Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.


Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (1 minutt siden):

Sånne i kobber?!! Så vittig at du skriver det nå, for jeg så nettopp en gammel Oprah video av når hun lagde moscov mules på en roadtrip og jeg lurte på hvorfor hun brukte sånne kopper! :ler: Virket så tungvint å ha med på tur, men hun hadde vel mer reisefølge enn folk flest regner jeg med, så det var sikkert ikke et problem.

Har aldri smakt den drinken selv.

Ja! :jepp: Kom opp en oppskrift på insta, og begynte bare å google og tenkte at den drinken er ganske god. Men den er nok like god i annen kopp, kobber koppen er bare for å holde den kald, og jeg kan ha i isbiter. Men egentlig bør jeg jo ikke drikke sprit, så godt jeg lot være. Må være grenser for hvor lettpåvirkelig man kan være. 

Trodde ikke Oprah drakk drinker, bare dyr vin. :ler:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (7 minutter siden):

Ja! :jepp: Kom opp en oppskrift på insta, og begynte bare å google og tenkte at den drinken er ganske god. Men den er nok like god i annen kopp, kobber koppen er bare for å holde den kald, og jeg kan ha i isbiter. Men egentlig bør jeg jo ikke drikke sprit, så godt jeg lot være. Må være grenser for hvor lettpåvirkelig man kan være. 

Trodde ikke Oprah drakk drinker, bare dyr vin. :ler:

Ble litt overrasket der jeg og :ler: Men, tror egentlig hun er ganske nedpå i sitt private liv, virker sånn. 

Artig, men ja går sikkert bra i vanlig glass ogb😊 Men, jeg kjenner meg veldig igjen i den følelsen av å plutselig føle at jeg bare må ha noe jeg overhodet ikke trenger, tror vi alle er litt ødelagte av reklame og stadige impulser, sånn sett, i varierende grad så klart :ninja:

 

 

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (12 minutter siden):

Ble litt overrasket der jeg og :ler: Men, tror egentlig hun er ganske nedpå i sitt private liv, virker sånn. 

Artig, men ja går sikkert bra i vanlig glass ogb😊 Men, jeg kjenner meg veldig igjen i den følelsen av å plutselig føle at jeg bare må ha noe jeg overhodet ikke trenger, tror vi alle er litt ødelagte av reklame og stadige impulser, sånn sett, i varierende grad så klart :ninja:

 

 

Reklame er farlige greier! :ler: er ofte jeg må ta meg i sammen i det jeg sitter og bestiller. Hadde hatt huset fult ellers. :ninja:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe spennende på gang i hagen din? Juli er alltid en litt sånn rar hagemåned synes jeg, ikke min favoritt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (20 minutter siden):

Noe spennende på gang i hagen din? Juli er alltid en litt sånn rar hagemåned synes jeg, ikke min favoritt.

Hvorfor ikke??

Er knopper på georginene mine. Og hadde i bokashi i min blåregn, det har kråkene fått med seg og graver i jorden. :dry:

Det kommer jordbær, men de ser litt ekle ut, mulig det er for fuktig, bruker telt, så er flinkere til å lufte nå. Kaprifolen min er nydelig nå!

Noe er avblomstret og noe venter jeg spent på. Har en anemone som blomstrer i august, trodde den var død, men kommer masse blader nå. Den er så fin, knoppene er helt runde og både hvite og lilla, skal ta bilde når den blomtrer. Hagen din da? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (55 minutter siden):

Hvorfor ikke??

Er knopper på georginene mine. Og hadde i bokashi i min blåregn, det har kråkene fått med seg og graver i jorden. :dry:

Det kommer jordbær, men de ser litt ekle ut, mulig det er for fuktig, bruker telt, så er flinkere til å lufte nå. Kaprifolen min er nydelig nå!

Noe er avblomstret og noe venter jeg spent på. Har en anemone som blomstrer i august, trodde den var død, men kommer masse blader nå. Den er så fin, knoppene er helt runde og både hvite og lilla, skal ta bilde når den blomtrer. Hagen din da? 

