Gå til innhold

Anser du transekvinner som ekte kvinner?


AnonymBruker

Anser du transekvinner som ekte kvinner?  

273 stemmer

  1. 1. Anser du transekvinner som ekte kvinner?

    • Ja
      54
    • Nei
      204
    • Vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

On 3/9/2021 at 4:49 PM, AnonymBruker said:

Anser du transekvinner som ekte kvinner?

Anonymkode: 1785d...102

Personlig anser jeg dem som sinnsforvirrede menn, men jeg har noen lite politisk korrekte meninger.

Anonymkode: 70500...c71

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råååsa skrev (5 timer siden):

Når penis sitter på ei jente kan vi godt kalle det en jentepenis. 

En "jentepenis" er en strap-on 😅

Anonymkode: 6ed11...e16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Personlig anser jeg dem som sinnsforvirrede menn, men jeg har noen lite politisk korrekte meninger.

Anonymkode: 70500...c71

Heldigvis er forskning og fakta ikke enig med deg, men så klart du kan få mene det

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS gjør det tydeligvis ikke siden spørsmålet blir stilt. Hvis transkvinner er kvinner hvorfor kalles de transkvinner da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anser transkvinner som ekte kvinner fordi det ikke er så viktig for meg, men det er veldig viktig for dem. Det er viktig for meg at andre har det godt. 

Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så vanskelig å anerkjenne transkvinner som hvilken som helst annen kvinne. Hvorfor er det så vanskelig å unne andre et fullkomment liv? For en CIS-person er det jo ikke noe man tenker spesielt mye over, men det betyr virkelig alt for en som er trans. 

Come on! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cherilyn said:

Heldigvis er forskning og fakta ikke enig med deg, men så klart du kan få mene det

Takk for det :) Det finnes absolutt forskning og fakta som støtter min oppfattelse også, dog den er nok noe eldre enn forskningen du referer til.

Anonymkode: 70500...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for det :) Det finnes absolutt forskning og fakta som støtter min oppfattelse også, dog den er nok noe eldre enn forskningen du referer til.

Anonymkode: 70500...c71

Der understrekte du nettopp mitt poeng. :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 minutt siden):

Nei. De er menn som ønsker å være kvinner og kler seg ut som kvinner. De har ikke kvinnelig anatomi eller hormonsystem. Ergo er de ikke kvinner.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6677266/

De ønsker ikke å være kvinner. Det er mye vi ikke vet om biologi. Forskning viser at transkvinner har mer lik gjerne som ciskvinner enn de har cismenn. Det finnes flere kromosomkombinasjoner enn XX og XY. En kvinner har ikke alltid XX, og en mann har ikke nødvendigvis XY. Derfor finnes det også intersex personer som har både kvinnelige og mannlige kjønnskarakteristikker. Mange transkvinner har også gått til lege og fått høre at testosteronnivået i kroppen deres var lavere enn vanlig, dette så klart før de kom ut og begynte å leve som seg selv og starte hormonbehandling.

Så hvis du virkelig skal dra inn vitenskap og biologi, må du nok bare akseptere at transkvinner ikke er menn, men kvinner. Fakta bryr seg ikke om dine følelser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/9/2021 at 4:49 PM, AnonymBruker said:

Anser du transekvinner som ekte kvinner?

Anonymkode: 1785d...102

Nei eigentlig ikkje, eg anser transer som transer. Men transer kan likevel ha sosialt kjønn som kvinne, ikkje biologisk såklart. Folk som lever livet sitt som kvinner er kvinner på sin måte også. Kva er eigentlig ein kvinne? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (17 minutter siden):

Nei. De er menn som ønsker å være kvinner og kler seg ut som kvinner. De har ikke kvinnelig anatomi eller hormonsystem. Ergo er de ikke kvinner.

Feil.

Transkvinner tar hormoner, altså østrogentilskudd.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om jeg hadde hatt en venninne som var trans hadde jeg sett på henne som en ekte venninne.

Men ikke en ekte kvinne. Jeg har en så kjedelig og vitenskapelig tilnærming til begrepet kjønn at jeg tenker som så: hadde arkeologer i fremtiden gravd frem levningene etter meg og min transvenninne som satt og drakk rosévin, så hadde de, basert på beinbygning og arvestoff kategorisert meg som kvinne og hun som mann. 

Anonymkode: 75750...220

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 time siden):

Feil.

Transkvinner tar hormoner, altså østrogentilskudd.

Transkvinner kalles det også, selv om de ikke tar hormoner:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 17.17):

Hva er en «ekte» kvinne?

Er det, som på 1970-tallet, en person som kunne føde barn?

Er det, som på 1800-tallet, en person uten stemmerett som kunne eies av en mann?

Hva er en kvinne, Ts?

Og hvorfor er det å «være en kvinne» eller «være kvinnelig» noe som får fokus? Er DET noe som er av noen form for viktighet? :klo: 

Anonymkode: 8af0c...c50

En kvinne er et menneske som har/kan; 

Livmor

Bære fram barn

Produsere melk

osv

Anonymkode: f1fdd...bbc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cherilyn skrev (2 timer siden):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6677266/

De ønsker ikke å være kvinner. Det er mye vi ikke vet om biologi. Forskning viser at transkvinner har mer lik gjerne som ciskvinner enn de har cismenn. Det finnes flere kromosomkombinasjoner enn XX og XY. En kvinner har ikke alltid XX, og en mann har ikke nødvendigvis XY. Derfor finnes det også intersex personer som har både kvinnelige og mannlige kjønnskarakteristikker. Mange transkvinner har også gått til lege og fått høre at testosteronnivået i kroppen deres var lavere enn vanlig, dette så klart før de kom ut og begynte å leve som seg selv og starte hormonbehandling.

Så hvis du virkelig skal dra inn vitenskap og biologi, må du nok bare akseptere at transkvinner ikke er menn, men kvinner. Fakta bryr seg ikke om dine følelser.

Hva i helvete er cis

Anonymkode: f1fdd...bbc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at om jeg hadde hatt en venninne som var trans hadde jeg sett på henne som en ekte venninne.

Men ikke en ekte kvinne. Jeg har en så kjedelig og vitenskapelig tilnærming til begrepet kjønn at jeg tenker som så: hadde arkeologer i fremtiden gravd frem levningene etter meg og min transvenninne som satt og drakk rosévin, så hadde de, basert på beinbygning og arvestoff kategorisert meg som kvinne og hun som mann. 

Anonymkode: 75750...220

🙏🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Cherilyn said:

Der understrekte du nettopp mitt poeng. :) 

Ja, det var nok også poenget. Så kan det diskuteres, om den gamle, etablerte vitenskapen er det vi skal stole på, eller den nyere, mindre støttede vitenskapen. Det er en diskusjon jeg ikke vil ta, så du vinner her.

Anonymkode: 70500...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...