Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kath H. skrev (28 minutter siden):

Hele forholdet virker ganske destruktivt. Kanskje ville de være mye hyggeligere mennesker hver for seg.

Helt enig. Syns faktisk synd på Jone. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Spoiler

Jeg lurer på om far og datter blir dette årets Mikkel og Cornelius.  Teknisk sett overlegne, men vinner ikke over Aina på sin side.  Meglerne, derimot, må gjøre en enorm innsats for å med Finn på laget, de har ingen sjans ved å nedprioritere planter og uteområde såpass mye som de kanskje "må" gjøre.  Trine og Trude vil sikkert få en "trøstehammer" i ei uke der ukesprosjektet ikke teller så mye i forhold til helhetsinntrykket, men det føles kjørt for dem nå.  Anna og Jone bitcher til hverandre så man blir helt sliten av å høre på - og klipperne elsker det.

Anonymkode: 08f62...5c5

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Jeg lurer på om far og datter blir dette årets Mikkel og Cornelius.  Teknisk sett overlegne, men vinner ikke over Aina på sin side.  Meglerne, derimot, må gjøre en enorm innsats for å med Finn på laget, de har ingen sjans ved å nedprioritere planter og uteområde såpass mye som de kanskje "må" gjøre.  Trine og Trude vil sikkert få en "trøstehammer" i ei uke der ukesprosjektet ikke teller så mye i forhold til helhetsinntrykket, men det føles kjørt for dem nå.  Anna og Jone bitcher til hverandre så man blir helt sliten av å høre på - og klipperne elsker det.

Anonymkode: 08f62...5c5

SVAR:

Spoiler

Virker nesten slik, men forskjellen er Jo at Veronica og far faktisk er flinke på interiør..

Anonymkode: 7e490...f9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

SVAR:

Skjul innhold

Virker nesten slik, men forskjellen er Jo at Veronica og far faktisk er flinke på interiør..

Spoiler

Jeg er så inderlig lei av Aina... og hun er mye skarpere til KogV enn resten. 🙄🙄

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spoiler

Er det sant at Anna og Jone ikke vinner hytta? 

Anonymkode: d9969...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

SVAR:

Skjul innhold

Spoiler

Ikke enig. Min mening er at Veronica har gått for basic bitch stil anno 2018, i tillegg til at hun ikke helt mestrer å få det til å se enkelt og delikat ut slik den stilen hun virker å ønske egentlig er. Dermed ser det utdatert og ikke pent ut. Både på kjøkken og bad mikses for mange teksturer og farger, som skaper et rotete uttrykk med for mange konkurrerende elementer. Kjøkkenet fremsto direkte rotete med alt som trakk fokus, toppet av det som må være verdens mest tacky vask. Hun har ikke et alt for dårlig utgangspunkt, men jeg håper at stilen hennes utvikler seg gjennom serien så vi får se litt mer personlighet og helhet.

Stilmessig synes jeg VK var helt på bunn i dag, mens jeg ble positivt overrasket over de andre lagene. Meglernes grønnfarge tok seg fint ut på kjøkkenet, og de hadde etter min mening det peneste kjøkkenet (og godt tenkt å droppe høyskap/overskap på den siden man ser fra resten av rommet). Synes også TTs kjøkken og fargevalg fungerte overraskende bra, selv om backsplashene var ganske stygge. Likevel gøy at de prøver kreative og personlige løsninger. Jeg likte også AJ sitt kjøkken, men synes glippen ved siden av høyskapet var fæl. Synes ikke de burde miste seier for feilkapp av kjøkkenbenk, ettersom det var en feil de faktisk ikke hadde mulighet til å rette opp der og da (i motsetning til andre lags feil som  i stor grad var ting som kunne korrigeres/blitt ferdig med bedre tidsstyring). Derfor synes jeg ukens seier var godt fortjent.

Legger til at jeg definitivt synes VK hadde best kjøkkenhage, men det hjelper ikke når hovedproduktet er uferdig og stilmessig helt krise.

