Gå til innhold

minnimy gifter seg...


minnimy

Anbefalte innlegg

hei,da skal jeg prøve å skrive noen ord i denne dagboken.

kan begynne med hvordan vi traff hverandre.

det var en april da i 99 at jeg fikk en mld om jeg skulle ut på byn neste helg,på den tiden sa jeg klart det uten å tenke på at han hadde andre ting i tankene :roll:

dagen etter ventet jeg faktisk på flere mld og det kom,etter det ble det veldig mangen mld,men ingen av oss ringte,da vi traff hverande så sa alt pang,vi var sammen og allerede dagen etterpå sa han "jeg elsker deg" og det har vi sagt til hverandre hver dag etter det.vi visste hvem om hverandre før jeg fikk mld,men han tok intiativet. 6 1/2 år har gått snart og vi har en nydelig datter på 2 1/2 år,2 mann håper vi kommer kjapt etter bryllupet ;)

han fridde til meg på ferie i 04,satt seg ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg om to år.ja selvfølgelig.

så da begynte vi å sitte av dato,men den ble forandret etter at vi så på lokaler.

så nå er den 22.7.06 og je har masse klart.lokale,kjole,kirke fotograf og toastmaster som vi har leid inn og som skal spille om kvelden.har prøvd ut å lage invitasjoner og har en ide til bordkort.tror jeg skal begynne som bryllupsplanlegger dette er jo sååååååå gøyt.

nå må jeg gå sees snart.

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Principessa

Velkommen hit til KG-forumet! Kjempe flotte jenter som alltid står klare til å hjelpe og komme med gode råd!

Nyt denne tiden - den er fantastisk! Jeg er selv nygift og så innmari LYKKELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar.og gratulerer til alle nygifte

trodde jeg hadde roet meg litt ned ang bryllupet,men igår kom svigerfamilie til norge en tur og var helt i hundre,mangen tusen spm :ler: de gleder seg kjempe masse,er så glad for at toastmasteren vår skal inlede meny osv på engelsk også at ikke de blir helt utelatt.

gøyt å se at vi skal gifte oss på samme dagbecomingbride,hvis ikke jeg leste feil så har du kommet kjempe langt i planlegging,gøyt å følge med deg framover.

jeg må være hjemme idag har en datter som er syk.hn står alltid opp i 7 tiden og nå er kl 9? stakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sitter å drømmer om bryllups reise,men er ikke så bereist så vet ikke de mest romantiske stedene ved strand osv,sett må mauritsius og maldivene,men det er nok uaktuelt pga min flyskrekk,jeg liker ikke å fly,så 9 timer er offffff får meg :tristbla: men men skal se videre.

ikke så mye mer som er odnet enda.

kjole:ok

kirke:ok

lokale:ok

bryllupsbil:ok

toastmaster med musikk:ok

fotograf:ok

gleder meg til å begynne litt på invitasjonene,tenkte å brette de i to og på den ene siden utenfor er det monogram og på den andre bilde av oss.inni kommer jeg til å skrive inbydelsen som en liten fortelling og binder invitasjonen sammen med tråd og ett lite skjell som kan holde det igjen og bordkortet blir ett skjell med tråder og perler pga vi ksla vre med sjøen og det er litt sjø ting ilokale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.alfredangelo.com/index.cfm/fuse...cf-dbfca138c5d3

her er min kjole som jeg har kjøpt.vet ikke om linken er rett men jeg skal prøve igjen.det er ett dårlig bilde,det hvor alle mønstrene er skal det være perler masse ,den er veldig fin i virkeligheten. gleder meg til samboeren min skal se den neste år.jeg tuller med han og sier at kjolen min er lår kort og har store dusker på armene he he,han har ikke gått på den da,men......

jeg ønsker ikke å se klærene hans før den store dag,men jeg sier fargen på kjolen min eller jeg kan forklare butikken hva jeg har så de kan velge noe som passer,eller at moren hans er med for hun har sett kjolen.

vi har lurt litt på om vi skal ha kirkeprogram,allefall blir det helt enkelt.

