Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag er jeg blåflekkete på venstre arm og skulder, og full av skam og anger. :ninja: Så kommer samme fyr som i går inn med det største smilet og nytt pågangsmot, hvordan klarer de å være så tålmodig og tolerante, de som jobber her. Tror ikke jeg hadde klart det, vet ikke hva disse folka er laget av... Regnbuer, englefjær og tryllestøv antagelig. 

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

I dag er jeg blåflekkete på venstre arm og skulder, og full av skam og anger. :ninja: Så kommer samme fyr som i går inn med det største smilet og nytt pågangsmot, hvordan klarer de å være så tålmodig og tolerante, de som jobber her. Tror ikke jeg hadde klart det, vet ikke hva disse folka er laget av... Regnbuer, englefjær og tryllestøv antagelig. 

Så vakre ord de siste der :rodmer:

Det er jobben deres. De har sett alt før. De blir herdet og tar ikke ting personlig.

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en liten tur i dag, den gikk så tregt, hvert skritt var tungt, gikk nesten å subbet, hangover fra beroligende i går. Har ikke gått siden tirsdag. Da var tempoet og temperamentet litt høyere. Spist litt til frokost og litt til lunsj, sonde resten, litt mer villig i dag. Er så ufattelig lei meg over gårsdagen, den siste uken egentlig. Vil ikke at det skal være sånn. Hadde egentlig håpet å kunne få treffe SB litt i dag, men vil ikke mase heller. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (8 timer siden):

Gikk en liten tur i dag, den gikk så tregt, hvert skritt var tungt, gikk nesten å subbet, hangover fra beroligende i går. Har ikke gått siden tirsdag. Da var tempoet og temperamentet litt høyere. Spist litt til frokost og litt til lunsj, sonde resten, litt mer villig i dag. Er så ufattelig lei meg over gårsdagen, den siste uken egentlig. Vil ikke at det skal være sånn. Hadde egentlig håpet å kunne få treffe SB litt i dag, men vil ikke mase heller. 

Mange tunge dager for deg for tiden :troest: Håper SB kommer på besøk snart, du kan vel hinte litt om at det hadde vært fint å se ham? :jepp:

Håper på bedre dager for deg snart ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (25 minutter siden):

Mange tunge dager for deg for tiden :troest: Håper SB kommer på besøk snart, du kan vel hinte litt om at det hadde vært fint å se ham? :jepp:

Håper på bedre dager for deg snart ❤️

Joda, jeg kan det. Tror han synes det er litt tungt. Så han var litt preget på dagen i går, og fikk telefon fra avdelingen litt sent i går, jeg ba selv om at de skulle ringe da. Håper det blir mulig for at han kommer nå til uka. 

❤ Takk håper jeg og.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg veldig krevende og litt dum. Gruet meg veldig til middag og kveldsmat i dag, er kommet tilbake de andre og jeg vil helst slippe å ha noen episoder da. Begynner og å grue meg til vaktskifte, og nye folk. Før kveldsmat mannet jeg meg opp til å prøve, men så gikk hun litt frekke forbi, og hun tok tak i sonden mens hun sa "hva var det jeg sa", og dro den litt ut og så tapen løsnet. Da snudde jeg tvert... hørte hun fikk tilsnakk, men jeg bare gikk jeg.

Nå gruer jeg meg veldig til i morgen. Er jeg lei, og sliten. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

Føler meg veldig krevende og litt dum. Gruet meg veldig til middag og kveldsmat i dag, er kommet tilbake de andre og jeg vil helst slippe å ha noen episoder da. Begynner og å grue meg til vaktskifte, og nye folk. Før kveldsmat mannet jeg meg opp til å prøve, men så gikk hun litt frekke forbi, og hun tok tak i sonden mens hun sa "hva var det jeg sa", og dro den litt ut og så tapen løsnet. Da snudde jeg tvert... hørte hun fikk tilsnakk, men jeg bare gikk jeg.

