Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du tenkte kanskje det samme om Øyunn og Levi i fjor? Alle kan vinne, mye kan skje de siste ukene nå. 

Anonymkode: 3e3b5...626

Jo, du har kanskje rett.. Jeg føler at forskjellen i år er at vi har ikke sett noe personlighet fra noen av deltagerne. Øyunn og Levi hadde sin egen stil som veide opp for den manglende snekkerferdigheten. Denne sesongen så har alle så lik stil, svart hytte, svart utekjøkken. Der hvor de har mulighet til å vise litt personlighet så klasker tvillingene til med bjørkepinner som sengegavl (!?!) og eiendomsmeglernes personlighet blir sånn litt sjarmerende skeive fliser og tynne malingslag. Ikke akkurat noe som veier opp for dårlig håndverksarbeid...

Anonymkode: e6db8...9f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Påfugl skrev (8 timer siden):

Konkrete ting jeg synes kunne gjort serien bedre:
- Innføring i grunnleggende ferdigheter. Alle deltakerne fikk før hver uke en innføring i de mest sentrale tingene for uken, med tips og triks om hva det er lurt å tenke på. Det vil jeg gjerne se litt av for å lære selv. Jeg synes ikke det er så spennende å se sesong på sesong med folk som sliter med å legge flis eller liste. Det er det samme hvert år.

- Dommere rangerer hyttene på poengskala. Hver dommer har opp til 10 poeng som de deler ut. Laget med høyest poengsum vinner den uken. Det ville gjort det mer jevnt og ikke så problematisk om det er et lag som åpenbart er sterkere på f.eks. snekring. Det kunne også ført til at folk satset mer f.eks på hage eller interiør. De kunne gjerne byttet ut dommerne. Veldig gjerne en 4. dommer som var gjestedommer fra uke til uke og som hadde kompetanse på området som var tema den uken. Det kan motvirke favorisering, og bidra til en objektiv vurdering (og ikke minst et friskt pust når det gjelder smak og innspill).

- Samlet budsjett for hytta deles ut ved start. Pr. nå får lagene et budsjett pr. uke, la oss si at det totalt er 30 000 fordelt i varierende summer utbetalt. Jeg skulle heller ønske at de ved start fikk hele summen til disposisjon, og måtte disponere denne selv. På den måten kunne deltakerne selv valgt å satse på enkelte rom, legge eksta penger i en "wow-faktor" i den uken de måtte ønske osv. Det kunne ført til at vi fikk se mer kreativ bruk av pengene, både på ting som kjøpes og f.eks gjenbruk.

- Konkurransene endres. Jeg synes konkurransene de har nå er kjedelige, og de lager stort sett bare søppel eller ting som ikke blir brukt. Det gjør vondt i hjertet å se de maltraktere helt nye fine møbler (IKEA-skapene) med hastig utført arbeid, se de sveise sammen noen rør som sikkert kastes etterpå osv. Jeg forstår at konkurransene må være der for å gi fordeler, og synes det er fint at de kan få fordeler, men synes det bør endres hvordan de får det. På en annen oppussingskonkurranse jeg ser kommer en megler rundt til husene tidlig i uken og gir laget med de beste/mest lovende planene en pengebonus. Kanskje fordel 1 kunne vært delt ut på den måten? Da får de også noe feedback på planene så langt. 3 av 4 hytter skal jo selges, så det er kanskje ikke helt dumt å ha potensielt salg litt mer på agendaen? Fordel 2 kunne gått vært konkurranse ala det de har nå, men at de kanskje er mer gjennomtenkt eller over litt lengre tid sånn at det som skapes faktisk har noen verdi eller bruksområde. Evt. mer dykking etter ender.

- Et rom av gangen. Jeg synes det blir rot med både bad og "vann i hagen" f.eks., og skulle gjerne sett en ren baderomsuke og ren hageuke.

Godt at det ikke er du som bestemmer.

Anonymkode: 56cbe...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godt at det ikke er du som bestemmer.

Anonymkode: 56cbe...680

Haha, helt fair det. Er det noe du ville endret eller er du fornøyd med hvordan det er nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfugl skrev (7 timer siden):

Haha, helt fair det. Er det noe du ville endret eller er du fornøyd med hvordan det er nå? 

