Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 hours ago, Purple_Pixiedust said:

Ja de gjør en veldig god jobb. Nattevakt passer ikke meg. 

 

4 hours ago, Daryl Dixon said:

Jeg har så vidt prøvd som veldig ung, men hadde nok ikke gått nå tenker jeg.

Jeg er alt for udisiplinert til å kunne ha nattevakter. Føler man må være veldig god på å passe på døgnrytmen om man skal jobbe natt. 

På videregående hadde jeg faktisk noen nattevakter. Var 100% overtid så da elsket jeg det da, men det var snakk om kun 1 natt i uka. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

 

Jeg er alt for udisiplinert til å kunne ha nattevakter. Føler man må være veldig god på å passe på døgnrytmen om man skal jobbe natt. 

På videregående hadde jeg faktisk noen nattevakter. Var 100% overtid så da elsket jeg det da, men det var snakk om kun 1 natt i uka. 

Hvor jobbet du da?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Daryl Dixon said:

Hvor jobbet du da?

Jeg satte ut varer i en matbutikk .Ikke hele året jeg jobbet natt, men typisk når det var mye å gjøre. F.eks rundt juletider hvor folk handler mye og butikken også er åpen på søndager.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SVK said:

Jeg satte ut varer i en matbutikk .Ikke hele året jeg jobbet natt, men typisk når det var mye å gjøre. F.eks rundt juletider hvor folk handler mye og butikken også er åpen på søndager.

Vareopptellinger, omorganisering av butikken, osv  var også ting vi gjorde på søndager og netter. 

Da jeg jobbet var det regelmessig omorganisering av hvor de ulike varene i butikken skulle ligge.  I ettertid har jeg hørt at omorganisering blir gjort for at kunden ikke skal vite hvor varene ligger slik at de bruker ekstra tid på å vandre i butikken og dermed ender med å kjøpe mer enn de planla. 

Endret av SVK
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (12 minutter siden):

Vareopptellinger, omorganisering av butikken, osv  var også ting vi gjorde på søndager og netter. 

Da jeg jobbet var det regelmessig omorganisering av hvor de ulike varene i butikken skille ligge.  I ettertid har jeg hørt at omorganisering blir gjort for at kunden ikke skal vite hvor varene ligger slik at de bruker ekstra tid på å vandre i butikken og dermed ender med å kjøpe mer enn de planla. 

Forundrer meg ikke...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Daryl Dixon said:

Forundrer meg ikke...

Kan legge til at da jeg jobbet i butikk så hadde de mange av de faste ansatte på fastlønn hvor de ikke fikk betalt ekstra for søndagsjobbing, nattejobbing, osv.  Det var nok også en av grunnene til at de hadde mye søndagsjobbing og nattejobbing siden det var gratis for arbeidsgiveren. Jeg var blant de få som hadde både timelønn og jobbet natt og søndager. Nesten alle andre hadde fastlønn og endte opp med å måtte jobbe mye gratis. 

Endret av SVK
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (20 minutter siden):

Kan legge til at da jeg jobbet i butikk så hadde de mange av de faste ansatte på fastlønn hvor de ikke fikk betalt ekstra for søndagsjobbing, nattejobbing, osv.  Det var nok også en av grunnene til at de hadde mye søndagsjobbing og nattejobbing siden det var gratis for arbeidsgiveren. Jeg var blant de få som hadde timelønn og jobbet natt og søndager. Nesten alle andre hadde fastlønn. 

Det er så grov utnyttelse. Håper det er bedre nå.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daryl Dixon said:

Det er så grov utnyttelse. Håper det er bedre nå.

Enig i at det er grov utnyttelse.  Trolig er det heller ikke lovlig. Men jeg visste ikke at det kunne være ulovlig da jeg jobbet der. 

Håper det er bedre der nå jeg også. Men unge mennesker kan være lette å utnytte siden ofte ikke kjenner rettighetene sine i arbeidslivet.  I tillegg om man ikke har en annen jobb å gå til så er det ikke lett å tørre å ta opp kampen mot arbeidsgiver. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Enig i at det er grov utnyttelse.  Trolig er det heller ikke lovlig. Men jeg visste ikke at det kunne være ulovlig da jeg jobbet der. 