Nå gruer jeg meg veldig til i morgen. Er jeg lei, og sliten. 

Uff, er det en som jobber der? :unsure:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (15 minutter siden):

Uff, er det en som jobber der? :unsure:

Pasient. Så hun er litt unnskyldt da, men prøver å holde meg litt unna. Hadde vært noe verre om det var ansatt, ja. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (7 minutter siden):

Pasient. Så hun er litt unnskyldt da, men prøver å holde meg litt unna. Hadde vært noe verre om det var ansatt, ja. 

Ahh, jeg leste det som om det var en ansatt, vet ikke hvorfor. Uansett veldig provoserende da. 

Er det sånn at pasientene spiser sammen og sosialiserer ellers, eller holder folk seg mest for seg selv?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det sosialiserer? Høres helt feil ut? Jeg er for sliten i hodet til å tenke 😅 På tide å finne tannbørsten, tror jeg

Jeg burde egentlig lage en ordbok, over alle ordene jeg er skeptisk til, det begynner å bli en del :ler:

 

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Ahh, jeg leste det som om det var en ansatt, vet ikke hvorfor. Uansett veldig provoserende da. 

Er det sånn at pasientene spiser sammen og sosialiserer ellers, eller holder folk seg mest for seg selv?

Mye for seg selv, alle har egentlig nok med seg og sitt. Noen nytter det ikke å hilse på. Var mer sosialt på den avd jeg var på før sommeren. Det er noen som spiser på egne rom, og så er det flere bord på spisestua. Noen kan sitte sammen andre ikke, men med ansatt til hver pasient. Jeg sitter alene med ansatt fordi jeg synes det er greit at de veileder meg litt underveis og ellers snakker til meg, mens noen tåler ikke at det prates så tett på de. Det er enten tv eller musikk på som bakgrunnsstøy. Jeg er glad jeg sitter alene, for noen griser, og gjør det meste for å slippe unna, det er litt forstyrrende. 

Rumle skrev (6 minutter siden):

Heter det sosialisering? Høres helt feil ut? Jeg er for sliten i hodet til å tenke 😅 På tide å finne tannbørsten, tror jeg

Heter vel det? Og det er vel en form for miljøterapi det, men lite brukt her som jeg merker... Litt pushing for å komme ut fra rommet er det jo da. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (26 minutter siden):

Mye for seg selv, alle har egentlig nok med seg og sitt. Noen nytter det ikke å hilse på. Var mer sosialt på den avd jeg var på før sommeren. Det er noen som spiser på egne rom, og så er det flere bord på spisestua. Noen kan sitte sammen andre ikke, men med ansatt til hver pasient. Jeg sitter alene med ansatt fordi jeg synes det er greit at de veileder meg litt underveis og ellers snakker til meg, mens noen tåler ikke at det prates så tett på de. Det er enten tv eller musikk på som bakgrunnsstøy. Jeg er glad jeg sitter alene, for noen griser, og gjør det meste for å slippe unna, det er litt forstyrrende. 

Heter vel det? Og det er vel en form for miljøterapi det, men lite brukt her som jeg merker... Litt pushing for å komme ut fra rommet er det jo da. 

Sikkert greit å sitte alene, alle har vel nok med sitt under måltidene uansett.

Ja? Må tenke litt til på det :ler:

Men nå er det natt :vinke:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (21 timer siden):

Så vakre ord de siste der :rodmer:

Det er jobben deres. De har sett alt før. De blir herdet og tar ikke ting personlig.

Forhåpentligvis bare moderat herdet stab. Sånn at man bryr seg og vil hjelpe.. men at dagen og livet fortsetter og man har glemt det litt når man lager middag etter jobb..🙂 

 

god bedring @Daryl Dixon 💙
 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott kongelig begravelse, fikk du sett den?