Jeg vet ikke, kanskje det er en blanding av at dagene blir kortere, vårblomstrene er 100% over og alt bare står stille på en merkelig måte. Juli er litt sommerens søndag på en måte? :ler: Er sikkert bare meg som har det sånn :vetikke:

Men, hvorfor har du de i telt? Jordbær tåler veldig mye, de kan godt stå ute :jepp: Kjekt å gå og vente på blomster da, det gjør jo jeg og for tiden. Rosene har kommet godt i gang med blomstring, og det er jo alltid fint :jepp: Hvilken anemone har du? De er så vakre 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (36 minutter siden):

Jeg vet ikke, kanskje det er en blanding av at dagene blir kortere, vårblomstrene er 100% over og alt bare står stille på en merkelig måte. Juli er litt sommerens søndag på en måte? :ler: Er sikkert bare meg som har det sånn :vetikke:

Men, hvorfor har du de i telt? Jordbær tåler veldig mye, de kan godt stå ute :jepp: Kjekt å gå og vente på blomster da, det gjør jo jeg og for tiden. Rosene har kommet godt i gang med blomstring, og det er jo alltid fint :jepp: Hvilken anemone har du? De er så vakre 🥰

Har telt pga rådyr. Nå står det oppe da.

Skjønner hva du mener med juli. Synes og at juli er måneden alle har ferie og koser seg, så finner jeg selv ikke den kosen.

Kinasymre mener jeg den anemonen jeg har heter. Nydelig med masse blomster!

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakte pizzabunn i dag, ble veldig luftig og god. Tenker å bake kanel og kardemommeknuter til helgen, da får vi besøk. Hvis jeg fryser de og varmer blir de som ferske. Muligens iskake som kan stå i fryseren en stund. Han psykomotoriske fysioen mente at å lage mat og så kjenne hvordan det kjennes ut er bra, og det har jeg tenkt å prøve. Middagene og. 

Vi ser Don't breathe 2, for et dumt plott.:rolleyes: Vanskelig å finne gode filmer. Ble ikke kino heller i dag, SB er fortsatt veldig forkjølet og ble sliten av turen i dag. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 timer siden):

Har telt pga rådyr. Nå står det oppe da.

Skjønner hva du mener med juli. Synes og at juli er måneden alle har ferie og koser seg, så finner jeg selv ikke den kosen.

Kinasymre mener jeg den anemonen jeg har heter. Nydelig med masse blomster!

 

De er vakre :jepp: Ahhh, er ikke kjent med hva de spiser eller ikke, men da er jo det smart. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått prøvd nye teknikker for smertelindring og angst i dag, i begynnelsen var det bare kleint og ubehagelig, men klarte til slutt å prøve det, skal øve meg på det, prøve å få til.

Ellers svinger været her fra kvarter til kvarter, fryktelig ustabilt. Meldt skikkelig torden i aften. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Jeg har fått prøvd nye teknikker for smertelindring og angst i dag, i begynnelsen var det bare kleint og ubehagelig, men klarte til slutt å prøve det, skal øve meg på det, prøve å få til.

Ellers svinger været her fra kvarter til kvarter, fryktelig ustabilt. Meldt skikkelig torden i aften. 

Så spennende, håper det fungerer etterhvert. Er det hos psykomotorisk fysioterapeut?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (2 timer siden):

Så spennende, håper det fungerer etterhvert. Er det hos psykomotorisk fysioterapeut?

Det virker som om det kan virke der og da hverfall, så man klarer å slappe av. Må bare få riktig visualisering. Verdt å prøve. :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Det virker som om det kan virke der og da hverfall, så man klarer å slappe av. Må bare få riktig visualisering. Verdt å prøve. :jepp:

Spennende, vet du hva teknikken heter?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (44 minutter siden):

Spennende, vet du hva teknikken heter?

Tror ikke den heter så mye, er en pusteteknikk/meditasjon bare. 

Man skal ligge eller sitte komfortabelt. Helst med øynene lukket. Så skal man gjøre så godt man kan å slappe av, kan spenne alle muskler i 10 sek om man ikke får til da er det lettere å slappe av.

