Gå til innhold

Anser du transekvinner som ekte kvinner?


AnonymBruker

Anser du transekvinner som ekte kvinner?  

273 stemmer

  1. 1. Anser du transekvinner som ekte kvinner?

    • Ja
      54
    • Nei
      204
    • Vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

Har ingen problemer med å tro at naturen kan klusse det til så kvinner blir født som menn og menn blir født som kvinner. Man kan bli født som begge deler også. Krever ikke kromosomtest av folk, sier de at de er kvinne/mann så er det det jeg respekterer at de er. 

Anonymkode: 84888...e1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Doge said:

 

Ja, transkvinner er kvinner, transmenn er menn, og ikke-binære er ikke-binære. 

Ikke-binære, hva er det for noe tull?

Anonymkode: 1785d...102

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En ekte kvinne har XX-kromosomer. Man kan fore kroppen full med ditt og datt og få pupper og vulva. Man kan se ut som en kvinne, men har man XY er man mann. 
Man har og dem som man med en gang ser ikke er en biologisk kvinne på bakgrunn av oppførsel, måten man går på, flørter på, ser ut på. De influencerne som har skiftet kjønn – i visse vinkler ser man gutten/mannen de har vært. 

Anonymkode: 04cbc...3a6

Så hva er en kvinne med turners-syndrom om man må ha XX for å være en kvinne? Turners syndrom rammer bare kvinner, så jeg er veldig spent på hva du mener de er for noe da. Eller hva med trippel X-syndrom, eller menn som har 46,XX? Skal menn med 46, XX gå i damegarderoben når de identifiserer seg som menn og er fenotypiske menn siden de i følge deg er kvinner?

Anonymkode: e21ba...719

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke så glad i begrepet "ekte kvinne" (eller ekte mann osv.) fordi det som regel betyr at man må ha en del egenskaper for å være "godkjent", men her brukes vel "ekte kvinne" i ordets rette betydning, nemlig en person med xx-kromosomer. 

Ser ikke på transkvinner som kvinner, men transkvinner. 

Du er klar over at det finnes fenotypiske menn som har 46XX og fenotypiske kvinner som har 46XY? Så hvordan kan du da mene at en fenotypisk helt normal kvinne som er 46XY er en mann? 

Anonymkode: e21ba...719

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om en person som ble født som mann ønsker å omtales og behandles som en kvinne, så koster det meg da virkelig null å gjøre det? Skjønner ikke den besettelsen noen har når det gjelder dette.

Anonymkode: 6a6c2...33a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg er selv ciskvinne. Det å være kvinne er mye mer enn å ha pupper og vagina, det er søsterskap, opplevelsen av å leve i et patriarkat, det er mensentrøbbel og å leve i et skjønnhetstyranni hvor kvinnekroppen blir seksualisert fra barnekropp. Når det er sagt så tenker at transkvinne er en god betegnelse nok. For det er det jeg anser transkvinner som. Transkvinne/transmann er ikke dårligere enn ciskvinne eller cismann, men det er annerledes. 

Anonymkode: 15f18...ae4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da et voldsomt mas om trans her på KG om dagen da...

Anonymkode: 170aa...cc0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! 

Men ikke noe jeg engasjerer meg større i, så folk får omtale/anse seg som den de selv måtte ønske.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de har operert seg nedentil så greit nok, men ellers ikke. Vil aldri se på en med penis som kvinne, desverre.

Anonymkode: 9c5a4...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så hva er en kvinne med turners-syndrom om man må ha XX for å være en kvinne? Turners syndrom rammer bare kvinner, så jeg er veldig spent på hva du mener de er for noe da. Eller hva med trippel X-syndrom, eller menn som har 46,XX? Skal menn med 46, XX gå i damegarderoben når de identifiserer seg som menn og er fenotypiske menn siden de i følge deg er kvinner?

Anonymkode: e21ba...719

Der er et syndrom og kan ikke sammenlignes. Eller mener du trans også er en sykdom? I tillegg er det meget alvorlige komplikasjoner som kan følge med. Men de er like mye født med kvinnelige organer, og ikke mannlige. 

Anonymkode: 316c2...326

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var da et voldsomt mas om trans her på KG om dagen da...

Anonymkode: 170aa...cc0

KG får ofte hang up i perioder. En stund var det ME, så gikk det over til autisme, ADHD og de siste ukene har det florert med uføretråder. Nå er det tydeligvis trans som er det neste store.

Anonymkode: a6950...1b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Der er et syndrom og kan ikke sammenlignes. Eller mener du trans også er en sykdom? I tillegg er det meget alvorlige komplikasjoner som kan følge med. Men de er like mye født med kvinnelige organer, og ikke mannlige. 

Anonymkode: 316c2...326

Sammenlignes med hva? Med kvinner og menn? 

Det kommer veldig tydelig frem i mitt innlegg hva jeg spør etter, og det er ikke om transseksuelle har et syndrom. Det jeg spør etter, er hvordan folk kan mene det er kromosomene som bestemmer hvilket kjønn vi er. Da er isåfall kvinner med 46XY menn selv om de ser ut som kvinner fra de er født.

Anonymkode: e21ba...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. De er selvsagt kvinner. Det er ikke bare biologien som definerer hva som er «ekte». 
 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologisk sett så er de jo ikke kvinner, men uansett viktig å behandle de som det kjønnet de ønsker å være/ føler seg selv. 

Respekterer de fullt ut! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transekvinner er heller ikke et ord som eksisterer. Les deg opp

Transe er et verb altså en handling man foretar seg. Man bruker gjerne transe om transvestitter. 

Men det er mest brukt om transpersoner. Det er negativt ladet og skjellsord, f.eks «j*vla transe».. Så ikke bruk dette!

Hentet fra wikipedia

«Transvestisme (fra latin: trans = på tvers/over og vestitus = ikledd) er å kle seg som det motsatte kjønn. En person med dette behovet kalles transvestitt

Endret av Cherilyn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 17.08):

Interessant at du sammenlikner dem med dyr....

Anonymkode: 31ab2...a8d

Mennesket er da et dyr eneste vedkommende gjør er å ta eksempel med et annet dyr.

Biologisk sett er de nok ikke kvinner, men om de kjører løpet helt ut og faktisk tar kjønnkorrigering så tja.

Tja fordet det kommet an på i hvilken situasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...