Stort sett fornøyd ja. Det eneste jeg synes er veldig unødvendig er disse naboene som skal «inspisere» hytteprosjektene. Blir bare kleint. 

Anonymkode: 56cbe...680

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ikke syns de hageprosjektene passer inn på naturtomter? Hvit singel, vakker mose som rives av, hastig sammenraskede bed og så videre. 
Hvorfor kan de ikke ha en ren hageuke der poenget er å forskjønne det naturlige istedenfor å lage 80-talls stil i naturen!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kath H. skrev (45 minutter siden):

Er jeg den eneste som ikke syns de hageprosjektene passer inn på naturtomter? Hvit singel, vakker mose som rives av, hastig sammenraskede bed og så videre. 
Hvorfor kan de ikke ha en ren hageuke der poenget er å forskjønne det naturlige istedenfor å lage 80-talls stil i naturen!

Helt enig! Naturtomtene fortjener at man lager en nøye utarbeidet, helhetlig hageplan, ikke rasker sammen noen (lite holdbare eller bærekraftige) greier i siste liten.

Anonymkode: 0f85a...4b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kath H. skrev (6 timer siden):

Er jeg den eneste som ikke syns de hageprosjektene passer inn på naturtomter? Hvit singel, vakker mose som rives av, hastig sammenraskede bed og så videre. 
Hvorfor kan de ikke ha en ren hageuke der poenget er å forskjønne det naturlige istedenfor å lage 80-talls stil i naturen!

Jeg synes ikke de hagene passer inn i hytter i det hele tatt, blir mer bolighus for min del uten at jeg har så mye peiling på hytter. Ser de andre hyttene i området har en annen, mer hytteaktig stil på hagene sine.

Anonymkode: 6bf95...834

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far og datter er virkelig dårlig tapere

Anonymkode: 788c4...b84

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Far og datter er virkelig dårlig tapere

Anonymkode: 788c4...b84

Hva baserer du det på?

Anonymkode: 120ea...7e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Far og datter er virkelig dårlig tapere

Anonymkode: 788c4...b84

Hææææ? Vil heller si at Anna og Jone, Trine og Trude er dårlige tapere, herregud for noen sure tryner når far og datter vant velfortjent tre ganger. 

Anonymkode: bbb3e...3e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst det er på tide at A og C vinner noe nå, hvertfall en ukeskonkurranse.  Elsker at de ikke tar seg selv litt høytidelig engang, som et visst annet par der inne:)) personer som A og C gjør faktisk programmet verdt å se. Personlighet har så ufattelig mye å si. 

Anonymkode: bbb3e...3e1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag ep:

Spoiler

Far og datter klager over å ikke ha vunnet igjen 😂 ja de tenkte de hadde er fint bad. Tror de at de andre ikke hadde samme tanker om de tidligere ukesoppdragene 😅😂

God start på neste oppdrag er spent på å de det utvikle seg 😄

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket over at Aina ikke kommenterte de store, billige såpe- og sjampoflaskene på badet til K&V forrige uke. Tannbørstene så også veldig malplassert ut. Badet så ikke stylet ut, det så bebodd ut. 

Anonymkode: 0f85a...4b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer egentlig på hvor mye V egentlig har gjort de siste ukene siden hun i badeuken hadde en eksamen hun måtte avgårde til. De fleste pleier jo å forberede seg til eksamen... 

Designmessig så har jeg likt mest det far og datter har laget (unntatt badet - for lyst og blankt - men de har holdt det i samme stil som soverommet), men jeg liker mindre og mindre V for hvor sur hun ofte virker.   Av samme grunn misliker jeg Anna veldig, hun benytter ENHVERT intervju med å klage på sin respektive på hver feil han gjør, og stakkars han er så snill og kommenter ikke alle de feilene hun eventuelt gjør - for jeg kan IKKE tro hun er feilfri. Virker som hun hele tiden overlater til han så får han gjøre feil og så kan hun gjøre enkle ting.  Hun er virkelig ufordragelig. 

Tvillingene er litt for happy-go-lucky og ikke så nøye, men de virker i det minste som trivelige folk.

Megler-venneparet innser jo sine begrensninger, skulle bare ønske de faktisk også hadde litt ferdigheter slik at det kunne bli litt mer konkurranse.  

Anonymkode: ac846...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hææææ? Vil heller si at Anna og Jone, Trine og Trude er dårlige tapere, herregud for noen sure tryner når far og datter vant velfortjent tre ganger. 