Synes det var rart at ikke de norske ekspertene nevnte bårebuketten mtp alt det andre de nevner, jeg fikk i alle fall ikke med meg at de sa noe om den? Det var jo tydelig at den var veldig personlig, synes jeg i alle fall. Så nå måtte jeg google; 

For Her Majesty's funeral, the coffin of the queen was adorned with a floral wreath that was made sustainably, upon request of King Charles, and will be buried with her later today at St. George's Chapel, according to Mirror.

The wreath had a special connection to her late husband Prince Philip, for it contained a sprig that were the same as her wedding flowers.

Other flowers and foliage have been cut from Buckingham Palace, Clarence House, and Highgrove House for their symbolism: rosemary for remembrance, English oak for strength of love, and myrtle cut from a plant that grew from a sprig of myrtle that was in Queen Elizabeth's wedding bouquet.

Other plants used in the wreath were pelargoniums, garden roses, autumnal hydrangea, sedum, dahlias, and scabious, which appeared in different shades of gold, pink, burgundy, and white, thus reflecting the Royal Standard.

❤️ :lillesky:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 ganger måtte jeg opp på vekta i dag, var for kjapp første gang, så trodde vi det ble feil, måtte sjekke en gang til, og så har jeg gått litt ned....?!? Han som var med sa at det er forventet å stagnere litt, men hadde jo tenkt meg hjem en gang i fremtiden og da. Ligger fortsatt på 7kg opp fra start. Nesten halvveis da, i følge det første målet. Men etter samtale i dag nevnte behandler på at hun ville det skulle være 20 kg. 20!! Da sank det i brystet mitt. Kunne vente til helgens opplevelser var litt glemt da. Gruet meg veldig til samtalen, måtte prate om kniven, og alt annet, kjempe lang prat. Gikk i gjennom alt på nytt, fikk ting inn med teskje, hva som var ment sist, og trukket frem flere tidlige hendelser, forventninger fremover og at det er nå "helvete" starter. Lett motbakke i starten som er unnagjort, nå kommer melkesyre før det flater ut mot mål...

Det jeg ble glad for var at han som fulgte meg i helgen og forrige helg blir nå på teamet rundt meg. Og jeg liker han godt, tross at han nesten måtte sitte oppå meg et par ganger. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 timer siden):

En flott kongelig begravelse, fikk du sett den?

Synes det var rart at ikke de norske ekspertene nevnte bårebuketten mtp alt det andre de nevner, jeg fikk i alle fall ikke med meg at de sa noe om den? Det var jo tydelig at den var veldig personlig, synes jeg i alle fall. Så nå måtte jeg google; 

For Her Majesty's funeral, the coffin of the queen was adorned with a floral wreath that was made sustainably, upon request of King Charles, and will be buried with her later today at St. George's Chapel, according to Mirror.

The wreath had a special connection to her late husband Prince Philip, for it contained a sprig that were the same as her wedding flowers.

Other flowers and foliage have been cut from Buckingham Palace, Clarence House, and Highgrove House for their symbolism: rosemary for remembrance, English oak for strength of love, and myrtle cut from a plant that grew from a sprig of myrtle that was in Queen Elizabeth's wedding bouquet.

Other plants used in the wreath were pelargoniums, garden roses, autumnal hydrangea, sedum, dahlias, and scabious, which appeared in different shades of gold, pink, burgundy, and white, thus reflecting the Royal Standard.

❤️ :lillesky:

 

Så fint! Mye mening i det!! Liker når det er sånn.

Fikk ikke sett jeg. Ser kanskje senere.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (8 timer siden):

Forhåpentligvis bare moderat herdet stab. Sånn at man bryr seg og vil hjelpe.. men at dagen og livet fortsetter og man har glemt det litt når man lager middag etter jobb..🙂 

 

god bedring @Daryl Dixon 💙
 

Tusen takk. :takke:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp litt om begravelsen. En biskop mister en papirlapp på gulvet, og det har fått Internett til å koke... en papirlapp! Det var vel verre ting de kunne miste i løpet av den begravelsen... :rolleyes: 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...