Håper det er bedre der nå jeg også. Men unge mennesker kan være lette å utnytte siden ofte ikke kjenner rettighetene sine i arbeidslivet.  I tillegg om man ikke har en annen jobb å gå til så er det ikke lett å tørre å ta opp kampen mot arbeidsgiver. 

Utenlandske er nok også lett å utnytte. Fagforbund er mer på ballen for tiden, så vil tro det er noe bedre hverfall!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Daryl Dixon said:

Utenlandske er nok også lett å utnytte. Fagforbund er mer på ballen for tiden, så vil tro det er noe bedre hverfall!

Ja, utenlandske også er typiske ofre. Da jeg jobbet så var det blant annet en som kom fra Afghanistan og ikke kunne norsk, var bare noen få år siden han hadde kommet til Norge og det var uten andre familiemedlemmer. Selvsagt kjente ikke han til  arbeidsmiljøloven eller fagforeninger.  Husker faktisk at han fortalte om hvordan han hadde blitt brukt som gratis arbeidskraft hos en annen arbeidsgiver før han kom til butikken jeg jobbet i. 

Ja, håper det er bedre i dag! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Ja, utenlandske også er typiske ofre. Da jeg jobbet så var det blant annet en som kom fra Afghanistan og ikke kunne norsk, var bare noen få år siden han hadde kommet til Norge og det var uten andre familiemedlemmer. Selvsagt kjente ikke han til  arbeidsmiljøloven eller fagforeninger.  Husker faktisk at han fortalte om hvordan han hadde blitt brukt som gratis arbeidskraft hos en annen arbeidsgiver før han kom til butikken jeg jobbet i. 

Ja, håper det er bedre i dag! 

Stakkar. Vet om de som får språkpraksis fra nav, men ender i praksis opp som gratis arbeidskraft.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Jeg overlevde dagen, og faktisk gjennomførte. electrician-electric-shock.gif.eb2a098e9b42b51e3cb3990bfc18c7be.gif

Så bra! Du er tøff! :klem3:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anki-2.0 skrev (4 minutter siden):

Så bra! Du er tøff! :klem3:

Nja,burde fått det til sist. :sjenert:

Hvordan går det med deg?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Jeg overlevde dagen, og faktisk gjennomførte. electrician-electric-shock.gif.eb2a098e9b42b51e3cb3990bfc18c7be.gif

Så bra! :hoppe: Hvordan føler du deg nå da?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Så bra! :hoppe: Hvordan føler du deg nå da?

Lyssky og vondt i hendene. :ler: Ellers merker jeg lite. Var fryktelig trøtt lenge etterpå. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Nja,burde fått det til sist. :sjenert:

Hvordan går det med deg?

Skjønner godt at du ikke fikk det til sist, jeg, etter å ha lest det du skrev.

Med meg går det overraskende bra for tida. Jeg har trappet ned litt på den ene typen epilepsimedisin jeg går på (etter å ha avtalt det med nevrolog selvsagt), og har nesten ikke hatt anfall etter det. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki-2.0 skrev (1 minutt siden):

Skjønner godt at du ikke fikk det til sist, jeg, etter å ha lest det du skrev.

Med meg går det overraskende bra for tida. Jeg har trappet ned litt på den ene typen epilepsimedisin jeg går på (etter å ha avtalt det med nevrolog selvsagt), og har nesten ikke hatt anfall etter det. 

Så godt å høre. ❤️ Både at du har det bra og lite anfall!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

Lyssky og vondt i hendene. :ler: Ellers merker jeg lite. Var fryktelig trøtt lenge etterpå. 

Uff. Men, jammen ikke rart du var trøtt da ❤

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki-2.0 skrev (4 minutter siden):

Skjønner godt at du ikke fikk det til sist, jeg, etter å ha lest det du skrev.

Med meg går det overraskende bra for tida. Jeg har trappet ned litt på den ene typen epilepsimedisin jeg går på (etter å ha avtalt det med nevrolog selvsagt), og har nesten ikke hatt anfall etter det. 

Så gode nyheter! ❤ :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...