Anonymkode: 884e7...647

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommentar til torsdagens episode:

Spoiler

Jeg blir litt oppgitt av kommentarene til Finn. Hans oppgave er å bedømme uteområde/hageoppgavene og likevel kan han fint glatte over dårlig utført hagearbeid ved å si ting som «ute ble jeg ikke imponert, men når vi kom inn ble jeg sjarmert i senk». Han kann også ta seg friheten å «jekke ned» enkelte par som gjør det bra i hageprosjektene med å si «men inne ble jeg ikke imponert» etc. 

Det hele blir veldig rotete når han lar bedømmelsene sine farge av hvordan parene presterer på områder som ikke er hans oppgave å bedømme

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg koser meg med denne sesongen jeg. Synes det er en fin blanding med helt forskjellige par :) Vanskelig å ha noen favoritt, men er mektig imponert over hva meglerparet har fått til med så og si null erfaring. Er spent på kveldens episode, håper alle klarer å bli ferdige. De har så forskjellig stil alle sammen, det er det som gjør ekstra spennende. Tvillingene er søte synes jeg, de fjoller og ler og er seg selv. Anna og Jone, litt mye stikk fra Anna til Jone innimellom, men jeg tror hun egentlig ikke mener det vondt, hun skryter jo også mye til han. Far og datter er kjempeflinke til å jobbe sammen, ser at de liker å ha kvalitetstid sammen. Meglerne, de klarer å være venner selv hvor mye de sliter innimellom, virker veldig modne begge to. Jeg tenkte hele tiden at Adrian var homosexuell, så jeg ble overrasket når han skulle fortelle det, jeg trodde alle visste det. Vet ikke hvorfor jeg skjønte at han var det egentlig, for han er jo ikke av den feminine sorten. Gleder meg til ukesfinalen i kveld :)

Anonymkode: 7d22b...fda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVAR:

Skjul innhold

Spoiler

Smaken er forskjellig.. Jeg syntes det ble alt for mye med "marmorplate", gullvask , hvite kjøkkenstoler til bordet og svarte til benken.. 

Så jeg er faktisk enig. K+V var faktisk ikke helt ferdig de heller... 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Prelunia skrev (37 minutter siden):
  Skjul innhold

Smaken er forskjellig.. Jeg syntes det ble alt for mye med "marmorplate", gullvask , hvite kjøkkenstoler til bordet og svarte til benken.. 

Så jeg er faktisk enig. K+V var faktisk ikke helt ferdig de heller... 

Svar

Spoiler

Ikke fan av krom/gull jeg heller, og Jone og Anna var flinke denne uken, var jo fint!

men synes Aina er alt for rigid til tider, har selv utdannet meg innen interiør og er ikke helt enig med måten hun dømmer på...stnes også hun endrer meninger ofte

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anna sin kroppsholdning er forferdelig. 

Veronica er drit flink med interiør.

Anonymkode: da1a7...ade

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Anna sin kroppsholdning er forferdelig. 

Veronica er drit flink med interiør.

Anonymkode: da1a7...ade

Enig, Veronica kan interiør i motsetning til A og J, som har veldig kjerring stil.

Anonymkode: d9969...53a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale, min rangering:

Spoiler

Jeg er skuffet over sluttproduktene denne uken. Jeg ville nok ikke valgt noen av kjøkkenene, for farger og materialer er kombinert dårlig. Hva er greia med hvite og sterile kjøkken på en hytte i år? Likevel, her er min rangering: 

1. Anna og Jone: Et stort pluss fra meg er fargen på panelet, som legger et fint grunnlag for resten av hytta. Det kan bli en bra helhet til slutt. Rart at ingen andre par gikk for lignende. Men likte ikke valg av hvite og sterile kjøkkenfronter, og synes det kræsjer med den livlige veggen. Jeg ville heller gått for kjøkkenfronter med trestruktur i for å beholde "livet" i rommet. Skjønner heller ikke hvorfor i all verden de ikke dro benken helt mot hjørnet, men valgte å beholde en trang krå på 20-30 cm foran bedre benkeplass. Hvilken funksjon har den kråa? Upraktisk. Totalt sett leverte Anna og Jone et hyttekjøkken som var minst dårlig, takket være det flotte panelet på veggene og at de andre parene underpresterte noe voldsomt. 

