Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Absolutt verdige vinnere denne uka.

Jeg er så lei de konkurransene, det tar for mye tid både for de som deltar og oss som ser på.

De kunne heller delt ut flere hammere for feks finest interiør, best utforming av vindu og innsetting av dør, best snekring, best flislegging osv. så en hammer til slutt for totalen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterpotta skrev (8 minutter siden):

De kunne heller delt ut flere hammere for feks finest interiør, best utforming av vindu og innsetting av dør, best snekring, best flislegging osv. så en hammer til slutt for totalen.

Skulle Sommerhytta gjort det så hadde jo stillingen nå vært f.eks 12-3-1-0 ettersom Kurt er suverent best som snekker og Veronica viser gjennomført stil rundt interiør, sammenlignet med resten av parene. :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (17 minutter siden):

Skulle Sommerhytta gjort det så hadde jo stillingen nå vært f.eks 12-3-1-0 ettersom Kurt er suverent best som snekker og Veronica viser gjennomført stil rundt interiør, sammenlignet med resten av parene. :) 

Ja, mulig det. Uansett så syns jeg de konkurransene er så unødvendige. Jeg håper de kan finne på noe helt annet om det blir flere sesonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Blomsterpotta said:

Ja, mulig det. Uansett så syns jeg de konkurransene er så unødvendige. Jeg håper de kan finne på noe helt annet om det blir flere sesonger.

Det blir flere sesonger, de spiller inn ny sesong nå :)

Og konkurranser fortsetter de nok med! De vinner jo ting som kan hjelpe underveis, så helt poengløst er det jo ikke, men syntes de gjerne kan være mer nyttige og ordentlige ting de lager. 

Anonymkode: 152a5...efb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkrete ting jeg synes kunne gjort serien bedre:
- Innføring i grunnleggende ferdigheter. Alle deltakerne fikk før hver uke en innføring i de mest sentrale tingene for uken, med tips og triks om hva det er lurt å tenke på. Det vil jeg gjerne se litt av for å lære selv. Jeg synes ikke det er så spennende å se sesong på sesong med folk som sliter med å legge flis eller liste. Det er det samme hvert år.

- Dommere rangerer hyttene på poengskala. Hver dommer har opp til 10 poeng som de deler ut. Laget med høyest poengsum vinner den uken. Det ville gjort det mer jevnt og ikke så problematisk om det er et lag som åpenbart er sterkere på f.eks. snekring. Det kunne også ført til at folk satset mer f.eks på hage eller interiør. De kunne gjerne byttet ut dommerne. Veldig gjerne en 4. dommer som var gjestedommer fra uke til uke og som hadde kompetanse på området som var tema den uken. Det kan motvirke favorisering, og bidra til en objektiv vurdering (og ikke minst et friskt pust når det gjelder smak og innspill).

- Samlet budsjett for hytta deles ut ved start. Pr. nå får lagene et budsjett pr. uke, la oss si at det totalt er 30 000 fordelt i varierende summer utbetalt. Jeg skulle heller ønske at de ved start fikk hele summen til disposisjon, og måtte disponere denne selv. På den måten kunne deltakerne selv valgt å satse på enkelte rom, legge eksta penger i en "wow-faktor" i den uken de måtte ønske osv. Det kunne ført til at vi fikk se mer kreativ bruk av pengene, både på ting som kjøpes og f.eks gjenbruk.

- Konkurransene endres. Jeg synes konkurransene de har nå er kjedelige, og de lager stort sett bare søppel eller ting som ikke blir brukt. Det gjør vondt i hjertet å se de maltraktere helt nye fine møbler (IKEA-skapene) med hastig utført arbeid, se de sveise sammen noen rør som sikkert kastes etterpå osv. Jeg forstår at konkurransene må være der for å gi fordeler, og synes det er fint at de kan få fordeler, men synes det bør endres hvordan de får det. På en annen oppussingskonkurranse jeg ser kommer en megler rundt til husene tidlig i uken og gir laget med de beste/mest lovende planene en pengebonus. Kanskje fordel 1 kunne vært delt ut på den måten? Da får de også noe feedback på planene så langt. 3 av 4 hytter skal jo selges, så det er kanskje ikke helt dumt å ha potensielt salg litt mer på agendaen? Fordel 2 kunne gått vært konkurranse ala det de har nå, men at de kanskje er mer gjennomtenkt eller over litt lengre tid sånn at det som skapes faktisk har noen verdi eller bruksområde. Evt. mer dykking etter ender.

- Et rom av gangen. Jeg synes det blir rot med både bad og "vann i hagen" f.eks., og skulle gjerne sett en ren baderomsuke og ren hageuke.

