Gå til innhold

Anser du transekvinner som ekte kvinner?


AnonymBruker

Anser du transekvinner som ekte kvinner?  

272 stemmer

  1. 1. Anser du transekvinner som ekte kvinner?

    • Ja
      54
    • Nei
      203
    • Vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Interessant at du ser ned på dyr

Anonymkode: b6eee...92b

vi ser ikke ned på verken dyr, transkvinner eller kvinner i transe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, knulleGuden666 said:

Hvis det å kalle seg transe gjør så jeg kan bruke damegarderoben skal jeg bli transe allerde nå, fra nå er jeg kvinne 👍👍 

Da slipper jeg å være redd for å være blandt menn når jeg dusjer, endelig 😃😃

Jeg har gjort det samme i over 2 år nå, liker meg mildt sagt mye bedre på damegarderoben! 😁

Anonymkode: e70ca...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er i hvertfall mye mer offer enn kvinner kan drømme om å være.

Anonymkode: 13bc8...e7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har gjort det samme i over 2 år nå, liker meg mildt sagt mye bedre på damegarderoben! 😁

Anonymkode: e70ca...060

Faen at jeg ikke fant ut det før nå, tenk så mange griser som har sett meg helt unødvendig 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så klart ikke. De er menn. 

Anonymkode: 9dd8f...dbd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på de som kvinner, og jeg ser ikke på de som menn. Jeg ser på de som transer. 

Anonymkode: c985b...a1f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er noen så ekstremt opptatt av transseksuelle, og ekstremt opptatt av å diskutere hva de er og ikke er osv osv? Kan de ikke bare få lov til å være i fred? Hvorfor dette syke behovet for å trykke folk i båser, og hvorfor er dere så redd for alle som ikke passer inn i båsene deres, og derfor må dømme dem fordi de ikke er akkurat som dere?

Anonymkode: e21ba...719

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg anerkjenner dem på et vis som kvinner, jeg ville aldri funnet på å si "han" til en transkvinne f.eks. Men jeg mener at å f.eks slippe dem inn i idrettskonkurranser for kvinner vil være et stort problem. Samt å la transkvinner sone i kvinnefengsel. 

På generelt grunnlag mener jeg at skal respektere folks kjønnsidentitet. Men det er ikke alltid uproblematisk. Vi har kjønnskvotering f.eks, og nå er det ikke lenger noen krav om operasjon, hormonbehandling etc. for å kunne kalle seg det kjønnet man vil. Hvis en mann bytter kjønn til kvinne (uten behandling, uten operasjon) så vil jo han kunne få ekstrapoeng for å komme inn på studier som han ellers ikke ville komme inn på. 

Man har jo et bilde i hodet sitt om hvordan en kvinne ser ut og hvordan en mann ser ut. Det er selvsagt lettere å anse Emma Ellingsen som kvinne da hun faktisk fullt ut SER ut som en kvinne (hvert fall med klær på). En transkvinne som hadde sett ut som f.eks Jonas Gahr Støre ville jeg aldri anerkjent som kvinne. 

 

Anonymkode: d092a...0a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er noen så ekstremt opptatt av transseksuelle, og ekstremt opptatt av å diskutere hva de er og ikke er osv osv? Kan de ikke bare få lov til å være i fred? Hvorfor dette syke behovet for å trykke folk i båser, og hvorfor er dere så redd for alle som ikke passer inn i båsene deres, og derfor må dømme dem fordi de ikke er akkurat som dere?

Anonymkode: e21ba...719

Du vil gjerne ha dem inn i kvinnegarderoben?

Anonymkode: 1785d...102

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er en «ekte» kvinne?

 

Anonymkode: 8af0c...c50

En "ekte" kvinne er født som kvinne. 

Anonymkode: 1785d...102

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du vil gjerne ha dem inn i kvinnegarderoben?

Anonymkode: 1785d...102

Er det derfor du er så ekstremt opphengt i hva andre tar seg til med, fordi du er livredd for at det skal dukke opp noen i garderoben som har et Y-kromosom? Hva er du redd for skal skje?

Anonymkode: e21ba...719

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg kan godt kalle dem ved kvinnenavn eller ved kvinnelige pronomen, men i mine øyne så er de ikke ekte kvinner.

Anonymkode: a6950...1b7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ekte kvinne har XX-kromosomer. Man kan fore kroppen full med ditt og datt og få pupper og vulva. Man kan se ut som en kvinne, men har man XY er man mann. 
Man har og dem som man med en gang ser ikke er en biologisk kvinne på bakgrunn av oppførsel, måten man går på, flørter på, ser ut på. De influencerne som har skiftet kjønn – i visse vinkler ser man gutten/mannen de har vært. 