2. Kurt og Veronica: Kjører litt motsatt stil enn de andre parene, med å ha lyse vegger og mørk kjøkkeninnredning. Igjen, jeg liker absolutt ikke gipsveggene, men synes kjøkkenfrontene var fine. Ville nok valgt en annen benkeplate. Ikke tilhenger av gull på vask og kran heller, men de hadde supplert dette med andre gulldetaljer som ga de en fin helhet likevel. Totalt sett helt greit levert, men materialer, farger og interiør virket litt "usynkront" og litt mye. Aina formforvirret av stolene, men jeg tror hun har større problemer enn det her i verden. Kurt og Veronica hadde dog definitivt best uteområde.

3. Tvillingene: Jeg er generelt sett veldig glad i blått, men mener at blåfargen på veggen ble litt for huslig for en hytte å være. Skulle veggen vært blå, så ville jeg valgt å beiset den og tørket det av (slik Anna og Jone hadde gjort), for å få en blålig trestruktur. Når de attpåtil i tillegg har valgt hvit høyglans på kjøkkenfrontene, som for meg blir skivebom, så faller ikke dette hyttekjøkkenet i smak for min del. Kjøkkenet kunne dog vært fint i en bolig hvis helheten hadde lagt opp til det.  

4. Christine og Adrian: Tung grønnfarge på veggene, som jeg er spent på hvordan blir på resten av hytten. Jeg ville definitivt ikke valgt en slik farge. Litt som tvillingene, så er jeg skuffet over at de drukner trepanelet med maling i stedet for å beise slik Anna og Jone gjorde. Var også igjen veldig skjoldete malt, og manglet rett og slett maling enkelte plasser. Hvitt kjøkken her også, men det var for så vidt greit at kjøkkenet var lyst siden veggen var så mørk og tung. Helhetsinntrykket mitt er uansett at verken veggfarge eller kjøkkenfronter falt i smak for min del.  

Hvorfor i all verden driver Finn på en arrogant og respektløs måte og avbryter Lars i sin gjennomgang av kjøkkenene? Det er jo Lars’ mening som er verdt å lytte til her. Lars gir oss jo en begrunnelse over hva som er bra og hva som er dårlig, og så ber Finn på en ufin måte at Lars må gi seg... I tillegg står han under finalen og prater på vegne av innerommet. For eks sa han til Kurt og Veronica "det var en fest å være ute, det var ikke fullt så gøyalt inne" uten mer utdypning. Altså, hva faen? Ta deg en bolle, Finn! Snakk om malplassert fyr i et TV-program!  

Endret av Ctrl
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ble så forbanna over at Jone og Anna vant i dag! Far og datter burde vunnet! De hadde best snekkerarbeid, finest kjøkken, og fin kjøkkenhage. Syns Anna og Jone hadde det minst pene kjøkkenet. Og ikke like bra arbeid dom far og datter. Hu der interiøreksperten kan drite og dra. 

Anonymkode: f78d2...08c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (10 minutter siden):

Ukesfinale, min rangering:

Skjul innhold

Jeg er skuffet over sluttproduktene denne uken. Jeg ville nok ikke valgt noen av kjøkkenene, for farger og materialer er kombinert dårlig. Hva er greia med hvite og sterile kjøkken på en hytte i år? Likevel, her er min rangering: 

1. Anna og Jone: Et stort pluss fra meg er fargen på panelet, som legger et fint grunnlag for resten av hytta. Det kan bli en bra helhet til slutt. Rart at ingen andre par gikk for lignende. Men likte ikke valg av hvite og sterile kjøkkenfronter, og synes det kræsjer med den livfulle veggen. Jeg ville heller gått for kjøkkenfronter med trestruktur i for å beholde "livet" i rommet med veggene. Skjønner heller ikke hvorfor i all verden de ikke dro benken helt mot hjørnet, men valgte å beholde en trang krå på 20-30 cm foran bedre benkeplass. Hvilken funksjon har den kråa? Upraktisk. Totalt sett leverte Anna og Jone et hyttekjøkken som var minst dårlig, takket være det flotte panelet på veggene og at de andre parene underpresterte noe voldsomt. 