Så skal man fokusere på å puste dypt, men slik som er behagelig og naturlig for en selv. Deretter finne det stedet i kroppen hvor smerter, uro, spenning sitter og forestille seg at det er svarte(eller den fargen man vil) partikler/flekker. Så skal man tenke at pusten pustes inn dit man ser for seg dette, og at luften tar med seg disse ut og det forsvinner, fortsette og se for seg at pusten renser ut. Om det hjelper så kunne man se for seg en farge på luften, for meg så det ut som hvit og kaldt tåke som bredde seg inn, fanget med seg sorte flekker og ut med pusten. 

De første gangene kunne det hjelpe å legge noe over der man har vondt, vektteppe, varmepute osv, for å lettere få fokus dit. Jeg føler mest at uroen setter seg i bryst og halsen, så han holdt hendene på meg, og jeg følte jeg ble som en katt som prøvde å sparke vekk en hånd som klør den på magen. 😆 Brukte mesteparten av tiden på å prøve å la være, antagelig bedre å gjøre det uten at noen fremmede tar på seg. 

Etterhvert når man får teken på det skikkelig det kunne gjøres hvor som helst, når som helst hvis smerter eller angst kom.

Fikk og tips om hvis jeg fikk skikkelig tankekjør, stress og angst skulle jeg stå på et ben. Da bruker vistnok hjernen så mye på å balansere så den slipper fokus på stress. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daryl Dixon skrev (15 timer siden):

Tror ikke den heter så mye, er en pusteteknikk/meditasjon bare. 

Man skal ligge eller sitte komfortabelt. Helst med øynene lukket. Så skal man gjøre så godt man kan å slappe av, kan spenne alle muskler i 10 sek om man ikke får til da er det lettere å slappe av.

Så skal man fokusere på å puste dypt, men slik som er behagelig og naturlig for en selv. Deretter finne det stedet i kroppen hvor smerter, uro, spenning sitter og forestille seg at det er svarte(eller den fargen man vil) partikler/flekker. Så skal man tenke at pusten pustes inn dit man ser for seg dette, og at luften tar med seg disse ut og det forsvinner, fortsette og se for seg at pusten renser ut. Om det hjelper så kunne man se for seg en farge på luften, for meg så det ut som hvit og kaldt tåke som bredde seg inn, fanget med seg sorte flekker og ut med pusten. 

De første gangene kunne det hjelpe å legge noe over der man har vondt, vektteppe, varmepute osv, for å lettere få fokus dit. Jeg føler mest at uroen setter seg i bryst og halsen, så han holdt hendene på meg, og jeg følte jeg ble som en katt som prøvde å sparke vekk en hånd som klør den på magen. 😆 Brukte mesteparten av tiden på å prøve å la være, antagelig bedre å gjøre det uten at noen fremmede tar på seg. 

Etterhvert når man får teken på det skikkelig det kunne gjøres hvor som helst, når som helst hvis smerter eller angst kom.

Fikk og tips om hvis jeg fikk skikkelig tankekjør, stress og angst skulle jeg stå på et ben. Da bruker vistnok hjernen så mye på å balansere så den slipper fokus på stress. 

Fascinerende! Takk for grundig forklaring, dette må jeg prøve også :jepp: :blomst:

Og jeg humret godt av kattebildet, ser det for meg! :fnise: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempoet og elegansen ned trappen er ikke det samme på meg og katten. Jeg humper meg ned og han er nede på en swoosh swoosh swoosh. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt late night baking. Og jeg manglet smør! Så SB er sendt på tokt for å skaffe litt smør og kardemomme. Det må man ha i store mengder. Skal prøve å lage fine knuter, så fine at jeg kan skryte litt. Har funnet frem alt, så alt er klart. Mulig det blir bolle til kveldsmat da.

Sov en middagslur, men herregud, det var ikke godt etterpå. Kroppen protesterte på alt, jeg var som en tørr gammel mann på 100år. Men fikk knekt meg opp, og er i farten igjen. 

Brukte barbermaskin på litt kattepelsklumper, litt sur pus, men syntes nok og det var litt godt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...