Endret av Påfugl
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål om budsjettet. Dette er første sesongen jeg ser, så mulig jeg har misforstått noe. Men når de får utdelt ukesoppdraget får de også beskjed om at budsjettet er f.eks. 3.000 kr. Men hvordan i huleste klarer de å lage et helt bad med 3.000 kr? Vasken, doen, skapet, flisene, dusjveggene, fugemasse osv., alt det koster mye, mye mer enn 3.000 kr. Så det er åpenbart noe jeg har misforstått. Er de 3.000 i en annen valuta, eller hva er greia?

Anonymkode: a6a37...c9e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har et spørsmål om budsjettet. Dette er første sesongen jeg ser, så mulig jeg har misforstått noe. Men når de får utdelt ukesoppdraget får de også beskjed om at budsjettet er f.eks. 3.000 kr. Men hvordan i huleste klarer de å lage et helt bad med 3.000 kr? Vasken, doen, skapet, flisene, dusjveggene, fugemasse osv., alt det koster mye, mye mer enn 3.000 kr. Så det er åpenbart noe jeg har misforstått. Er de 3.000 i en annen valuta, eller hva er greia?

Såvidt jeg har forstått får de alt av byggematerialer, fliser osv. Sånn at ukesbudsjettet går til pynt og annet stæsj.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble flau når Finn begynte å grine over dammen..  

Anonymkode: da1a7...ade

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De 3000,- skal brukes på interiør, tekstiler og møbler osv.. De får byggematerialer, kjøkken, fliser, gulv osv gratis 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det blir flere sesonger, de spiller inn ny sesong nå :)

Og konkurranser fortsetter de nok med! De vinner jo ting som kan hjelpe underveis, så helt poengløst er det jo ikke, men syntes de gjerne kan være mer nyttige og ordentlige ting de lager. 

Ja de kan jo og vinne premier de kan ta med seg selv om de ikke skulle vinne hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kjetil E said:

Ja de kan jo og vinne premier de kan ta med seg selv om de ikke skulle vinne hytta.

Å? Så de som vinner boblebad og utemøbler og sånt får ta det med seg? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett årets hytter, altså den sesongen som skal spilles inn nå og vises til neste år. Og kan si det sånn at hvis dere synes årets hytter står tett, bare vent..😅

Anonymkode: 5d736...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sett årets hytter, altså den sesongen som skal spilles inn nå og vises til neste år. Og kan si det sånn at hvis dere synes årets hytter står tett, bare vent..😅

Anonymkode: 5d736...605

Enig 🙈

For de som er nysgjerrige på hvor det er neste år:  https://www.raumnes.no/nyheter/startet-innspillingen-av-sommerhytta-pa-opaker/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bak betalingsmur. 

Anonymkode: f78ff...b93

Søk på Nes strandhager 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Bak betalingsmur. 

Anonymkode: f78ff...b93

Jeg har heller ikke abonnent, men for all info jeg trenger av det man ser uten abonnement ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det slik at alle hyttene til slutt får boblebad? For hvis jeg ikke tar helt feil har tre av fire hytter det nå: den første hadde det da de valgte hytter, så valgte par nr.2 boblebad som premie og nå valgte Trine og Trude det som premie.

Endelig  vant noen andre enn Kurt og Veronica! Synes alle badene var fine men T&T sitt var for lyst for min smak og Kurt og Veronica sitt hadde for mye gulldetaljer.

AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 13.09):

Er det noen som har noen triks for å skille tvillingene? Hvem er hvem? :P 

Anonymkode: f724b...175

Som en annen her skrev så er Trine litt tynnere, jeg ser at hun har tynnere ansikt og er marginalt blekere enn Trude. 

Anonymkode: 6bf95...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å? Så de som vinner boblebad og utemøbler og sånt får ta det med seg? 

Jeg vet ikke om alt er mulig å ta med seg. Men vet for eks at første gang de spilte inn ved Lysern så valgte Mor/Datter en el-scooter i premie og den fikk de beholde. Og det gjelder og for symaskiner og sånne premier, er dog litt usikker på boblebad, utemøbler og tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er kjedeligst i år er at vi allerede nå vet at seieren står mellom Kurt & Veronika og Anna & Jone. De to andre parene får sikkert en trøstehammer underveis sånn at seerne ikke skal tro at de er sjanseløse, men det er ca 0% sannsynlig at en av de vinner.

Anonymkode: e6db8...9f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg syns er kjedeligst i år er at vi allerede nå vet at seieren står mellom Kurt & Veronika og Anna & Jone. De to andre parene får sikkert en trøstehammer underveis sånn at seerne ikke skal tro at de er sjanseløse, men det er ca 0% sannsynlig at en av de vinner.

Anonymkode: e6db8...9f8

Du tenkte kanskje det samme om Øyunn og Levi i fjor? Alle kan vinne, mye kan skje de siste ukene nå. 

Anonymkode: 3e3b5...626

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...