2. Kurt og Veronica: Kjører litt motsatt stil enn de andre parene, med å ha lyse vegger og mørk kjøkkeninnredning. Igjen, jeg liker absolutt ikke gipsveggene, men synes kjøkkenfrontene var fine. Ville nok valgt en annen benkeplate. Ikke tilhenger av gull på vask og kran heller, men de hadde supplert dette med andre gulldetaljer som ga de en fin helhet likevel. Totalt sett helt greit levert. Aina formforvirret av stolene, men jeg tror hun har større problemer enn det her i verden.

3. Tvillingene: Jeg er generelt sett veldig glad i blått, men mener at blåfargen på veggen ble litt for huslig for en hytte å være. Skulle veggen vært blå, så ville jeg valgt å beiset den og tørket det av (slik Anna og Jone hadde gjort), for å få en blålig trestruktur. Når de attpåtil i tillegg har valgt hvit høyglans på kjøkkenfrontene, så faller ikke dette hyttekjøkkenet i smak for min del. Kjøkkenet kunne dog vært fint i en bolig hvis helheten hadde lagt opp til det.  

4. Christine og Adrian: Tung grønnfarge på veggene, som jeg er spent på hvordan blir på resten av hytten. Jeg ville definitivt ikke valgt en slik farge. Litt som tvillingene, så er jeg skuffet over at de drukner trepanelet med maling i stedet for å beise slik Anna og Jone gjorde. Var også veldig skjoldete malt, og manglet rett og slett maling enkelte plasser. Maling er ikke deres store fagfelt, og det er rart at de ikke ser det. Hvitt kjøkken her også, men det var for så vidt greit at kjøkkenet var lyst siden veggen var så mørk og tung. Helhetsinntrykket mitt er uansett at verken veggfarge eller kjøkkenfronter falt i smak for min del.  

Hvorfor i all verden driver Finn på en arrogant og respektløs måte og avbryter Lars i sin gjennomgang av kjøkkenene? Det er jo Lars’ mening som er verdt å lytte til her. Lars gir oss jo en begrunnelse over hva som er bra og hva som er dårlig, og så ber Finn på en ufin måte at Lars må gi seg... I tillegg står han under finalen og prater på vegne av innerommet. For eks sa han til Kurt og Veronica "det var en fest å være ute, det var ikke fullt så gøyalt inne" uten mer utdypning. Altså, hva faen? Ta deg en bolle, Finn! Snakk om malplassert fyr i et TV-program!  

Spoiler

Finn og Aina bør byttes ut til neste sesong! 🙏🏻

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyma123 skrev (38 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Finn og Aina bør byttes ut til neste sesong! 🙏🏻

Spoiler

Kan skuffe deg med å si at Aina er i neste sesong.. Så på instagrammen hennes for en stund siden at de holdt på med neste sesong's innspilling av Sommerhytta i Nes Strandhager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg ble så forbanna over at Jone og Anna vant i dag! Far og datter burde vunnet! De hadde best snekkerarbeid, finest kjøkken, og fin kjøkkenhage. Syns Anna og Jone hadde det minst pene kjøkkenet. Og ikke like bra arbeid dom far og datter. Hu der interiøreksperten kan drite og dra. 

Gullvask og fake marmor på en fjellhytte? Helt greit at de ikke vant.

Synes generelt at ingen av parene har peiling på stil og interiør. Alt virker sammenrasket og uten en plan. Merkelig at ingen har forberedt seg med farger, materialer og visjoner for en fjellhytte. 

Anonymkode: 10699...1b1

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggen hos Jone og Anna var veldig fin syns jeg, med samme farge på vinduskarmer. Utrolig rart med den glippen mot veggen, har de sagt noe om hvorfor de valgte det?  Syns ingen av parene har valgt noe fint kjøkken til en fjellhytte. Syns også det er rart at de må lage så mye greier ute på en fjellhytte. Passer ikke inn og sauene kommer vel til å ødelegge det meste. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Gullvask og fake marmor på en fjellhytte? Helt greit at de ikke vant.

Synes generelt at ingen av parene har peiling på stil og interiør. Alt virker sammenrasket og uten en plan. Merkelig at ingen har forberedt seg med farger, materialer og visjoner for en fjellhytte. 

Anonymkode: 10699...1b1

Bedre utført og finest kjøkken av alle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å spoile!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...