Gå til innhold

Anser du transekvinner som ekte kvinner?


AnonymBruker

Anser du transekvinner som ekte kvinner?  

273 stemmer

  1. 1. Anser du transekvinner som ekte kvinner?

    • Ja
      54
    • Nei
      204
    • Vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Gjenferdet said:

Det er jo ciskjønnede som prøver å frata transpersoner rettigheter. 

Transpersoners rettigheter er fullt beskyttet innenfor deres originale kjønns rettigheter. Ingen prøver å endre det.

Anonymkode: e70ca...060

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

''Heldigvis'' klarer man som oftest å se på lang vei om en mann er trans. Litt betryggende i forhold til garderobe og offentlige toalett. 

Anonymkode: 1f1c1...c69

Ta en titt på denne nettsiden livejasmin.com Ikke like lett å se det der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Transpersoners rettigheter er fullt beskyttet innenfor deres originale kjønns rettigheter. Ingen prøver å endre det.

Anonymkode: e70ca...060

Det er jo hele dilemmaet! De har ikke samme rettigheter som resten når de lever som transpersoner. De blir ikke akseptert. De mister rettigheter. De blir hetset og diskriminert.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Det er ikke garderober og idrett som er tema her, derimot hvorvidt transpersoner er det kjønnet de føler seg som eller ikke. Hvilken praktisk betydning har det for deg at en transkvinne definerer seg som kvinne?

Null betydning for meg. Og jeg støtter også transpersoner i å ta kjønnskorrigering og bruke hvilket toalett og garderobe som de vil.

Jeg har vært mye i LGBT miljøet seg, og vet derimot at jeg som bifil kun tenner på menn, kvinner og transmenn fordi jeg personlig ikke ser på de som kjønnet som de føler seg som. Jeg hadde ikke giddi å være i et forhold med en transkvinne som prøvde å være mer eller like mye kvinne som meg, tror jeg hadde føltes det var provoserende. For meg er å være kvinne noe jeg ikke føler jeg må putte noe effort i overhode, uansett hvor maskulint jeg hadde kledd meg og hvordan jeg hadde oppført meg som "en mann" så hadde jeg fortsatt vært kvinne. Men jeg som sakt støtter kampen 100% og har ikke noe problem med noe som helst, men om du spør meg om jeg synes de er EKTE kvinner, så nei, de er transkvinner for meg. Og det kan ikke være feil når det er en personlig mening. 

Anonymkode: 26ac2...706

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som når Catlyn Jenner fikk spørsmålet om hva som var det vanskeligste med å være kvinne, og hun svarte "det vanskeligste er å finne noe å ha på seg" som selvfølgelig provoserte mange, fordi hun har aldri måtte være kvinne en eneste dag i sitt liv, og aner ikke hvordan det faktisk er å være en!

Og det er ikke en konkurranse i å ha det verst eller noe sånt, men det er to HELT forskjellige ting. 

Anonymkode: 26ac2...706

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Null betydning for meg. Og jeg støtter også transpersoner i å ta kjønnskorrigering og bruke hvilket toalett og garderobe som de vil.

Anonymkode: 26ac2...706

Kan ikke støtte det å bruke hvilket toalett og garderobe de vil rett og slett, jeg vil ikke at menn skal komme i nærheten av min og min kjærestes garderobe. Jeg kan ikke akseptere det når mine rettigheter blir krenket.

 

Anonymkode: e70ca...060

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke støtte det å bruke hvilket toalett og garderobe de vil rett og slett, jeg vil ikke at menn skal komme i nærheten av min og min kjærestes garderobe. Jeg kan ikke akseptere det når mine rettigheter blir krenket.

 

Anonymkode: e70ca...060

Hva slags rettigheter er det som blir krenker der? 

Anonymkode: 26ac2...706

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva slags rettigheter er det som blir krenker der? 

Anonymkode: 26ac2...706

Sikkerhet, privatliv, safe space osv. Damegarderoben er for damer. Period.

Anonymkode: e70ca...060

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkerhet, privatliv, safe space osv. Damegarderoben er for damer. Period.