inngangsmusikk:mendelssohn`sbryllupsmarsj.

litt usikker på salmene,noen som vet hvor mangen vers det er på

å leva det er å elska?

deg å få skode?

solo sang shania twain med from this moment,keeboard og fele til

har litt lyst å ha you raise me up,men vet ikke om noen som kan synge den.og om det er fint om bare den blir spilt og ikke sunget.kjenner en som kan alt sånt HELDIGVIS

utgangsmarsjen er bryllupsmarsj fra seljord som kommer til å bli spilt på fele ut.

gleder meg.....................

skal prøve igjen ang linken til kjolen. ;)

har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Hei :vinke:

Gratulerer som kommende brud!!! Kjolen var fantastisk. Tror nok det er en som kommer til å være stolt av bruden sin når han ser henne i den :) Når det gjelder hans klær, så kan det kanskje lønne seg å kjøpe/leie i samme butikk som deg hvis de har herreklær der? Ei venninne gifta seg for et år siden, og der hun kjøpte kjolen kunne han bare si hvem han skulle gifte seg med, så fant de noe som passa til hennes kjole.

From this moment burde jo passe glimrende som solosang. Jeg har tenkt på den selv og mamma fikk tårer i øynene da jeg sang den for henne, så da kan en jo bare tenke seg hvordan det vil bli på selve dagen...

Lykke til med videre planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei takk for svar i boken min,ja jeg tenkte å gi en lyd til butikken han skal i,vet hva han vil gå med (hvis ikke han overrasker meg),menn fargene? hm hm.

takk til salmepolitiet.jeg har begynt å kladde kirkeprogrammet nå er det gale he he. :ler:

tenkte å ta en tur til panduro neste uke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: og gratulerer med dagbok! :vinke:

Hang meg litt opp i bryllupsreiseproblematikken jeg, har så mye reisetanker selv om dagene.

Du trenger ikke å reise så langt for å finne "sol, romantikk og badeliv" ;)

Jeg ser jo at du gifter deg i slutten av juli, og da er det jo varmt og fint i Europa også, dermed mange steder du kan nå med korte flyturer (eller med bil da, hvis flyskrekken er så uttalt).

Italia er jo fantastisk, og veldig romantisk. Mange steder du kan reise der, evt kombinere en uke i en liten landsby med nydelig strand og en uke i Roma eller andre storbyer. Ikke er det så dyrt heller!

Sør-Frankrike er også litt "syden", og der kan man finne på mye, eller bare slappe av med badeliv og sol.

Har også hørt at Jersey mellom Storbritannia og Frankrike skal være bra, men litt kronglete å komme seg dit. De har ihvertfall god satsning på bryllupsreisende på hotellet der.

Hellas har jeg ikke så mye å si om, for jeg har ikke vært der. Men jeg har hørt at det er vanvittig varmt (ofte 40+) og veldig høy luftfuktighet i sommermånedene.

Malta er et vedig bra alternativ tror jeg. Der har du "syden" og du har freden og roen som man får på slike mindre steder. De har også et fabelaktig SPA hotell, flere faktisk, men det ene har egne SPA-suiter med alt mulig av behandlings- og badegreier på rommene, i tillegg til at du kan ha eget svømmebasseng, egen kokk, og eget barbecueanlegg i tilknytning til suiten. Ja, så er det selvfølgelig et fantastisk Jacuzzi med stjernehimmel over bak en glassvegg rett bak sengen. :hjerter:

Kroatia er et veldig spennende land, og veldig billig. Der kan du skreddersy en reise til et "uoppdaget ferieland", med fantastisk vakre strender og en helt spesiell kultur. Eldorado for bryllupsreisende som vil være litt utenfor turistmassene.

