgelig glad for at hun skal ha barn, hun blir helt sikkert en super mamma!! Men det er allikavel sårt når det ser ut som at alle andre får barn utenom meg 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår tankene dine så godt, Nilci:klem: Du er på ingen måte en dårlig person fordi du kjenner på såre følelser knyttet til andres graviditeter! Det er helt naturlig i den situasjonen du er, hvor ditt eget ønske er så sterkt og du sikkert blir ekstra skjør❤️ Nå må det bli din tur neste gang, jeg heier så på deg🤞🏻🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle hatt disse følelsene nilci :klem: Helt normalt! De blir sterkere og mer gjeldene jo lenger man prøver selv uten klaff. Alle skjønner at det ikke er det at du ikke unner venninnen din graviditeten, men at du så gjerne også ønsker at du er gravid selv nemlig.gif.a30e285a645a8f60676a8f258b791494.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off nå måtte jeg felle en tåre her jeg sitter på jobb 😅 dere er så snille og fine @Amatariel og @Annabel ❤️ Tusen takk for støttende ord. Det hjelper å høre at det ikke bare er jeg som har disse tankene. Jeg blir jo helt emosjonell av bare prøvingen, skal tro hvordan jeg blir hvis jeg blir gravid haha 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære fine Nilc! :klem: Du er absolutt ikke noe fælt menneske! Jeg kjenner meg så igjen i mye av det du skriver, selv om det blir på en annen måte. Jeg har alltid ønsket meg barn så inderlig, og har ventet og ventet på mannen og på at livssituasjonen vår skulle gjøre at vi kunne sette i gang. Har trøstet meg med at den og den på min alder heller ikke hadde fått, akkurat slik som du tenker. Da kusinen min i fjor sommer annonserte at hun skulle bli mamma, kjentes det helt forferdelig ut. Hun som alltid har sagt at hun ikke ville ha barn engang, også fikk hun men ikke jeg. Føltes meg også slem, som ikke klarte å være glad på hennes vegne. Tenk, jeg var ikke prøver engang ikke i nærheten, og likevel stakk det så vondt. Jeg har full forståelse for at det er enda vondere når man faktisk prøver aktivt, og oppleve slike ting. Det er lov å ikke klare kjenne på andres glede. Det kan du ingenting for. Det er helt menneskelig, og betyr absolutt ikke at du er noe mindre godt menneske av den grunn! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD15.

I dag hadde jeg store forventinger til testen etter jobb. Jeg bare kjenner det på kroppen at noe er på gang. Mer utflod, oppblåst og murringer.
Testen var veldig sterk, ved første øyekast tenkte jeg den var positiv, men Premom satt den til bare 0,77. Var fortsatt usikker så jeg tok en Clearblue rosa også. Og den viste smilefjes! 😃 så da er vel testen ganske sikker positiv eller? Burde jeg ta en ny Babyplan litt senere i kveld? Forrige syklus var Babyplan ikke til å ta feil av, da teststreken var mye sterkere enn kontrollstreken. Nå er det kanskje litt på grensen i styrke, men siden CB viste smilefjes så må vel det bety at den er positiv? 😛 En dag tidligere enn forrige syklus! Yey! 

DD25425D-7356-4D6A-97C5-C441FF3E72DA.jpeg

B4B8E865-E791-43F8-B448-5A58F358EC6C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg ble ganske overraska over tempen i dag. Nesten sånn at det ser ut som EL var i går, samme dag som positiv test? Kan ikke tro at tempen kommer til å øke ytterligere, da den allerede nå er like høy som den pleier i dpo-land.. siste syklusene har den steget jevnt oppover til det nivået den var i dag, men nå bare spratt den i været! 
Alle syklusene jeg har tempet og testet etter EL, så synes jeg egentlig at EL like så gjerne kunne ha skjedd samme dag som positiv test hver runde. Sånn temp-messig altså. Det er tydelig at jeg har kort LH-topp. Kan det være sånn at egget mitt slipper raskere enn normalt etter positiv EL-test? På internett finner jeg alt fra 12-72 timer 😅 går det an at egget slipper i løpet av natten etter positiv test? Men vil jo tro det uansett er aaaaltfor kort tid for at progesteron skal øke så massivt med en gang til å gi en slik temp-stigning? Hittil har jeg jo vært en «moderat klatrer»😅 i dag var hvertfall el-testen negativ. 

4AF6834A-6B7A-44F8-A1AF-A568630BF90C.jpeg

31C31588-4561-4E5F-A514-E1DDAA6C8AAE.jpeg

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende med et slikt hopp rett etter positiv test. :) Blir interresant å se hva tempen viser i dagene som kommer. Jeg mener det absolutt er mulig å få eggløsning samme dag som positiv test! Jeg har opplevd det flere ganger selv.  Jeg tester alltid på ettermiddagen, og sist jeg fikk en positiv test så kjente jeg eggløsningssmerter allerede halv to på natten. Det er jo under 12 timer siden jeg fikk positiv test, men jeg vet jo ikke om den hadde blitt positiv på morgenen. Jeg har også kort LH topp, og egget slipper raskt etter at LH har begynt å stige. Har aldri opplevd å få positiv test i to dager. Gynekologen mente at det var et veldig godt tegn, så jeg tar det med meg i den positive sekken. 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (10 minutter siden):

Oi, så spennende med et slikt hopp rett etter positiv test. :) Blir interresant å se hva tempen viser i dagene som kommer. Jeg mener det absolutt er mulig å få eggløsning samme dag som positiv test! Jeg har opplevd det flere ganger selv.  Jeg tester alltid på ettermiddagen, og sist jeg fikk en positiv test så kjente jeg eggløsningssmerter allerede halv to på natten. Det er jo under 12 timer siden jeg fikk positiv test, men jeg vet jo ikke om den hadde blitt positiv på morgenen. Jeg har også kort LH topp, og egget slipper raskt etter at LH har begynt å stige. Har aldri opplevd å få positiv test i to dager. Gynekologen mente at det var et veldig godt tegn, så jeg tar det med meg i den positive sekken. 😂 

Hihi da tar jeg det også som et positivt tegn! 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...