Anonymkode: bbb3e...3e1

Vil ikke gå i detaljer,men far og fatter i dagens episode var usmakelig i mine øyne

Anonymkode: 788c4...b84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (1 time siden):

Mandag ep:

  Vis skjult innhold

Far og datter klager over å ikke ha vunnet igjen 😂 ja de tenkte de hadde er fint bad. Tror de at de andre ikke hadde samme tanker om de tidligere ukesoppdragene 😅😂

God start på neste oppdrag er spent på å de det utvikle seg 😄

 

Spoiler

Helt enig! Makan til sutring. Jeg var ikke noe stor fan av de før denne episoden,men nå fikk jeg ganske avsmak 

 

Anonymkode: 788c4...b84

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):
  Skjul innhold

Helt enig! Makan til sutring. Jeg var ikke noe stor fan av de før denne episoden,men nå fikk jeg ganske avsmak 

 

Anonymkode: 788c4...b84

Spoiler

Ja, snakk om manglende forståelse for hvordan de andre lagene har hatt det i tre uker. 

 

Anonymkode: b7449...6bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Ja, snakk om manglende forståelse for hvordan de andre lagene har hatt det i tre uker. 

 

Anonymkode: b7449...6bb

Nå gleder jeg meg til å se kveldens episode. Noe sier meg at det kun er uttrykk for skuffelse detber snakk om, ikke å være dårlige tapere.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket badet til Kurt og Veronica😍 Men så har jeg veldig lik stil når det kommer til interiør og farger som Veronica også da🤩 Heia Papsen og Veronica👏🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (2 timer siden):

Nå gleder jeg meg til å se kveldens episode. Noe sier meg at det kun er uttrykk for skuffelse detber snakk om, ikke å være dårlige tapere.

Spoiler

Ja, det handler om skuffelse i et lite klipp på 50 sekunder helt i starten av episoden. Har ingenting med å være dårlige tapere, grinete eller sure for å tape å gjøre. Det må jo være lov å snakke om forrige uke. Spesielt når produksjonen legger opp til det.

Kurt nevnte blant annet at grunnen til skuffelsen var fordi det var egendesignet akkurat slik de ville ha det og snekkermessig så godt som Kurt kunne levere, som da igjen skaper forventninger rundt seier. Men Kurt brukte også tid til å anerkjenne Anna og Jones jobb med uteområdet, som nok var hovedelement i at Anna og Jone vant.
Alt dette har jo Kurt helt rett i. Og snekkermessig var faktisk Kurt og Veronica et lite hakk bedre forrige uke. Men Anna og Jone vant ikke bare på uteområdet, men også interiørdelen på badet, som ikke ble nevnt. 

Utover dette skjedde det ingenting rundt det eller ble sagt noe om det. Så at dem er "dårlige tapere", "sutrete" og "ufyselige" som det skrives i denne tråden er jo helt bak mål. Da må isåfall de andre parene være 10 ganger verre basert på hva de har sagt siste 3-4 ukene.

Ellers så blir jeg litt betenkt når det kommer til Trude. Ukeskonkurransen startet kl 12, men hun valgte å slappe av, drikke kaffe og sitte i solveggen til hun fikk hjelp. Hjelpen kom ikke før kl 15-16. Det er misbruk av tid i et tett program. Synes dog at Sommerhytta burde gitt henne hjelp her til svogeren kom. Med å hente material, rydde bort og gjøre klart. Det er ikke noe Trude kan gjøre alene. Så jeg kan samtidig skjønne at Trude hviler på lauvbærene i mange timer, for det er jammen ikke lett å være alene i oppgaver det kreves to om.

Og bare for å være pirkete: Jeg har irritert meg grønn på bruken av bakgrunnsmusikk i episodene, og dagens episode var likeså elendig. Det brukes altså støtt og stadig en slags "humormusikk", eventuelt som jeg kaller det: "latterliggjøringsmusikk", i bakgrunnen. Jeg får fnatt hver gang den kommer på. Den kom blant annet på i dag når Anna og Jone slet med utekjøkkenet og når Trude satt i solveggen, men går igjen i alle episodene når deltakerne plages, sliter eller gjør feil. En bevisst fordumming av deltakerne, som dem ikke fortjener!

 

Endret av Ctrl
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...