Det var ihvertfall noen forslag... :ler:

Entusiastisk? Jeg? Neeeeida... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEI TAKKER FOR ALLE SVAR.

det hørtes veldig spennende ut de landene du forteller,tror det kanskje blir en av de landene du beskrev,hvis ikke det blir slikkelig late dager i syden. :sjarmor:

jeg har vært i hellas,vi var veldig uheldig med leiligheten vår(døde fluer opp etter veggene)æsj....

jeg ser litt på ulike reisebyrå,hadde det bare latt være å komme opp dessverre fant ikke det du leitet etter grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

ja ja,god tid.

skulle ikke tro det når jeg holder på å forberede ting som jeg kan gjøre rett før bryllupet,men som du sier corason

vi har vanvittig dårlig tid :ler::ler:

meg og forloveren skal til byn å se på brudesko neste mnd.hva annet kan jeg kjøpe? har kjole og slør,skal se på diadem,vet dere om det er butikker med masse bryllupsstoff? eks ringpute osv....?

gøyt å følge med i dagbøkene deres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at svigerfamilien er så interessert i bryllupet. :-)

Jeg var i et bryllup en gang hvor bruden var norsk og brudgommen engelsk. De giftet seg i Norge, men hadde seremonien i kirken på engelsk.

Mange av talerne snakket bra engelsk, så da ble talene holdt delvis på engelsk og delvis på norsk. Det fungerte kjempebra.

Engelskmennene tok også med seg en del tradisjoner til bryllupsfesten, ikke minst klesvalget, det var ganske interessant det også.

Hvor kommer du/din mann fra da?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

god morgen. :Gjesp:

vi er norske begge to(heldigvis,min engelsk er ikke den beste :ler: )

det kun stemoren hans som er engelsk og 1 fetter,men ellers har 5 andre flyttet fra norge til england,men snakker norsk,den innledende delen der toastmaster skal fortelle gangen i hele kvelden,tar han på begge språk,kanskje jeg ligger ett ekstra ark til de i sangheftene så de kan følge bedre med.bra du tok på lyset i hodet mitt på den delen :)

nå kaller jobben off på en lørdag.etter det er det helg, :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skjer nå litt hos meg innimellom.

har kjøpt ting til bordkort.

tenkte å ha sjell med gull skrift og hvitt bånd i hullene og en perle på enden. sjellet er avlangt og mørkt(skal se etter lyse) samboeren min trodde det var hundebæsj med en gang,så jeg må vel revudere litt :ler:

alternativ 2 : eske med snop oppi og hvitt bånd oppå med navnet til gjesten..

jeg har skrevet ett alternativ til invitasjon som dere må se om jeg kan formulere begynnelsen anderledes.

det skjedde en sommer i 2004

at xxx gikk ned på kne og fridde,

xxx sa ja "jeg vil alltid være din"

derfor kan dere nok forstå at

a og b til xxxx må gå 22.7.06

kl 13.30 da skal vielsen mellom

xx og xx stå

når begge hjerter er i en pakt og

presten med hånd på verket har lagt.da må

du/dere hjelpe til

får på xxx fra kl 16.30 skal vi riktig feire

så denne dag blir en av xx og xx beste

hjertelig velkommen

su: innen .....

tlf .....

høres det ut som det er andre enn oss som skriver det eller går det bra?

oppsettet er litt anderledes........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj!! Tenk, denne dagboka har gått meg hus forbi!!! Men no har eg funne den, gøy å lese om planlegginga di!!

Kjolen din var alldeles nydeleg!!!! Invitasjonane dine høres også spennande ut, bordkorta også - gledar meg til å få sjå!!

Har du tenkt noko på korleis de vil pynte borda på sjølve dagen, forresten (det er vel DET eg tenker mest på for tida, trur eg... hehe)??

Gledar meg til å høyre meir frå deg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei velkommen i boken min.

jeg har ikke planlagt så mye ang bordet,forde vi skal ha det på fagernes yath club og da ordner de alt sånt,men jeg skal ha en finger med i spillet.de pleier å ha orkideer som blomster oppsats lignende på bordet.det er jeg så glad i også,men hvis vi vil ha noe annet så må vi betale litt ekstra.jeg kan prøve å finne buketten min på nettet.....

har begynt på fest sanger også he he,må begynne litt på alt he he

http://www.atelierflora.no/bryllup.2.html

jeg skal gå inn å finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...