Anonymkode: 04cbc...3a6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foe å være ærlig, nei. Det er fordi de ikke er bygd eller født som kvinner. Uansett hvor mange operasjoner osv de gjør for å føle seg bedre, så vil de aldri bli fullkommen. Sikkert mange som ikke er enig i dette, men kvinner har store ulikheter med menn. Hjelper ikke bare skifte et ytre, væremåte og operere seg dessverre. Synd at folk aldri er fornøyd med den de er, men absolutt skal sammenligne seg med andre og ødelegge seg :( 

Anonymkode: 316c2...326

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tja. Jeg anerkjenner dem på et vis som kvinner, jeg ville aldri funnet på å si "han" til en transkvinne f.eks. Men jeg mener at å f.eks slippe dem inn i idrettskonkurranser for kvinner vil være et stort problem. Samt å la transkvinner sone i kvinnefengsel. 

Idrett: all forskning som er gjort på dette viser at transkvinner som ikke har gått gjennom mannlig pubertet ikke har noen fordeler. De som har gått igjennom mannlig pubertet, mister i det fleste tilfeller de fordelene etter 1-2 år på hormonbehandling. Det er heller ikke opp til vanlige folk å bestemme hvem som kan eller ikke kan delta i idrett (som er for alle), det er opp til ekspertene. Her er en enkel forklaring
Dette er ikke et stort problem. Transpersoner har fått lov til å delta i OL siden 2004, og ikke en eneste perosn som er trans har vunnet hverken gull, sølv eller bronse. Det er kun EN person som er trans som har blitt kvalifisert til å delta i OL, og det var en transmann Chris Mosier. 

Fengsel: Undersøkelser viser at transkvinner ikke utgjør noen fare for ciskvinner i fengsel. Om en innsatt er til fare for de andre så blir de holdt for seg selv. Transkvinner i herrefengsel er som å be om at de blir mishandlet. De fleste transkvinner satt i herrefengsler, der over halvparten blir voldtatt flere ganger. 
Transgender prisoners are almost never housed according to their identity, an investigation found. That’s putting many in danger.


På generelt grunnlag mener jeg at skal respektere folks kjønnsidentitet. Men det er ikke alltid uproblematisk. Vi har kjønnskvotering f.eks, og nå er det ikke lenger noen krav om operasjon, hormonbehandling etc. for å kunne kalle seg det kjønnet man vil. Hvis en mann bytter kjønn til kvinne (uten behandling, uten operasjon) så vil jo han kunne få ekstrapoeng for å komme inn på studier som han ellers ikke ville komme inn på. 

Dette scenarioet her er ren fantasi. Det er vanskeligere for transkvinner å få jobb enn det er for ciskvinner. Bare å se i denne tråden her, mange som mener de er sinnsyke så om en mann kun endrer juridisk kjønn så vil han havne bakerst i køen. I tillegg vil han da plutselig bli utstøtt av familie, venner og bekjente, og det blir en rekke land han ikke kan reise til fordi det å være trans betyr dødsstraff eller tortur i fengsel resten av livet.
Svært høy arbeidsledighet blant transpersoner


Man har jo et bilde i hodet sitt om hvordan en kvinne ser ut og hvordan en mann ser ut. Det er selvsagt lettere å anse Emma Ellingsen som kvinne da hun faktisk fullt ut SER ut som en kvinne (hvert fall med klær på). En transkvinne som hadde sett ut som f.eks Jonas Gahr Støre ville jeg aldri anerkjent som kvinne. 

Dette har ingenting med transkvinner å gjøre, men ditt syn på hvordan en kvinne skal se ut. Så om en kvinne blir tynn i håret, grov hud, har store hender/føtter/nese eller ser maskulin ut, så anser du vedkommende som "mindre kvinne". Syns om dette har ført til at ciskvinner blir skjelt ut på toaletter og garderober
Women are getting harassed in bathrooms because of anti-transgender hysteria
How Anti-Trans Bathroom Bills Hurt Girls and Women

 

Anonymkode: d092a...0a1

 

Ja, transkvinner er kvinner, transmenn er menn, og ikke-binære er ikke-binære. 

Endret av Doge
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i begrepet "ekte kvinne" (eller ekte mann osv.) fordi det som regel betyr at man må ha en del egenskaper for å være "godkjent", men her brukes vel "ekte kvinne" i ordets rette betydning, nemlig en person med xx-kromosomer. 

Ser ikke på transkvinner som kvinner, men transkvinner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...