Anonymkode: e70ca...060

Men det er mye farligere for en transperson å gå i mannegarderoben 

Anonymkode: 26ac2...706

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er mye farligere for en transperson å gå i mannegarderoben 

Anonymkode: 26ac2...706

Og derfor skal vi jenter føle oss utrygge? Herregud, det er en ''mann'', uansett hvordan man vrir og vender på det som i utganspunktet er mye sterkere! 

Anonymkode: 1f1c1...c69

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er mye farligere for en transperson å gå i mannegarderoben 

Anonymkode: 26ac2...706

Da får den minoriteten unngå garderober som tilhører et spesifikt kjønn. De kan ikke krenke majoritetens rettigheter.

Anonymkode: e70ca...060

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og derfor skal vi jenter føle oss utrygge? Herregud, det er en ''mann'', uansett hvordan man vrir og vender på det som i utganspunktet er mye sterkere! 

Anonymkode: 1f1c1...c69

Sterkere, det komme an på om personen har operert seg og tatt hormoner. Dert sies at transkvinner kan konkurrere i kvinneklasse dersom de har blitt korrigert, fordi de da er på samme nivå. 

Anonymkode: 26ac2...706

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sterkere, det komme an på om personen har operert seg og tatt hormoner. Dert sies at transkvinner kan konkurrere i kvinneklasse dersom de har blitt korrigert, fordi de da er på samme nivå. 

Anonymkode: 26ac2...706

¨helt fuckings bak mål i såfall, jeg nekter å tro at de er på nivå med oss som er født jenter, no fucking way, men gutter er jo som oftest en god del høyere? hormoner bremser vel ikke det? 

Anonymkode: 1f1c1...c69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg anser dem ikke som ekte kvinner. Synes hele greia smaker av "Keiserens nye klær", hvor alle (mot bedre vitende) må late som om transkvinner er kvinner for å unngå å selv bli utsatt for hets og hatkampanjer.

Jeg føler ikke noe hat mot transpersoner, og ikke synes jeg de er mindre verdt som mennesker heller. Om noen har gjennomført kjønnsskifte så koster det meg lite å si "hun" til en som ble født som mann. Hvis de derimot har vrangforestillinger om at de er akkurat som vanlige kvinner, eller at det er transfobisk å ikke ville ligge med dem, kaller jeg dem heller transaktivister eller ekstremister, alt ettersom.

Jeg vil at transpersoner skal ha det så bra som mulig, men grensen går der det begynner å gå på bekostning av majoriteten, eller ved indoktrinering av barn.

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg tolker spørsmålet som om det spørres om "anser du transekvinner til å være det samme som andre kvinner?". Er det ikke et fasitsvar på dette da? nei?

Samtidig syns jeg det er det viktig at det blir mer aksept og forståelse for at det er naturlig at kjønnsidentitet og biologisk kjønn er ulike ting. Det er ikke en psykisk lidelse eller noe galt. 

Anonymkode: bb4a7...758

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (7 timer siden):

Feil.

Transkvinner tar hormoner, altså østrogentilskudd.

Ja, de TAR tilskudd av kunstige hormoner. De produserer ikke kvinnelige kjønnshormoner selv. Fordi de er menn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes de bedre passer inn som en underkategori av menn, type "Menn med pupper".

Anonymkode: 253d1...cf2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ønsker ikke transseksuelle noe vondt, men transkvinner er ikke ekte kvinner. Det skal mer enn kjønnskifteoperasjon til, blir ikke kvinne fordi om du skaffer deg pupper og vagina.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på de som kvinner, men har ikke noe problem med at de skal få lov til å leve som kvinne. Respekterer at de vil at jeg skal si hun/henne. Det må være utrolig vanskelig å være født i feil kropp og jeg synes ikke man skal gjøre det mer vanskelig for dem enn det allerede er. Synes at de burde eie å være transkvinne/transmann fordi de krever mye mot.

Anonymkode: c3dc4...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser ikke på dem som "ekte kvinner". Jeg respekterer deres situasjon likevel. 

Anonymkode: 4c18e...7e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...